/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Öğrenci Bakış Açısı Dil düzeyi B2 seviyesindedir.
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
İyi Bir Eğiticinin Özellikleri
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
TIP EĞİTİMİNDE DEĞİŞİM
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
1. 2 YAZ KURSLARININ ÖNEMİ Hayrullah KÖKEN Program Geliştirme Şubesi Müdürü
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Eğitim Yöntemleri BAP Projesi 2009/303 Prof. Dr. Zekeriya Aktürk, Doç. Dr. Hamit Acemoğlu Danışmanlar: Yrd. Doç. Dr. Serdar Gürel.
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Eğitici becerileri 3. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Klinik Yetiştiricilik
Öğrenme-Öğretme Süreci
Sunum Araçlarının Kullanımı
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
TEST – 1.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
Öğrenci Bakış Açısı Dil düzeyi B2 seviyesindedir.
14 - KAVRAM HARİTALARI KAVRAM HARİTALARI.
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Probleme Dayalı Öğrenme
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Klinik Yetiştiricilik ve COACH’luk Modeli Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 221.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Yapılandırmacı Öğrenme
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013

Amaç Bu oturumun amacı katılımcıların hedef kitleye ve eğitimin içeriğine göre uygun eğitim yöntemini seçmelerini sağlayarak, eğitimin etkinliğini arttırılması ve eğitim için harcanan kaynakların etkili biçimde kullanılmasıdır. 2/ 19

İÇİNDEKİLER Eğitim yöntemi tanımı yapar Eğitim yöntemlerini sıralar –Toplu eğitim yöntemlerini açıklar –Bireysel eğitim yöntemlerini açıklar –Küçük grup yöntemlerini açıklar Eğitim yöntemi ve hedef kitle ilişkisini açıklar Eğitim yöntemi ve öğrenim hedefi ilişkisi açıklar 3/ 19

Eğitim Konusunda İki Tanım Eğitim tasarımı (Instructional design) – Bir ders, bir kurs ya da bir tıp fakültesinin müfredatının oluşturulması bir eğitimin tasarımı kapsamındadır. Eğitim yöntemi (Instructional method) – Öğrencilerin bir konuda önceden belirlenmiş bilgi veya yeterlik düzeyine getirilmeleri için seçilen yol bir eğitim yöntemidir. 4/ 19

Eğitim Yöntemleri Toplu eğitim Küçük grup eğitimi Bireysel eğitim Daha fazla Eğitici merkezli Daha fazla Eğitici merkezli Daha fazla Öğrenci merkezli Daha fazla Öğrenci merkezli 5/ 19

Eğitici Merkezli Konunun içeriğine ve eğitimin yöntemine eğiticinin karar verdiği eğitim şekilleri “eğitici merkezli” eğitimler olarak adlandırılır. Eğitim Yöntemleri 6/ 19

Öğrenci Merkezli Eğiticinin daha çok/sadece yönlendirici olduğu, öğrencilerin kendi zihinsel süreçlerini kendilerinin yapılandırdıkları eğitim şekilleri “öğrenci merkezli” eğitimler olarak adlandırılırlar. Eğitim Yöntemleri 7/ 19

Gagne Yaklaşımı 1.Dikkati Çek: –Konu ile ilgili bir sorunu, yeni durumu ortaya koy; bir film kullan veya bir soru sor –Bu ders için bir taban oluşturur ve motivasyon sağlar 2.Hedefi Açıkla: –Öğrencilere dersin sonunda hangi yeterlik düzeyine geleceklerini açıkla ve yapabilecekleri ile yaşamın içinden örnek ver. –Öğrencilerin yeni bilginin bir çerçevesini çizmelerini sağla. 3.Önceki bilginin hatırlanmasını sağla –Öğrencilere bu yeni bilgi ile ilgili önceden sahip oldukları bilgi ve becerileri hatırlat. –Yeni bilginin bunlarla nasıl ilişkili olduğunu açıkla. –Öğrencilere eski bilgi ile nasıl bir ilişki kurmaları gerektiğini açıkla. 4.Öğrenilecek bilgiyi sun –Yazı, grafik, simülasyon, şekil, resim, ses, film vs. –Bilişsel yükten kaçın. –Sunduğun bilgiyi farklı şekillerde çağırmalarını sağla. Eğitim Yöntemleri 8/ 19

