İletişim «ETkİlİ SÖZEL İLETİŞİM KURMAK» Yrd.Doç.Dr. Pınar Seden Meral.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ETKİLİ TELEFON İLETİŞİMİ
Advertisements

ETKİN TELEFON İLETİŞİMİ
NİÇİN ÖFKE VEYA BU KONFERANS NİYE? ACABA ÖFKELENMEMEYİ ÖĞRENSEK;
Özel Güvenlik Görevlisi ve Hasta İlişkisini Düzenleyen Temel Kurallar
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
KONUŞMA KURALLARI Pot kırmamak için düşünerek konuşunuz.
Görgü kuralları nelerdir?...
Bir toplumda var olan, uyulması gereken saygı ve incelik kurallarıdır
KİŞİSEL İMAJ ve BEDEN DİLİ SITKI ASLANHAN
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yrd.Doç.Dr. Pınar Seden Meral
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
SOSYAL BİLGİLER 7.SINIF KONU: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
İLETİŞİM Mİ ? KOLAY !!! SOSYAL HİZMET UZMANI F. BURÇİN KARPUZ
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
İLETİŞİM SORUNLARI.
Hasta Memnuniyeti-İletişim
SÖZLÜ İLETİŞİM VE ÖZELLİKLERİ
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
{ HOŞGELDİNİZ. { 16 Aralık 2014 Romantik ilişki modellerinde kişiliğin faktörü???
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI SÖYLEYİŞ VE TELAFFUZ HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
Kazanım: Akran baskısıyla baş eder. 9. Sınıf 36 nolu kazanım etkinliği
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
9. SINIF KİŞİLERARASI İLİŞKİLER 20. ETKİNLİK
Sözlükte "iletişim" ne demek?
CÜMLEDE ANLAM 1.SORU: Aşağıdaki cümlelerin hangisinde küçümseme anlamı vardır? A.Bütün gün uğraştım ,ödevlerimi hala bitiremedim B.İnsanlara zor zamanlarında.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
Mustafa bilge 2/d sınıf öğrt.
CAN KULAĞI Ramazan Bayraktar.
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
Kİşİlİk sahİbİ mİyİz?.
MDBS 116 KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BEDEN DİLİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
Diksiyon nedir? Konuşmada, kelimenin seçilmesi, imlasına ve veznine göre söylenmesi ve ifadenin rahatlıkla anlatılması. Fesahat, belagat, telaffuz ve natıka kelimeleri.
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
OKUL HEYECANIM İLKÖĞRETİM HAFTASI
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Adım Adım Başarıya.... Çalıştığınız masada başka bir işle uğraşmayın Evde kendinize bir köşe, mümkünse bir oda hazırlayın. Ders çalışırken kesinlikle.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
Gökçe Erinç Büyükşengür
Sağlık İletişimi – 2 Nida KAHRAMAN/Okan Üniversitesi/2010.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
Yetişkin Eğitimi Ortamında Etkili İletişim
Kişilerarası İletişimin Öğeleri
İNSAN İLİŞKİLERİNİ DÜZENLEYEN KURALLAR
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
YETİŞKİN EĞİTİMİ ORTAMLARINDA YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM Dr. Serap KARABACAK Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü İzleme.
İNSAN – İLETİŞİM- DİL HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
5. Sınıf 3. Ünite: ADAP VE NEZAKET
Sunum transkripti:

İletişim «ETkİlİ SÖZEL İLETİŞİM KURMAK» Yrd.Doç.Dr. Pınar Seden Meral

Karşılıklı – Yüz yüze İletişim Karşılıklı – Yüz yüze Olmayan İletişim İletişim Biçimleri ve Etkenleri Karşılıklı – Yüz yüze İletişim Karşılıklı – Yüz yüze Olmayan İletişim Amaç Ses Sözcükler Mimik ve jestler Önyargı Algılama Dış görünüş Koku Dokunma Doğrudan etkenler Amaç Ses Sözcükler Önyargı Algılama Dolaylı etkenler Jest ve mimikler Dış görünüm

Telefonla İletişim Yüz Yüze Olmayan Bir İletişim Türüdür.

Telefonla İletişimi Karşılıklı Görüşmeden Ayıran İki Temel Özellik Nedir?

Görsellik Eksikliği

Süre Kısıtı

kırgın, kızgın ve mutsuz Kurum/şirket hatlar sürekli meşgulse Santral yanlış yere bağlıyorsa Kaba bir karşılama biçimi varsa Beklemeye alınıp unutuluyorsa Bağlantı kesiliyorsa Hedef kitlemiz kırgın, kızgın ve mutsuz Olacaktır.

Telefon Konuşmalarında Egemen Olması Gereken Düşünceler Nelerdir?

Telefonla Görüşülen Her Kişi Değerlidir. Bu Yüzden Özen Gerektirir. Her Kişinin Kişilik Özellikleri Farklıdır. Bu Yüzden Sabır Gerektirir. Her Kişinin Koşulları Kendine Göredir. Bu Yüzden Yaratıcılık Gerektirir.

Telefonda Acaba Nasılız?

İnsanlar Bizimle Rahat İletişim Kurabiliyorlar Mı? Telefonumuz Her Zaman Meşgul Mü? Telefonumuz Uzun Süre Çalıyor Mu? Telefonda Sesimiz Nasıl Çıkıyor? (Enerjik, yorgun, kızgın?) Biz Diğer İnsanları Aradığımızda En Çok Neye Kızıyoruz? (Kendine yapılmasını istemediğini başkasına yapma)

Ya Ses Tonumuz ve Vurgumuz?

Telefon En Geç İkinci Çalışta Açılmalıdır Telefon açıldığında “günaydın”, “iyi günler” gibi bir selamlama ifadesinden sonra, kurumun ya da departmanın adı söylenmeli ve konuşan kişi kendisini tanıtmalıdır.

Şu İfadelerden Mutlaka Kaçınalım… “Yine cevap vermiyorlar. Her zaman böyledirler” (Kurumla ilgili olumsuzluklar yabancılarla paylaşılmamalı). “Senem hanım kan vermeye gitti.” (Özel bilgileri paylaşmamalı). “Masasından yok oldu. Sizi arasın mı?” “Eve erken gitti” (Arayan kişi bu ifadeden rahatsız olabilir). “Aysel hanım daha gelmedi” (Daha ifadesi Aysel hanımın geciktiğini ve bu nedenle ona kızdığınızı ifade eder). “Bir daha tekrar eder misin canım?” (Asla hayatım, canım gibi ifadeler kullanılmamalı). Şu İfadelerden Mutlaka Kaçınalım…