BAĞIL VE YARI BAĞIL DEĞERLENDİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANKARA ÜNİVERSİTESİ DERS SEÇME (İNTERAKTİF KAYIT YENİLEME) DÖKÜMANI
Advertisements

BAĞIL DEĞERLENDİRME SİSTEMİ KAÜ İÇİN BELİRLENEN NOT ARALIKLARI
T.C KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ Yüksek Lisans ve Doktora Öğrencileri İçin Akış Şeması Tuşları Kullanarak akışı takip.
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
İSTEK ÖZEL ACIBADEM LİSESİ 2010-ÖSYS Sunum , İstanbul 29 Ağustos 2009
2009 Sunum, Ankara 22 Temmuz ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ KONFERANS VE SERGİ SALONU
2010 ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ ÖSYS Birinci Aşama Yükseköğretime Geçiş Sınavı YGS Puan TürüTürkçeSosyal Bilimler Temel Matematik Fen.
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
YGS - LYS (YENİ SINAV SİSTEMİ)
YGS - LYS (YENİ SINAV SİSTEMİ)
ÜNİVERSİTENİN GENEL YAPISI
VERİTABANLARININ ETKİN KULLANIM TEKNİKLERİ
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
YÖS Başvuru Sayfası Bilgilendirme Sunusu
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ KPSS SINAV SONUÇLARI.
DERS SEÇME VE KREDİ ÜST SINIRLARI
Bağıl Değerlendirme Sistemi
EGE ÜNİVERSİTESİ ÇİFT ANADAL / YANDAL PROGRAMI YÖNERGESİ
Nasıl Öğrenci Olun? ur : maz
Ardahan ÜNİVERSİTESİ Yaz Okulu YÖNETMELİĞİ
NOT GİRİŞİ.
YETKİN LEVENT ÖZEL YENİ SINAV SİSTEMİ YGS-LYS.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ DERS SEÇME (İNTERAKTİF KAYIT YENİLEME) DÖKÜMANI
ALAN VE DAL SEÇİMİ.
2010-ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi. 1.AŞAMA: Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.AŞAMA: Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)
ÖZEL ŞEFKAT EĞİTİM KURUMLARI
Erciyes Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu
İŞLETME YÖNETİMİ TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMINA ÖĞRENCİ KABULÜ.
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI Bilgilendirme Toplantısı
Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi
DERS-3 İstatistiksel Dağılımlar -II Prof.Dr.Hüseyin BAŞLIGİL
1 MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK YILI ERASMUS ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ TANITIM TOPLANTISI DIŞ İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ 04 OCAK 2011 MEHMET.
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ
2015 ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ
SBS Genel Bilgilendirme Sunusu
Gıda Mühendisliği Bölümü
Sınavsız Geçiş Bilgilendirme Seminerine
İSTATİSTİKTE GÜVEN ARALIĞI VE HATALAR
BAĞIL DEĞERLENDİRME Arş. Grv. Recep KARA Veteriner Fakültesi Gıda Hijyeni ve Teknolojisi Anabilim Dalı.
Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
2013 ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS)
SINAVSIZ GEÇİŞ ve OBP.
KABATAŞ İLÇESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SBS İSTATİSTİKLERİ
MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI. Mevlana Değişim Programı, Türkiye’de yurt içinde eğitim veren yükseköğretim kurumları ile yurt dışında eğitim veren yükseköğretim.
"Başarının zeka ile bir ilgisi yoktur." Albert Einstein ADIYAMAN MEHMET AKİF ERSOY KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ.
DERS KAYIT SUNUMU Üniversitemize yeni kaydolmuş ve ilk defa ders kaydı yapacak olan öğrenciler için ders kayıt sunumu.
ÖĞRENCİ İŞLERİ SIKÇA SORULAN SORULAR
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
2016 ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS)
MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ
YEŞİLHİSAR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
HASAN ÇELEBİ ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)
Gaziantep Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
Libreoffice Calc ile Veri Tablosu Hazırlama. Veri Tablosu Oluşturmak İçin Veri Girişi Bir öğrencinin; 1. Vize Notu 2. Final Notu 3. Ödev Notu A) Girişi.
İÇERİK Giriş Parçalı Geçiş Sistemi
Gaziantep Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
Ortez protez bilimi 1 (opy141)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Evet (60 AKTS GAB NO 2,50 tamamlandı mı ?) Evet Evet
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Fakülte, Yüksekokul, Enstitü, MYO Açılması Uygulama ve Araştırma Merkezi Açılması Bölüm, Anabilim Dalı, Bilim Dalı.
ÖNLİSANS VE LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM VE
Sunum transkripti:

BAĞIL VE YARI BAĞIL DEĞERLENDİRME http://mehmetakif.edu.tr/files/yonerge/bagil-degerlendirme-yonergesi.pdf

Yapılan Değişiklikler Bağıl Değerlendirme tablosunda sınıf seviyeleri detaylandırıldı. Ön Lisans ve Lisans Öğrenci profili farkı gözetildi. Standart sapmanın daha kontrollü olmasını sağlamak için bağıl değerlendirmeye katılma limitleri düzeltildi. Bağıl ve Mutlak değerlendirme hesaplamalarından kaynaklı farklar en aza indirgendi. Bunun için Mutlak değerlendirme yerine yarı bağıl değerlendirme kullanıldı.

