TÜKETİCİ TEORİSİ fig.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bölüm 20 Çıktı (Output) ve Toplam Talep (Aggregate demand)
Advertisements

Arz ve Talep Esnekliği ve Eğrileri
Talep Esneklikleri.
Tam rekabet çok sayıda alıcı ve satıcı firmalar fiyatı veri alırlar
Bazı Kavramlar Piyasa, Pazar (Market) Talep (Demand) Arz (Supply)
Bölüm 3 Talep, Arz ve Piyasa
ULUSLARARASI İKTİSAT DERS-9 SLAYT GÖSTERİSİ
Kısa Vadede Toplam Çıktı
Piyasa Dengesi ve Devlet Müdahaleleri.
ULUSLARARASI TİCARET TEORİSİ ANALİZLERİ: ARZ VE TALEP MODELLERİ
htpp://kisi.deu.edu.tr/dilek.seymen
ARZ VE TALEP II: PİYASALAR VE REFAH
Eksik Rekabet Piyasaları-I Monopol, Monopson ve İki Yanlı Tekel
Bölüm 5 Tüketici Tercihi ve Talep
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM DIŞ TİCARET TEORİSİ VE EKONOMİK BÜYÜME ANALİZİ
Firma Teorisi Tam Rekabet Piyasası.
Firma Teorisi (Tam Rekabet Piyasası)
9. BÖLÜM Faktör Piyasası-1.
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
EKO 205 Mikroiktisat I Konu: Talep.
Mal Piyasasında Üretim ve Fiyatlandırma
ULUSLARARASI İKTİSAT DERS-5 SLAYT GÖSTERİSİ
ULUSLARARASI İKTİSAT DERS-8 SLAYT GÖSTERİSİ
Maliyetler.
Toplam Talep ve Toplam Arz.
Makroekonomi ... ekonominin bütünüyle ilgilenir
ÇEVRESEL PROBLEMLERİN ÇÖZÜMÜNDE EKONOMİK ANALİZLER
ULUSLARARASI İKTİSAT DERS-6 SLAYT GÖSTERİSİ
TÜKETİCİ DENGESİ VE TALEP
BP EĞRİSİ.
Kâr Maksimizasyonu.
Tam Rekabet Tam rekabet piyasasının dört özelliği:
Bölüm 10 Monopol ve Monopson 1.
TEST – 1.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Tüketici tercihinde 4 ana unsur
1 CHAPTER.
İntegralinde u=g(x) ve
Fayda maksimizasyonu Tercihler
OHT 2.1 Griffiths and Wall: Economics for Business and Management, 2nd edition© Pearson Education Limited 2008 Talep, Gelir ve Tüketim Davranışları.
Konu: Bireysel Talep, Piyasa Talebi ve Özellikleri
DEÜ.İİBF-İktisat Bölümü
Strateji Geliştirme Başkanlığı 1 DÜNYA EKONOMİSİ REEL SEKTÖR.
Anahtar Terimler Piyasa Talep Arz Denge fiyatı
Toplam Talep ve Toplam Arz.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
23 Toplam Harcama ve Denge Çıktı Düzeyi BÖLÜM İÇERİĞİ
Normatif Analiz Araçları
Talep Analizleri Marjinal Fayda Yaklaşımı Yrd.Doç Dr. Dilek Seymen
Tüketici tercihinde etkili dört bileşen
Klasik ve Neo-klasik Dış Ticaret Teorileri
Talebin fiyat esnekliği
3. BÖLÜM Piyasa Talebi ve Talep Esnekliği
Kayıtsızlık Analizi.
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
HÜKÜMETLERİN FİYAT KONTROLLERİ
TÜKETİCİ TERCİHLERİ (Consumer Preferences)
Tüketici Dengesi.
Tüketici Dengesi.
Üçüncü Bölüm Talebin Arka Planı: Tüketici Teorisi.
 Bölüm 5: Talep Teorisi Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
ULUSLARARASI TİCARET TEORİSİ ANALİZLERİ: ARZ VE TALEP MODELLERİ
Ordinal Fayda Teorisi Doç. Dr. Ahmet UĞUR.
İKİNCİ BÖLÜM: TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI TEORİSİ
ULUSLARARASI İKTİSAT TEORİSİ
BÖLÜM 2 ARZ VE TALEP MODELLERİ
BÖLÜM 2: TALEP VE TÜKETİM TEORİSİ
2. Hafta Talep, arz, ve piyasa
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 13 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
Sunum transkripti:

TÜKETİCİ TEORİSİ fig

Marjinal Fayda Teorisi

Toplam Fayda Elde Edilen Fayda Su Tüketimi Toplam Fayda 1 2 3 4 5 6 7 1 2 3 4 5 6 7 11 13 14 Elde Edilen Fayda Tüketim Miktarı fig

