Etkili İletişim.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Değerler eğitimi Adalet sunusu HAZIRLAYAN: Hanne Beyza ÇAVLI.
Advertisements

Ahmet YORDAM EVRENİN YARATILIŞI
Nilüfer Değerler Eğitimi Projesi (Nildep)
AHLAKİ TUTUM VE DAVRANIŞLAR
 Bilinç  Hizmet  Marka  Kalite  İ lke  Do ğ ru bilgi  Do ğ ru yöntem  Do ğ ru uygulama.
Çocuk ve Ergenlere DİN ÖĞRETİMİ
Hz.muhammed’in ahlakı.
E posta = e mail Elektronik posta.
AHMET NAFİZ DEMİR * * 2005 a.g.b k.g.b z.g.e a.g.b a.g.b o.l.m a.g.b
Etkili İletişim.
Rahmet Peygamberi Hz. Muhammed (S.A.V.).
Hz. Muhammed (s.a.v.) İnsanlara Değer Verirdi
بسم الله الرحمن الرحيم Yaz Kur’an Kursları Yol Haritası.
Elif Azize Odaba ş ı Elif Azize Odaba ş ı 6B – B – 1448 ALTIPARMAK FETH İ AÇANÇ İ ÇEK O.O. ALTIPARMAK FETH İ AÇANÇ İ ÇEK O.O. Bismillahirrahmanirrahim.
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
Anneme Mektup Ben bu gurbete ile düştüm düşeli, Her gün biraz daha süzülmekteyim. Her gece, içinde mermer döşeli, Bir soğuk yatakta büzülmekteyim. Böylece.
Etkili İletişim. Muhatabımız 1) Gündemle demlenmeyenler 2) Lafızperest olmayanlar 3) Kişi bekçisi değil fikir işçisi olanlar “söz meclisten içeri”
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
KUR’AN-I KERİM’İN İÇ DÜZENİ
4. SINIF 1. ÜNİTE 1.5. SELAMLAŞMA
ŞEHİTLERİN PEYGAMBERİ HZ. MUHAMMED “ Kim sıdk ile Allah'tan şehid olmayı taleb ederse, Allah onu şehidlerin derecesine ulaştırır, yatağında ölmüş bile.
GÜLÜCÜK-6 DERGİSİ YARIŞMASINA HOŞ GELDİNİZ.
ÇOCUKLARIMIZA DİNİMİZİ NASIL ANLATALIM
Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi 11. Sınıf 1. Ünite
YAPI(PLAN).
EMR- İ B İ L MARUF NEHY- İ AN İ L MÜNKER İ Y İ L İĞİ TAVS İ YE ETMEK, KÖTÜLÜKTEN SAKINDIRMAK.
Hazırlayan: Dr. Ali KUZUDİŞLİ
GÜZEL AHLÂK Din Görevlisi:.
REĞAİB KANDİLİ.
KUTLU DOĞUM HAFTASI bilgidagi.com.
PEYGAMBERLERE VE İLAHİ KİTAPLARA İMAN
Günü Sevgiyle Başlat.
SORULAR.
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
Copright:Bu slayt Yahya Yahşi’nin Sabır Çiçeği adlı şiir kitabından oluşturulmuştur. Her hakkı mahfuzdur. Dağıtımı kaynak adı değiştirmemek şartıyla.

