Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Advertisements

Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
(Bilişim Sektörüne Nitelikli Ara Eleman Yetiştirilmesi Projesi)
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
BİL Temel Bilgisayar Bilimleri
e-Danışmanlık Açıköğretim Sisteminde
Açıköğretim Fakültesi “Yapısı ve İşleyişi”
Yrd. Doç. Dr. M. Emin MUTLU Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı 7 Haziran 2002 Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Uzaktan Eğitim Çalıştayı Süleyman Demirel Üniversitesi.
e-Öğrenmede İçerik Üretimi ve Yönetimi
Yard. Doç. Dr. Mehmet Emin Mutlu Öğr. Gör. Özlem Özöğüt Erorta
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
YAEM Bakış Açısı Altında Açık ve Uzaktan Eğitim
Dünyanın En Büyük On Bir Açık Üniversitesinde İnternete Dayalı Eğitim Uygulamaları Öğr. Gör. M. Emin Mutlu Öğr. Gör. M. Canan Öztürk Öğr. Gör. Ruşen Yılmaz.
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğrenme Fırsatları ve e-Öğrenme Hizmetleri AECT Annual International Convention, October 23rd – 27th, 2007 Anaheim, California.
Açıköğretimde E-öğrenme
T.C. DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULU. HEDEFİMİZ Öğrencilerimizi; Çağdaş bilgi ve mesleki beceri ile donatmak, Nitelikli, ahlaklı, kültürlü ve sorumlu.
Almanya’da Uzaktan Eğitim
Acikogretimx.com Açıköğretim sistemi hakkında temel bilgiler 2009.
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
ÖZEL KAŞGARLI MAHMUT İLKÖĞRETİM OKULU
UZAKTAN EGİTİMDE SİSTEM ODASI TASARIMI VE İŞLETİLMESİ
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
e-Sertifika Programları
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Osman SAKA- Bilişim 2000 Prof.Dr. Tanju Aktuğ Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Doç.Dr. Ziya Alkan Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Dr. Murat Sincan Hacettepe.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Müdürlüğü (YUZEM) tarafından koordine edilmektedir. Üniversitemiz birinci.
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
Uzaktan Dil Öğretiminde Yeni Öğrenme Ortamları: Anadolu Üniversitesi Türkçe Sertifika Programları Örneği Yard. Doç. Dr. Mehmet Emin MUTLU Öğr. Gör. Özlem.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
YAŞAMBOYU ÖĞRENME BAĞLAMINDA BATI AVRUPA e-SERTİFİKA PROGRAMLARI
Türkiye’deki Üniversitelerde İnternet Tabanlı Akademik Kayıt ve Not Takip Sistemleri (IANTS) Y.Doç.Dr.Ender Özcan Yeditepe Üniversitesi.
Bünyamin AĞGÜRBÜZ Mustafa AY Muhammed ALTINTAŞ Ahmet ZENCİRLİ
İnternet Ortamında Takım Çalışmasına Dayalı Eğitim Öğr. Gör. M. Emin Mutlu Öğr. Gör. M. Canan Öztürk.
İnternete Dayalı Eğitimde Oluşturmacı Yaklaşım Deneyimi Prof. Dr. Ali Ekrem Özkul Öğr. Gör. M. Emin Mutlu Öğr. Gör. M. Canan Öztürk.
WEB PROGRAMCILIĞI.
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
ENFORMATİK BÖLÜM BAŞKANLIĞI
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI BÖLÜMÜ. Muhasebe ve Vergi Programı öğrencileri; ▫Muhasebe programı mezunlarına "Muhasebe Meslek Elemanı" unvanı verilmektedir.
STAJ İŞLEMLERİ T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ENFORMATİK BÖLÜM BAŞKANLIĞI
AKRAN MENTÖRLÜĞÜ … Eğitim Fakültesi Doç. Dr. Gülşen VARLIKLI
ENFORMATİK BÖLÜM BAŞKANLIĞI
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
EĞİTİM SİTELERİNİN YÖNETİMİ
Sunum transkripti:

Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi

Bilgi Yönetimi Programı İnternete dayalı 2 yıllık bir önlisans programı olarak Öğretim yılında açıldı, EA puan türünde 160 ve üstünde puanı olanlar tercih edebiliyor, Programın kontenjanı 500 ile sınırlı, Öğretim yılında açılan Batı Avrupa Bilgi Yönetimi Programı için 25 öğrenci kontenjanı ayrıldı.

Programın Amaçları İşletmelerde güncel yazılımları etkin ve verimli kullanma becerisi kazandırmak, İşletmelerde Bilgi Yönetimi kavramları ve deneyimini kazandırmak, İnternet ortamında kurumsal iletişim ve birlikte çalışma deneyimi kazandırmak, İnternet ortamında girişim ve yönetim için gerekli deneyimleri kazandırmak,

Öğrenci Profili Öğrencilerin yaş ortalaması 26, Yarısından fazlası çalışıyor, Bilgisayar deneyimleri yeni başlayan ile 15 yıllık bilgisayar kariyerine kadar değişiklik gösteriyor, Yüzde 30’u daha önce bir yüksekokuldan mezun olmuş,

Birinci Sınıf Ana tema : İşletme Deneyimi Öğrenciler bu sınıfta işletme ortamındaki değişik rolleri üstlenmekte, Çok sayıda uygulamayla işletmelerdeki bilgi problemlerine güncel yazılımlarla çözüm getirme deneyimi kazanmakta, Kazanılan becerileri benzeri problemlere uygulayabilmeleri için çok sayıda ödev gerçekleştirmekte,