Su of crisps consumed (per day) Toplam Fayda TU Su Tüketimi Toplam Fayda 1 2 3 4 5 6 7 11 13 14 Su of crisps TU in utils 1 2 3 4 5 6 7 11 13 14 Elde Edilen Fayda Su of crisps consumed (per day) fig

Toplam Fayda TU Elde Edilen Fayda Su TU Marjinal Fayda 1 2 3 4 5 6 7 1 2 3 4 5 6 7 11 13 14 - 7 4 2 1 -1 Elde Edilen Fayda fig Tüketim Miktarı

Toplam/marjinal Fayda TU Su TU in utils Marjinal Fayda Elde Edilen Fayda 1 2 3 4 5 6 7 11 13 14 - 7 4 2 1 -1 MU fig Tüketim Miktarı

Toplam / Marjinal Fayda TU DTU = 2 DQ = 1 MU = DTU / DQ Elde Edilen Fayda MU fig Tüketim Miktarı

Toplam/Marjinal Fayda TU DTU = 2 DQ = 1 MU = DTU / DQ = 2/1 = 2 Elde Edilen Fayda MU fig Tüketim Miktarı

Bireyse Talebin Elde Edilişi Kayıtsızlık Eğrileri Analizi

KAYITSIZLIK EĞRİLERİ Çay Kahve Point 30 24 20 14 10 8 6 6 7 8 10 13 15 b c d e f g KAYITSIZLIK EĞRİLERİ fig

Kayıtsızlık Eğrilerinin Elde Edilişi Kahve Point 30 24 20 14 10 8 6 6 7 8 10 13 15 20 a b c d e f g Çay fig Kahve

Kayıtsızlık Eğrilerinin Elde Edilişi Kahve Point 30 24 20 14 10 8 6 6 7 8 10 13 15 20 a b c d e f g Çay fig Kahve

Kayıtsızlık Eğrilerinin Elde Edilişi Kahve Point b 30 24 20 14 10 8 6 6 7 8 10 13 15 20 a b c d e f g Çay fig Kahve

Kayıtsızlık Eğrilerinin Elde Edilişi Kahve Point b 30 24 20 14 10 8 6 6 7 8 10 13 15 20 a b c d e f g c Çay d e f g fig Kahve

Marjinal İkame Oranı(MRS) 6 MRS = 4 DY = 4 26 7 b DX = 1 MRS = Y/X Y Malı Tüketimi fig X Malı Tüketimi

Marjinal İkame Oranı(MRS) DY = 4 26 b DX = 1 MRS = Y/X Y Malı Tüketimi MRS = 1 c DY = 1 d 13 14 9 DX = 1 6 7 fig X Malı Tüketimi

Kayıtsızlık Eğrileri Y Malı Tüketimi I5 I4 I3 I2 I1 X Malı Tüketimi fig X Malı Tüketimi

Bütçe Doğrusu Units of good X 5 10 15 Units of good Y 30 20 10 5 10 15 Units of good Y 30 20 10 Varsayımlar PX = £2 PY = £1 Bütçe = £30 fig

Bütçe Doğrusu a Y Malı Tüketimi X Malı Tüketimi Units of good X 5 10 5 10 15 Point on Bütçe Doğrusu a Units of good Y 30 20 10 Y Malı Tüketimi Varsayımlar PX = £2 PY = £1 Bütçe = £30 fig X Malı Tüketimi

Bütçe Doğrusu a b Y Malı Tüketimi X Malı Tüketimi Units of good X 5 10 5 10 15 Units of good Y 30 20 10 Point on Bütçe Doğrusu a b b Y Malı Tüketimi Varsayımlar PX = £2 PY = £1 Bütçe = £30 fig X Malı Tüketimi

Bütçe Doğrusu a b Y Malı Tüketimi c X Malı Tüketimi Units of good X 5 5 10 15 Units of good Y 30 20 10 Point on Bütçe Doğrusu a b c b Y Malı Tüketimi c Varsayımlar PX = £2 PY = £1 Bütçe = £30 fig X Malı Tüketimi

Bütçe Doğrusu a b Y Malı Tüketimi c d X Malı Tüketimi Units of good X 5 10 15 Units of good Y 30 20 10 Point on Bütçe Doğrusu a b c d b Y Malı Tüketimi c Varsayımlar PX = £2 PY = £1 Bütçe = £30 d fig X Malı Tüketimi

Bütçedeki değişimlerin Bütçe Doğrusuna Etkisi Y Malı Tüketimi Varsayımlar PX = £2 PY = £1 Bütçe = £30 fig X Malı Tüketimi

Bütçedeki değişimlerin Bütçe Doğrusuna Etkisi Varsayımlar PX = £2 PY = £1 Bütçe = £40 Y Malı Tüketimi n m 16 7 Bütçe = £40 Bütçe = £30 fig X Malı Tüketimi

