GESTURE BASED INTERFACE

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
UZAKTAN EĞİTİM.
Advertisements

Hayatımızı Kolaylaştıran Basit Makineler
Sosyal Ağların Eğitimde Kullanımı
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Hayatımızda ve Derslerde Teknoloji
MOBİL ÖĞRENME VE MOBİL UYGULAMALAR
MICROSOFT XBOX Hazırlayanlar Adem ÖNAL Emrah YETGİN Enes YİĞİT
TELEVİZYONUN İNCELENMESİ
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
Gömülü ve Akıllı Sistemler Öğretimi ve Laboratuvarı
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
Artırılmış Gerçeklik Hazırlayanlar Burcu MAYDA Ceren ÖZDAL
G ESTURE – BASED I NTERFACES H AREKETE DAYALı ARA YÜZLER 8.G RUP Onurcan PALABIYIK Omeed KADHİM Çağrı TUNCAY Erdem ONAN Ceyhun YAKUT Ufuk ÖZKAR Koray AVCI.
Artırılmış Gerçeklik (AR)
“Akıllı devlet” Smart government, “Dijital devlet” olarak da isimlendirilen (Yanık, Değişimin Rotası ve e-Türkiye, 2002) e- devlet kavramı,devletin.
Uygulamalı Örneklem Seçimi
T.C. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Ders: İnsan Bilgisayar Etkileşimi Ders Sorumlusu: Doç.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
SENSÖR VE TRANSDUSERLER
G ESTURE BASED INTERFACES. İnsan yorumlama aracı ile insan hareketlerini algoritmalar ile tanımlar.
Mobil Öğrenme m-öğrenme
Ders: İnsan Bilgisayar Etkileşimi Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN
Google Glass(GG) Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ana Bilim Dalı İ nsan Bilgisayar Etkileşimi Dersi Grup Üyeleri Adem Önal.
İLKÖĞRETİMDE TEKNOLOJİNİN KULLANILMASI VE UYGULANMASI
Artırılmış Gerçeklik Hafta 4 Halil Güvel Emre Karakaş Okan Yigit
Oyunlara Giriş.
Arttırılmış Gerçeklik
Interaktif Akıllı Tahta Uygulamaları ve Matematik
SmartWatch(SW) Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ana Bilim Dalı İ nsan Bilgisayar Etkileşimi Dersi Grup Üyeleri Adem Önal Emrah.
MİMİO Hazırlayanlar Duygu Akdiş Ayşenur Konur
Leap Motion Grup Üyeleri: Fatih Akkaya Hüseyin Özkan Halil Güvel
Ders: İnsan Bilgisayar Etkileşimi Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN
PLAYSTATION EĞLENCE KONSOLU
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan : Sinan KESKİNSinan KESKİN Mart 2013 Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim.
ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK
«blender 3d» Hazırlayan: Tarık BAĞRIYANIK Nisan 2013.
LEAP MOTION Hazırlayanlar Adem ÖNAL Emrah YETGİN Enes YİĞİT
FİZİK MÜHENDİSİ TANIM Doğadaki maddelerin yapısını ve
Giyilebilir Bilişim Halil Güvel Emre Karakaş Okan Yigit Hüseyin Özkan
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
T.C. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Ders: İnsan Bilgisayar Etkileşimi Ders Sorumlusu: Doç.
UZAKTAN EĞİTİMDE YAYIN YOLLARI
Model ve Teoriler Bölüm 14 İletişim ve İşbirliği Modelleri
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Gesture-Based İnterfaces
Kütüphane Oryantasyonu
LEAP MOTİON Ders: İnsan Bilgisayar Etkileşimi
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
Gesture – Based İnterfaces
CES 2014 Ders Sorumlusu: Hakan TÜZÜN Ders Asistanı: Sinan KESKİN Hazırlayanlar Adem ÖNAL Emrah YETGİN Enes YİĞİT İsmail YILDIZ Kadir KAYMAN Mustafa YARAMIŞ.
Hacettepe Üniversitesi
Leap Motion HAZIRLAYANLAR Burcu MAYDA Ceren ÖZDAL Eziz DURDİYEV
BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMALARI
Kurumsal Dünyada Yazılım Geliştirme ve Veritabanı Programcılığı
Bilişim Teknolojileri ve Yazarlık Dersi
Hazırlayan Hazırlayan: Aysun Kılıç-Bilal Şen Derya Köybaşı-Hasan Kara İ.Müfit Baloğlu-Selma Höçük Ders: Ders: İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları.
RAM DÜNYASI Hazırlayanlar: Abdullah DEDE Aygül ÇELİK Çiğdem AÇIKGÖZ Hikmet AKSOY Seyit GÜNÇAL Mesut SARITAŞ Ders: BTÖ 302 – Internet Ortamında Yazarlık.
Kobay Sıçan Davranışlarının RGB-D Kamera Yardımıyla Otomatik İzlenmesi
EXCEL 1 İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ Dr. Hakan TÜZÜN (Ankara,2005)
AB’15 Arduino ile sensörler dersi
EBAv2.
Emre Büyükkürkçü TCM | Teknoloji Çözümleri Merkezi Yazılım Takım Lideri DOĞA KOLEJI DENEY VıSıON YARıŞMASı BILGISAYAR PROGRAMLAMAYA GIRIŞ SEMINERI Emrah.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Gesture-Based Interfaces
Watch Aztec Video.
Bilişim Teknolojileri Öğrt.
Sunum transkripti:

