(Yeşil Bayrak) EKO OKULLAR PROGRAMI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

İlkim Yiğit Gen.Mdr.Yrd..
Mavi ve Yeşil İçin Elele
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
AB ÖYKÜ YARIŞMASI AB BİLGİ AĞI 2013
Avrupa Birliği Ortak Taşımacılık Politikası Semineri Michael Schmidt ICCR Viyana 17 Nisan 2007 AB Bilgi Köprüleri Programı Türkiye’ye Köprü Projesi.
E Y L E M 1. 2 G e n ç l i k G i r i ş i m l e r i PROGRAMI.
Eylem Planı Sonraki Adımlar
Kurallar Eğitimin Edification ı ÇOOOOOOOOKKKKK ÖNEEEEEMLİİİİİİİİİ. Alttaki yazı eğitimin sahibinin cümleleri sizde bu şekilde kendi cümllelerinizle ve.
Topluluk Başkanı Yavuz Sultan Selim KAVRIK
EKO- OKULLAR.
“Tüketim Alışkanlıklarımız”
TRABZON KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜ
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TÜRK ODA/BORSA SİSTEMİ İÇİN KALİTE MODELİ ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ IV. Dönem Odalar için Eğitim Semineri Ş. Sibel AYGÜN.
Eczacıbaşı Topluluğu ve Sürdürülebilirlik
Mavi ve Yeşil İçin Elele
TTB-UDEK Çalışma Grupları Dr. Raşit Tükel TTB-Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu 30 Kasım 2007 / İstanbul.
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Ulusal Kıyaslama Sisteminin Oluşturulması Kümelerin İzlenme ve Değerlendirme Süreci 18 Ekim 2012 – Ankara.
AVRUPA BİRLİĞİ VE EĞİTİM POLİTİKASI
8. Mavi Bayrak Yerel Sorumlular Semineri
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
EKO OKULLAR.
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ Ş. Sibel AYGÜN TOBB Akreditasyon Kurul Sekreteri 21 KASIM 2008 Ankara.
Belediye Ortaklık Ağları Projesi TUSENET – Türk –İsveç Belediye Ortaklık Ağları / Turkish – Swedish Municipal Network.
Vatandaşların Performans Ölçümüne Katılımı: Hak Beyanları Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
EKO-OKULLAR.
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
EKO OKULLAR PROGRAMI.
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
EKO OKULLAR PROJESİ.
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ Ş. Sibel AYGÜN TOBB Akreditasyon Kurul Sekreteri 19 Ekim 2007 Ankara.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
EKO - OKUL BİLGİLENDİRME SUNUMU
EKO - OKUL BİLGİLENDİRME SUNUMU
EKO-OKUL PROJESİ Eko-Okullar Programı okul öncesi ile ilk ve ortaokullarda çevre bilinci, çevre yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma eğitimi vermek için.
XII. TEKNOLOJİ ÖDÜLLERİ TANITIM TOPLANTISI Deniz Bayhan Teknoloji Ödülleri Yürütme Kurulu Üyesi Üyesi.
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
KUTLU OLSUN TUTUM ve YATIRIM HAFTASI TÜRK MALLARI.
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
T.C. Sağlık Bakanlığı Özel Sektör Tetra Pak Ltd. Şti. Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Tıp Fakültesi Osteoporozdan Korunma ve Osteoporozlular.
1.Grup Aigai Öğrenci motivasyonunun arttırılması için yapılabilecek çalışmalar ve ödüllendirme kriterleri.
TÜBİTAK 47. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ PROJE YARIŞMASI
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
OKULLARDA ORMAN PROGRAMI (Learning About Forest-LEAF)
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Toplam Kalite Yönetimi
Antalya Halk Sağlığı Müdürlüğü Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar ve Programlar Şubesi.
SHY-66/147 KREDİLENDİRME SHY-66/147 Kredilendirme:  Alınan eğitimin, Ek-1.C Temel Bilgi Gerekliliklerine eşdeğer olduğunun tespit edilmesine istinaden,
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
EĞİTİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SABANCI VAKFI 14 Kasım 2016.
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Değerler eğitimi komisyon üyeleri sorumluluk değeri ve genel değerler ile ilgili yapılacak çalışmalar ve planlamalar ele alındı.
EKO OKULLAR. Eko-Okullar Programı ilköğretim okullarında çevre bilinci, çevre yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma eğitimi vermek için uygulanan bir programdır.
HAKAN GÜRSU HAYATI. Doğumu: 1959, İstanbul Endüstriyel Tasarımcı, doktoralı öğretim üyesi 1959 yılında İstanbul'da doğan Hakan Gürsu, 1984 yılında Orta.
OKULLARDA SAĞLIĞIN KORUNMASI ve GELİŞTİRİLMESİ PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ben Temizim Okulum Temiz Projesi
Deprem öncesi yapılması gerekenler Deprem çantası hazırlanmalı Raflar duvarlara sabitlenmeli Ağır cisimler raflarda altlara yerleştirilmeli Duvardaki lamba,
TÜİK NİSAN İHRACAT RAKAMLARI
Sunum transkripti:

(Yeşil Bayrak) EKO OKULLAR PROGRAMI

EKO-OKULLAR PROGRAMI NEDİR? Eko-Okullar Programı okullarda çevre bilinci, çevre yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma eğitimi vermek için uygulanan bir programdır. Katılımcılar hem çevresel konularda bilgi edinirler, hem de ailelerini, toplumu çevresel konularda bilinçlendirmede etkin rol alırlar.