Berat Kandiliniz mübarek olsun. Sunu ve Müzik : Vasfi Ayaz
GÜNCEL DE Ğ ERLER ÜRET İ P YA Ş IYORUM….  Ça ğ ımızın problemlerinden biri olan payla ş ma konusunda ben ne yapabilirim? Bu sorunun cevabını bulmaya.
GRUBUMUZUN WEB SAYFASI YAYINA GİRMİŞTİR: Bu sunuşu Çözüm Paylaşım Grubuna Üye olduğunuz için aldınız. Benzer sunuşları düzenli.
Sevgiye hasret kalmış,zavallı sürgün yüreğim o gecelerin karanlığında kavrulur da kimseler bilmez. Sevdayı alıp ta mahvedenlere.
IHLAMURLAR ÇİÇEK AÇTIĞINDA GEL...
4/ KELİMEİTEVHİT VE KELİMEİŞEHADETİ ÖĞRENİYORUM
Merhametli - Hoşgörülü ve Affediciydi
Sevgili Peygamberimiz
GÜZEL SÖZ VE DAVRANIŞLAR İLE İLGİLİ HADİS VE AYETLER
« Nerede olursan ol Allah’a karşı gelmekten sakın; yaptığın kötülüğün arkasından bir iyilik yap ki bu onu yok etsin. » HZ. MUHAMMED (S.A.V.)
3. Sempatik ve Esprili Konuşmak
Hz. Muhammed (s.a.v.) Sabırlı ve Cesaretliydi
1. Anne Babanın Çocuklara Davranışı
3. İYİLİKTE YARIŞMALI VE YARDIMLAŞMALIYIZ
بسم الله الرحمن الرحيم Etkili İletişim.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Hazırlayan: İsmail TÜRKMENOĞLU
Sözlükte“iyi,cömert,iyilik,cömertlik,af,bağış” anlamlarına gelen KEREM dini bir kavram olarak ihsan,lütuf,kolay ve rahat bir şekilde mali yardımda bulunma,karşılıksız.
Hadis Kaynaklarının Güvenilirliği Hakkındaki Oryantalistlerin İddiaları ve Eleştirisi 11. Ders.
HIZLA YOK OLAN İKİ TOPLUMSAL DEĞER
BİLGİ YARIŞMASI A Grubu B Grubu C Grubu D Grubu.
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
İNSAN HAKLARI VE ÖZGÜRLÜKLERİ
3.1. Güzel Söz Söyleyelim 3.2. Güzel Davranışlarda Bulunalım
Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleri nelerdir?
AKLIN KORUNMASI.
SON PEYGAMBER HZ. MUHAMMED. HZ. MUHAMMED’IN DOĞUMU Hz. Muhammed; 571 yılında fil yılında fil olayından gün sonra Rebiul-evvel ayının 12. günü Pazartesi.
VAAZDA MENKIBE VE ŞİİRLERDEN YARARLANMA ESASLARI
ÜNİTEMİZDEN NELER ÖĞRENDİK
OKULUMUZDA UYGULANMAKTA OLAN DEĞERLER EĞİTİMİ KAPSAMINDA AYIN DEĞERİ OLAN İYİLİK VE YARDIMLAŞMA İLE İLGİLİ HAZIRLADIĞIMIZ SUNUMU SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTEDİK.
HZ. Muhammed’in Hayatı Performans görevi. Peygamberimizin sağlığı korumak ile ilgili örnek almamız gereken sünnetleri KONU.
{ HZ.Muhammed’in hayatından örnek davranışlar Hz.Muhammed Sabırlı ve Cesaretliydi.
İSLAMDA KUL HAKKI İHLALİ
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı 6. SINIF 1. ÜNİTE Ünite Konuları için tıklayınız.
بسم الله الرحمن الرحيم Etkili İletişim.
Sunum transkripti:

Etkili İletişim

Öncüller

“En temel bilgi tanımak” “En temel tepki varlamak” İlkeler Olmak “olmak ya da yok olmak” İnsan “ En büyük ünvan insan” Güvenilir “En güçlü bağ güven” Tanış “En temel bilgi tanımak” Farkında “En temel tepki varlamak”

“sen sus da gözlerin konuşsun” Eylemler Gözde ve Sözde “sen sus da gözlerin konuşsun” Tebessüm (Davet) Güzel(i) Görmek (Sıhhat) Nezih Üslub (Devam) Özür (Tamir)

ومن ذا الذى ترضى سجاياه كلها كفى المرء نبلا ان تعد معايبه

“Başkası olma kendin ol…” Engeller Kendini Aşamamak “Başkası olma kendin ol…” Kibir “Kibir kirdir” Hased “Hased settir” Riya “Riya rüyadır” Zillet “Zillet illettir”

