Hazirlayan: Yrd. Doç. DR. Emin BORANDAĞ Oyun Programlama Hazirlayan: Yrd. Doç. DR. Emin BORANDAĞ
Ders Hakkında Temel Bilgiler Ders Tipi = Seçmeli Ders Süresi = 3 Saat Haftada. Dersin Verilme Dili = Türkçe Dersin Nottandırması Arasınav = % 15 Ödev= % 25 Final = %25 Proje = %35 Dersin Seviyesi = Lisans Ders Sorumlusu = Yrd. Doç. Dr. Emin BORANDAĞ Mail = eminb@maltepe.edu.tr
Ders Hakkında Bilgiler Dersin Amacı: Oyun programlama; bilgisayar grafikleri, insan-bilgisayar etkileşimi, bilgisayar ağları ve yapay zekâ gibi temel dersler incelenir. Derste öğrencilerin farklı oyun motorları kullanarak gerçek zamanlı bir oyun geliştirmesi hedeflenmektedir. Ders İçeriği: Oyun tasarımının temel kavramlarını Oyun tasarımı ve programlamasında kullanılan 2 ve 3 Boyut tanımı Oyun Motorlarını Kullanma ve Karşılaştırma Basit animasyonlar oluşturabilme. Oyunlarda ses ve müzik işlemlerini gerçekleştirebilme. Bir oyun motoru kullanarak gerçek zamanlı bir oyun geliştirebilme. Oyun tasarım ve geliştirme teknolojisindeki trendleri takip edebilme. Takım çalışmasında görev alabilme ve etkili iletişim kurabilme.
Ders Kitabları Dersin Kitabı: Yardımcı Ders Kitapları: Introduction to Game Development, Second Edition 978-1584506799 Yardımcı Ders Kitapları: Rules of Play: Game Design Fundamentals 978-0262240451 Engel, WF, Beginning Direct 3D Game Programming, 2nd edn, Premier Press, 2003. Walsh, P, Advanced 3D Game Programming with DirectX 9.0, Wordware Publishing Inc., 2003. Luna, FD, Introduction to 3D Game Programming with DirectX 9.0, Wordware Publishing Inc., 2003 LaMothe, A, Tricks of the Windows Programming Gurus, 2nd edn, Sams Publishing, 2002. LaMothe, A, Tricks of the 3D Game Programming Gurus: Advanced 3D Graphics and Rasterization, Sams Publishing, 2003. Petzold, C, Programming Windows, 5th edn, Microsoft Press, 1999.
Haftalık Ders İşleyişi (1-2) Teorik = Giriş Hafta-2 Teorik = Giriş ve Temal Tanımlar Uygulama Temel Ounlara Giriş (Vb.net) Araba Yarışı Maze Uzaylı İstilası Gadget
Haftalık Ders İşleyişi (3) Teorik = Tasarıma Giriş Uygulamalar Temel Oynlar Devam (Vb.net ve C#) StreetFigther Yılan Oyunu Pinpon SivriSinek
Haftalık Ders İşleyişi (4) Teorik: Oyun Dizayn Uygulama Zeka Oyunları (Vb.net ve C#) NumberBox Expextia
Haftalık Ders İşleyişi (5) Teorik: Grafiklere Giriş Uygulama Flash Oyunları Araba Parkurda. Çeşitli Flash Oyunları. Flash Oyunlar Nasıl Hacklenir.
Haftalık Ders İşleyişi (6) Teorik= En Kısa YolBulma Oyun Programlama Dileri ve Araçları C#,Vb.Net, Java , Eclips XNA, MX Flash,Fusion,Cosos2d Game Salat,Unity3d,Constract2 Genel Tekrar Sağdaki Resim Unity Soldaki Resim Constract
Haftalık Ders İşleyişi (7-8) AraSınav Hafta 8 Teorik= Oyunlarda Yapay Zeka Uygulama XNA Giriş Karakter Haraket Hareketli Arkaplan Çanakkale Geçilmez
Haftalık Ders İşleyişi (9) Teorik= Bulanık Mantık Oyun Motoru= Fusion (android, iphone) Kod Yazmadan Oyun Geliştirmek Mümkün mü? Hızlı Penguen
Haftalık Ders İşleyişi (10) Teorik = Çarpışma ve Yanıtların Oyunda Oluşturumu Game Salat Kızgın Kardanamca (Kızgın Kuşlardan Bıkmadınızmı?)
Haftalık Ders İşleyişi (11-14) Teorik= Oyunda Fizik Kullanımı Constract2 Hepsini Yakala Platform Oyunu Giriş Hafta 12 Teorik = Hareketin Temeli. Seviyelendirmenin detayları ve görsellik Hepsini Yakala Platform Oyunu Devam Hafta 13 Teoik = Network ve Clasification Java Eclips Oyun Gelişimi Hafta 14 Teorik= Grafikler,Sistem Özellikler, Çevrenin Oluşumu Uygulama Terraine Proje Teslim
Soru & Cevaplar