İŞ GÜVENLİĞİ KONUŞALIM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DÜZ KAPATICI KESİCİ STAPLER KULLANIM KILAVUZU
Advertisements

VOLEYBOLDA PLONJON.
YANLIŞ UYGULAMA ! EL BLOK ALTINA KOYULDUĞUNDA SAPAN YÜKSEKTE OLMALI.
HASTA / YARALILARI TAŞIMA TEKNİKLERİ
İŞ BAŞI EĞİTİMİ (TOOLBOX TALK)
Gece Yürüyüşlerinde Önlem Alıyorum
CNC GİYOTİN Sac malzemelerin belirli boyutlarda kesilmesi için kullanılan tezgahlardır. Geçmişte bu tezgahlar manüel olarak kullanılmalarına karşın günümüzde.
Şınav Çekerek Forma Gir
Yaşamak için Sür Drive to Stay Alive (Yaşamak için Sür) defansif sürüş alışkanlıkları edinebilmeniz için hazırlanmış, evinizde de uygulayabileceğiniz çalışma.
Güçlendirme Egzersizleri
Ankrajlar Ankraj Nedir?
Sorular ve Cevaplar.
FORKLİFT KULLANIM TALİMATI
EV KAZALARI.
SANAL ELBİSE DOLABI YAPIMI
FORKLİFT KULLANIMINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
EV KAZALARI.
GÜVENLİK TALİMATI ANKARA DM TAHLİYE PLANI.
İyi İş Güvenliği Uygulamaları Araca Binerken
İŞ GÜVENLİĞİ KONUŞALIM
İŞ BAŞI EĞİTİMİ (TOOLBOX TALK) FORKLİFT MALZEME KALDIRMAK İÇİNDİR!
Sivil Toplum Kuruluşlarına İlk Yardım Kursu- Afet Yönetim Merkezi
FORKLİFT KULLANMA EĞİTİMİ
Kısa Mesafede Süratli Taşıma Teknikleri
ELLE TAŞIMA İŞLERİ YÖNETMELİĞİ UYGULAMALARI
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
Eğitimimizin Amacı elle kaldırma ve taşıma işlerinde iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi edinmek Öğrenim Hedeflerimiz Elle kaldırma ve taşıma işlerinden.
HASTA/ YARALI TAŞIMA TEKNİKLERİ ELAZIĞ UMKE.
FORKLİFT KULLANIMINDA
KALDIRMA ARAÇLARINDA GÜVENLİK.
İLKÖĞRETİM Bilgisayar ve Sağlık.
ÇOCUKLAR İÇİN SAĞLIK VE GÜVENLİK. Futboldaki rekabet ve yoğun fiziksel aktivite, çoğu zaman beklenmedik yaralanmaları beraberinde getiriyor. Bu yaralanmalar.
OMUZ EGZERSİZLERİ.
HAZIRLAYAN EĞİTİM HEMŞİRESİ
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
Fren Sistemi Fren Sisteminin Görevi Aracın hızını düşürmek,
ÇAĞIN GÖKTAŞ.
PROJEKSİYON KULLANIMI KILAVUZU
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANI(B)
AçIk Maden OcağI İşletmecİlİğİ İŞ EMNİYETİ
VOLKAN ALTUNAY İŞ GÜVENLİĞİ UZMANI(B)
BİLGİSAYAR KULLANIMI VE SAĞLIK
Beceri Analizi Hazırlama Yaklaşımları
Temel Cimnastik Duruşları
(7)- KIRIK, ÇIKIK VE BURKULMALARDA İLK YARDIM
Kalça ve alt taraf kemiklerinin kırık, çıkık ve burkulmaları, üst taraf kemiklerinde olduğu gibi düşme, çarpma ya da trafik kazaları gibi şiddetli travmalar.
ON PARMAK KLAVYE (F KLAVYE)
1.  Bebek ve küçük çocuklarda burun delikleri dardır.  Dişler ve diş etleri hassastır.  Dil, ağız boşluğu ile orantılı olarak değerlendirildiğinde.
GEMİCLİK.
FORKLİFT KULLANIM TALİMATI
Nakil öncesi ve sırasında ki işlemler
BLUZ DİKİMİ.
