T.C. M.E.B. TEVFİK İLERİ İMAM HATİP LİSESİ ÖSS İÇİN BİYOLOJİ 30 Aralık 2008 Fatma KUTLUYUVA 1/22.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

VERiMLi ÇALIŞMANIN iLKELERi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
2009 Sunum, Ankara 22 Temmuz ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
ÖZEL ANTALYA ENVAR İLKÖĞRETİM OKULU
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
YGS ANALİZİ Bu sunumda aklınıza takılan noktalar varsa lütfen
YGS ANALİZİ Bu sunumda aklınıza takılan noktalar varsa lütfen
3D DEFTER VE SES.
Birinci Dereceden Denklemler
YETKİN LEVENT ÖZEL YENİ SINAV SİSTEMİ YGS-LYS.
Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
6.SINIF FEN ve TEKNOLOJİ TESTİ
BİYOLOJİ ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
YGS ANALİZİ UFUK KODAMAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
DERSLERİNİZDE NASIL BAŞARILI OLABİLİRSİNİZ ?
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
BİYOLOJİ DERSİ NASIL ÇALIŞILIR?
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE PARAGRAF SORULARI HAKKINDA İPUÇLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
ÇÖZDÜĞÜNÜZ HER SORUNUN DOĞRU ÇIKMASI İÇİN;
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
YGS,Yükseköğretime Geçiş Sınavı,2010 da başlıyor! YGS,Yükseköğretime Geçiş Sınavı,2010 da başlıyor! YGS,Yükseköğretime Geçiş Sınavı Rehberi YGS,Yükseköğretime.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
zamanı belirlenmiş amaçlar ve saptanmış öncelikler doğrultusunda programlı kullanmak. eğlenme dinlenme aile sevdiklerim hobilerim Yeni reçete…….. Etkili.
Yerleştirme Sistemindeki
Turhal Sami Baklacı Anadolu Lisesi
Öğrenme Öğretme Süreci
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
HANGİ DERSE NASIL ÇALIŞALIM? Mehmet Kahriman BİLGİNİN EFENDİSİ OLMAK İÇİN ÇALIŞMANIN UŞAĞI OLUNMALIDIR.
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALIYIZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Başarılı olmak isteyen ya da başarısını arttırmak isteyen öğrenciler verimli ders çalışma yöntemlerini öğrenmek ve uygulamak zorundadır.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES) YEŞİLGİRESUN İLKÖĞRETİM OKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ Psikolojik Danışman FİDAN YILDIZ.
Etkili Ders Çalışma Teknikleri
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıf öğrencileri, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
HANGİ DERSE NASIL ÇALIŞMALIYIM?
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
NOT TUTMA.
NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
Hangi Derse Nasıl Çalışılmalı? Özmen BEKTAŞ. 2 Türkçe ve Edebiyat Dersi Nasıl Çalışılmalı? Türkçe sorularının % 68’i anlam, %34’ ü bilgiyi yorumlama sorularıdır.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
ATA ANADOLU LİSESİ. TEK KİTAPÇIKLI 160 SORULUK BİR SINAV SORU BAŞINA 1 DAKİKA SÜRE KONULAR AĞIRLIKLI OLARAK 9.SINIF KAZANIMLARI SORULAR ANLAMA VE YORUMLAMAYA.
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
7th International Congress of Research in Education
Nasıl Test Çözülür? Rehberlik Servisi.
Din Kültürü v Ahlak Bilgisi
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
YEŞİLHİSAR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
İlk oturumda, adaylar Temel Yeterlilik Testi’ni alacaklardır
SINAVA GİRMEK ZORUNLU MU?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS2018). TEMEL YETERLİLİK TESTİ (ZORUNLU) ALAN YETERLİLİK TESTİ.
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
MERKEZİ SINAV.
Sunum transkripti:

T.C. M.E.B. TEVFİK İLERİ İMAM HATİP LİSESİ ÖSS İÇİN BİYOLOJİ 30 Aralık 2008 Fatma KUTLUYUVA 1/22

2/22 Biyoloji Dersinin İçeriği Biyolojiye ait Soruların Özellikleri Biyoloji Dersine Çalışma Dersin Puan Türüne Göre Önemi ÖSS Biyoloji Soru Analizleri Takdim Planı

