MARKETING MYOPIA Theodore Levitt Harvard Business Review Yard. Doç. Dr. Yağmur Özyer İstanbul Arel Üniversitesi
MARKETING MYOPIA Levitt bu makalede, bazı şirketlerin temel işleriyle ilgili görme özrüne sahip olduklarını anlatıyor.
MARKETING MYOPIA Levitt konuyu açıklamak için de demiryolu şirketlerini örnek göstermişti. Levitt'e göre demiryolları şirketleri yüzyılın sonuna gelen yıllarda bile hâlâ kendilerini 'ulaştırma' işinde görmüyorlardı. Bu nedenle de kamyon, otomobil diğer ulaştırma teknolojilerine uzak kaldılar ve onlardan faydalanamadılar.
MARKETING MYOPIA Aynı, daktilodan bilgisayara geçemeyen ve işlerini 'sadece yazı yazmak olarak' gören ya da kamyonculuktan lojistik işine geçemeyen, işini sadece nakliye şirketi olarak gören şirketler gibi...
MARKETING MYOPIA Şimdi de bazı şirketler, teknoloji konusunda uzağı görememekte; internet, veri tabanları, akıllı kartlar, sesli mesaj, dijital TV, cep telefonu, modem ve diğer teknolojik gelişmeleri gözden kaçırmakta.
Pazarda miyopluk… Teknoloji, pazarlama araştırmasının önemini azaltmaz. Tutundurmanın önemini hiç azaltmaz.
MYOPIA Dijital teknoloji gelişse de pazarlamanın geleneksel araçlarının önemi değişmez. Geleneksel pazarlama araçları dijital teknolojilerin baskısı altında, daha karmaşık bir pazarlama çevresinde görevlerini yerine getirmeye devam ederler.
Miyop musunuz? Hangi teknolojik gelişme olursa olsun, gözden kaçırılmaması gereken şey tüketicidir.
Miyop muyuz Dijital teknoloji gelişse de tüketicilerin gereksinimleri sonuçta hep aynı değil midir? Tüketicinin beklediği, en hızlı şekilde, en kaliteli hizmeti ya da ürünü, en uygun fiyata almak değil midir? Pazarlamada teknoloji bunu sağlamayacaksa … (başka ne sağlayabilir ki!)