Program, çevre için yapılan bütünsel bir okul faaliyetini kapsar ve uygulandığı okullardaki başarısı, okul çalışanlarının ilgisine bağlıdır. Eko-Okullar programındaki en önemli ve bütünleştirici etken ise öğrenci katılımıdır.

Eko-Okullar Programı, okullara program dahilinde yaptıkları çalışmalarda ve verdikleri çevre eğitimiyle üstün başarı sağlamış okullara Yeşil Bayrak ödülü vermesi nedeni ile bir ödül planı olma özelliği de taşır.

Yeşil Bayrak, uluslararası düzeyde tanınan ve saygınlığı olan, çevreye duyarlı okulu simgeleyen bir eko-etikettir. Ödülün geçerlilik süresi 2 yıldır bu sebeple ödülün her iki yılda bir yenilenmesi gerekir.

PROGRAMIN GELİŞİMİ 27 Avrupa ülkesi, Güney Afrika, Kenya ve Şili'de olmak üzere toplam 40 ülkede yaklaşık 20.000'den fazla okulda uygulanan Eko-Okullar Programı’nın uluslararası koordinasyonunu Uluslararası Çevre Eğitim Vakfı yürütmektedir. Vakfımız, Uluslararası Çevre Eğitim Vakfının üyesi olarak, bu programı 1995 yılında başlatmıştır. 2006-2007 eğitim öğretim yılı sonunda, Ankara, Antalya, Aydın, Balıkesir, Bartın, Bursa, Eskişehir, Giresun, İstanbul, İzmir, Konya, Kütahya, Manisa, Rize, Sakarya, Samsun ve Van illerimizden toplam 98'ü Yeşil Bayraklı, 155 okul programda yer almaktadır.

PROGRAMIN FAYDALARI Programın uygulanması, öğrencilere çevre konusunda olduğu kadar, yaşamları boyunca kullanacakları ve başarılarını etkileyecek alışkanlıklar kazandırır. ÖĞRENCİLER; - bir grup üyesidir ve yeni bir kimlik geliştirir, - sorunları tanıma, çözüm üretme ve tartışma becerisi geliştirir, - karar verme yeteneği gelişir, - tüketim alışkanlıkları değişir, savurganlık önlenir, doğal kaynakları koruma bilinci gelişir. Bunların yanında programın OKULA faydaları şöyledir; - temizlik ve düzenini sürekli kılar, - su ve elektrik tasarrufu öğrenci eliyle sağlanır, - okul öğrencilerce sahiplenilir, - yerel, ulusal, hatta uluslararası boyutta tanınır,

PROGRAMIN UYGULANMASI: PROGRAM AŞAMALARI AŞAMA: Kayıt olma 2. AŞAMA : Programı yürütme 3. AŞAMA : Ödül için başvuruda bulunma 4. AŞAMA : Ödül yenileme

Programı Yürütme Eko Okullar Komitesi: 2 ayrı komite kurulur. Öğrenciler ve koordinatör öğretmenden oluşan Eko-Tim, programın yürütücüsüdür. Okul yönetimi koordinatör öğretmen, Eko-tim’i temsil eden bir öğrenci, ilgili öğretmenler, ilgili velilerden oluşan oluşan 2. komite programın devamlılığını sağlar. Çevresel İnceleme: mevcut durumun değerlendirilmesi, gerçekçi hedeflerin tespiti ve okul için uygun olan çalışma konusunun belirlenmesidir. “ÇÖP VE ATIK” Eylem Planı: Programın temelidir. Planda yıl içinde işlenecek konulara ilişkin hedefler takvimlendirilip, ders konularıyla ilişkilendirilir. Gözlem ve Değerlendirme: Çalışmalarda elde edilen sonuçlar değerlendirilip, sergilenir. Müfredat Çalışması: Programda ele alınan çevre sorunlarının ve çözümlerinin derslerde vurgulanmasıdır. Bilgilendirme ve Katılım: Bütün okulun ve okulun bulunduğu çevrenin bilgilendirilmesi ve katılımlarının sağlanması. Eko İlke: Okulun çevre içerikli çalışmalarındaki sorumluluğunu gösteren amaçların bir cümlede ifadesidir. İlke, harakete geçirici nitelikte olmalıdır. “Atıklarımızı geri dönüşüm kutularına ayrıştırarak atalım.” gibi.

Eko Okullar Panosu Duyuru Panosu, tüm okulun çalışmaları konusundaa bilgilendirilmesi için bir araçtır. Konumu, okulun ana girişinde öğrenci ve ziyaretçilerin görebileceği bir yerde olmalıdır. Panomuzun adı, programımızın adını içermelidir. Pano büyüklüğü, 120cm x 90cm ya da 150cm x 100 olmalıdır. İçeriği konuya uygun resim, yazı, şiiir, gazate kesitleri, etlinlikler ve duyurular. Programımızın tanımı, panonun sol üst köşesinde sabit olarak bulunması gereken, programın 7 temel adımını anlatan broşür, program hakkında kısa bilgiler.

TEŞEKKÜRLER... Aysu ÇOPUR Elmas YAVUZ Tuba YEŞİLAY Esra PULCUOĞLU