Ben sanırdım âlem içre bana hiç yâr kalmadı, Ben beni terk eylerim bildim ki ağyâr kalmadı. Cümle eşyâda görürdüm hâr var gülzâr yok, Hep gülistân oldu âlem şimdi hiç hâr kalmadı. ………… Gitti kesret,  geldi vahdet oldu halvet dost ile Hep Hakk oldu cümle âlem şehr u pâzar kalmadı. Dîn diyânet âdet ü şöhret kamu vardı yele, Ey Niyâzî n’oldu sende kayd-ı dindâr kalmadı. (Niyazi Mısri)

Sîret ve Basîret sahibi olmaktır. Alınganlık değil farkındalıktır. Özetle İletişim Sîret ve Basîret sahibi olmaktır. Rakip değil ekip olmaktır. Alınganlık değil farkındalıktır. Göze değil gönle girmektir.

Hedefler Bırakmak Allah katında Dualarda İs değil iz Şan değil insan Unutulmamak

وَصِدْقُ حَدِيثٍ وَحُسْنُ خَلِيقَة وَعِفَّةٌ فِى طُعْمَةٍ » « أَرْبَعٌ إِذَا كُنَّ فِيكَ فَلاَ عَلَيْكَ مَا فَاتَكَ مِنَ الدُّنْيَا حِفْظُ أَمَانَةٍ وَصِدْقُ حَدِيثٍ وَحُسْنُ خَلِيقَة وَعِفَّةٌ فِى طُعْمَةٍ » (Ahmed b. Hanbel, Müsned, 2 / 177) الْمُؤْمِنُ مَأْلَفَةٌ - مُأْلَفٌ - وَلَا خَيْرَ فِيمَنْ لَا يَأْلَفُ وَلَا يُؤْلَفُ (Ahmed b. Hanbel, Müsned, 2/400; 5/335) اللَّهُمَّ اجْعَلْ سَرِيرَتِى خَيْرًا مِنْ عَلاَنِيَتِى وَاجْعَلْ عَلاَنِيَتِى صَالِحَةً (Tirmizi, Deavat, 123)

…yapmaya devam edeceğim, …yapmaya başlayacağım, Bundan sonra …yapmaya devam edeceğim, …yapmaya başlayacağım, …yapmayı bırakacağım.

Olmak İçin Okumak Kur’an-ı Kerim (İletişim Temasıyla) Hadis (İletişim Temasıyla) “Muhammed” (Hitabeti) Mad., DİA Bir Eğitimci Olarak Hz. Muhammed.., A. Ebû Gudde Siyer (Peygamberimiz (sav) ve sahabileri ile İletişimi Temasıyla) İslami Gelenekte Eğitim Ahlakı, Kinani, (Çev. M. Şevki Aydın) Din Eğitiminde Etkili İletişim, Ahmet Koç, İstanbul, 2011 Vazgeçmek Özgürlüktür, Ali SAYDAM İktidar Yalnızlıktır, Ali SAYDAM Algılama Yönetimi, Ali SAYDAM İnsan ve İletişim, Ertuğrul Yaman Güzel İnsan Modeli & Mesnevi Terapi, Nevzat Tarhan Koruyucu Psikoloji, Kemal Sayar Drive, Daniel Fink Sen Ben ve Çocuklarımız, Nevzat Tarhan Var mı Beni Anlamak İsteyen, Nevzat Tarhan Mesnevi Terapi, Nevzat Tarhan

Meyletmek İçin horesin@hotmail.com Ğ T R K Z Yeniden İnsan İnsana, D.Cüceloğlu İşte Bu Fikir Tutar, Optimist Yay. İz Bırakan Sunuş, Zuhal Baltaş Haset ve Rekâbet, Leylâ Navaro Bilgelik Hikâyeleri, Cevdet Kılıç Hatalıydım Özür Diliyorum, Nick Smith Geçimsizler, Erol Göka – Murat Beyazyüz Tutum Algı İletişim, Metin İnceoğlu D. Cüceloğlu – i. Erdoğan, Öğretmen Olmak Bir Cana Dokunmak Hocalık Kavramı Üzerine, Yavuz Dizdar (İnternet Ortamında Bir Yazı) Ahlâk-ı Âlâi, Kınalızâde Ali Çelebi Meyletmek İçin horesin@hotmail.com “meylederseniz meylederiz”