5.Öğrenme için destek ol – Farklı öğrenme şekilleri için farklı iletim yöntemleri kullan. 6.Kullanıma geçir “Uygulat" – Kazanılan yeni yeterlik ile öğrencinin bir şey yapmasını iste; bilgiyi yeni bir duruma uygulat, beceriyi uygulamasını sağla. 7.Geribildirim ver – Öğrencinin bilgi veya becerisinin bölümleri ile ilgili ona geribildirim vererek daha doğru yapma veya yapılandırmasını sağla. 8.Değerlendirme yap ve ilerlemeyi destekle – Yeterliği test et ve dersin öğrenilip öğrenilmediğini değerlendir. – Gerekirse dersten sonra ilerlemeyi destekle. 9.Hatırlamayı ve farklı durumlarda kullanımı destekle – Öğrenciyi öğrenilen bilginin/becerinin işe yarayacağı benzer durumlar hakkında bilgilendir ve ustalaşmayı destekle. – Öğrencinin dersi tekrarlaması gerekebilir. Eğitim Yöntemleri 9/ 19

Soru(n)-Temelli Yaklaşım (Inquiry-Based) STY olgu veya kavramların hatırlanması ile ilişkili değildir. STY olgu veya kavramın uygun bir durum veya sorunun çözülmesi ile ilişkilidir Sorun iyi tasarlanarak öğrencilerin sorunu kendi başlarına çözmenin keyfini yaşamaları ve deneyim kazanmaları beklenmektedir. Öğrenci sorunu çözmek için gerekli bilgiyi etrafındaki iyi tasarlanmış kaynaklardan, kendi öğrenme yöntemi ve bakış açısı (şema) ile sağlar. Eğitim Yöntemleri 10/ 19

Yöntemler ve Öğrenme Teorileri Davranışçı Bilişsel Yapılandırmacı Eğitim Yöntemleri 11/ 19

Andragoji-Pedagoji Eğitim Yöntemleri PedagojiAndragoji Katılımcının Rolü Pasif, Sorumluluğu az, İzleyici Deneyimlerini ve fikirlerini sunar, Aktif, Sorumlu Motivasyon Dıştan İçten İçerik Seçimi ÖğretmenKatılımcı Yöntem Öğretme/ÖğrenmeDeneyime dayalı 12/ 19

Toplu Eğitim Ders Demonstrasyon Sempozyum Seminer Uzaktan Eğitim Eğitim Yöntemleri 13/ 19

Grup Eğitimi Tartışma Vızıltı Grup Ödev grubu Beyin fırtınası Uygulayarak öğrenme Proje temelli öğrenme Eğitim Yöntemleri Olgu tartışması Balint Grup Rol yapma Üçlü öğrenme Mikro eğitim 14/ 19

Bireysel Eğitim Klinik Eğitim Bireysel Öğrenme Aktiviteleri Eğitim Yöntemleri 15/ 19

Eğitim Yöntemi Seçim Kriterleri Öğrenci sayısı Öğrenci grubunun yapısı (Homojen/heterojen) Öğrenim hedefinin alanı ve düzeyi Öğrencinin yeterliliği Öğrenmeye ayrılan zaman Öğrencinin motivasyonu 16/ 19

Hedef Kitleye Göre Eğitim Yöntemi Seçimi Asimilasyon –Eğer hedef kitlenin konu ile ilgili yeterliği düşükse Akkomodasyon –Eğer hedef kitlenin konu ile ilgili yeterliği yüksekse 17/ 19

Ne Zaman Hangi Eğitim? BilgiTutumProblem ç.İletişim b.El becerisi Sınıf dersi73420 Tartışma89672 GİA dest. ders63414 Oyunlaştırma48883 Vaka57934 Koçluk56879 Demonstrasyon / 19

Teşekkürler 19/ 19