 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Öğrenci Birliği Öğrenci Gözüyle Bologna Süreci Öğrencilere Yönelik Bölgesel Çalıştay İstanbul, Türkiye 13 Mayıs 2011 Magnus Malnes Akademik İlişkiler.
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
İŞ KANUNUNDA ÜÇLÜ DANIŞMA KURULU VE EKONOMİK SOSYAL KONSEY AYŞE KÜÇÜK ZİYA AK MEHMET ÜSTBAŞ

BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Akhaltsikhe Devlet Eğitim Üniversitesi
Prof. Dr. Nejat Erk, Türkiye Bologna Uzmanı ŞUBAT 2008 CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ-MANİSA.
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
EUA-KUDEP Sürecinde PAÜ Öz Değerlendirme Raporu Hazırlama Süreç Detayları PAÜ Kalite Koordinasyon Kurulu 17 Aralık 2008.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 1. BÖLGESEL TOPLANTISI.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
BOLOGNA SÜRECİ AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ (EUA) ve HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EKİM, 2006.
/ 181 BolognaSürecinde 20 Nisan Dr. Zekeriya Aktürk Ders Bilgi Paketi Hazırlama - Amaç - Öğrenim.
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.
Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Şubat 2007 Erciyes Üniversitesi, Uluslararası Ofis.
Bilgi Topluluğu Tanıtımı:
H ACETTEPE ÜNİVERSİTESİ BASKETBOL TOPLULUĞU Kuruluş Yılı 15 Ekim 2010 Başkan Umutcan KAYIKÇI Akademik Danışmanlar Prof.Dr. Engin YILMAZ Doç.Dr. Mutlu HAYRAN.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
Kastamonu-Çankırı-Sinop Meslek Yüksekokulları İşbirliği Toplantısı 15 Eylül Kastamonu Doç. Dr. Rıza Gürbüz Çankırı MYO Müdürü.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
T.C Hacettepe Üniversitesi DEĞİŞİM ÖĞRENCİLERİ TOPLULUĞU
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
BİLGİLENDİRME TOPLANTISI DEU-ADEK Yürütme Kurulu Üyesi
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
27 Ağustos 2015, SAÜ Senato European University Association (EUA) Institutional Evaluation Programme (IEP)
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
28 Mayıs 2010 Maltepe Üniversitesi Eğitimde Kalite Çalışmaları, BTA Dönemi Bolonya Uzmanları Ulusal Takımı Projesi “Yeni Kurulan Yükseköğretim.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
3. ULUSAL AÇIK ERİŞİM ÇALIŞTAYI AÇIK ERİŞİM ÜNIVERSİTELERDE NELERİ DEĞİŞTİRECEK? Ekim 2014 Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı BİLKENT ANKARA İlkay Holt.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
T.C. Yükseköğretim Kurulu
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak Avrupa Yükseköğretim ve Araştırma alanlarının oluşturulmasını hedeflemektedir.

 Avrupa Üniversiteler Birliği, üyelerine kurumsal gelişimlerini destekleyecek hizmetler sunmakta ve Yükseköğretimde kalite kültürünün oluşması konusunda rehberlik sağlamaktadır.  Merkezi Brüksel’de bulunan birliğin halen 47 ülkeden 850 üyesi bulunmaktadır.

 Birlik, üye kabul ederken, başvuran yükseköğretim kurumunun, özellikle › yaptığı bilimsel çalışmaları (uluslar arası yayınlar ve araştırmalar), › mezun ettiği doktora öğrencilerinin sayısını ve › Öğretim elemanı/öğrenci oranını göz önünde bulundurmaktadır.

 Bunların yanı sıra Birlik, üye kabul ederken, başvuran yükseköğretim kurumunu,  Stratejik Planları, bu planlardaki amaçları, hedefleri, göstergeleri ve belli aralıklarla yapılan öz-değerlendirmeleri açısından dikkatle izlemekte ve değerlendirmektedir.

 Maltepe Üniversitesi, 29 Ocak 2010 tarihinde EUA’ya asosiye üye olarak kabul edilmiş olup Türkiye’de asosiye üye olan 16 üniversiteden biridir.  Türkiye’de tam üye olan 46 üniversite bulunmaktadır.

 Bolonya Süreci Avrupa Yüksek Öğrenim Alanını yaratmak için 1999 yılında kabul edilmiştir. EUA üniversiteleri bu ortak göreve yönlendirmektedir.  Maltepe Üniversitesi olarak Bolonya Süreci çalışmalarını başarı ile tamamlamış ve gerek AKTS gerekse de Diploma Eki Etiketlerini almış bulunuyoruz. Kısacası Avrupa Komisyonu tarafından akredite edilmiş bulunuyoruz. .

 Bu çalışmalar sırasında, EUA’ya tam üyelik için hazırlanması gereken -özellikle ayrıntılı stratejik planların hazırlanması ve izlenmesi gibi- alt yapı da tamamen oluşturulmuştur.  Biz de Maltepe Üniversitesi olarak tam üye olmak üzere çalışmalarımızı bütün hızı ile başlatmış durumdayız Eylül başında, değerlendirilmek üzere başvurulacaktır. .

EUA’ya üyeliğin sağladığı faydalar  MÜ’nün, Akademik (araştırma, eğitim vb. gibi) ve idari (uluslararası birimler de dahil olmak üzere) birimlerinin hepsi, › EUA’nın faaliyetlerinden/hizmetlerinden ve › Avrupa Yükseköğretimine ilişkin yeni gelişmeler ve eğilimlerinden haberdar olacaktır.

EUA’ya üyeliğin sağladığı faydalar  Bunların yanısıra 1- Avrupa yükseköğretimi ve araştırma politikalarının geliştirilmesi konusunda düzenli güncellemeler elde edilecektir. 2- Yılda iki kez Avrupa’daki konferanslara davet edilecektir. 3- Proje ve çalışmalara katılmak üzere davet edilecektir. 4- Çalıştay ve seminerlere katılma hakkına sahip olacaktır. 5- Yükseköğretim analiz ve düzenli raporlarını alabilecektir.

EUA’ya tam üyeliğin sağladığı faydalar:  Üniversitemizin EUA’ da oy hakkı elde etmesine olanak sağlayacaktır.