PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Advertisements

PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI FİYAT
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
COĞRAFYA İÇERİSİNDEKİ YERİ
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
PAZAR YÖNLÜLÜK.
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
EĞİTİM İÇERİĞİ Süreç Nedir? Neden Süreç Yönetimi?
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
Yeni Pazarlama Teknikleri
ETKİLEŞİMİ VE İYİLEŞTİRME TEKNİKLERİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
Operasyon Yönetimi: küçük işletmelerde ürün ve lojistik
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Pazarlama Yönetimi Süreci
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Süreç Yönetimi Doç.Dr. Özlem İpekgil Doğan Araş Gör. Mert Topoyan.
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
1 - 1© 2014 Pearson Education İşlemler Yönetimi Nedir? Üretim mal ve hizmetlerin hazırlanması İşlemler Yönetimi girdilerin çıktılara dönüştürülmesi yoluyla.
Süreç Yönetimi.
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
VERİMLİLİK ve VERİMLİLİK ÖLÇÜMÜ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bilişim sistemlerinin türleri
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Nihat BÜLBÜL Nihat BÜLBÜL Yönetimde kalite; Sonuçlara odaklı denetimlerle değil, süreçlerin sürekli sorgulanarak geliştirilmesiyle.
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
MODERN YÖNETİM TEORİSİ
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
KAVRAMLAR.
Süreç Yönetimi.
Şirket Adı İş planı sunusu.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
TÜRKİYE’NİN KONGRE ve FUAR TURİZMİNE İLİŞKİN SORUNLARI
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİYATLANDIRMA
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
6. İŞLETMENİN PERFORMANSI
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
FİZİBİLİTE ANALİZİ Prof.Dr.F.FÜSUN ERDEN
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER

SÜREÇLER Süreçler, ürünlerin müşterilere sunulmasına kadar olan tüm aşamaların; analiz edilmesini, planlanmasını ve uyumlaştırılmasını içerir.

Turizm ürünlerini kullanan müşteriler, bu ürünlerin kendilerine sunulma sürecindeki uygulamalardan yüksek derecede etkilenirler.

Turizm işletmeleri, geleneksel olarak bölümlere göre faaliyet gösterdikleri için süreçlerin yönetimi önemlidir.

Bir konaklama işletmesinde, süreçler, müşterinin tesise gelmesi ile ilgili faaliyetlerden başlar ve hizmetlerden yararlanıp tesislerden ayrılmasına kadar devam eder.

Süreçler, “pazarlama fırsatlarını analiz etmek, hedef pazarı seçmek, fiyat, satış, tutundurma, işgörenlerin yönetimi, fiziksel kanıtların yönetimi” gibi çabaların analiz edilmesini, planlanmasını ve uyumlaştırılmasını içerir.

Sürecin Özellikleri 1) Alt süreçler ve toplam süreçler (üst/temel süreçler) olarak incelenebilir.

2) Süreçler, girdileri çıktılara dönüştüren birbirini izleyen adımlar, görevler ya da aktivitelerdir. Diğer bir deyişle, süreçlerin girdi-çıktı işlemleri arasında bir “dönüştürücü süreçleri” vardır.

3) Süreçler, müşteri için “değer” yaratır.

Sürecin 3 Temel Özelliği 1) Tanımlanabilirlik: Girdilerin, müşterilerin, müşterilerin beklentilerinin ve gereksinimlerinin, süreçlerin performansının ölçümünün, süreci oluşturan faaliyetlerin belgelenebilir olması gereklidir.

Sürecin 3 Temel Özelliği 2) Yinelenebilirlik: Süreç içindeki faaliyetlerin açıkça tanımlanması, uygulayıcılar tarafından anlaşılması, tutarlı ve sürekli bir şekilde yinelenebilmesidir.

Sürecin 3 Temel Özelliği 3) Tutarlılık: Süreçlerin istatistiksel anlamda denetim altında tutulabilmesine dayanmaktadır.

Süreçleri Oluşturan Unsurlar 1) Turizm sektöründe her bir sürecin bir müşterisi vardır.

Süreçleri Oluşturan Unsurlar 2) Süreç, müşteri ve ürün sağlayıcı arasındaki karşılıklı ilişkiyi içerir. Bu karşılıklı ilişkinin etkili olabilmesi için, müşteri ve ürünü sağlayan tarafından ortaya konan beklentilerin açık ve net olması gerekir.

3) Bir süreç, dönüşümü tanımlar. Bu durum, bazı şeylerin değişikliğe uğradığını gösterir.

4) Bir süreç, kaynakları tüketir ve bir maliyet oluşturur.

5) Sürecin yönetim, sınırlar ve değişkenler tarafından ifade edilebilen denetim noktaları vardır.

6) Bir süreç, müşterilerce sürecin kendi çıktılarının ölçülmesiyle oluşan geri dönüşümlerin analiz edilmesiyle ilişkilidir.

Turizm Sektöründe Süreçlerin Alt Bileşenleri 1. Girdiler 2. Üretim unsurları 3. Çıktılar 4. Pazarlama unsurları.

1. GİRDİLER: Girdiler, süreci harekete geçirir 1. GİRDİLER: Girdiler, süreci harekete geçirir. Süreçlerin değişik aşamaları boyunca işlenerek, çıktı haline dönüşür. İnsan, hammadde, müşteri, tesis, enerji, makine, kültür, pazarlama karması, yönetim..

2. ÜRETİM UNSURLARI: Faaliyetler, organizasyon, standartlar. Faaliyetler: Süreçlerde durum değişikliği yaratan temel faaliyetlerin titizlikle seçilmesi gerekir.

Organizasyon: Bir sürecin girdileri, faaliyetleri ve çıktılarının yapılandırılması ile ilgilenir.

Standartlar: Süreçlerin standartları, bir işlevi değerlendirmeye yönelik ve saptanması oldukça güç olan ölçülerdir. Personele, işlevsel ve fiziksel etmenlere ilişkin standartlar gibi.

3. ÇIKTILAR: Çıktılar, süreçler tarafından üretilen ürünler ve hizmetlerdir.

3. ÇIKTILAR: Turizm sektöründe bir sürecin çıktısı, tatmin olmuş/olmamış müşteridir. Turizm sektöründe bir başka çıktı ise imajdır.

4. PAZARLAMA UNSURLARI: Pazarlama unsurları arasında süreci etkileyen başlıca konu, pazarlama karması elemanlarıdır.

Süreci Etkileyen Etmenler Yönetim Müşteriler Fiziksel unsurlar Aracılar Yerli halk Kamu yönetimi Yasal düzenlemeler Standartlar İşgörenler