TANIMLAR BDKAL: Bağıl Değerlendirmeye Katma Alt Limiti BDKÜL: Bağıl Değerlendirmeye Katma Üst Limiti HBAL: Ham Başarı notu Alt Limiti HBÜL: Ham Başarı notu Üst Limiti YSSL: Yarıyıl Sonu Sınav Limiti Lisans : Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fakülte ve Yüksekokulları Önlisans: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Meslek Yüksekokulları

Bağıl Değerlendirme Sistemi

Bağıl Değerlendirme 𝑿− 𝑿 ∗ 𝟏𝟎 𝑺 +𝟕𝟎 𝑿− 𝑿 ∗ 𝟏𝟎 𝑺 +𝟕𝟎 Öğrenci sayısı az olduğunda standartlaştırma problemi standart sapmadan kaynaklı hatalar verecektir. Bağıl değerlendirmenin uygulandığı (N ≥ 20) ve uygulanmadığı durumlarda (N < 20), birbirine benzer harf notlarının verilmesi için T skoru hesaplamasından standart sapmayı çıkartarak farklı ama benzer bir değerlendirme uygulanabilir.

Yarı Bağıl Değerlendirme Bağıl değerlendirmeye girebilecek öğrenci sayısı 20’nin altında olduğu zaman öğrencilerin T skoru aşağıdaki gibi hesaplanır ve Ön Lisans ya da Lisans olması durumuna göre sınıf seviyesinin bulunduğu satırdan harf notları verilir.

Yarı Bağıl Değerlendirme Üniversitemizde standart sapmalar genellikle 8 ile 20 arasında değişiklik gösteriyor. Bu durumda 𝟏𝟎 𝑺 ifadesi; (Genellikle Lisans) Standart sapma düşük olduğunda 1 – 1,28 (Genellikle Ön Lisans) Standart sapma yüksek olduğunda 0,5 – 1 aralığında değerler alıyor.

Yarı Bağıl ve Bağıl Karşılaştırma Standart sapmanın 10 olduğu durumda bağıl sistem de yarı bağıl sistem de matematiksel olarak aynı formüle dönüşecektir. Sınıf standart sapması 10 dan uzaklaştıkça; standart sapma ile çarpım durumunda olduğundan iki değerlendirme arasındaki fark 𝑿− 𝑿 ifadesinin büyüklüğü ile orantılı hata verecektir. Bu durumda 𝑿− 𝑿 ifadesinin uç noktalardaki öğrenciler için düzgün çalışmayacağını söyleyebiliriz. Bu sebepten dolayı değerlendirmeye alma limitlerinde değişiklik yapılarak kontrol sağlandı. Bu durum sağlandığında bağıl değerlendirme ve yarı bağıl değerlendirme sonucunda T skorları arasında takriben en fazla 5-10 puan farklılık olacaktır. Bu durumda da iki değerlendirme arasında en fazla 1 ya da 2 harf notu değişiklik olması beklenir. Örneğin “DC ve CC” veya “CC ve BB” gibi. Bu da beklenilen bir farktır.

Değerlendirmede Kullanılan Limitler Kısaltmalar için tanımlara bakınız.

Limitler LİSANS PROGRAMLARI İÇİN HBAL≤15 HBÜL≥90 HBL : ≤35 ve ≥ 85   LİSANS PROGRAMLARI İÇİN HBAL≤15 HBÜL≥90 HBL : ≤35 ve ≥ 85 YSSL: <50 ÖN LİSANS PROGRAMLARI İÇİN BDKL: ≤15 HBÜL ≥ 90 YSSL: <45

Lisans için Tablo

Ön Lisans için Tablo

Birkaç Örnek Sınıf SS 9 11 8 12 16 14 Lisans/Ön Lisans Sınıf Seviyesi Sınıf Ortalaması Sınıf SS HBN T Bağıl T YB Bağıl Harf YB Harf Lisans Mükemmel 2 83 9 80 66,67 67 BB Orta 50 11 55 74,55 75 CB Kötü 30 8 46 90,00 86 BA Önlisans 12 70 72,50 73 AA 35 16 66,88 65 DC 25 14 73,57 CC

Birkaç Örnek Sınıf SS 2 18 16 5 25 Lisans/Ön Lisans Sınıf Seviyesi Sınıf Ortalaması Sınıf SS HBN T Bağıl T YB Bağıl Harf YB Harf Lisans Mükemmel 2 83 2 80 55,00 67 CC BB Orta 50 18 55 72,78 75 CB Kötü 30 16 46 80,00 86 BA Önlisans 5 70 76,00 73 AA 35 25 68,00 65 DC 71,67