Hazirlayan: Yrd. Doç. DR. Emin BORANDAĞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA Temel Kavramlar
Advertisements

Mikroişlemci Sistemleri BLG 212
Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi
Oyun Programlama (Grafiklere Giriş)
Enerji Sistemlerinde Yöneylem Araştırması EBT Bahar Yarıyılı
BİL Temel Bilgisayar Bilimleri
ITY529S İTY’DE KARAR VERME
Oyun Programlama (Yapay Zeka)
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
ÖMÜR BİLGİLİ
BTÖ 303 İşletim Sistemleri ve Uygulamaları Dersi
Oyun Programlama ve Tasarıma Giriş
Hazırlayan: Emin BORANDAĞ
Maltepe Üniversitesi Mühendislik Fakültesi
Mobil Uygulamalar ve Bilgi Hizmetleri Orçun Madran
Gömülü ve Akıllı Sistemler Öğretimi ve Laboratuvarı
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ (Database Management Systems)
Tasarım Aşamaları.
Görsel Programlama Dr. Muhammet Balcılar
“Akademik Bilişim ’02” 6-8 Şubat 2002, Konya Y.T. Türkçe Arama Motorlarında Performans Değerlendirme Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi
Türkiye’deki Öğrencilerin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıları ve Oyun Tercihleri: ODTÜ ve Gazi Üniversitesi Öğrencileri Arası Karşılaştırmalı Bir Çalışma.
Team Members Team Members Okan Tekdaş Candaş Alyıldız Oğuz Semerci
ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği
Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi
EĞİTİM OYUNLARI TASARLAMA
DERS:ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ KONU:OYUNLAR DERS SORUMLUSU: Yrd.Doç.Dr. Mustafa AKDAĞ HAZIRLAYAN: EMRAH GÜNGÖRMEZ Malatya-2003.
Introduction to Computer Algorithmics and Programming Ceng 113 Öğr. Gör. Turgut Kalfaoğlu
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi
FIZ 172 BİLGİSAYARA GİRİŞ II
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ KPI ANALİZİ – ŞUBAT 2015 KALITE GELIŞTIRME AR-GE ŞUBESI.
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
YZM Yazılım Doğrulama ve Geçerlileme
Hazırlayan:Emin BORANDAĞ. Dersin Amacı Web Tabanlı Sistemlerin ve web sayfalarının gelişimininde kullanılan teknolojinin anlatılmasını kapsamaktadır.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
BİLG 223 AĞ İŞLETİM SİSTEMLERİ I
BİLG 223 AĞ İŞLETİM SİSTEMLERİ 1
FIZ171 BİLGİSAYARA GİRİŞ I DERS NOTU
Ders İçerik Sunusu Maltepe Üniversitesi
Bilgehan Arslan, Süreyya Gülnar
 BOKEMON NEW WORLD.   Oyuna Genel Bakış  Oyun Mekanikleri  Oyun Görselleri  Ses ve Müzik  Teknik Analiz İçindekiler.
YZM 403 –Yazılım Proje Yönetimi
Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi
BIL MOBiL PROGRAMLAMA TEKNiKLERi
BBY 156 Bilgi Erişim İrem Soydal
Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi
PROGRAMLAMA Doç.Dr. Murat ÇAKIROĞLU 2015 – 2016 Güz Dönemi Kredi : 3+1
BBY606: Araştırma Yöntemleri
Malzemelerin Mekanik Özellikleri
Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi
AB’15 Arduino ile sensörler dersi
BSM447 – MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRME Öğr. Gör. Nevzat TAŞBAŞI Giriş.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Tanıtım Günleri Temmuz 2005.
Enerji Sistemlerinde Akıllı Sistem Uygulamaları Akademik Yılı Bahar yarıyılı Doç.Dr. Raşit ATA
Konu: Ders İçeriği Öğretim Üyesi: Doç. Dr. Şuayyip Çalış SAÜ| İnsan Kaynakları Yönetimi.
Bilgisayar Grafikleri İnönü Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Game Design Theory And Practice
MBLOCK ile Arduino ve Robotik Kodlama
Robot Prenses ve Zombi Cüceler
XNA ile Oyun Programlama
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA ÖĞRETİMİNDE YENİ BİR YAKLAŞIM
KODLAMA ÖĞRETİMİ Hayal Et– YARAT - PAYLAŞ
Sunum transkripti:

Hazirlayan: Yrd. Doç. DR. Emin BORANDAĞ Oyun Programlama Hazirlayan: Yrd. Doç. DR. Emin BORANDAĞ