“Kendinizi harekete geçirecek ve motive edecek öncelikli kişi sizsiniz..” 3/22

Biyoloji Dersinin İçeriği (1) Biyoloji, canlıları inceleyen bir bilim dalıdır. Canlılara ait olan olayları pozitif bilim metotlarıyla açıklamaya çalışır. Biyoloji, yaşamsal olaylar arasında ilişki kurup hayatı kolaylaştırır. Sebep- sonuç ilişkileri kurarak yaşamı kavrama ve edinilen bilgilerden faydalanarak problemleri çözmeye çalışır. 4/22

Biyoloji Dersinin İçeriği (2) Biyoloji öğretiminin sonucunda canlılar, sistemler, basit anlamda yaşam ve onu oluşturan unsurlar kavratılır. Biyoloji dersi bilgi ağırlıklı olması sebebiyle, anlatımın yanında grafik, şekil, tablo/şema ile desteklenerek yorum yaptırılan, karşılaştırma gerektiren, ezberle öğrenilemeyecek, bir fen bilimleri dersidir. Bazı ünitelere gelince temel konuların tekrar gözden geçirilmesi gerekir. 5/22

Biyolojiye ait Soruların Özellikleri (1) Sorular genelde tablo, grafik yorumlama, şekil okuma, bilgi ve muhakeme gerektiren sorulardır. Biyoloji soruları çözülürken öncelikle soru kökü okunmalı, tablo, grafik, şekil, açıklama ve soru verileri daha sonra incelenmelidir. Bazı sorular ince ayrıntı içermekte, bazıları ise birkaç konuyu kapsamaktadır. Bu nedenle biyoloji müfredatındaki tüm konuları bilmek gerekir. 6/22

Biyolojiye ait Soruların Özellikleri (2) Soru çözümünde dikkat etmeniz gereken, soruda sizden ne istendiğini ve seçeneklerde ne verildiğini tam ve doğru olarak anlamaktır. Bu da Türkçe’yi kavrama gücü ve dikkatle doğru orantılıdır. Biyoloji dersine ait ÖSS sorularının anlaşılması çok sayıda ve farklı içeriklerde soru çözmekle mümkündür. 7/22

Biyoloji Dersine Çalışma (1) Genel Prensipler : - Biyoloji ne kadar sayısal bölüm dersi olsa da daha çok okumaya dayalı bir derstir. - Akılda tutulması gereken çok terim vardır. Bu yüzden çabuk unutulabilecek konular ya da sözcükler şifrelenmelidir. 8/22

Biyoloji Dersine Çalışma (2) Genel Prensipler : - Öğretmenin anlatacağı konuya önceden hazırlanılmalıdır. - Vurgulanan, koyu puntolarla yazılan kısımlar gözden geçirilmeli, konu özeti okunmalı, sorular çıkarılmalı ve bu sorulara yanıt aranmalıdır. 9/22

Biyoloji Dersine Çalışma (3) Genel Prensipler : - Derste öğretmen konuyu anlatırken not tutulmalı, vurguladıklarına yıldız konarak altı çizilip belirginleştirilmelidir. - Derste alınan notlar, evde temize geçirilerek konu bir kere daha tekrar edilmelidir. - Ezbere dayalı bir ders olduğundan sık sık tekrar yapılmalıdır. 10/22

Biyoloji Dersine Çalışma (4) Derste : - İlk şart, dersin derste öğrenilmesidir. - Öğrenci etkin dinleme çerçevesinde karşılıklı diyalog ile konuları pekiştirmeli ve kafasına takılan soruları anında sorarak çözüm yolu bulmalıdır. “Bu derste konuyu anlamasam da olur. Anlatan biri elbette bulunur.“ fikri dersi takip etmede sorun yaratabilir! 11/22

Biyoloji Dersine Çalışma (5) Derste : - Biyoloji dersinde mantıksal bilgi ön planda olduğu için konular dinlenirken önemli noktalar kaçırılmamalıdır. Canlı varlıklara karşı ilgili bir zihinsel hazırlık ve merak güdüsü de biyoloji öğrenmeyi kolaylaştırır. - Bireysel çalışmada çıkarılan sorular, öğretmene konu atlamadan sorulmalıdır. 12/22