GESTURE BASED INTERFACE Hazırlayanlar Adem ÖNAL Emrah YETGİN Enes YİĞİT İsmail YILDIZ Kadir KAYMAN Mustafa YARAMIŞ GESTURE BASED INTERFACE Ders Sorumlusu: Hakan TÜZÜN Ders Asistanı: Sinan KESKİN Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ankara - Bahar 2014

Gesture Based Computing (Hareket Temelli İşlemler) İnsan hareketlerinin algılanmasına yönelik bir teknolojidir. Hareket temelli işlemler, elektronik cihazların vücut hareketleriyle kontrol edilebilmesi olarak tanımlanmaktadır. Mühendislik, sanat, oyun ve eğitim gibi birçok alanda bu teknoloji kullanılabilir.

Gesture Based Computing (Hareket Temelli İşlemler) Bu teknoloji ile etkileşim doğrudan vücut hareketleriyle gerçekleştirilmektedir. Bu teknolojide vücut hareketleriyle verilen sinyaller kamera ve sensörler aracılığıyla algılanır.

Eğitimde Kullanımı Öğrencilere bilgiyi yeni yollarla kazanma ve ifade edebilme imkanı sunabilir. Gerçekleştirilen uygulamalar gerçeklik duygusunu arttırarak öğrencilerin eğlenerek öğrenmelerini sağlayabilir. Öğrencileri zaman ve mekan bakımından özgürleştirebilir.

İnsan Hareketi Algılama Platformu: KINECT Kinect, yapısında bulundurduğu sensörler yardımıyla vücut hareketlerini dijital ortama aktarabilmektedir.

İnsan Hareketi Algılama Platformu: KINECT Microsoft tarafından 2010 yılında “Project Natal” adı altında satışa sunulmuş görüntü algılama sensörüdür. RGB kamera 3 boyutlu derinlik sensörü Mikrofon grubu Motor mekanizması

Kinect Sensör Çalışma Mantığı 3 boyutlu derinlik sensörüyle etrafı tarayarak alanda bulunan cisimlerin uzaklıklarını hesaplar. Görüş açısına sürekli lazer ışını gönderir ve ışığın yansıma hızını hesaplayarak derinlik görüntüsüne ulaşır. Yakaladığı insan şekline görüntü işleme algoritmasıyla bir iskelet sistemi yerleştirir. Bir kişiye ait 24 eklem noktasını bilgisayar ortamına aktarmaktadır. Aynı anda 6 kişiyi algılayabilir.

Video Linkleri http://www.youtube.com/watch?v=dSGRpRaOmcU#t=85 http://www.youtube.com/watch?v=UtozGpoDhwk http://www.youtube.com/watch?v=7NufHsmITjM http://www.youtube.com/watch?v=Pk4UVMV-uvU http://www.youtube.com/watch?v=EuzBCtfSmTw http://www.youtube.com/watch?v=91aDt0UHcUo http://www.youtube.com/watch?v=Mr71jrkzWq8

Kaynakça http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/17a.kucuk.pdf http://ab.org.tr/ab13/bildiri/258.pdf