Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yüksek Öğrenimdeki Engelli Öğrenciler
Advertisements

Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
MODÜL 4 Organizasyon.
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
Örgün Eğitimde Verimliliğin Uzaktan Eğitim İle Artırılması
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
Küçük Grup eğitimi.
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
ASİSTAN GÖZÜYLE ZİYARET SÜRECİ
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
KOÜTF Tıp Eğitimine Öğrenci Bakışı
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
MERSİN ÜNİVERSİTESİ. Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında,
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Öğretimde Kullanılan Yöntemler
Paydaşların Katılımı Süreçleri Jim Woodhill Yönetici: Wageningen International – Kapasite Geliştirme ve Kurumsal Değişim.
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
TODUP VE ÖĞRENCİ ARAŞTIRMALARI GRUBU.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
İntörn Doktor Eğitimi Doç. Dr. Metin AYDOĞAN.
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
Probleme Dayalı Öğrenme Çalışma Grubu. Katılımcılar Doç. Dr. Betül Kalender Doç. Dr. Betül Kalender Yrd. Doç.Dr. Gülden Sönmez Tamer Yrd. Doç.Dr. Gülden.
PROGRAM TASARIMI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
İŞBİRLİĞİYLE ÖĞRENME.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Pratik Faaliyetler 2. Gün 4. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrenci Danışmanlık Sisteminin Güçlendirilmesi Tıp Eğitimi Çalıştayı Grup Çalışması
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
1 Kocaeli Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Kilit Sorunlar Tıp Eğitimi Çalıştayı 14 Mayıs 2010.
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
7. BÖLÜM KAVRAM, BECERİ ve SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK.
İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Alanında Yılları Arasında Türkiye Kökenli Bilim İnsanları Tarafından Yapılan Çalışmalar Üzerine Bir İçerik Analizi.
Aile Atölyeleri Projesi
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
AKTS Hesaplaması.
  PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ PROBLEME DAYALI ÖĞRENME OTURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hülya Aybek, Gülçin ABBAN METE*, Melek KÜÇÜKATAY**, Dilek.
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
1 Kasım 2017 Tıp Fakültesi Dekanlığı
Öğretimin Planlanması
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
ABİDE Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
MERAKLI MARLOV ANKET RAPORU
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 2 ÖMER TAYYİP ÖZEN.
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Gözleme Dayalı Teknikler I
Sunum transkripti:

Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-

Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) PDÖ, öğrencilerin küçük gruplar halinde, bir senaryo üzerinde çalışarak o konu ile ilgili hangi bilgileri edinmeleri gerektiğine karar vermelerini ve bunlara ulaşmalarını hedef alan bir öğrenim yöntemidir Amaç: Öğrenmeyi öğretmek

Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) Eğitim politikamız, bireysel öğrenme farkları gözetilerek tüm öğrenme modellerinden yararlanmaya yöneliktir. PDÖ modeli, başlıca yöntem olarak değil, entegre sistem kapsamında kullanılan tüm yöntemler (amfi dersleri, küçük grup oturumları, grup tartışmaları, laboratuvar çalışmaları, vb) arasında %20’yi geçmeyecek ölçüde uygulanmaktadır.

PDÖ Kurul Üyeleri Doç. Dr. Betül Kalender Yrd. Doç. Dr. Gülden Sönmez Tamer Yrd. Doç. Dr. Devrim Dündar Yrd. Doç. Dr. Ayşe Karson Yrd. Doç. Dr. Murat Sayan

Nasıl çalıştık ? Senaryoların hazırlanması Eğitim yönlendiricilerinin PDÖ yöntemi konusunda bilgilendirilmesi Öğrencilerin bilgilendirilmesi PDÖ oturumları Geri bildirimler Ölçme – değerlendirme

Nasıl çalıştık ? Senaryoların hazırlanması Konuların belirlenmesi Senaryo ekiplerinin kurulması Yazılan senaryoların tartışılarak son şeklin verilmesi PDÖ oturumlarının ders programlarına yerleştirilmesi Her PDÖ öncesi eğitim yönlendiricileri için senaryo tanıtım toplantıları

Nasıl çalıştık ? Eğitim yönlendiricilerinin bilgilendirilmesi Tanıtım toplantıları Yazılı materyaller Deneyimli bir eğitim yönlendiricisi ile birlikte PDÖ oturumlarına gözlemci olarak katılma Deneyimli bir eğitim yönlendiricisinin gözlemci olduğu bir PDÖ oturumunda eğitim yönlendiriciliği yapma Toplam 51 öğretim üyemiz PDÖ yöntemini uygulama yetkinliği kazanmıştır Öğrencilerin bilgilendirilmesi İlk yıl tanıtım toplantıları Takip eden her yıl hatırlatma toplantıları

