Süreçte İnovasyon C. Müjdat Altay 6. Sanayi Kongresi İnovatif Şirket Paneli İstanbul, 27 Kasım 2007.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

PAPERWORK DOKÜMAN YÖNETİM SİSTEMİ PROJESİ
WCM – DÜNYA KLASINDA ÜRETİM PROGRAMI
ARVENTO MOBİL SİSTEMLER
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
UYUM ELEKTRİK SAN ve TİC LTD ŞTİ
Final Sunum Şablonu Dönem Final Sunumları
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Yeni İş Platformunuz! Yönetim Bilişim Sistemleri Boğaziçi Üniversitesi.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Sun Tekstil Süpermodüller

C R M.
22 NCİ YILINDA TÜRKİYE'DE "KATILIM BANKACILIĞI" TECRÜBESİ 22 NCİ YILINDA TÜRKİYE'DE "KATILIM BANKACILIĞI" TECRÜBESİ Sunum: Dr. Adnan BÜYÜKDENİZ Genel Müdür.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
Gantek Teknoloji AR-GE Faaliyetleri ve bir AR - GE başarı hikayesi Ertuğrul Ağar.
ECZACIBAŞI İLAÇ.
TGSD Başvuru Formu Dikkat Edilecek Hususlar
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
1 Bilgi İletişim Sektörü’nde Ar-Ge C. Müjdat Altay 21 Şubat 2007.
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
Bankacılık ‘ta Yeni CRM Yaklaşımları M
HASTANE ÇAĞRI MERKEZİ İYİLEŞTİRME ÇALIŞMASI Yalın 6 Sigma Projesi
 Bu yıl, 11 kategori arasından en fazla (+1 Jüri Özel ödülü) olmak üzere en fazla 4 kategori ile katılabilirsiniz.  Başvuru yapılan her kategori.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
1 Bilişim ve İletişim Sektörü Neden Stratejiktir ? Bilişim ve İletişim iş yapış şekillerini ve sosyal hayatı doğrudan etkileyen ana-yapıtaşı konumundadır.
Ar-Ge ve Girişimcilik Ekibi
CVS 1998 deki kuruluşundan beri Türkiye'nin hem içinde ve hem de yurt dışında çelik endüstrisine hizmet vermektedir.
BOSCH ‘’ Yaşam İçin Teknoloji ‘’. Dünyanın üçüncü büyük beyaz eşya üreticisi ve Avrupa’da beyaz eşya pazarı lideri olan BSH Grubu, 700 milyon Euro yatırımla.
1 T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ Yrd. Doç. Dr. FATİH ÖZBEY 2007.
İNTERNETTE YENİ BİR İŞ MODELİ OLARAK GRUP ALIŞVERİŞ SİTELERİ VE TÜRKİYE’DEKİ DURUMU Kemal Şahin Mimar Sinan Üniversitesi.
Teknoloji ve İnovasyon için Gelişim ve İletişim Platformları Selen Kocabaş.
PAZARLAMADA İNOVASYON
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
İlaç Sektöründe Ufuk Turu AİFD Tuncay Teksöz Pfizer,Türkiye
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ KURULUŞ TANITIMI TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI.
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
XII. TEKNOLOJİ ÖDÜLLERİ TANITIM TOPLANTISI Deniz Bayhan Teknoloji Ödülleri Yürütme Kurulu Üyesi Üyesi.
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
BUSINESS MADE SIMPLE Türkiye ArGe Üssü Olabilir mi? C. Müjdat Altay Genel Müdür, Nortel Netaş.
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
ALAN MULALLY.
OYAK RENAULT Yrd.Doç.Dr. Recep KILIÇ Emre ONAY
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Garanti’de İnovasyon 1. Garanti’nin inovasyon anlayışı ve yaklaşımı
Manufacturing Planning and Control – İmalat/Üretim Planlama ve Kontrol
Daha çok değil, daha akıllı çalışmak
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
Oğuz Engiz Zincir Hastanelerde Gelinen Nokta ve Gelecek Vizyonu
Tedarik Zinciri Performans Ölçümü
SAP SE, merkezi Walldorf, Almanya'da bulunan, Avrupa'nın en büyük yazılım şirketidir.
TKY UYGULAMASI.
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Sunum transkripti:

Süreçte İnovasyon C. Müjdat Altay 6. Sanayi Kongresi İnovatif Şirket Paneli İstanbul, 27 Kasım 2007

Pazar-Müşteri İlişkisi Müşterinin beklentisi Müşterinin bilgiye erişim kolaylığı - Bilgiye ulaşmak zor - Pazar ihtiyaçları yönlendiriyor - Seçenekler sunulan ürünlerle sınırlı - Rekabet az – yerel boyutta - İletişim çağı - Müşteri bilgiye daha rahat ulaşıyor - Seçenekler artıyor - Müşteri-Pazar ilişkisi şekil değiştirmeye başlıyor - Küreselleşme süreci - İnternet çağı başlıyor - Marka bilinci oluşuyor - Müşteri talepleri pazarı yönlendiriyor - Müşteri ürün/servis bilgilerine rahat ulaşıyor - Pazar ve müşteri birbirinden besleniyor - Müşteriye özgü inovatif çözümler rekabette fark yaratıyor

Rekabet Hedefleri Büyütüyor Küresel rekabette öne geçebilmenin tek şartı: Müşterinin dinlenmesi ve bilginin etkin yorumlanmasıdır 2007’de Erkekler Yüksek Atlama Derecesi 2,35 metre 1912’de İlk Erkekler Yüksek Atlama Derecesi 1,98 metre

Müşteri ne diyor? Kurum süreçlerini, Kalite, Teslimat, Maliyet kriterlerini dengeleyecek şekilde değiştirebildiği ölçüde fark yaratır. Teslimat Maliyet Kalite

Müşteri Süreci Çözümleri Uygulamak Servisler ve Destek Çözümleri Satış & PazarlamaÇözüm geliştirmek Şirket Süreci İlgilenme Sorgulanma Pazarlık Sipariş Üretim NakliyatTeslimatOperasyonGaranti İhtiyacın belirlenmesi Yaşam döngüsü maliyeti Bu Fark Nasıl Yaratılır? …Süreci müşterinin gözüyle ölçmekOrganizasyon içerisindeki bariyerleri yıkmak Pazara çözümleri daha etkin sunmak adına yeni metotlar üretmek… Kazan & Kazan

Süreçte İnovasyon’un Özü Müşteriye daha gelişmiş ürün - yüksek değerli servis sunmak Verimliliği artırmak Üretkenliği artırmak Çalışan memnuniyetini artırmak Masrafları düşürmek Kârlılığı artırmak Nortel Yalın Altı Sigma’yı seçti Rekabette fark yaratmak Pazara sunum süresini kısaltmak

Yaklaşımımız... Müşteri memnuniyetini ve kârlılığı artırmak için kullanılan bir disiplindir… Herkesin müşterilere ve finansal göstergelere odaklanmasını sağlamak… Süreç performansını müşterinin bakış açısıyla ölçmek… Sağlam istatistiksel analizler yaparak süreçleri geliştirip, temel finans ve müşteri göstergelerini daha da iyileştirmek…... ve bununla yönetmek! Yalın Altı Sigma:

Yalın Altı Sigma ve İnovasyon Çimlerde uzanıp düşünmek Prototipler yapmak, neyin çalıştığını bulmak Bir sürü deneme ve yeniden başlama Yenilikçi kişiler zamanlarının çoğunu diğer işlerde harcarlar, örneğin… Bileşenleri ve tedarikçileri seçmek Bilgi transferi İdari projeler Laboratuarları idare etmek İnovasyon yüksek risk, deneme-yanılma yaklaşımı gerektirir

Yalın Altı Sigma İnovasyonu Nasıl Mümkün Kılar? …İnovasyon için gerekli zamanı ve kaynakları yaratır. Yalın Altı Sigma yenilikçilerin en iyi yaptıkları şeye odaklanmalarını sağlar. Yalın Altı Sigma’nın günlük işlere ve süreçlere uygulanması…

İnovasyon Aktif Projeler Huni Fikirler! Geçiş Ele & Uygula Topla Fikirleri tüm kaynaklardan topla En iyi fikirleri üret Yeni Ürün listesini besle İnovasyon süreci nasıl gelişir?

