EĞİTİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Enflasyon Hedeflemesi ve Kur Dinamikleri: Türkiye Örneği
Advertisements

TÜRKİYE’DE EĞİTİM VE İKTİSADİ BÜYÜME ARASINDAKİ İLİŞKİNİN VAR MODELİ İLE ANALİZİ Yrd.Doç.Dr. Ceyda ÖZSOY Anadolu Üniversitesi Eskişehir 2007
Türkiye Ekonomisi: Kısa ve Uzun Dönemde Sorunlar
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜME STRATEJİLERİ
KOOPERATİFLERDE ETKİNLİK
Fiyat İstikrarı ve Büyüme
Kamu harcamalarının bileşiminin büyüme ve refah etkisi
Uluslararası gelişmeler,
SERMAYE BİRİKİMİ VE KALKINMA
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Eğitim-Öğrenim-Öğretim
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Nüket YETİŞ’in Takdimi , İstanbul.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
SON EKONOMİK GELİŞMELER
Türkiye’nin Rekabet Gücü Üzerine Gözlemler
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Türkiye’de Yolsuzlukla Mücadele Güven SAK Ankara, 7 Temmuz 2005.
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
Büyümenin Bileşenleri Yada Belirleyicileri
3. Bölüm İNSAN SERMAYESİ NASIL OLUŞUR?. Sağlık ve eğitim: sorular: Zenginlik ile sağlık göstergeleri arasındaki nedensellik ilişkisi hangi yöndedir? Kişi.
B İ R REKABET STRATEJ İ S İ OLARAK YERELLE Ş ME POL İ T İ KASI PROF.DR. İ SA SA Ğ BA Ş AFYON KOCATEPE ÜN İ VERS İ TES İ İ. İ.B.F. MAL İ YE BÖLÜMÜ 1.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
BÜYÜME.
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE YEREL KALKINMA
TEMEL EKONOMİ 1. GİRİŞ Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK.
NÜFUS POLİTİKALARI.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
Türkiye Ekonomisinde Enflasyon ve Büyüme Ekonomik Araştırma Forumu Konferansı İstanbul, 04 Ekim 2007 Prof. Dr. Seyfettin Gürsel.
Rekabet Politikasının Artan Önemi Güven Sak TEPAV Ekonomi Politikaları Araştırma Enstitüsü Ankara, 4 Mart 2005.
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
Üniversite Eğitimi ve Sürdürülebilir İktisadi Kalkınma Olgusu
Küresel kriz ve Türkiye ekonomisinin büyüme sorunu
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
İzmir İktisat Kongresi 31 Ekim 2013 Mehmet Şimşek Maliye Bakanı.
Ekonomi Nedir ? İnsan ihtiyaçlarını sonsuz bu ihtiyaçlar için gerekli olan kaynaklar sınırlıdır. Sınırsız ihtiyaçlar ile sınırlı kaynak arasındaki dengeyi.
TOBB AB ÇALIŞMALARI : NASIL HAZIRLANIYORUZ? FAALİYETLERİMİZ 23 Şubat 2007.
Yüksek ve İstikrarlı Büyüme Perspektifinde Türkiye Ekonomisi
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-2
DÜNYA TİCARET ÖRGÜTÜ TİCARET POLİTİKALARINI GÖZDEN GEÇİRME MEKANİZMASI TÜRKİYE V. İNCELEMESİ KOORDİNASYON TOPLANTISI 10 ŞUBAT 2012.
Türkiye Bankalar Birliği 50. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Yönetim Kurulu Başkanı.
Makro İktisat İktisadi Analiz
TEMEL EKONOMİ 1. GİRİŞ Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK.
2012 YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE TASARISI MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 18 EKİM 2011.
REEL KONJONKTÜR TEORİSİ
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
Doç. Dr. Yeşim Kuştepeli İKT 5034-Bahar 2011
SEZGİN ÖZTEK ŞEREF AYAN
BÜYÜME DİNAMİKLERİ Fulya GÜZEL Kaynak: TÜİK GSYH Büyüme Oranları (%, Çeyrekler İtibarıyla)
1 YASED BAROMETRE II 16 EYLÜL 2008 İSTANBUL ULUSLARARASI YATIRIMCILAR DERNEĞİ.
Uzun Dönem Ekonomik Büyüme
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 26 Ekim 2010.
I. TOPLAM GSYİH’DAKİ GELİŞMELER
2010 YILI BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) Mehmet ŞİMŞEK Maliye Bakanı 26 Ekim 2009.
Mahmut BİLEN. Ders Değerlendirme Biçimi Vize %70 Ödev%10Dönem içi %50 Quizler%20 Final%50Dönem Sonu%50.
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
PROF.DR. FİLİZ GİRAY ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ YÜKSEKÖĞRETİMİN FİNANSMANI.
İKTİSADİ BÜYÜME İKTİSADİ BÜYÜMENİN KAYNAKLARI VE SINIRLARI
YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARININ FİNANSMANI ve TÜRKİYE UYGULAMASI
ULUSLARARASILAŞMA.
PISA Programme for International Student Assessment Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı.
EKONOMİK BÜYÜME VE KALKINMADA EĞİTİMİN ROLÜ
Şeref Saygılı-OECD&TCMB Cengiz Cihan-TCMB 24 Ekim 2011 İstanbul
Azgelişmiş Ülkelerin Profili
Ekonomi Biliminin Doğuş Gerekçesi ; Kıtlık Kanunu Kaynakların;
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MAKRO İKTİSAT I BÖLÜM 10 İKTİSADİ BÜYÜME
Sunum transkripti:

EĞİTİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜME Dr. Şeref SAYGILI BDDK, Araştırma Dairesi Cengiz CİHAN DPT, EMSA Zafer Ali YAVAN TÜSİAD Ankara Temsilci 17 Haziran 2005, İstanbul

SUNUŞ PLANI BEŞERİ SERMAYE-BÜYÜME İLİŞKİSİ TÜRKİYE EKONOMİSİNİN VERİMLİLİK PERFORMANSI DÜNYA’DA VE TÜRKİYE EKONOMİSİNDE EĞİTİM VERİMLİLİK İLİŞKİSİ TEMEL BULGULAR VE POLİTİKA ÖNERİLERİ

BEŞERİ SERMAYE-EKONOMİK VE SOSYAL DÖNÜŞÜM İÇSEL BÜYÜME TEORİLERİ [Lucas (1988), Romer (1986, 1990)] MAKROEKONOMİK POLİTİKALAR YATIRIM DIŞA AÇILMA TEKNOLOJİK GELİŞME FAKTÖR HAREKETLİLİĞİ SOSYAL BOYUT GELİR DAĞILIMI, YOKSULLUKLA MÜCADELE, KATILIMCILIK, SOSYAL UYUM, ÇEVRE

TÜRKİYE EKONOMİSİNDE BÜYÜME VE SERMAYE BİRİKİMİ (1972-2003)

TÜRKİYE EKONOMİSİNDE TOPLAM FAKTÖR VERİMLİLİĞİ DÜZEYİ (1972-2003)

Bazı OECD Ülkelerinde Büyümenin Kaynakları %

Göreceli İşgücü Verimliliği Düzeyi ve Artış Oranı (1975-2002) Lüksemburg Arjantin İrlanda Peru Jameika G.Kore Türkiye Çin Tayland Zimbabve

Verimlilik Artışı Modeli (Eğitim Hariç) Bağımlı Değişken: 1981-2000 Dönemi İşgücü Verimliliği Artışı

Verimlilik Artışı Modeli Bağımlı Değişken: 1981-2000 Dönemi İşgücü Verimliliği Artışı

Verimlilik Artışı Modeli Bağımlı Değişken: 1982-2002 Dönemi İşgücü Verimliliği Artışı

Verimlilik Artışı Modeli Bağımlı Değişken: 1982-2002 Dönemi İşgücü Verimliliği Artışı

II. Bölge I. Bölge III. Bölge IV. Bölge Göreceli Okullaşma Oranı ve İşgücü Verimliliği Artışı % (Yükseköğretim) II. Bölge Malezya Çin G. Kore Türkiye I. Bölge Hindistan III. Bölge Japonya IV. Bölge Rusya

Göreceli Okullaşma Oranı ve İşgücü Verimliliği Artışı % (Ortaöğretim) Zimbabve Brezilya Portekiz Türkiye Çin G. Kore Rusya

Eğitim Kademeleri İtibarıyla Okullaşma Oranları %

İşgücünün Ortalama Eğitim Süresi (Yıl) 1985 1990 1995 2000 1985-2000 Dönemi Ortalama Artışı,% Türkiye 3,69 4,15 5,12 5,29 2,43 Diğer Ülkeler 7,16 7,78 8,11 8,40 1,07 Türkiye/Diğer Ülkeler (%) 51,5 53,4 63,1 63,0 …

Eğitim Kademelerinde Öğretmen Başına Öğrenci Sayısı

TEMEL BULGULAR İşgücünün eğitim süresi ve okullaşma oranları ile verimlilik artışı arasında güçlü bir bağ vardır, Okullaşma kademesi arttıkça verimlilik artmaktadır, Okulöncesi eğitim yükseköğrenimi daha etkili kılmaktadır, Türkiye ekonomisinde verimlilik artışı ile eğitim göstergeleri arasındaki bağ kopuktur, Türkiye ekonomisinde verimlilik artışına ortaöğretimin katkısı daha zayıftır.

Politika Önerileri Eğitimin niteliği iyileştirilmelidir, Eğitim yatırımının getirisini artırıcı önlemler alınmalıdır, Makroekonomik istikrar Adil rekabet ortamı İyi Yönetişim Fikri Mülkiyet Hakları Okulöncesi eğitim kademesine yatırımın “stratejik” önemi vardır.

TEŞEKKÜRLER …..