Marianne schulze İnsan Hakları Danışmanı Raporlama | Göstergeler Engellilerin Haklarına İlişkin.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
19.FASIL : Sosyal Polİtİka ve İstİhdam “AçIlIş Krİterlerİnde Gelİnen Son Aşama” ÇALIŞMA ve SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ KOORDİNASYON.
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Modül 8 İhtiyari Protokol. Bireysel Başvuru Usulü Bireysel Başvuru Usulüne ilişkin bazı hususlar •Yarı-yargısal usul •Yazılı usul •Kayıt (Ön-kabuledilebilirlik)
ÅRHUS ya da AARHUS Nasıl okunur Halkın şikayeti.
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Yeniden Yerleşim Planlaması
Eylem Planı Sonraki Adımlar
Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan TOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİVERİTESİ 10 ARALIK 2010 Bologna Süreci’nde Sosyal Boyut.
Uluslararası İnsan Hakları Hukukuna Giriş 15 Ekim 2012 – AFYON.
İzleme - göstergeler AB Eşleştirme Projesi, Ankara 5. Ders Haftası Carin Lindqvist-Virtanen Genel Müdür Yardımcısı Sigorta Bölümü.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Engellilerin Haklarına İlişkin BM Sözleşmesi
ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR 15 Ekim 2012 Afyonkarahisar.
ENGELLİLERİN EĞİTİMİ VE İSTİHDAMINDA YENİ PERSPEKTİFLER
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Bağlam Avrupa Komisyonu, AB’nin Ekim 2011’de çıkardığı “ Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanında Yeni bir AB stratejisi” isimli KSS stratejisinde,
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Yrd. Doç. Dr. İdil Işıl GÜL 9 Kasım 2012, Ayfonkarahisar.
Kalite Çerçevesinin Etkili Kullanımı Dr Marleen Collins.
UNICEF Türkiye Ülke Programı
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
Türkiye’de Metal Sektöründe İş Sağlığı ve Güvenliği İçin Etkin ve Güvenilir Kaynakların Kullanımı Hollanda Hükümeti Matra Fonu tarafından desteklenmektedir.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
İsveç Yerel Yönetiminden Stratejik Planlama ve Performans Bütçeleme Örnekleri Per Molander Ankara, 11 Ocak 2005.
Bilgi Güvenliği Hukuksal Süreçler
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
21 ŞUBAT DÜNYA ANADİLİ GÜNÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Bu proje Avrupa Birliği ve Tu ̈ rkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. İLKÖĞRETİM KURUMLARINA DEVAM ORANLARININ ARTIRILMASI PROJESİ (TR2010/ /001.
1 20 EKİM 2004, ANKARA T. Uzm. Deniz YANIK Lisans ve Sözleşmeler Dairesi Başkanlığı TELEKOMÜNİKASYON KURUMU TÜRKİYE’DE TELEKOMÜNİKASYON POLİTİKASI ALANINDA.
Dr. Armağan Erdoğan TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİNDE BOLOGNA SÜRECİ UYGULAMALARı VE GELECEĞE BAKıŞ SOSYAL BOYUT KAVRAMı: UYGULAMALAR VE ÖNGÖRÜLER Dr. Armağan Erdoğan.
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Uluslararası Sistem Çocuk Hakları Hukuku.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
Eğitim ve Hukuk.
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
Birleşmiş Milletler Engellilerin Haklarına İlişkin Sözleşme’nin İzlenmesi (BMEHS) Kapka Panayotova Bağımsız Yaşam Gençlik Yaz Okulu İstanbul, Türkiye 2.
Sosyal Güvenlik Hukuku 1. Ders
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ SEMİNERİ. EĞİTİM HAKKI Özel gereksinimi ve/veya engeli olan ya da olmayan tüm çocuklar eğitim hakkından yararlanma özgürlüğüne.
KAMU HUKUKUNDA ÇOCUK HAKLARI ÇOCUĞUN ANAYASAL TEMEL HAKLARI
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
YASALAR VE ÖZEL EĞİTİM.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Gençlik Politikaları ve Hizmetler
Karşılaştırmalı Eğitim
İkili Sosyal Güvenlik Sözleşmeleri: Genel Bakış
TÜRKİYE İSTİHDAM VERİLERİ
SHB-221 TÜRKİYENİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
ESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
T.C. Yükseköğretim Kurulu
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
Araştırma Problemi Nasıl Yazılır?
1 NOLU ARSA 2500 KİŞİLİK NÜFUS.  2500 kişilik nüfus için;  %10’ u yalnız yaşayan ve çocuksuz aileler= 250 kişi  %45’ i 3-4 kişilik aileler = 1125.
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
III. Bireysel Başvurunun Kapsamı ve Nitelikleri
Sunum transkripti:

