Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

Öğrenciler Neden Başarısız Olur?
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETKENLER.
GELİŞİME ETKİ EDEN FAKTÖRLER
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
YENİ BİR DÖNEME HAZIRLIK.
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
REHBERLİK.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Yard. Doç. Dr. Talip Can Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi
MERHABA.
B TEMASI BENİM EŞSİZ YUVAM
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ
SINIF YÖNETİMI Sınıf Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI.
Soru Cevap.
Öğrenme -Öğretme Modelleri
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
OKUL ÖNCESİNDE AİLE KATILIMI
KUBAŞIK ÖĞRENME Sınıf ortamında; küçük karma kümeler oluşturarak
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Hazırlayan Halil ÖZBAŞ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıbbi Genetik
Etkinlikler ve Örnek Formlar
Mesleki Bilgi Sistemi, yaşam boyu sürecek öğrenme ve gelişim yolculuğunda size rehberlik etmeyi amaçlamaktadır.
Sınıfların Fiziksel Düzeni
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
DİĞER TUTUMLAR.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
BELEVİ İLKÖĞRETİM OKULU Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklara Yönelik Eğitim Programları Hazırlayan: Yalçın ÖNAL Türkçe Öğretmeni.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
İNSAN & TOPLUM Hazırlayan= Beyza ER FİDAN
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
Prof. Dr. Neriman ARAL Sağlık Bilimleri Fakültesi
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
Sosyal Kabulün Artırılması
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Tasarımı Analiz.
GÜNÜMÜZDE ÖĞRETMENİN DEĞİŞEN ROLLERİ.
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ 1. Amaçlarımız Bu bölümde, yasal ve toplumsal temellere bağlı olarak öğretmenin görevleri ve bu görevleri yerine getirebilme.
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
AİLEDE İLETİŞİM.
Bireyi tanıma ve teknikleri
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ. BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ.
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
GRUP REHBERLİĞİ HİZMETLERİ
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Sunum transkripti:

Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler

Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler Sınıf içi etmenler: Sınıfın yapısı ve ortamı Eğitim programı ve öğretim yöntemleri Öğrenci özellikleri Öğretmen davranışı ve özellikleri Sınıf dışı etmenler: Aile Sosyal çevre Okul

Tüm bu etmenler öğrenci-okul ilişkisini olumsuz yönde etkileyebilir Tüm bu etmenler öğrenci-okul ilişkisini olumsuz yönde etkileyebilir. Bunun sonucunda okul ve sınıf içi istenmedik öğrenci davranışları gelişir ve öğrenci başarısı düşer.

Sınıf dışı etmenler 1. Aile Ailenin çeşidi (çekirdek aile / geniş aile) Ailenin ekonomik durumu Ailenin eğitim düzeyi Ailede çocuk sayısı Anne-babanın ayrı ya da ölmüş olması Aile içindeki kuşak çatışması

Sınıf dışı etmenler 2. Sosyal çevre Okullar belli bir sosyal çevre içinde yer alır. Bireyler içinde bulundukları sosyal çevre ile sürekli bir etkileşim içindedirler. Sosyal çevre bireyin davranışlarını etkilemekle kalmaz aynı zamanda şekillendirir. Davranışlar bireyin içinde yer aldığı çevrenin sosyal ve kültürel değişkenleri tarafından kontrol edilir.

Çevrenin etkisi öğrenciler aracılığıyla sınıfa taşınır. Öğretmen çevrenin etkisini olumlu yönde kullanmak için çevreyi iyi tanımalıdır. Okuldaki öğrenci davranışları kitle iletişim araçları ve akran gruplarından yoğun bir şekilde etkilenmektedir (bak sayfa 93).

Sınıf dışı etmenler 3. Okul Yönetim okul demokratik bir yaklaşımla yönetilmelidir. Öğrenci sayısı Öğrenci sayısının artması yüz yüze iletişimi güçleştirmekte ve istenmeyen davranışların ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Fiziksel özellikler Okulun fiziksel büyüklüğü denetimi zorlaştırmaktadır. Öğretmenler

Sınıf İçi etmenler 1. sınıfın yapısı ve ortamı Sınıf, eğitim-öğretim etkinliklerinin gerçekleştirildiği bir ortamdır. Sınıfın fiziksel yapısı ve sosyo-psikolojik ortamı, öğrenci davranışlarını yakından etkiler.

Sınıf İçi etmenler 1. sınıfın yapısı ve ortamı Sınıfın büyüklüğü Oturma düzeni Araç-gereç düzenlemesi Isı Işık Gürültü Temizlik Renk Sınıfın sosyal ortamı Sınıfın psikolojik ortamı Sınıf atmosferi sıcak, içten ve demokratik olmalı (bak sayfa 99). Öğrenci merkezli bir yaklaşım uygulanmalı. Sınıfın fiziksel yapısı Sınıfın sosyo-psikolojik ortamı

Sınıf İçi etmenler 2. Eğitim programı ve öğretim yöntemleri Öğrenci ihtiyaçları göz önünde bulundurularak hazırlanmalı. Belirlenen hedefler öğrencinin düzeyine uygun olmalı. Ders planı titizlikle yapılmalı. Derse ve öğrenci özelliklerine uygun öğretim yöntem ve teknikleri seçilmeli. Hep aynı yöntemin kullanılmasından kaçınılmalıdır. Tüm bunları göz önünde bulundurmak öğrencinin istenmeyen davranışta bulunmasına fırsat vermeyecektir.

Sınıf İçi etmenler 3. öğrenci özellikleri Sınıfta bulunan öğrenciler farklı geçmiş yaşantılara, farklı kişilik yapılarına, farklı ilgi ve yeteneklere sahiptirler. Öğrenciler farklı özelliklere sahip olduklarından dolayı bazıları derste işlenen konuları ilginç ve önemli bulurken bazıları ise önemsiz ve sıkıcı bulabilir.

Öğrenciler; Yöresel, dinsel, ve kültürel özellikleri açısından, Tutum ve davranışları açısından, İçinde yaşadıkları ortam ve durum açısından, Yetenekleri bakımından, birbirlerinden farklıdırlar.

Sınıf İçi etmenler 3. öğretmen davranışı ve özellikleri Öğrencilerin başarılı olması için öğretmenin etkili bir öğretim yapması gerekir. Öğretmenin; Tutumu Davranışları Değer yargıları Uzmanlık alan bilgisi Duygusal durumu Yöntem bilgisi Mesleğe yönelik ilgisi ve sevgisi Etkili öğretmenlik yapmasında önemli rol oynar.

Etkili öğretmen davranışları Dersi coşkuyla işlemek Üretken, işine bağlı olmak Çeşitli öğretim materyalleri ve yöntemlerden yararlanabilmek Bir konuyu anlaşılır bir şekilde sunabilmek Öğrencilerin öğrenmeyi gerçekleştirebilmeleri için fırsatlar yaratmak.