Final Öncesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mukavemet II Strength of Materials II
Advertisements

Geometrik Dönüşümler.
DOĞRU-DOĞRU PARÇASI-IŞIN-PARALEL
Noktaya göre simetri ..
Simetri ekseni (doğrusu)
İnönü Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
17-21 Şubat Doğrusal Fonksiyonların Grafiği
PRİZMATİK YÜZEYLER Düzlemsel bir çokgene dayanan ve bu çokgenin düzlemini tek noktada kesen sabit bir doğruya paralel olarak kayan bir doğrunun oluşturduğu.
GEOMETRİK CİSİMLER.
GEOMETRİK CİSİMLER S.BAYHAN.
Prof. Dr. Halil İbrahim Karakaş Başkent Üniversitesi
Üç Boyutlu Görüntüleme
Final Öncesi.
GEOMETRİK CİSİMLERDE DÖNME HAREKETİ
Mekanizmalarda Konum Analizi
GEOMETRİK CİSİMLER VE ÖZELLİKLERİ
HACİM ÖLÇME.
CİSİMLERİN YÜZEYLERİ.
DERS 11 KISITLAMALI MAKSİMUM POBLEMLERİ
GEOMETRİK CİSİMLERİN SİMETRİLERİ
DOĞRU GRAFİKLERİ EĞİM.
SİMETRİ  .
Laplace Transform Part 3.
Kartezyen Koordinat Sisteminde Yansıma
2B Görüntüleme ve “Rasterization”
Geometri Öğrenme Alanı Temel Beceriler
BİR DÜZLEM İLE BİR GEOMETRİK CİSMİN ARA KESİTİNİ BELİRLEME
Mineraloji-Petrografi
Yrd.Doç.Dr. Mustafa Akkol
CNC tezgah ve sistemlerde; tezgah, parça ve takım olmak üzere üç ayrı koordinat sistemi vardır. Bu koordinat sistemlerinin  orijinlerine; tezgaha ait olanına 
(iki değişkenli fonksiyonlarda integral)
Dik koordinat sistemi y
SONLU ELEMANLAR DERS 7.
AYNA VE DÖNME SİMETRİSİ
Ödev 7 Şekilde gösterilen kablolarda 0.5 kN’un üzerinde çekme kuvveti oluşmaması için asılı olan kovanın ağırlığını (W) bulunuz. W.
ÖZDEŞLİKLER a2-b2=(a-b).(a+b) a2 (a-b)2 = a2-2.a.b+b2 (a+b)2 b2
GEOMETRİK CİSİMLER ABDULLAH AYDEMİR
DOĞRUSAL DENKLEMLERİN
KOORDİNAT SİSTEMİ.
BAĞINTI & FONKSİYONLAR.
BİLGİSAYAR GRAFİĞİ Ders 5:PROJEKSİYONLAR
GEOMETRİK ŞEKİLLER VE YARIMLARI
Bilgisayar Grafikleri Ders 4: 2B Homojen koordinat
Bilgisayar Grafikleri Ders 3: 2B Dönüşümler
Bilgisayar Görmesi Ders 9:Korelasyon ve İki Boyutlu Dönüşümler
BİLGİSAYAR GRAFİĞİ Ders 5:PROJEKSİYONLAR
GEOMETRİK ŞEKİLLER KARE
TEKNİK RESİM Perspektifler.
Bilgisayar Grafikleri Ders 5: 3B Homojen koordinat
PRİZMALAR VE PİRAMİTLER
SİMETRİ ELEMANLARI (TRANSLANSYONSUZ) Kristallerde bulunan yüzey, kenar ve köşe gibi aynı değerli kristal unsurların belli bir düzen içinde yerleşmiş.
GEOMETRİK OPTİK.
Bölüm 4 – Kuvvet Sistem Bileşkeleri
PERSPEKTİF.
GEOMETRİK CİSİMLER VE ÖZELLİKLERİ
YER FOTOGRAMETRİSİ (2014) SUNU III Doç. Dr. Eminnur Ayhan
YER FOTOGRAMETRİSİ (2014) Doç. Dr. Eminnur Ayhan
DÖRTGENLER-ÇOKGENLER
X-IŞINLARI KRİSTALOGRAFİSİ
YÜZEY ve DÜZLEM
KOORDİNAT SİSTEMİ.
SAYISAL GÖRÜNTÜ TEMELLERİ
X-IŞINLARI KRİSTALOGRAFİSİ
FOTOGRAMETRİ - I Sunu 5 Doç Dr. Eminnur Ayhan
X-IŞINLARI KRİSTALOGRAFİSİ
KOORDİNAT SİSTEMİ.
Türkiye’nin Sunu/Slayt Paylaşım Sitesi
ÖSS GEOMETRİ Analitik.
Sunum transkripti:

Final Öncesi

Konular 3B Geometrik Dönüşümler Grafik İçin Veri Yapıları 3B Görüntüleme – Modelleme Eğriler ve Eğri Yüzeyler Doku Kaplama Aydınlanma Ayrıca, bütün konuları kapsayan doğru/yanlış ve kısa cevaplı sorular gelebilir.