X Malı Fiyatının Değişimi ve Bütçe Doğrusu Varsayımlar PX = £2 PY = £1 Bütçe = £30 Y Malı Tüketimi fig X Malı Tüketimi

X Malı Fiyatının Değişimi ve Bütçe Doğrusu Varsayımlar PX = £2 PY = £1 Bütçe = £30 Y Malı Tüketimi fig X Malı Tüketimi

X Malı Fiyatının Değişimi ve Bütçe Doğrusu Varsayımlar PX = £1 PY = £1 Bütçe = £30 Y Malı Tüketimi fig X Malı Tüketimi

X Malı Fiyatının Değişimi ve Bütçe Doğrusu Varsayımlar PX = £1 PY = £1 Bütçe = £30 Y Malı Tüketimi B2 B1 b c fig X Malı Tüketimi

Optimum Tüketim Y Malı Tüketimi O fig X Malı Tüketimi

Optimum Tüketim Y Malı Tüketimi I5 I4 I3 I2 I1 O fig X Malı Tüketimi

Optimum Tüketim Y Malı Tüketimi Bütçe Doğrusu I5 I4 I3 I2 I1 O fig X Malı Tüketimi

Optimum Tüketim r s Y Malı Tüketimi t Y1 u I5 I4 v I3 I2 I1 O X1 fig X Malı Tüketimi

Optimum Tüketim r s Y Malı Tüketimi t Y1 u I5 I4 v I3 I2 I1 O X1 fig X Malı Tüketimi

Gelirdeki Değişmenin Tüketim Miktarına Etkisi Y Malı Tüketimi a B1 I1 O fig X Malı Tüketimi

Gelirdeki Değişmenin Tüketim Miktarına Etkisi Y Malı Tüketimi I2 B1 B2 I1 O fig X Malı Tüketimi

Gelirdeki Değişmenin Tüketim Miktarına Etkisi Y Malı Tüketimi I4 I3 I2 B1 B2 B3 B4 I1 O fig X Malı Tüketimi

Gelirdeki Değişmenin Tüketim Miktarına Etkisi Gelir Tüketim Eğrisi Y Malı Tüketimi I4 I3 I2 B1 B2 B3 B4 I1 O fig X Malı Tüketimi

INDIFFERENCE ANALYSIS The effect of changes in price the price–consumption curve 8

X Malı Fiyatındaki Değişimlerin Etkisi Varsayımlar PX = £2 PY = £1 Bütçe = £30 Y Malı Tüketimi fig X Malı Tüketimi

X Malı Fiyatındaki Değişimlerin Etkisi Varsayımlar PX = £2 PY = £1 Bütçe = £30 Y Malı Tüketimi j B1 fig X Malı Tüketimi

X Malı Fiyatındaki Değişimlerin Etkisi Varsayımlar PX = £1 PY = £1 Bütçe = £30 Y Malı Tüketimi j B1 fig X Malı Tüketimi

X Malı Fiyatındaki Değişimlerin Etkisi Varsayımlar PX = £1 PY = £1 Bütçe = £30 k Y Malı Tüketimi j B1 I1 B2 fig X Malı Tüketimi

X Malı Fiyatındaki Değişimlerin Etkisi Fiyat Tüketim Eğrisi I2 k Y Malı Tüketimi j B1 I1 B2 fig X Malı Tüketimi

Bireysel Talep Doğrusunun Elde Edilişi 8

Bireysel Talep Doğrusu Diğer Harcamalar B1 X Malı Tüketimi fig

Bireysel Talep Doğrusu Fall in the price of X a b Diğer Harcamalar I1 B1 X Malı Tüketimi fig

Bireysel Talep Doğrusu Further falls in the price of X B2 I2 a b Diğer Harcamalar I1 B1 X Malı Tüketimi fig

Bireysel Talep Doğrusunun Elde Edilişi Further falls in the price of X a b c d Diğer Harcamalar I4 I3 I2 I1 B1 B2 B3 B4 X Malı Tüketimi fig

Bireysel Talep Doğrusu Price-consumption curve b c d Diğer Harcamalar I4 I3 I2 I1 B1 B2 B3 B4 X Malı Tüketimi fig

Bireysel Talep Doğrusunun Elde Edilişi Price-consumption curve c d Diğer Harcamalar I4 I3 I2 I1 B1 B2 B3 B4 X Malı Tüketimi a P1 X Malının Fiyatı fig Q1 X Malı Tüketimi

Bireysel Talep Doğrusu Price-consumption curve c d Diğer Harcamalar Q3 Q4 I4 I3 I2 I1 B1 B2 B3 B4 X Malı Tüketimi Demand a P1 X Malının Fiyatı P2 b P3 c P4 d fig Q1 Q2 X Malı Tüketimi