Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı 7 Haziran 2002 Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Uzaktan Eğitim Çalıştayı Süleyman Demirel Üniversitesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Alptekin GÖKÇEYREK | Teknik Satış Danışmanı
Advertisements

“IT Manager” Ünvanına Sahip Olun örnekler, kısa tanıtımlar
YAŞAR ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULU.
Doç.Dr. Kürşat Çağıltay ODTÜ
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
BİL Temel Bilgisayar Bilimleri
e-Danışmanlık Açıköğretim Sisteminde
Türkiye’de Uzaktan Eğitim*
Türkiye’de e-Öğrenme Yrd. Doç. Dr. M. Emin Mutlu
Açıköğretim Fakültesi “Yapısı ve İşleyişi”
Yrd. Doç. Dr. M. Emin MUTLU Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
e-Öğrenmede İçerik Üretimi ve Yönetimi
Yard. Doç. Dr. Mehmet Emin Mutlu Öğr. Gör. Özlem Özöğüt Erorta
Açık ve Uzaktan Öğrenme - Açık İçerik Yrd.Doç.Dr. Mehmet Emin Mutlu Anadolu Üniversitesi Bu sunum 24 Ocak 2013 tarihinde AB 2013 Konferansı dahilinde düzenlenen.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
Hazırlayan: Emin BORANDAĞ
YAEM Bakış Açısı Altında Açık ve Uzaktan Eğitim
Dünyanın En Büyük On Bir Açık Üniversitesinde İnternete Dayalı Eğitim Uygulamaları Öğr. Gör. M. Emin Mutlu Öğr. Gör. M. Canan Öztürk Öğr. Gör. Ruşen Yılmaz.
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğrenme Fırsatları ve e-Öğrenme Hizmetleri AECT Annual International Convention, October 23rd – 27th, 2007 Anaheim, California.
Açıköğretimde E-öğrenme
T.C. DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULU. HEDEFİMİZ Öğrencilerimizi; Çağdaş bilgi ve mesleki beceri ile donatmak, Nitelikli, ahlaklı, kültürlü ve sorumlu.
Almanya’da Uzaktan Eğitim
Acikogretimx.com Açıköğretim sistemi hakkında temel bilgiler 2009.
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
KAVRAKOĞLU Eğitim Yönetim Sistemi (LMS) eduGate. eduGate-Uni Akademik kurumların eğitim süreçlerinin yönetilmesi için geliştirilmiş ve Uzaktan eğitim.
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
UZAKTAN EGİTİMDE SİSTEM ODASI TASARIMI VE İŞLETİLMESİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
e-Sertifika Programları
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Bilgisayar Destekli Eğitim
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Müdürlüğü (YUZEM) tarafından koordine edilmektedir. Üniversitemiz birinci.
Uzaktan Dil Öğretiminde Yeni Öğrenme Ortamları: Anadolu Üniversitesi Türkçe Sertifika Programları Örneği Yard. Doç. Dr. Mehmet Emin MUTLU Öğr. Gör. Özlem.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
YAŞAMBOYU ÖĞRENME BAĞLAMINDA BATI AVRUPA e-SERTİFİKA PROGRAMLARI
Bünyamin AĞGÜRBÜZ Mustafa AY Muhammed ALTINTAŞ Ahmet ZENCİRLİ
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
İnternet Ortamında Takım Çalışmasına Dayalı Eğitim Öğr. Gör. M. Emin Mutlu Öğr. Gör. M. Canan Öztürk.
İnternete Dayalı Eğitimde Oluşturmacı Yaklaşım Deneyimi Prof. Dr. Ali Ekrem Özkul Öğr. Gör. M. Emin Mutlu Öğr. Gör. M. Canan Öztürk.
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ Eğitim Enformatik Bölümü Ar-Ge Bilgisayar Bilimleri Araştırma ve Uygulama Merkezi Alt Yapı & Uygulama Bilgi İşlem Daire Başkanlığı.
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
ORTAK DERSLERİN UZAKTAN EĞİTİM YOLUYLA VERİLMESİ: ATAUZEM DENEYİMİ
Bilişim Teknolojileri Alanı Bilişim sektörünün ihtiyaç duyduğu nitelikli meslek elemanlarına, gerekli olan mesleki yeterlikleri bilimsel ve teknolojik.
Office ile ilgili diğer bilgiler Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
STAJ İŞLEMLERİ T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
EĞİTİM SİTELERİNİN YÖNETİMİ
Sunum transkripti:

Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı 7 Haziran 2002 Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Uzaktan Eğitim Çalıştayı Süleyman Demirel Üniversitesi İsparta - 29 Nisan 2005 Yrd. Doç. Dr. M. Emin Mutlu

Bilgi Yönetimi Önlisans Programı Bilgi Yönetimi Önlisans Programı Açıköğretim Fakültesi bünyesinde internete dayalı eğitim vermek amacıyla öğretim yılında açıldı. Bilgi Yönetimi Önlisans Programı Açıköğretim Fakültesi bünyesinde internete dayalı eğitim vermek amacıyla öğretim yılında açıldı. Yerleştirmede sınavsız geçiş uygulamasına öncelik veriliyor. Yer kalırsa ÖYS’de Eşit Ağrılıklı puan türünde 160 ve üstünde puanı olan lise mezunları da tercih edebiliyor. Yerleştirmede sınavsız geçiş uygulamasına öncelik veriliyor. Yer kalırsa ÖYS’de Eşit Ağrılıklı puan türünde 160 ve üstünde puanı olan lise mezunları da tercih edebiliyor. Programın kontenjanı 500 ile sınırlı. Programın kontenjanı 500 ile sınırlı Öğretim yılında Açıköğretim Batı Avrupa Programları bünyesinde Batı Avrupa Bilgi Yönetimi Önlisans Programı açıldı Öğretim yılında Açıköğretim Batı Avrupa Programları bünyesinde Batı Avrupa Bilgi Yönetimi Önlisans Programı açıldı. Programa ilk dört öğretim yılında 606 öğrenci kayıt yaptırdı, programdan 144 öğrenci mezun oldu. Programa ilk dört öğretim yılında 606 öğrenci kayıt yaptırdı, programdan 144 öğrenci mezun oldu.

Programın Amaçları Öğrencilerine; İşletmelerde güncel yazılımları etkin ve verimli kullanma becerisi kazandırmak, İşletmelerde güncel yazılımları etkin ve verimli kullanma becerisi kazandırmak, İşletmelerde Bilgi Yönetimi kavramları ve deneyimini kazandırmak, İşletmelerde Bilgi Yönetimi kavramları ve deneyimini kazandırmak, İnternet ortamında kurumsal iletişim ve birlikte çalışma deneyimi kazandırmak, İnternet ortamında kurumsal iletişim ve birlikte çalışma deneyimi kazandırmak, İnternet ortamında girişim ve yönetim için gerekli deneyimleri kazandırmak olarak tanımlanmıştır. İnternet ortamında girişim ve yönetim için gerekli deneyimleri kazandırmak olarak tanımlanmıştır.

Öğrenci Profili öğretim yılında Öğrencilerin yaş ortalaması 26, yüzde 54’ü bay, öğretim yılında Öğrencilerin yaş ortalaması 26, yüzde 54’ü bay, Yarısından fazlası çalışıyor, Yarısından fazlası çalışıyor, Bilgisayar deneyimleri yeni başlayan ile 15 yıllık bilgisayar kariyerine kadar değişiklik gösteriyor, Bilgisayar deneyimleri yeni başlayan ile 15 yıllık bilgisayar kariyerine kadar değişiklik gösteriyor, Yüzde 30’u daha önce bir yüksekokuldan mezun olmuş. Yüzde 30’u daha önce bir yüksekokuldan mezun olmuş.

Öğretim Süresi ve Dersler Öğretim iki yıl sürmekte ve toplam 16 dersi kapsamaktadır. Öğretim iki yıl sürmekte ve toplam 16 dersi kapsamaktadır. Dersler 25 üniteden oluşmaktadır. Dersler 25 üniteden oluşmaktadır.

