MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

Satışta İletişimin Rolü
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
İletişim «ETkİlİ SÖZEL İLETİŞİM KURMAK» Yrd.Doç.Dr. Pınar Seden Meral.
YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
SOSYAL BİLGİLER 7.SINIF KONU: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
İLETİŞİM.
«İletişim Kavramı ve İletişim Süreci» YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
İLETİŞİM ENGELLERİ.
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Yrd.Doç.Dr. Pınar Seden Meral Hafta II.
İletişimde Süreç Yaklaşımı
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ
WILL FUTURE TENSE ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI ZEYNEP BEKTAŞ.
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI SÖYLEYİŞ VE TELAFFUZ HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
İLETİŞİM ve İNSAN İLİŞKİLERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
Bölüm 5 Satış Süreci.
Sözlükte "iletişim" ne demek?
İLETİŞİM ENGELLERİ.
İLETİŞİM BECERİLERİ MODÜLÜ
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
HOŞGELDİNİZ.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Doğru Çalışma Yöntemleri
Hazırlayanlar Psk.Dan Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan Sinem TARHAN
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
Bolum 4- 2.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
İletişim Süreci ve Türleri
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
MÜŞTERİLERLE İLETİŞİM
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
Kişisel Rehberlik.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
İLETİŞİM.
ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN
İLETİŞİM ENGELLERİ.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ (CRM)
SATIŞTA İLETİŞİMİN ROLÜ
DERS:Sosyal Bilgiler KONU:İletişim 1.HAFTA
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
ETKİN İLETİŞİM VE ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. ETKİLİ OKUMA BECERİLERİ  Okurken anlamayı kontrol etmek Metin hakkında soru sormak ve cevaplamak Yüksek sesle okumak.
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Doğru Çalışma Yöntemleri
MÜŞTERİLERLE İLETİŞİM
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
ÖZGEÇMİŞ-MÜLAKAT işsizlik KUYUMCU -TASARIMCI tezgahtarlık
İLETİŞİM, PROPAGANDA: TUTUM DEĞİŞTİRME SÜRECİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SATIŞTA İLETİŞİMİN ROLÜ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MEDYA OKUR YAZARLIĞI ve Temel İlkeler
Süreç Yönetimi Smith iş bölümü kavramının üç yararından bahsetmektedir.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Yrd.Doç.Dr. Pınar Seden Meral Hafta IV

Müşterilerle iletişim aslında kişilerarası iletişimdir

İyi ve etkin bir iletişim kurulmadan, iyi ve etkin müşteri ilişkileri kurmak olanaksızdır. Müşteri ilişkilerinde başarılı olmak için müşterinin ihtiyaçlarını, sorunlarını belirlemeye ve bunlara çözüm önermek gereklidir.

Hadi Hatırlayalım İletişim nedir?

Geri bildirim Genel İletişim Modeli Gürültü Mesaj Mesaj Kaynak Kanal Alıcı Geri bildirim

Gürültü KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI TV Radyo Gazete Dergi KİŞİLERARASI İLETİŞİM ARAÇLARI Satış-pazarlama elemanları Müşteri temsilcileri Geribildirim

İpucu: Gürültü faktörünü en aza indirin. Müşterinin kaynaktan gelen mesajları algılayıp yürütebilmesi için mesajı almaya hazır olması gerekir. İpucu: Gürültü faktörünü en aza indirin.

Gürültü faktörleri neler olabilir?

Uzaklık, gürültü (ses), görüntü Çevresel faktörler Uzaklık, gürültü (ses), görüntü Kişisel faktörler Algılama bozukluğu Dikkatin dağınıklığı İlgi düşüklüğü Tecrübe ve bilgi eksikliği Deneyimsizlik Konudan uzaklık

Geri bildirim, müşterinin mesajı nasıl yorumladığını öğrenmemizi sağlar. Bu noktada müşteri kaynak durumuna geçer.

Müşteri ile iletişim becerilerini geliştirme

Önce İletişim Engelleri

Algılama farklılıkları Müşteri ile konuşmanın konusu hakkında ortak anlayış eksikliği, algılama yavaşlığı ve dikkat toparlayamama. İletişim baskısı Müşteri baskılı ve yönlendirici iletişimin varlığından haberdar olduğunda, iletişimin önüne engeller koyar. Fazla ve ilgisiz bilgi Aşırı derecede ve gereksiz bilgiler müşteriyi sıkar ve ilgisini azaltır. Bu durumda dinlemeyi keser.

Görüşmenin gelişigüzel yapılması Müşteri düzenli ve planlı görüşmeler olmadığında mutsuz olur. Sorunun iyi anlaşıldığını görmek ister. Fiziksel engeller Görüşme ve konuşma esnasındaki gürültüler (telefon çalması, ziyaretler, geçici rahatsızlıklar) müşterinin iletişime ilgi göstermesine engel olur. Kötü dinleme Müşterinin ya da sizin önyargılı ve dikkatsiz bir dinleyici olması, iletişimin etkinliği olumsuz yönde etkiler.

İletişim Engellerini Ortadan Kaldırmak İçin…

Anlaşılır kelimeler kullanın (uzun ve karmaşık cümleler kurmak) “Ben” yerine “Siz” kelimesini kullanın (Ben ifadesini fazla kullanmak müşteriyi iter) Hiçbir zaman mesajın anlaşıldığını varsaymayın (ne anlatmak istediğimiz önemlidir)

Mesajın anlaşılabilmesi için Müşterinin dikkatini planlı ve spesifik bir yaklaşımla çekin Ortak deneyimlerin olduğunu göstermek için ortak kelimeler ve sembollerden yararlanmak Müşterinin geri bildirim vermesini sağlamak Müşteriye önerilen ürün ya da hizmetin müşterinin çevresi ile uyumlu olmasını sağlamak

Müşteri Etkili İletişimde Başarı İçin İki Beceri

Dinlemek

Soru Sormak