Biyoloji Dersine Çalışma (6) Bireysel Çalışmalarda : - Biyoloji, Latince terimlerin ağırlıklı olduğu bir derstir. Dershanede veya okulda öğretmenden dersi dinledikten sonra kelimelerin akılda tutulabilmesi için mutlaka tekrar edilmesi gerekir. - Bir gün sonra işlenecek konuya ön hazırlık yapılarak veya en az bir kez okunarak derse gelinirse, daha kalıcı ve kolay bir öğrenme gerçekleşmiş olur. 13/22

Biyoloji Dersine Çalışma (7) Bireysel Çalışmalarda : - Biyoloji dersi çalışılırken önemli noktaların altı çizilmeli, gerekli notlar alınmalıdır. Böylelikle konuların önemli yerleri notlardan tekrar edilebilir. - Ders çalışılırken sebep-sonuç ilişkisi dikkate alınarak ezberden kaçınılmalıdır. Ezber; muhakeme sorularını çözmekte sizi zora sokabilir. 14/22

Biyoloji Dersine Çalışma (8) Bireysel Çalışmalarda : - Öğrenilen konular, periyodik olarak soru çözülerek pekiştirilmeli, unutulma engellenmelidir. - Biyoloji atlasından, şekillerden, kitaptaki grafik ve tablolardan faydalanılması öğrencinin görme duyusunu da geliştireceğinden etkili bir öğrenme sağlanmış olacaktır. 15/22

Dersin Puan Türüne Göre Önemi(1) Sözel Puan Türünde Hazırlananlar İçin: - Birinci dereceden önemli olmayan bir derstir. Ama yüksek sözel puan almak isteyen sözelci öğrencilerin bu dersi öğrenmelerinde ve yapabilecekleri konulara ait soruları yanıtlamalarında fayda vardır. 16/22

Dersin Puan Türüne Göre Önemi(2) Sayısal Puan Türünde Hazırlananlar İçin: - Bu öğrenciler için en vazgeçilmez ve en seçici derslerden biridir. Özellikle bu dersin kolaylığına dair önyargılı düşünce biyoloji başarısını olumsuz yönde etkiler. - Bu derste soru metinleri diğer sayısal derslere göre uzun ve işlem gerektiren özellikler daha az olduğu için sona bırakıldığında, zaman sorunu ile karşılaşılabilir. 17/22

Dersin Puan Türüne Göre Önemi(2) Eşit Ağırlıklı Puan Türünde Hazırlananlar İçin: - Bu öğrenciler biyolojideki bütün konulara çalışmak yerine, ÖSS sınavında en çok soru çıkan birkaç konuyu seçerek çalışılmalarını düzenlenmelidir. - Konularda geçen özellikler maddeler halinde sıralanmalı ve bunun yanı sıra konular arası ilişkiler kurularak soru çözümlerine ağırlık verilmelidir. 18/22

ÖSS Biyoloji Soru Analizleri SON 11 YILIN SORU SAYILARI ÖSS SORUSU ÖYS SORUSU LİSE 1. SINIF BİYOLOJİ KONULARI 60 (%42)25 (%13) Bilimsel Çalışma - Canlılık ve Besinler 62 Nükleik Asitler - ATP ve Enzimler114 Canlılığın Temel Birimi "HÜCRE"128 Hücre Bölünmeleri "Mitoz ve Mayoz" 35 Biyosistematik ve Canlı Grupları104 Dünya Ortamı ve Canlılar "EKOLOJİ" /22

ÖSS Biyoloji Soru Analizleri ÖSS 2006 BİYOLOJİ SORULARI SORU NU: BÖLÜM 1 BÖLÜM 2 1Evrim Bitkilerde taşıma 2EkolojiFotosentez 3Hücre Bitkilerde üreme 4Boşaltım Sinir sistemi 5 Nükleik asitler Sindirim sistemi 6 Madde alış verişi Boşaltım sistemi 7EnzimlerKalıtım 8KalıtımKalıtım 20/22

“Bugün kim olduğumuz, dünkü tercihlerimizin sonucudur. Yarın kim olacağımız ise bugünkü kararlarımızın sonucu olacaktır.” 21/22

“Çok kimse öğüt dinler, ama sadece akıllılar bundan istifade eder.” R.Cyrus 22/22