Birinci Sınıf Ana tema : İşletme Deneyimi Ana tema : İşletme Deneyimi Öğrenciler işletme ortamındaki değişik rolleri üstlenmekte, Öğrenciler işletme ortamındaki değişik rolleri üstlenmekte, Çok sayıda uygulamayla işletmelerdeki bilgi problemlerine güncel yazılımlarla çözüm getirme deneyimi kazanmakta, Çok sayıda uygulamayla işletmelerdeki bilgi problemlerine güncel yazılımlarla çözüm getirme deneyimi kazanmakta, Kazanılan becerileri benzeri problemlere uygulayabilmekte. Kazanılan becerileri benzeri problemlere uygulayabilmekte.

Birinci Sınıf Dersleri

İkinci Sınıf Ana tema : Takım Çalışması Ana tema : Takım Çalışması Her takımın kendisine ait bir portalı bulunmakta ve ödevler grup çalışmasıyla yapılmakta, Her takımın kendisine ait bir portalı bulunmakta ve ödevler grup çalışmasıyla yapılmakta, Kapsamlı İntranet uygulamaları geliştirilmekte, Kapsamlı İntranet uygulamaları geliştirilmekte, Kurumsal Bilgi Yönetiminde çağdaş yazılımların kullanımı becerisi kazandırılmakta. Kurumsal Bilgi Yönetiminde çağdaş yazılımların kullanımı becerisi kazandırılmakta.

İkinci Sınıf Dersleri

Öğretim Öncesi Dersler başlamadan önce öğrencilerde uygun altyapının oluşturulması için aşağıdaki destekler sağlanmakta: Dersler başlamadan önce öğrencilerde uygun altyapının oluşturulması için aşağıdaki destekler sağlanmakta:  82 Büroda kayıtlar esnasında yönlendirme yapılmakta,  Kapsamlı Uzaktan Öğretim Kılavuzu gönderilmekte,  Uzaktan öğretim yöntemleri ve bireysel çalışma konusunda yönlendirme yapılmakta,  Yazılımların kurulması ve eğitim iletişimi için gerekli araçlara yönelik ayrıntılı öğreticiler sunulmakta,  365 Gün boyunca günde 16 saat, haber grubu, sohbet, e- mektup ve telefonla teknik destek verilmekte,  Öğrencilere telefonla erişim sağlanmakta.

Öğretim Süresince Yazılım Kullanımı Öğretimi Yazılım Kullanımı Öğretimi  Her derste 25 ünite hacminde öğretici yazılım Ünite amaçları ve önkoşulları Ünite amaçları ve önkoşulları Etkileşimli canlandırmalarla desteklenen öğretici içerik Etkileşimli canlandırmalarla desteklenen öğretici içerik Alıştırmalar, Sözlük, Arama Alıştırmalar, Sözlük, Arama  Akademik danışmanlık Her derste her gün 4 saat sohbet ortamında danışmanlık Her derste her gün 4 saat sohbet ortamında danışmanlık  Lisanslı yazılımlar Uygulamalı derslerin tümünde lisanslı yazılım kullanma olanağı Uygulamalı derslerin tümünde lisanslı yazılım kullanma olanağı  Yardımcı kitaplar Kapsamlı Türkçe kaynaklar Kapsamlı Türkçe kaynaklar

Yazılım Kullanımı Öğretimi Ünite Amaçları ve Ön Koşullar

Öğretici İçerik (Konular) Metin Metin Şekil Şekil Animasyon Animasyon Dikkat Dikkat İpucu İpucu Okuma Parçası Okuma Parçası Yazılım Kullanımı Öğretimi

Alıştırmalar Çoktan seçmeli sorular Çoktan seçmeli sorular Açıklamalı geribildirim Açıklamalı geribildirim İlgili bölüme bağlantı İlgili bölüme bağlantı Yazılım Kullanımı Öğretimi

Forum E-mektup E-mektup Sohbet Odaları Sohbet Odaları Her uygulamalı ders için günde 4 saat, haftada 20 saat Akademik Danışmanlık HizmetiHer uygulamalı ders için günde 4 saat, haftada 20 saat Akademik Danışmanlık Hizmeti Her ders için 5 akademik danışman 12 ders için toplam 60 akademik danışman ve haftada 240 saat Akademik DanışmanlıkHer ders için 5 akademik danışman 12 ders için toplam 60 akademik danışman ve haftada 240 saat Akademik Danışmanlık Akademik Danışmanlık