marianne schulze İnsan Hakları Danışmanı Raporlama | Göstergeler Engellilerin Haklarına İlişkin Sözleşme Ankara 20 Haziran 2013

Genel Bakış Başlangıç Raporu Genel hükümler Özgül maddeler Özgül durumlar Özgül yükümlülükler Göstergeler Kavram EHIS'de uygulandığı haliyle yöntem marianne schulze

Başlangıç Raporu Özel olarak her hüküm Fiili durumu ortaya koyma Mevcut çözümlerin (giderimlerin) altını çizme Dışlama ve/ya sınırlamaları belirtme Alıntılar/özetler mevzuat/düzenleme ILO Sözleşmesi(ya da Sözleşmeleri) marianne schulze

Genel Hükümler Tanımlar (Md 1, 2) Genel ilkelerin uygulanması (Md 3) Veri (engellilik, ayrımcılık) Aşamalı(tedrici) ve ivedi adımlar (Md 4/2) Engelli kişilerin katılımı (Md 4/3) Daha üst koruma önlemleri (Md 4/4) Devletin tüm kademelerine uygulama (Md/5) marianne schulze

Özgül Haklar (Md. 5-30) Yeterlilik Mevcudiyet Yasal düzenleme Ayrımcılık yasağı Giderim Erişilebilirlik Karşılanabilirlik Uyum sağlayabilirlik marianne schulze

Özgül Durumlar & Özgül Yükümlülükler Engelli kadın ve kız çocukları Engelli çocuklar İstatistikler & Veri Toplama Uluslararası İşbirliği Odak Nokta, Koordinasyon Ulusal İzleme marianne schulze

Göstergeler Kavramı Genel istatistikler dolaylı olmaktadır ya da açıklıktan yoksundur. Göstergeler, insan hakları yükümlülükleri gibi normatif çerçevelerin doğrudan uygulamasını mümkün kılar ve daha kolay uygulanabilir ve yorumlanabilirler. marianne schulze

OLGUYA DAYALI YA DA NESNELYARGIYA DAYALI YA DA ÖZNEL NİCEL Esasında doğrudan gözlenebilir ve doğrulanabilir nesne, olgu ya da olaylar hakkında bilgiye dayanan ve nicel olarak ifade edilen gösterge. An, sayma/sıralı ölçeklerin kullanıldığı algı, düşünce, değerlendirme ya da yargı içeren bilgiye dayalı ve nitel olarak ifade edilen gösterge. Ör 1: Beş yaşından küçük düşük ağırlıklı çocukların yaygınlığı Ör 1: Gece tek başına yürürken kendini güvende hisseden bireylerin yüzdesi Ör 2: Kayda geçmiş keyfi uygulamaların sayısı (A) Ör 2: Bahsi geçen ülkede ifade özgürlüğü durumu hakkında bir grup uzman/gazetecinin ortalama ölçeğine dayalı derecelendirme (B) NİTEL Esasında doğrudan gözlenebilir ve doğrulanabilir olan nesne, olgu ya da olaylar hakkında bilgiye dayalı ve kategorik bir formata sahip anlatıcı olarak ifade edilen gösterge. Algı, fikir ya da yargı içeren bilgiye dayanan ve özellikle de kategorik bir formata sahip olmasa da anlatıcı olarak ifade edilen gösterge. Ör 1: Bahsi geçen ülke için insan hakları antlaşmasının onaylanma durumu: Onaylandı/imzalandı/ne imzalandı ne onaylandı Ör 1: Yargının ne kadar bağımsız ve adil olduğunu anlatıcı olarak açıklayan değerlendirme. Ör 2: Bir olayın fiziksel şiddeti, azmettiriciyi ve mağduru içerecek şekilde gerçekçi tanımının yapılması (C) Ör 2: Bahsi geçen ülkede kanun ve uygulamalarda gıda hakkı tamamen garanti altına alınmış mıdır? (D)

