MARKETING MYOPIA Theodore Levitt Harvard Business Review

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi
Advertisements

5. BİRİKİMLERİM.
PAZARLAMA KONSEPTİNİN GENİŞLETİLMESİ Yard. Doç. Dr. Yağmur Özyer
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
Hayatımızda ve Derslerde Teknoloji
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
Toplu Sms Gönderimi EYLÜL 2014
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
Bilgisayar ? BİL 110 Bilgisayara Giriş Öğrt. Gör. Dr. Ahmet Cengizhan Dirican Bilgisayar Müh. Böl.
K İ MYAGER BAKIŞIYLA TEKNOLOJ İ N İ N K İ LOMETRE TAŞLARI 19. yüzyıl sonlarından günümüze kimya, mühendislik ve elektronikteki gelişmeler dünyadaki her.
EĞİTİM FAKÜLTELERİ, TEKNOLOJİ VE DEĞİŞİM
MESH MÜHENDİSLİK ve YAZILIM A.Ş. Şirket Sunumu
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş)
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
GERÇEKLEŞEN DÜŞLER BİLİM VE HAYAT.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM Ünite : BİLİŞİM OKUR-YAZARLIĞI Konu : Bilişim Teknolojilerinin Günlük Yaşamdaki Önemi Bilgiyi dönüştürme kavramını tanımlar.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
Akademik Bilişim Muğla Üniversitesi
Bilgi Toplumu Bilgi toplumu; temel üretim faktörünün bilgi olduğu, bilginin işlenmesinde ve depolanmasında da bilgisayar ve iletişim teknolojilerini baz.
AB Altıncı Çerçeve Programı Türkiye Açılış Konferansı İstanbul 25 Nisan 2003 İŞ ÇEVRELERİ 6. ÇERÇEVE PROGRAMINDAN NE BEKLİYOR? Doç. Dr. Yalçın Tanes Arçelik.
360° Pazarlama İletişimi
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
 ADI SOYADI :AYCAN ERKAYA  NUMARASI:  ÖDEV KONUSU: TURİZMDE MOBİL UYGULAMALAR.
İnteraktif Medya Dünü Bugünü Yarını Uğur Şeker / Dijital Büro İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi 'Mobile Marketing Conference'
TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
DİJİTAL VATANDAŞLIK.
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
İnternet, cep telefonu vb
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi.
9.sınıfı geçen öğrenci, kendisinin ve velisinin görüşü doğrultusunda;ilgili müdür yardımcısı, sınıf öğretmeni ve okul rehber öğretmeni tarafından ilgi,istek,yetenek.
Yeni Medya ve Sosyal Medya
BIM 101 Bilgi İşleme Giriş © 2006 Prentice-Hall, Inc.
Mobil İletişimin Gelişimi
MOBİL İLETİŞİM ve MOBİLİTE
SPORDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA İLE PAZARLAMA
E-TİCARET. E NFORMASYON VE G ELIŞIMI Julius Reuter 28 Nisan 1850’de bilgi aracılığı mesleğini 45 posta güvercini ile başlamıştır. Reuter, ulaştırılması.
İZİNLİ PAZARLAMA.
Pazarlama İlkeleri.
Yrd. Doç. Dr. Özlem CANAN GÜNGÖREN
ÇEVREMİZDEKİ TEKNOLOJİK ALETLER İYİ Kİ VAR !
BÖLÜM 10 UZAKTAN EĞİTİM √ Uzaktan Eğitim Nedir? √ Uzaktan Eğitim Etkili mi? √ Uzaktan Eğitim Teknolojileri Nelerdir? √ En İyi Uzaktan Eğitim Teknolojisi.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
Bunlar yokken ne yapıyorduk?. Şu anda olmazsa olmaz dediğimiz hayatımızın vazgeçilmezi haline gelen birçok teknoloji bundan sene önce yoktu. Peki.
ÖĞRETİM ARAÇLARI Bölüm 6. Öğretim Araçları Yazı tahtası Akıllı tahta Bilgisayar Tarayıcı Dijital kamera Dijital fotoğraf mk. Web kamerası Dijital ses.
SAĞLIK HİZMETLERİ YÖNETİMİ
MEDYA NEDİR?. MEDYA NEDİR? ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 9. Hafta İşlevsel veya Bölümsel Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Bilgi Sistemleri Hafta4
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
SPOR PAZARLAMASI Nuran KANDAZ GELEN.
SAĞLIK SEKTÖRÜNDE SOSYAL PAZARLAMA
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN GÜNLÜK YAŞAMDAKİ ÖNEMİ
Kazanım 1. Buluşlarla teknolojik gelişmeleri ilişkilendirir.
ARİF BALABAN Amerikan Mobil Pazarlama Birliği MMA’nın (Mobile Marketing Association) yapmış olduğu tanıma göre mobil pazarlama; organizasyonlara.
Dijital Vatandaşlik.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

MARKETING MYOPIA Theodore Levitt Harvard Business Review Yard. Doç. Dr. Yağmur Özyer İstanbul Arel Üniversitesi

MARKETING MYOPIA Levitt bu makalede, bazı şirketlerin temel işleriyle ilgili görme özrüne sahip olduklarını anlatıyor.

MARKETING MYOPIA Levitt konuyu açıklamak için de demiryolu şirketlerini örnek göstermişti. Levitt'e göre demiryolları şirketleri yüzyılın sonuna gelen yıllarda bile hâlâ kendilerini 'ulaştırma' işinde görmüyorlardı. Bu nedenle de kamyon, otomobil diğer ulaştırma teknolojilerine uzak kaldılar ve onlardan faydalanamadılar.

MARKETING MYOPIA Aynı, daktilodan bilgisayara geçemeyen ve işlerini 'sadece yazı yazmak olarak' gören ya da kamyonculuktan lojistik işine geçemeyen, işini sadece nakliye şirketi olarak gören şirketler gibi...

MARKETING MYOPIA Şimdi de bazı şirketler, teknoloji konusunda uzağı görememekte; internet, veri tabanları, akıllı kartlar, sesli mesaj, dijital TV, cep telefonu, modem ve diğer teknolojik gelişmeleri gözden kaçırmakta.

Pazarda miyopluk… Teknoloji, pazarlama araştırmasının önemini azaltmaz. Tutundurmanın önemini hiç azaltmaz.

MYOPIA Dijital teknoloji gelişse de pazarlamanın geleneksel araçlarının önemi değişmez. Geleneksel pazarlama araçları dijital teknolojilerin baskısı altında, daha karmaşık bir pazarlama çevresinde görevlerini yerine getirmeye devam ederler.

Miyop musunuz? Hangi teknolojik gelişme olursa olsun, gözden kaçırılmaması gereken şey tüketicidir.

Miyop muyuz Dijital teknoloji gelişse de tüketicilerin gereksinimleri sonuçta hep aynı değil midir? Tüketicinin beklediği, en hızlı şekilde, en kaliteli hizmeti ya da ürünü, en uygun fiyata almak değil midir? Pazarlamada teknoloji bunu sağlamayacaksa … (başka ne sağlayabilir ki!)