Öğretim Süresince İşletme Uygulamaları İşletme Uygulamaları  Her derste 25 ünite hacminde öğretici yazılım Uygulama amaçları ve önkoşulları Uygulama amaçları ve önkoşulları Etkileşimli canlandırmalarla desteklenen öğretici içerik Etkileşimli canlandırmalarla desteklenen öğretici içerik Adım adım laboratuvar çalışmaları Adım adım laboratuvar çalışmaları  İşletme ortamları benzetimi (Anadolu Yayıncılık A.Ş. ve anayay.com) Uygulamalar ve ödevlerde, faaliyetleri, çalışanları, iş süreçleri, bilgi akışı, bilgi sistemleri ve iş portalıyla gerçekçi biçimde tasarlanmış bir işletme ortamından yararlanılmakta Uygulamalar ve ödevlerde, faaliyetleri, çalışanları, iş süreçleri, bilgi akışı, bilgi sistemleri ve iş portalıyla gerçekçi biçimde tasarlanmış bir işletme ortamından yararlanılmakta  Uygulama Videoları Toplamı 100 saati aşan sesli ekran videosu Toplamı 100 saati aşan sesli ekran videosu  Yardımcı kaynaklar Destekleyici AÖF yayınları (e-kitap) ve videoları Destekleyici AÖF yayınları (e-kitap) ve videoları

Laboratuvar Çalışması İşletme Uygulamaları Uygulamalı derslerde Sanal şirket üzerinden gerçekleştirilen 300 işletme uygulaması Uygulamalı derslerde Sanal şirket üzerinden gerçekleştirilen 300 işletme uygulaması

İşletme Ortamları Benzetimi İşletme Uygulamaları

Uygulama Videoları İşletme Uygulamaları

Değerlendirme Danışman Gözetiminde Bireysel ve Takım Çalışmasına Dayalı Tasarım Ödevleri Danışman Gözetiminde Bireysel ve Takım Çalışmasına Dayalı Tasarım Ödevleri  İnternet ortamında ödev yapımı ve teslimi  Ödev geribildirimleri  En iyi çalışmaların yayınlanması Örgün sınavlar 11 il merkezinde yapılmakta Örgün sınavlar 11 il merkezinde yapılmakta  Açıköğretim oturumlarına paralel arasınavlar, yıl sonu sınavları ve bütünleme sınavları Sınavlar sonrası konu uzmanlarıyla yüzyüze görüşme ortamı sağlanmakta Sınavlar sonrası konu uzmanlarıyla yüzyüze görüşme ortamı sağlanmakta  Öğrenci görüşleri ve eleştirilerinin yerinde saptanması

Tasarım Ödevleri Her ders için 5 ödev Her ders için 5 ödev Ödev yapım kılavuzu Ödev yapım kılavuzu Değerlendirme ölçütleri Değerlendirme ölçütleri Not Dağılımı Not Dağılımı

Ekip Ödevleri Öğretim yılı başında 25 proje ekibi oluşturulmakta,Öğretim yılı başında 25 proje ekibi oluşturulmakta, Ekiplerdeki öğrenci sayısı 3-5 arasındaEkiplerdeki öğrenci sayısı 3-5 arasında Her ekibe ait sadece ekip üyelerinin girebileceği ekip web sitesi bulunmakta,Her ekibe ait sadece ekip üyelerinin girebileceği ekip web sitesi bulunmakta, Üyeler tarafından ekip lideri belirlenmekte,Üyeler tarafından ekip lideri belirlenmekte, Ekip lideri tarafından projedeki görevler ve zaman planının belirlenmekte,Ekip lideri tarafından projedeki görevler ve zaman planının belirlenmekte, Her üye projede üzerine düşen görevi tamamladıktan sonra sonuç dosyalarını ödev teslim tutanağı ile birlikte akademik danışmana göndermekte.Her üye projede üzerine düşen görevi tamamladıktan sonra sonuç dosyalarını ödev teslim tutanağı ile birlikte akademik danışmana göndermekte.