HAKLAR marianne schulze Rİlgili ve güvenilir IVeri toplama yöntemleri açısından izlenen öznelerden bağımsız olma GKüresel ve evrensel olarak anlamlı ancak aynı zamanda bağlama uyarlanabilir ve yasaklanan ayrımcılık temellerinde ayrıştırılabilir Hİnsan hakları standartları merkezli; hakların normatif çerçevesine yedirilmiş TYöntemleri açısından saydam, zamanında ve zaman kısıtlamalı SBasit ve belirgin

Örnek: Eğitim Tablo 6: Eğitim hakkı üzerine açıklayıcı göstergeler (İnsan Hakları Evrensel Sözleşmesi, Md 26) Evrensel ilköğretimOrta öğretim ve yükseköğretime erişimMüfredat ve eğitim kaynaklarıEğitim fırsatı ve özgürlüğü Yapısal  Devletin onayladığı eğitim hakkıyla ilişkili uluslararası insan hakları antlaşmaları  Anayasa ve diğer üst hukuk şekillerindeki eğitim hakkının yürürlüğe giriş ve hakkın kapsanması tarihi  Kurumsal cezalandırma, eğitime erişimde ayrımcılığın yasaklanması, eğitim kurumlarının engelsizleştirilmesi ve kapsayıcı eğitimi (ör. Engelli çocuklar, tutuklu çocuklar, göçmen çocuklar ve yerli çocuklar) de içine alarak eğitim hakkının uygulanması için iç hukukun yürürlüğe konma ve kapsanması tarihi.  Eğitim kurumu oluşturmak için bireylerin ve grupların (azınlıklar da dahil) özgürlüklerinin iç hukukta yürürlüğe koyulup kapsanma tarihi  Eğitim hakkının korunmasını ve teşvikini kapsayan kayıtlı ve/veya aktif STK'ların (100,000 kişi başına) sayısı  Herkes için ücretsiz zorunlu ilköğretim ilkesinin kısmen uygulanması için Devlet'in benimsediği eylem planının zaman çerçevesi ve kapsamı  Hedef gruplar için geçici ve özel önlemlerin de dahil olduğu herkes için eğitim hakkında ulusal politikanın zaman çerçevesi ve kapsamı (ör. Çalışan çocuklar ve sokak çocukları)  Zorunlu eğitim süresinin ve okula başlamak için asgari yaşın belirlenmesi  Mesleki ve teknik eğitim hakkında ulusal politikanın zaman çerçevesi ve kapsamı  Tüm düzeylerdeki eğitim için standart müfredatı da içeren düzenleyici çerçevenin kapsamı ve yürürlüğe koyulma tarihi  İnsan haklarını öğreten tüm seviyelerdeki eğitim kurumlarının oranı / insan hakları eğitimi hakkındaki müfredatın toplam saati  Kendilerini ilgilendiren konularda katılım sağlayabilmeleri için öğrencilere yönelik mekanizmalara (öğrenci konseyi) sahip eğitim kurumlarının oranı Süreç  Ulusal insan hakları kurumu, insan hakları şikâyet dinleyen kişileri ve diğer mekanizmalarının soruşturulup hükme bağlanmış eğitim hakkı hakkında alınan şikâyetlerin oranı ve Hükümetin bunlara etkin bir şekilde cevap verme oranı  Gayri safi milli gelire oranla ilk, orta ve yükseköğretim kamu gideri; eğitim üzerine kamu gideri oranı olarak verilen ya da sağlanan eğitim için net resmi kalkınma desteği*  Engelli çocukları da kapsayarak hedef gruplara* göre net ilk kayıt oranı  Hedef gruba göre orta öğretime geçiş oranı  Akademik ve fiziksel tesislerdeki ulusal gerekliliklere uygun okul ya da kurumların oranı  "Aktif öğrenme"yi kullanan eğitim kurumlarının