Birinci Sınıf Dersleri

İkinci Sınıf Ana tema : Takım Çalışması Her takımın kendisine ait bir ekip portalı bulunmakta ve ödevler grup çalışmasıyla yapılmakta, Kapsamlı içerik yönetimi ve iş akışı uygulamaları geliştirilmekte, Kurum çapında bilgi yönetimi ve proje yönetimi deneyimine yer verilmekte, Kurumsal Bilgi Yönetiminde çağdaş yazılımların kullanımı becerisi kazandırılmakta,

İkinci Sınıf Dersleri

Öğretim Modeli Öğretim öncesi gerçekleştirilen faaliyetler Öğretim süresince gerçekleştirilen faaliyetler Öğretim sonrası gerçekleştirilen faaliyetler

Öğretim Öncesi Dersler başlamadan önce öğrencilerde uygun altyapının oluşturulması için destek sağlanmakta  85 Büroda kayıtlar esnasında yönlendirme yapılmakta,  Kapsamlı Uzaktan Öğretim Kılavuzu dağıtılmakta,  Uzaktan öğretim yöntemleri ve bireysel çalışma konusunda yönlendirme yapılmakta,  Yazılımların kurulması ve eğitim iletişimi için gerekli araçlara yönelik ayrıntılı öğreticiler sunulmakta,  365 Gün boyunca günde 16 saat, haber grubu, sohbet, e-mektup ve telefonla teknik destek verilmekte,  Öğrencilere telefonla erişim olanağı sağlanmakta,

Öğretim Süresince Yazılım Kullanımı Öğretimi  Her derste 25 ünite hacminde öğretici yazılım Ünite amaçları ve önkoşulları Etkileşimli canlandırmalarla desteklenen öğretici içerik Alıştırmalar, Sözlük, Arama  Akademik danışmanlık Her derste her gün 4 saat sohbet ortamında danışmanlık  Lisanslı yazılımlar Uygulamalı derslerin tümünde lisanslı yazılım kullanma olanağı  Yardımcı kitaplar Kapsamlı Türkçe kaynaklar

Yazılım Kullanımı Öğretimi Ünite Amaçları ve Ön Koşullar

Öğretici İçerik (Konular) Metin Şekil Animasyon Dikkat İpucu Okuma Parçası Yazılım Kullanımı Öğretimi

Alıştırmalar Çoktan seçmeli sorular Açıklamalı geribildirim İlgili bölüme bağlantı Yazılım Kullanımı Öğretimi

Forum E-mektup Sohbet Odaları (Haftada 20 saat ) Akademik Danışmanlık

Öğretim Süresince İşletme Uygulamaları  Her derste 25 ünite hacminde öğretici yazılım Uygulama amaçları ve önkoşulları Etkileşimli canlandırmalarla desteklenen öğretici içerik Adım adım laboratuvar çalışmaları  İşletme ortamları benzetimi (Anadolu Yayıncılık A.Ş. ve anayay.com) Uygulamalar ve ödevlerde, faaliyetleri, çalışanları, iş süreçleri, bilgi akışı, bilgi sistemleri ve sitesiyle gerçekçi biçimde tasarlanmış bir işletme ortamından yararlanılmakta  Uygulama Videoları Toplamı 40 saati aşan sesli ekran videosu  Yardımcı kaynaklar Destekleyici AÖF yayınları (e-kitap) ve videoları

Laboratuvar Çalışması İşletme Uygulamaları

İşletme Ortamları Benzetimi İşletme Uygulamaları

Uygulama Videoları İşletme Uygulamaları

Değerlendirme Danışman Gözetiminde Bireysel ve Takım Çalışmasına Dayalı Tasarım Ödevleri  İnternet ortamında ödev yapımı ve teslimi  Ödev geribildirimleri  En iyi çalışmaların yayınlanması Örgün sınavlar 11 il merkezinde yapılmakta  Açıköğretim oturumlarına paralel arasınavlar, yıl sonu sınavları ve bütünleme sınavları Sınavlar sonrası konu uzmanlarıyla yüzyüze görüşme ortamı sağlanmakta  Öğrenci görüşleri ve eleştirilerinin yerinde saptanması

Tasarım Ödevleri Her ders için 5 ödev Ödev yapım kılavuzu Değerlendirme ölçütleri Not Dağılımı

Öğretim Sonrası Eğitsel içeriğe öğrencilikleri devam ettiği sürece erişme olanağı Mezunlar için iletişim ortamı Sertifika sınavları için yönlendirme

Farklı Çalışma Alışkanlıkları İçin Farklı Yaklaşımlar  Öğretici yazılımlar  Uygulama yazılımları  Yardımcı ders kitapları  Eğitim Videoları  Akademik danışmanlık  Sanal işletme ortamı  Ortak çalışma ortamları  İşletme yönetimi kitap ve videoları  Teknik destek  Sınavlarda yüzyüze görüşme  Web sitesi  Dosya aktarımı sitesi  Ortak klasörler  Posta hesapları  Haber grupları  Sohbet odaları  Anlık iletişim olanağı  Ekip portalları  İşletme portalı  Veritabanı sunucusu  İletişim sunucusu  Proje yönetimi sunucusu Öğrencilerin bireysel özelliklere göre yararlanabilecekleri farklı erişim ve iletişim yöntemlerini içeren zengin eğitsel ortamlar sunulmaktadır.

Sonuç Bilgi Yönetimi Önlisans Programı uzaktan öğretimde yeni teknolojilerin yoğun uygulandığı bir öncü bir bölümdür, Bu programda edinilen deneyimler, benzer teknolojilerin diğer açıköğretim programlarında da uygulanması için teşvik edici olmaktadır (Açıköğretimde e- Öğrenme Hizmetleri, İÖLP, OÖLP projeleri),