Nasıl çalıştık ? PDÖ oturumları Geri bildirimler İki veya üç oturum şeklinde Dokuz – onikişer kişilik gruplar halinde Geri bildirimler Öğrenci geri bildirim formları Eğitim yönlendiricisi geri bildirim formları PDÖ sonrası geri bildirim toplantıları

Nasıl çalıştık ? Ölçme – değerlendirme Kurul sonu sınavında 3 soru

2007-2008 Öğretim Yılı (2 PDÖ) Dönem II ➙ Hipertansiyon Dönem III ➙ Hipertansiyon

2008-2009 Öğretim Yılı (6 PDÖ) Dönem I ➙ Sigara, etik Dönem II ➙ Anemi, hematüri Dönem III ➙ İnme, hepatit Diş Hekimliği ➙ Sigara, etik

Öğrenci Geri Bildirimleri

Eğitim Yönlendiricisi Geri Bildirimleri

Açık Uçlu Sorular -Olumlu- (Öğrenciler) İnsan ilişkileri konusunda pozitif etkisi var Temel bilimlerle klinik bilimlerin nasıl entegre edildiğini öğrenmemi sağladı Araştırma yapmaya, okumaya teşvik ediyor Öğrencilerle karşılıklı etkileşimi artırıyor, keyifli bir öğrenme ortamı İlk defa tıp okuduğumu hissettim Daha erken dönemde bilinçli bir hekim olarak yetişmeye başlıyoruz Daha iyi öğrendik, öğrenirken eğlendik Elimizdeki verilere dayanarak yorum yapmayı öğrendik Bir grup içinde görüş bildirme, tartışma gibi konularda tecrübe kazanmamız ve birçok farklı görüşten yararlanma şansımızın olması çok güzeldi Daha önceden bilmediğim çeşitli tıbbi terimler öğrendim En iyi öğretim şekli Kendimi bir öğrenciden daha çok, doktor olarak hissettiğim nadir yerlerden biri Çay ve kurabiyeler çok güzeldi..

Açık Uçlu Sorular -Olumlu- (Eğitim yönlendiricileri) Öğrencileri araştırmaya sevk eden, aktif olmalarını sağlayan bir yöntem Öğrenci ile birebir iletişim sağlanıyor Bu uygulamanın bizim için de eğitici olduğunu düşünüyorum

Açık Uçlu Sorular -Olumsuz- (Öğrenciler) Çok daha önceden yapılması gereken bir uygulamaydı Oturumlar arası biraz daha uzun olmalı Mekan kötüydü …(oda çok sıcak) Daha fazla sayıda yapılmalı, her kurulda uygulanabilirdi Sınava hazırlık dönemine gelmesi, birlikte çalışmamızı engelledi Oturumların yapıldığı masa ve odalar daha iyi olabilirdi Son oturumda yiyecek bir şey yoktu!! Öğrencilere katılım zorunluluğu, puanlama vb. değerlendirme hakkında önceden ayrıntılı bilgi verilmesi iyi olurdu Biraz tembeliz, çok iyi araştırmıyoruz

Açık Uçlu Sorular -Olumsuz- (Eğitim yönlendiricileri) Zamanlama hatası vardı (sınava yakın ve süre sınırlı) Öğrenci sayısı biraz daha az olursa daha iyi olur Daha az konuşabilirdim Bazı öğrencilerin tartışmalara katılmaması, araştırmaya yanaşmaması Hazırlıksız gelen öğrenciler PDÖ’yü olumsuz etkiliyor Herkes eşit oranda katılmıyor Öğretim üyesinin çok zamanını alıyor

Karşılaşılan zorluklar Öğretim üyelerinin PDÖ eğitim yönlendiricisi olmaktaki isteksizliği Yaptırım olmaması nedeni ile bazı öğrencilerde oturumlara ve çalışmalara katılımda isteksizlik

Hedefler Dönem I, II, III ve Diş Hekimliği Fakültesi’ne ikişer PDÖ Senaryoların zenginleştirilmesi Fizyopatogenez ağırlıklı senaryolar Tüm öğretim üyelerine PDÖ uygulama yeterliliği kazandırma Tüm öğrencilerin eşit katılımını sağlamak amacı ile ölçme-değerlendirmede aşağıdaki puanlama sistemini uygulamak: PDÖ oturumlarına devam 1 puan PDÖ grup çalışmasına katılım 1 puan İkinci oturuma hazırlanarak gelme 1 puan Kurul sınavında PDÖ konusu ile ilgili 2 soru 2 puan 5 puan