BİLGİ TEKNOLOJİSİ VE TOPLUM
EV KAZALARI.
YÜKLEME İSTİF VE BOŞALTMA İŞLERİ ÇALIŞMA TALİMATI
HASTA YARALI TAŞIMA TEKNİKLERİ
Basketbol Öğretimi Top tutma Paslaşma Top sürme Atış yapma Hazırlayan A.Kadir Keser Beden Eğitimi Öğretmeni.
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
GÜLLE ATMA SUNUM
ANESTEZI POZISYONLARı.  Hastaya pozisyon verme ve hastayı olası risklerden koruma anestezist ve cerrahi ekibin ortak sorumluluğundadır. Sağlık bakım.
Asit ve Bazların Taşıma, Depolama ve Kullanımı, Sağlık ve Güvenlik Açısından Önemli Tedbir ve Yöntemler Zeliha IŞIK
YATAK İÇİNDE DÖNME EGZERSİZLERİ Zeliha IŞIK
KIRIK, ÇIKIK VE BURKULMALARDA İLKYARDIM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HAZAL TİMUR 11/A 517 SÜMEYYE GÖÇEN 11/A. + Genellikle üst taraf (üst yan)kırık, çıkık ve burkulmaları düşme, çarpma gibi darbelere bağlı olarak gelişir.Kırıklar,
Voleybol nedir? Nasıl oynanır? Saha ölçüleri? SECEM ATEŞ 9/B606.
TEFE MEKANİZMASI HAZIRLAYAN : FULYA DEMİRKOL
Sunum transkripti:

İŞ GÜVENLİĞİ KONUŞALIM Damacana Kamyon Yükleme Boşaltma   Adım Tehlike Kritik davranış Görsel 5.1.1 Aracı perona yanaştır. Geri manevra sırasında yayaya çarpma ( Kör nokta) Geri vites sinyali çalışıyor olmalı Kör nokta oluşmaması için peron çizgilerine uyarak girilmelidir. Geri manevra soldan değil sağdan yapılmalıdır. Araç ile forkliftin çarpışması Forklift hiçbir zaman boş yükleme peronlarından geçmez. (Yükleme saatleri içeriside) Forklift araç yanaşması esnasında hareket etmez. 5.1.2 Şofor araçtan iner. Araç yaya ortak alanına girdiği için çarpışma, ezilme, sıkışma ve ürün düşme tehlikesi, Tam giyilmemiş ayakkabıdan dolayı ayak burkulma veya kırılması İş güvenliği ekipmanları EKSİKSİZ giyildikten sonra araçtan inilir. (Yüksek görünümlü yeleği , iş güvenliği ayakkabısı, kep ve eldiven ) 3 nokta kuralına uyulmadığı için düşme, ayak burkulması, kırık. Şoför 3 nokta kuralına uygun şekilde ve geri geri araçtan iner. Bastığı yeri görmelidir. 5.1.3 Aracı yüklemeye hazırlama. Yükleme esnasında araç ileri geri hareketinden dolayı ürün düşmesi, Aracın fren mekanizmasının kitlenmesinin unutulması. Şoför aracın tekerinin altına takozu yerleştirir. 5.1.4 Branda izerindeki spanzetler açılır. ( SADECE DAMACANA İÇİN) Yanlış açma girişiminden dolayı metal kısımlara el sıkışması. Spanzetler açılırken metal sıkıştırma kolu yukarı çekilir bu sırada aşağı sarkan kumaş kısmı tutularak alt taraftaki bağlantısından kurtarılır. Sayfa 1/3 Sayı:19

Adım Tehlike Kritik davranış Görsel   Adım Tehlike Kritik davranış Görsel 5.1.5 Gırgır mekanizması boşaltılır ( SADECE DAMACANA İÇİN) Gırgırın yanlış tutulmasından dolayı kollar arasında el sıkışması. Gırgır mekanizması boşaltılırken ilk önce kolları tutan demir kilit açılır. Daha sonra kollardan küçük olan dışarı doğru çekilerek gırgır mekanizması boşaltılır. Bu işlem esnasında büyük kolun sabit kalması gerekmektedir. Her iki elle müdahale edilmelidir. Bir el küçük kolu çekerken diğeri büyük kolun atmaması için onu kontrol altında tutmalıdır. 