Ders Hakkında Temel Bilgiler Ders Tipi = Seçmeli Ders Süresi = 3 Saat Haftada. Dersin Verilme Dili = Türkçe Dersin Nottandırması Arasınav = % 15 Ödev= % 25 Final = %25 Proje = %35 Dersin Seviyesi = Lisans Ders Sorumlusu = Yrd. Doç. Dr. Emin BORANDAĞ Mail = eminb@maltepe.edu.tr

Ders Hakkında Bilgiler Dersin Amacı: Oyun programlama; bilgisayar grafikleri, insan-bilgisayar etkileşimi, bilgisayar ağları ve yapay zekâ gibi temel dersler incelenir. Derste öğrencilerin farklı oyun motorları kullanarak gerçek zamanlı bir oyun geliştirmesi hedeflenmektedir. Ders İçeriği: Oyun tasarımının temel kavramlarını Oyun tasarımı ve programlamasında kullanılan 2 ve 3 Boyut tanımı Oyun Motorlarını Kullanma ve Karşılaştırma Basit animasyonlar oluşturabilme. Oyunlarda ses ve müzik işlemlerini gerçekleştirebilme. Bir oyun motoru kullanarak gerçek zamanlı bir oyun geliştirebilme. Oyun tasarım ve geliştirme teknolojisindeki trendleri takip edebilme. Takım çalışmasında görev alabilme ve etkili iletişim kurabilme.

Ders Kitabları Dersin Kitabı: Yardımcı Ders Kitapları: Introduction to Game Development, Second Edition 978-1584506799 Yardımcı Ders Kitapları: Rules of Play: Game Design Fundamentals 978-0262240451 Engel, WF, Beginning Direct 3D Game Programming, 2nd edn, Premier Press, 2003. Walsh, P, Advanced 3D Game Programming with DirectX 9.0, Wordware Publishing Inc., 2003. Luna, FD, Introduction to 3D Game Programming with DirectX 9.0, Wordware Publishing Inc., 2003 LaMothe, A, Tricks of the Windows Programming Gurus, 2nd edn, Sams Publishing, 2002. LaMothe, A, Tricks of the 3D Game Programming Gurus: Advanced 3D Graphics and Rasterization, Sams Publishing, 2003. Petzold, C, Programming Windows, 5th edn, Microsoft Press, 1999.

Haftalık Ders İşleyişi (1-2) Teorik = Giriş Hafta-2 Teorik = Giriş ve Temal Tanımlar Uygulama Temel Ounlara Giriş (Vb.net) Araba Yarışı Maze Uzaylı İstilası Gadget

Haftalık Ders İşleyişi (3) Teorik = Tasarıma Giriş Uygulamalar Temel Oynlar Devam (Vb.net ve C#) StreetFigther Yılan Oyunu Pinpon SivriSinek

Haftalık Ders İşleyişi (4) Teorik: Oyun Dizayn Uygulama Zeka Oyunları (Vb.net ve C#) NumberBox Expextia

Haftalık Ders İşleyişi (5) Teorik: Grafiklere Giriş Uygulama Flash Oyunları Araba Parkurda. Çeşitli Flash Oyunları. Flash Oyunlar Nasıl Hacklenir.

Haftalık Ders İşleyişi (6) Teorik= En Kısa YolBulma Oyun Programlama Dileri ve Araçları C#,Vb.Net, Java , Eclips XNA, MX Flash,Fusion,Cosos2d Game Salat,Unity3d,Constract2 Genel Tekrar Sağdaki Resim Unity Soldaki Resim Constract

Haftalık Ders İşleyişi (7-8) AraSınav Hafta 8 Teorik= Oyunlarda Yapay Zeka Uygulama XNA Giriş Karakter Haraket Hareketli Arkaplan Çanakkale Geçilmez

Haftalık Ders İşleyişi (9) Teorik= Bulanık Mantık Oyun Motoru= Fusion (android, iphone) Kod Yazmadan Oyun Geliştirmek Mümkün mü? Hızlı Penguen

Haftalık Ders İşleyişi (10) Teorik = Çarpışma ve Yanıtların Oyunda Oluşturumu Game Salat Kızgın Kardanamca (Kızgın Kuşlardan Bıkmadınızmı?)

Haftalık Ders İşleyişi (11-14) Teorik= Oyunda Fizik Kullanımı Constract2 Hepsini Yakala Platform Oyunu Giriş Hafta 12 Teorik = Hareketin Temeli. Seviyelendirmenin detayları ve görsellik Hepsini Yakala Platform Oyunu Devam Hafta 13 Teoik = Network ve Clasification Java Eclips Oyun Gelişimi Hafta 14 Teorik= Grafikler,Sistem Özellikler, Çevrenin Oluşumu Uygulama Terraine Proje Teslim

Soru & Cevaplar