Öğretim Sonrası Eğitsel içeriğe öğrencilikleri devam ettiği sürece erişme olanağı Eğitsel içeriğe öğrencilikleri devam ettiği sürece erişme olanağı Mezunlar için iletişim ortamı Mezunlar için iletişim ortamı

Farklı Yaklaşımlar ve Olanaklar  Öğretici yazılımlar  Uygulama yazılımları  Yardımcı kitaplar  Videolar  Akademik danışmanlık  İşletme ortamı  Ortak çalışma ortamları  İşletme yönetimi kitap ve videoları  Web sitesi  Dosya aktarımı sitesi  İş Portalı  Ofis Sunucu Uzantıları  Ortak Klasörler  Outlook 2003 ve Outlook Web Access  Haber Grupları  Sohbet Odaları Öğrencilerin bireysel özelliklere göre yararlanabilecekleri farklı erişim ve iletişim yöntemlerini içeren zengin eğitsel ortamlar

Sosyal Ortamlar Öğrencilerin kendi aralarında iletişim kurabilmeleri için sosyal ortamlar Öğrencilerin kendi aralarında iletişim kurabilmeleri için sosyal ortamlar  Ders Arası Sitesi  Kişisel Sayfa Yayınlama Olanağı  Kişisel Dosya Aktarım Alanı  Üniversite Kulüpleri

Güncel Teknoloji ve Uygulamalar Uygulama Uygulama  MS Windows XP, MS Office XP, MS FrontPage 2003, MS Visio 2003, MS Project 2003, MS Publisher 2003, MS OneNote 2003 ve MS InfoPath 2003 uygulamaları Altyapı Altyapı  Windows 2003 Server  Exchange 2003 Server  SharePoint Portal Server 2003  SQL Server 2000  Project Server 2003  Derslerde IMS Uyumlu MS LRN Yapısı

Elde Edilen Deneyimlerin Değerlendirilmesi Bilgi Yönetimi Önlisans Programı Açıköğretim Sisteminde yeni uzaktan öğrenme teknolojilerinin uygulamaya konularak, denendiği bir laboratuvar durumundadır. Bilgi Yönetimi Önlisans Programı Açıköğretim Sisteminde yeni uzaktan öğrenme teknolojilerinin uygulamaya konularak, denendiği bir laboratuvar durumundadır. Bilgi Yönetimi Önlisans Programından elde edilen deneyimler bir milyona yakın öğrencisi bulunan Açıköğretim Sisteminde, internet ortamında ders kitapları, televizyon programları ve alıştırma yazılımlarının yayınlanması uygulamalarının çıkış noktasını oluşturmuştur. Bilgi Yönetimi Önlisans Programından elde edilen deneyimler bir milyona yakın öğrencisi bulunan Açıköğretim Sisteminde, internet ortamında ders kitapları, televizyon programları ve alıştırma yazılımlarının yayınlanması uygulamalarının çıkış noktasını oluşturmuştur. İngilizce Öğretmenliği Lisans Programının 3. ve 4. sınıflarında 5.000’e yakın öğrenciye yönelik olarak uygulanan internet destekli açıköğretim modeli Bilgi Yönetimi Programının daha geniş ölçekli bir uygulamasıdır. İngilizce Öğretmenliği Lisans Programının 3. ve 4. sınıflarında 5.000’e yakın öğrenciye yönelik olarak uygulanan internet destekli açıköğretim modeli Bilgi Yönetimi Programının daha geniş ölçekli bir uygulamasıdır öğretim yılında Açıköğretim Sisteminde çok sayıda derste başlatılacak olan internete dayalı akademik danışmanlık uygulaması Bilgi Yönetimi Programına ait deneyimlerin bir sonucudur öğretim yılında Açıköğretim Sisteminde çok sayıda derste başlatılacak olan internete dayalı akademik danışmanlık uygulaması Bilgi Yönetimi Programına ait deneyimlerin bir sonucudur.