>> …ve Nortel’in Yalın Altı Sigma deneyimi…

Nisan 2006 CEO ve ekibine 2 günlük Yalın Altı Sigma tanıtımı yapıldı… Oybirliğiyle bütün iş birimlerinde uygulanmasına karar verildi Uygulama alanları seçildi Müşteri memnuniyeti (Cevap verme ve teslim hızı) Pazara çıkış süresi (Gelir) Nakit yönetimi (Bekleyen satışlar ve stok) CoPQ (Düşük kalite masrafı) Mayıs 2006 İlk kara kuşak projeleri şirket dışından gelen uzman kara kuşaklarla başladı Ekim 2006 İlk uzman kara kuşaklar atandı Yalın Altı Sigma takvimi…

Nortel’in “6 Nokta” Planı “Yalın Altı Sigma Nortel’in 110 yıllık tarihindeki en büyük sürekli iyileştirme ve kalite girişimidir.” – Mike Zafirovsky  Üstün-nitelikli yönetim, kültür ve süreçler  Bilanço, kurumsal yönetim ve iş / finans göstergelerine agresif odaklanma  Dünya standartlarında maliyet yapısı ve kalite seviyeleri sağlamak  Bütün ana aktiviteler için %20’lik pay hedefi  Karlı büyüme için yatırım yapmak  Servis ve yazılım çözümlerine daha fazla yoğunlaşmak Kurumsal Büyüme

Her Proje bir Üst Düzey Lider tarafından sponsor ediliyor… 2006 Toplam Proje Sayısı Bütün iş birimleri ve coğrafyalarda 231 adet Yalın Altı Sigma Projesi, 2007 Ekim ayına kadar 50,8 Milyon Dolar’lık fayda sağladı – Yıl sonu itibariyle bunun 75 Milyon Dolar olması bekleniyor. MayısHaziranTemmuzAğustosEylülEkim

>> Nortel Netaş’ın Toplam Kalite Yolculuğu ve Yalın Altı Sigma…

Nortel Netaş’ın Operasyonları 40 yıldır Türkiye pazarında Müşterilerimiz: Türk Telekom, GSM Operatörleri, Lisanslı İşletmeciler, TSK ve Kurumlar 997 çalışan – Teknoloji grubunda 800’ü aşkın mühendis 1973’den beri ArGe “Küresel Yüksek Teknoloji Operasyon Merkezi” Nisan 2007’de açıldı Kalite Ödülleri Arka arkaya 3 yıl EFQM ( ) 1995’te Tusiad Kalder Kalite Ödülü Nortel’in Bronz ve Gümüş Kalite ödülleri 2007’de Nortel Netaş’ta Yalın Altı Sigma Projeleri Başladı

Nortel Netaş’ın Yalın Altı Sigma çalışmaları Yalın Altı Sigma (LSS) Uygulaması : Nortel Netaş üst yönetimine Yalın Altı Sigma tanıtımı yapıldı. Pilot proje uygulanmasına karar verildi 2 üst düzey yönetici “Şampiyon” eğitimi aldı 2 yönetici kara kuşak eğitimini yurt dışında aldı ve pilot çalışmalar başlatıldı Pilot projelerin başarısına paralel, kadroya bir uzman kara kuşak katıldı Sahiplen projeleri (Own It) başlatıldı ve başarılı sonuçlar elde edildi 2007 yılında tamamlanan 2 “Sahiplen” projesinden 150 bin dolar tasarruf sağlandı 30 adet proje devam ediyor Kasım 2007 itibariyle 18 kişi 2 haftalık Yeşil Kuşak eğitimine katılıyor Yeni Yalın Altı Sigma projeler listesi oluşturuluyor Küresel Yüksek Teknoloji Operasyon Merkezi, Nortel süreçlerini de geliştirecek Yalın Altı Sigma projelerini başlattı Süreç Yönetimi ve Kontrol Sistemi (PMCS) Uygulaması 21 KYTOM personeli PMCS için Eylül ayında eğitildi Uygulamaya geçiş Aralık ortasında tamamlanacak PMCS çıktıları Aralık ayı sonunda Nortel ile küresel ölçekte birleşecek

Teşekkürler