25.Nisan.2012.  İlaç Takip Sistemi İkinci Faz’ın canlı kullanıma geçişi esnasında karşılaşılan sıkıntılar.  Mayıs.2012 Ankara İ.E.G.M. toplantısında.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MEDULA-REÇETE PROVİZYON SİSTEMİ
Advertisements

İTS FAZ II UYGULAMASI HAKKINDA
İLAÇ TAKİP SİSTEMİ T.C. Sağlık Bakanlığı, İlaç ve Eczacılık Genel Müdürlüğü İlaç Takip Sistemi Brimi.
e-YÖNET: Mobil Kurumsal Yönetim Platformu
T.E.B.4.BÖLGE ADANA ECZACI ODASI ADANA ECZACI ODASI 14 MAYIS ECZACILIK BAYRAMI ETKİNLİKLERİNE HOŞGELDİNİZ “İTS-MEDULA-TEBEOS” 8 MAYIS 2010.
İTS (İlaç Takip Sistemi)
Kazanmak isteyenlere Crm9 0
ELEKTRİK ENERJİSİ SATIŞ EĞİTİMİ
Türk Eczacıları Birliği olarak eczacılığın,bilimsel, mesleki, etik değerlerini korumak, meslektaşlarımızın karşılaştıkları problemlere çözüm üretmek.
Sağlık Bakanlığı ve Ankara Emniyet Müdürlüğü işbirliğiyle gerçekleştirilmesi planlanan Obezite ile Mücadele Programı kapsamında; 1- Sayın Emniyet Müdürümüz.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ
GÜMRÜKLER 2023 VİZYONU 1. ARAMA KONFERANSI/ Stratejisi
SİVAS TAPU VE KADASTRO XX.BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
CPM MASTER ERP Kalite Yönetimi
25.Nisan  İlaç Takip Sistemi İkinci Faz’ın canlı kullanıma geçişi esnasında karşılaşılan sıkıntılar.  Mayıs.2012 Ankara İ.E.G.M. toplantısında.
TESİS YÖNETİMİ DİREKTÖRLÜĞÜ
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 14 KASIM 2012.
BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
EK DERS TAHAKKUK VE ÖDEMELERİNE İLİŞKİN BİLGİLENDİRME SUNUMU
ITS İlaç Takip Sistemi; piyasadaki bütün ilaçların üretimden tüketime tüm aşamalarda bildirimlerle izlenebilmesi, Sağlık Bakanlığı’ nın takibi altında.
ERK İSG&İK – –
PROJE BAŞVURUSU PROJE’NİN HAVUZA ALINMASI KOMİSYON TOPLANTISI
3.Mayıs.2010 Murat Mendi Bilgi Teknolojileri Koordinatörü Ulkar Holding İlaç Takip Sistemi Süreçleri ve Altyapısı.
Sürekli Kurumsal Gelişim Projesi Kalite Yönetim Sistemi ‘‘PRİZMA’’ İYİLEŞTİRME TAKIMI ÇALIŞMA RAPORU OCAK 2012 Diyarbakır DİYARBAKIR BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU.
1 KURUMSAL YÖNETİM KOMİTESİ EYLEM PLANI (Yapılan Çalışmalar, Mevcut Durum ve Planlanan Çalışmalar) Ender ÇOLAK Sermaye Piyasası Kurulu Başkan Yardımcısı.
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
ERP KONSEPT EĞİTİMİ.
ULUSAL SAĞLIK BİLGİ SİSTEMİ VİZYON PAYLAŞIMI 20 NİSAN 2007 ANKARA SAĞLIK KODLAMA REFERANS SUNUCUSU SKRS Hakan ÖZER Bilgi ve Yönetim Sistemleri Danışmanı.
Gündem Belge, herhangi bir bireysel veya kurumsal fonksiyonun yerine getirilmesi için alınmış veya fonksiyonun sonucunda üretilmiş, * içerik, * ilişki.
İl Düzeyinde Hayat Boyu Öğrenme Koordinasyon Birimleri (HBÖKB) Nevin Şenol & John Hart Politika ve Mevzuat Geliştirme Uzmanları Jove Jankulovski Kilit.
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
Metin DURAN Genel Müdür
YIL SONU İŞLEMLERİ 2014 (22-26 Aralık)
TÜRKİYE’DE KENT BİLGİ SİSTEMİ UYGULAMALARININ GELİŞİMİ
T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİNE AİT CEVAP KAĞIDI ÖRNEĞİ
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
CTS (TTNET - Cihaz Takip Sistemi)
E-Ticaret Firması 2007 Kurulan Trend A.Ş. isimli şirket Tarafından Yönetilmekte… Hazırlayan: Nevzat Melih Tünek.
Çocuk ve Genç Eğitim Programları Çocuk ve Genç Eğitim Programları.
ROSAMSUN ROMANİAN TURKİSH TOURİSM AGENCY. BASINDA OKULUMUZ.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ Kalite Yönetim Sistemi Eğitim Sistem Mühendisliği …….. Süreci …… Bürosu …… Şubesi Süreç İyileştirme.
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
SINAV UYGULAMA SÜREÇLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Engelli Öğrenciler 2 Ortalama % 7 engelli aday mevcut, Ortak Sınav ve AÖL öğrenci mevcut, Tek kişilik.
E-Fatura.
Veteriner Ecza Deposu Sorumlu Yönetici Eğitim Toplantısı
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
SGK PROTOKOL SÜRECİ VE AFAD. 09 Mart 2016’da AFAD ile ilgili Mart ayında; Kurum başkan yardımcısı ziyaret edildi. 22 Mart 2016’da basın açıklaması yapıldı.Basın.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
MEDULA-REÇETE PROVİZYON SİSTEMİ KAREKODLU REÇETE İŞLEM ADIMLARI
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü MAYIS 2010 “3G” İYİLEŞTİRME TAKIMI Fotogrametri ve Geo. Daire Bşk. ÇALIŞMA RAPORU TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Fotogrametri.
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI A T I L I M – E Ğ İ T İ M D A İ R E S İ B A Ş K A N L I Ğ I.
RİSKLİ YENİDOĞAN BEBEKLERDE HEMŞİRELİK BAKIMI VE GÜVENLİ TABURCULUK
Diyarbakır tanıtım toplantısı ŞİMDİ DÜŞÜNME ZAMANI 2013 TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ ÖĞRENCİ ETKİNLİKLERİ ULUSAL SERGİSİ Diyarbakır tanıtım toplantısı.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KURULLARI OCAK İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KURULLARI OLUŞUMU EĞİTİMİ VE ÇALIŞMA PROSEDÜRÜ.
Fiyat ve Ürün Karşılaştırması
SAP SE, merkezi Walldorf, Almanya'da bulunan, Avrupa'nın en büyük yazılım şirketidir.
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
Yan Sanayi Kayıp Yönetimi
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
Şirket Adı İş Planı.
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
VBT Bilgi Teknolojileri
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
Sunum transkripti:

25.Nisan.2012

 İlaç Takip Sistemi İkinci Faz’ın canlı kullanıma geçişi esnasında karşılaşılan sıkıntılar.  Mayıs.2012 Ankara İ.E.G.M. toplantısında bu sıkıntıların ve muhtemel çözümlerin nasıl paylaşılacağının belirlenmesi.  Haziran.2012 Toplantısının gündem tespiti.

Anketimize katılım 83 civarı üyemiz göz önüne alındığında katılım oranının %10’nu bulmadığını görüyoruz. Bu durum ya hiç bir sıkıntımızın olmadığı yada Nasrettin Hoca’nın Timur’un Filleri Fıkrasında belirttiği durum oluşmaktadır. Şimdi eldeki verilere göre verilen cevaplara bir göz atalım.

Bu problem nasıl oluşmakta ve karşımıza çıkmaktadır? Problemle karşılaşan meslektaşlarımız nasıl bir çözüm izledi? Bu problemin çözülmesi ve/veya daha az bizlere sıkıntı yaşatması için önerileriniz nelerdir?

 (6) Depo tarafından ITS Mal İade bildirimleri problem oluşturmaktadır? Bu fonksiyonun ya henüz kullanılmadığı yada kullanan üyelerimizin cevap vermediği görülmüştür. Sonuç olarak bu fonksiyonda paylaşılmış bir sıkıntı mevcut değil.

 (7) Depo tarafından ITS Mal Satış bildirimleri problem oluşturmaktadır? Bu fonksiyonda paylaşılmış bir sıkıntı mevcut değil.