5.1.6 Gergi çubuğu ve kancası yerinden çıkartılır. Gergi çubuklarının yıpranmadan dolayı yerinden çıkarak düşmesi sonucu ezilme ve çarpma. Gergi çubukları zamanla yıpranarak brandadan düşebilir. Her zaman gergi çubuklarını sökerken alt tarafından tutunuz. 5.1.7 Perde geriye doğru açılır. Rüzgarlı ve yagışlı havalarda perdenin ya da spanzetlerin savrularak şoföre çarpması Yağışlı ve aşırı rüzgarlı havalarda yükleme boşaltma işleminin devam edip etmeyeceği DM Şefi onayına bağlıdır. 5.1.8 Yatay çıtaların sökülmesi. Dengesiz sökme işleminden dolayı çıtanın düşerek kafa ve 2 el ile mudahele edilir. Eller arası 1 metre mesafe bırakılarak çıta sökülür. 5.1.9 Dik çıtaların sökülmesi Dik çıtaların aynı anda sökülmesinden dolayı; El sıkışması, dorsa tavanının çökmesi ve dorse tavanındaki su/karın şoför üstüne düşmesi Dik çıtaların biri mutlaka gergin şekilde durmalıdır. 5.2.0 Yükleme- boşaltmanın başlaması. Şoför, forklift çarpışması. Kamyonun her iki tarafında bu işlem yapıldıktan sonra tanımlı bekleme alanında şoför yüklemeyi bekler. Forklift operatörü, şoför belirli bekleme alanına gidene kadar yüklemeye başlamaz. 5.2.1 Perdelerin öne çekilmesi. Forklift her iki tarafın arkasına yükleme- boşaltmayı tamamladıktan sonra kenara çekilir ve şoför perdeleri öne çekerek bekleme noktasına gider. Sayfa 2/3

Pet’e Özel Riskler Önümüzdeki Haftalarda Paylaşılacaktır. Adım Tehlike Kritik Davranış Görsel 5.2.2 Kalan yükleme boşaltmanın yapılması. RAcklardan ürünlerin arka kapağa devrilmesi, Arka kapak açma esnasında ürünleri personel üstüne devrilmesi. Ürünlerin arka kapağa kaymaması için son 2 rack ters yüklenir. Elle indirme yapan bayilerin yüklemelerinde şişeler perdeye bakacak şekilde yükleme yapılır. 5.2.3 Perdeler kapatılır. Forklift personel çarpışması Şoför perdeleri kapatırken forklift operatörü 3 metre kuralına uygun mesafede çalışır. 2 peron arasında kalan perdelerin kapatılması esnasında forklift yükleme yapmaz. 5.2.4 Ön arka gergi çubukları yerleştirilir. Gergi çubuklarının düşmesi sonucu yaralanma. Gergi çubukları altlarından tutularak yerine yerleştirilir. 5.2.5 Gırgır mekanizması ile perde sıkılır. ( SADECE DAMACANA İÇİN) Yanlış kapama girişiminden dolayı metal kısımlara el sıkışması. Gırgır mekanizması sıkılırken yine iki el kullanılmalıdır. Büyük kol ile sıkma işlemi gerçekleştirilirken diğer ellede küçük kol tutulmalıdır. Çok gergin sıkılan gırgır kolları açarken problem yaşatabilir. 5.2.6 Spanzetler takılır. Spanzet yanlış tutulmasından dolayı kollar arasında el sıkışması. Spanzetler takılırken önce alt metal kısım kasa altına yerleştirilir. Daha sonra kumaş kısmından tutularak gerginliği sağlandığında üstteki kulp kapatılır. 5.2.7 Araç perondan çıkar. Diğer yaya ve araçlara çarpma riski Hız limitlerine uygun hızda tesis sahası dışına kadar çıkılır.   Pet’e Özel Riskler Önümüzdeki Haftalarda Paylaşılacaktır. Sayfa 3/3