oranı  Hedef gruplar için sınıfa göre ilkokulu bırakma oranı  Hedef gruba göre orta öğretime ve yükseköğretime brüt kayıt oranı  Tüm düzeylerde müfredatın periyodik incelemesi  Temel eğitim programlarının kapsadığı yetişkin nüfus oranı  Devlet ilkokullarına kayıtlı çocukların oranı  Hedef grup için sınıfa göre orta öğretimi bırakma oranı  Raporlama sürecinde düzenleyici kurum tarafından tanınan ya da tanınmayan seviyeye göre eğitim kurumlarının sayısı  Uzaktan ya da sürekli eğitim programlarına kayıtlı, düzeylerine göre öğrencilerin oranı  İlköğretim için devletçe desteklenen programlarda ya da ilköğretim teşvikler kapsamındaki öğrencilerin (hedef gruba göre) oranı  Devlet orta öğretim ve yükseköğretim kurumlarında kayıtlı öğrencilerin oranı  Düzenlenen asgari ücrete göre okul öğretmenlerinin ortalama maaşlarının yüzdesi  Tanınan ya da kamu desteği alan etnik, dil azınlığı ve dini nüfus grupları kurumlarının sayısı  Eğitim harcının dışında, hizmetler için kullanıcı harcına sahip devlet okullarının oranı  Devlet orta öğretim okulunda ya da yükseköğrenim kurumuna kayıtlı çocuk başına eğitim için yıllık hane halkı gideri oranı  Raporlama sürecinde mecburi hizmet içi eğitimini tamamlayan öğretmenlerin oranı  Devlet kurumlarında ya da finanse edilmiş kurumlarda iş gücünün yeniden eğitimi ya da yeteneklerini arttırma oranı  Tam kalifiye ve eğitimli ilköğretim öğretmenlerinin oranı  Orta öğretim için devlet desteği ya da hibesi alan öğrencilerin (hedef gruba göre) oranı  İlkokul, ortaokul, kamu ve özel eğitimde öğrencilerin öğretmenlere oranı  İdari ya da akademik özerkliğe sahip yükseköğretim kurumlarının oranı  Anadilinde eğitim alan çocukların oranı  Tam kalifiye ve eğitimli orta öğretim ya da yükseköğretim öğretmenlerinin oranı  100 kişilik nüfusta* kişi başına düşen kişisel bilgisayar  Anaokuluna gitmiş 1. Sınıf öğrencilerinin oranı  Orta öğretim ile orta öğretim sonrası düzeyde meslek eğitim programlarına kayıtlı öğrencilerin oranı Çıktı  Hedef gruplar için sınıfa göre ilkokulda kızların erkeklere oranı  Sınıfa göre orta öğretim ve yükseköğretimde okuyan kızların erkeklere oranı  Raporlanan süreçte ilköğretim, orta öğretim ve yükseköğretim tesislerinin yoğunluğu (ve bundaki gelişme)  Mesleki ve üniversite kalifikasyonunda kadınların ve hedef nüfusun oranı  1. Sınıftan başlayıp 5. Sınıfa gelen öğrencilerin oranı (ilkokulu tamamlama oranı)*  Orta öğretimi tamamlayan çocukların oranı (orta öğretim tamamlama oranı)  Okul yaşındaki çocukların ilkokula gitmeme oranı  1000 kişilik nüfusta mezun sayısı (birinci seviye üniversite derecesi)  Gençlerin (15-24 yaş)* ile yetişkin (15+) okur-yazarlık oranı (ör. Okuma yazma, matematik, problem çözme ve diğer hayat becerileri) Meta veri çalışmalarında geçtiği ve uygulanabilir olduğu haliyle, tüm göstergelerin ırkçılığın yasaklanan zeminine göre ayrılması gerekmektedir.

marianne schulze İnsan Hakları Danışmanı Teşekkürler! Hvala!