 Depolardan derlenenler: ◦ Fatura ve PTS kalem sayısı farklı ◦ PTS XML'i boş ◦ PTS bildirimi yapılmamış ◦ PTS ürün miktarları hatalı ◦ PTS ve satış bildirimi yapılmamış ◦ PTS verisi ile fiziki ürün kare kodu farklı ◦ Satış bildirimi başka depoya yapılmış ◦ Satış bildirimi yapılmamış ◦ Üretim ve satış bildirimi yapılmamış

 Çağrı merkezi kayıtlarından: ◦ Sevkiyat içerisinde okutulmadan gönderilen bağlar ◦ Karekodu silik okunmuyor ◦ Soğuk zincir ürünleri ◦ Mal alım bildirimi yapılmadığı için satılamıyor ◦ Faz1 ürünleri için PTS talebi ◦ Deaktive edilmiş ve satılamıyor ◦ Başka bir eczanede satılmış ve satılamıyor ◦ Başka depo üzerinde gözüküyor

 Her depoda bu konuları koordine edecek tek bir muhatap olması ve konuyu depo içinde organize etmesi ve kayıtlarının tutulması (çağrı merkezi benzeri bir yapı olabilir)  Sorunla ilgili inceleme yapılıp sorunun tanımlanması ve bilgisinin belli bir format içerisinde eksiksiz bildirilmesi ◦ Sorunun araştırma sonucu bulunan esas nedeni ◦ Sevkiyat numarası ◦ Sevkiyat içerisinde sorunlu ürünün en az birine ait karekod bilgisi ◦ Sorun yaşayan depo/şube ve iletişim bilgisi ◦ Gerekirse ürünün/bağın fotoğrafı

 İstanbul içi sevkiyatlarda mal alım sırasında yaşanan sistemsel problemlerde sevkiyatın hemen iade edilmeyip, sorunun çözümüne fırsat tanımak için “Sevkiyat Şartlı Kabul Tutanağı” ile bir sonraki sevkiyata kadar bekletilmesi  Depoların iade ettikleri ürünleri “Mal iade bildirimi” yaptıktan sonra göndermeleri  Depolarda mal kabulünde yaşanan gecikmeler araçların çok beklemesine yol açıyor  Ecza depolarının GLN değişikliklerini önceden üreticilere bildirmesi  Mayıs toplantısı konuları: ◦ İade ve geri toplama prosedürü ◦ Özel durumlarda eczaneye satış bildirimi yapılabilmesi ◦ Depolar arasında çapraz mal değişimi yapılabilmesi

Ayrıca grubu ve bazı görüşmelerde paylaşılan hususlar düzenlendiğinde: Sevkiyat Tırlarının daha çok bekletilmesi ve ek maliyet oluşması. Eczaneden yapılan deneme yanılma satışları. Sahipsiz ürüler “havuz problemleri”. 1 nci faz ürünü olup 1 Mart öncesi ecza deposunun mal alımı yapılan satışların İTS ye bildirmeden olmadan iade etmesi. Ecza deposu Mal iptal bildirimi yaptıklarında bizde görünmesi gerekirken Sahipsiz ürünler havuzunda görünmesi İADE prosedürlerinin oturtulmamış olması. Bu nedenle diğer paydaşların yaptığı aktivitelerde bir düzen sağlanamıyor. Bir depoda olması gereken ürünün başka bir depodan çıkması ve çözümü. Herhangi bir araştırma sorgulama yapılmadan problem iletilmesi. Ecza depolarının GLN lerinin aniden deaktive edilmesi Şirketlerin bu sürecin aşabilmesi için şirket içi görev ve sorumlulukların belirlenmesinden şikayetlerin toplanması yöntemine kadar oluşturduğumuz frameworkün konuşulması

Sıkıntılarımızı önceki slaytlarda özetlemeye çalıştık. “Eğer problemleri sıralayıp, çözüm önerisi getiremez isek bizlerde problemin birer parçası haline geliriz. Sonuç olarak iş birimlerimize, yöneticilerimize ve yetkililere ne sunabiliriz?” Bu toplantımızın en önemli hedefi sıkıntılarımızın/problemlerimizin tespiti ve muhtemel çözüm önerilerinin derlenmesidir.

Bir excel dokümanı üzerinde:  Problemler/Sıkıntılar Kolonu oluşturulacak ve katılımcıların belirtiği sıkıntılar/problemler yazılacak.  Muhtemel çözüm ve iyileştirme önerileri diğer bir kolona yazılacak (Sektör ve İ.E.G.M. şeklinde iki ayrı alt kolonda olabilir).  Excel dokümanı, grup üyeleri ve katılımcılarla paylaşılacak.

 Yeni Türk Ticaret Kanunu ve IT/IS Birimlerinin yönetmesi/yapması gereken hususlar.  Cloud Teknolojisi’nin IT/IS yöneticilerine yönelik sektörün lider tedarikçilerinden özel tanıtımın talep edilmesi.  Mobil teknolojilerin sektörümüzde kullanımı konusunda önemli tedarikçilerimizden özel tanıtım talep edilmesi. Not: Toplantı tarihide tespit etmemiz gerekiyor.