Örnek Soru 1 İzdüşüm merkezi x = 0, y = 0, z= d konumunda bulunan ve izdüşüm düzleminin z = 0’ da yer aldığı perspektif izdüşümün matrisini bulunuz.

Çözüm xz düzlemini verilenlere göre şekildeki gibi çizersek 𝑥 𝑝 𝑑 = 𝑥 𝑧+𝑑 , 𝑦 𝑝 𝑑 = 𝑦 𝑧+𝑑 , 𝑧 𝑝 =0 Matris olarak yazıldığında 𝑥 𝑝 𝑦 𝑝 𝑧 𝑝 1 = 𝑥 𝑧 𝑑 +1 𝑦 𝑧 𝑑 +1 0 1 = 1 𝑧 𝑑 +1 𝑥 𝑦 0 𝑧 𝑑 +1

Çözüm Sonuç olarak istenen perspektif izdüşüm matrisi aşağıdaki gibi yazılabilir. 1 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 1/𝑑 1 𝑥 𝑦 𝑧 1 = 𝑥 𝑦 0 (𝑧/𝑑)+1 =𝑤 𝑥 𝑝 𝑦 𝑝 𝑧 𝑝 1 w= (z/d) + 1

Örnek Soru 2 Bir 3B sahneye bir ayna koymak istenmektedir. Ayna; bir ekseni y eksenine, diğer ekseni de xz düzlemine paralel ve köşe noktaları şekildeki gibi olan 3B bir dikdörtgen olarak tanımlanmıştır. Sahnedeki bütün nesnelerin aynanın önünde olduğunu varsayarak, nesnelerin aynada yansımasını oluşturacak dönüşüm matrisini (matrisler çarpımı olarak) yazınız. y xz düzlemine paralel x z

Çözüm Soruda istenen aslında bir düzleme göre yansımadan ibarettir. Ancak düzlemin konumu gereği, bir birleşik dönüşüm şeklinde yapılabilir. Sırayla Ayna düzlemi yz düzlemi ile hizalanır. yz düzlemine göre yansıma hesaplanır. Ayna düzlemi ilk duruma geri getirilir.

Çözüm Hizalama için P1 y eksenine taşınır. P2 z ekseni üzerine gelecek şekilde döndürülür. x z y x z

Çözüm yz eksenine göre yansıma için sadece x değerlerinin işaretini değiştirmek yeterlidir. İlk duruma getirmek için işlemler tersten yapılır. Ayna, saatin tersi yönünde 45 derece döndürülür; P1 noktası (3,10,-1) konumuna taşınır. Böylece birleşik dönüşüm matrisi T(3,0,-1)Ry(45)Refyz( )Ry(-45)T(-3,0,1) olarak bulunur. y x z

Örnek Soru 4 Aşağıdaki sahnenin BSP ağacını A yüzeyinden başlayarak oluşturunuz. Ayrıca şekildeki V bakış yönüne göre BSP ağacının gezinme sırasını veriniz.

Çözüm İstenen BSP ağacının son hali E yüzeyi ortadan ikiye bölündüğünden EL ve ER olarak iki düğüm şeklinde belirtilmiştir. Rendering için gezinme sırası da aşağıda okla gösterilen ifadedir.

Örnek Soru 5 Tarama çizgisi p 4 5 2 1 3 yi Gouraud shading ile bulunuz.

Çözüm İlk olarak I1, I2, ve I3 noktalarındaki aydınlanma miktarı bulunur. p 4 5 2 1 3

Çözüm Daha sonra I4, I5, ve Ip noktalarındaki aydınlanma miktarı, I1, I2, ve I3 bulunur. p 4 5 2 1 3

Daha Verimli Hesaplama Arttırmalı hesaplama: 3 y+1 1 y xe xs x x+1 2

Örnek Soru 6 Aydınlanma (illumination) ve shading arasındaki farkı açıklayınız.

Çözüm Aydınlanma, aydınlanma modelinin (rendering için tanımlanan denklemin) sahnedeki herhangi bir noktadaki (piksel) sonuç değeridir. Shading ise çokgen köşeleri gibi ara noktalarda (yaklaşık olarak) hesaplanmış ışık değerlerinin diğer noktalar için interpolasyonudur.

Örnek Soru 7 Aşağıdaki şekli sadece birim kare ve birim çember kullanarak modelleyecek CSG ağacını oluşturunuz.

Çözüm A Şekil + - D C E ∪ ∪ B A B C D E

Örnek Soru 8 Aşağıdaki doku haritasını kullanarak sağ taraftaki dikdörtgeni kaplayınız. Koordinatlara dikkat ediniz.

Çözüm Dokudan koordinatları aldıktan sonra hedef bölgeye göre yerleştirmeye dikkat edilmelidir.