10.HAFTA DRAMA TEKNİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

ÇOCUK EĞİTİMİNDE DRAMANIN YARARLARI
Bu 10 arkadaş en güzel fikrin Eğitim Fakültesinin ön kapısında fotoğraf çekinmek olduğunu düşünürler ve okul bitmek üzere olduğundan bu işi her hafta yapmaya.
YARATICI ÖĞRENCİ YETİŞTİRME Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
DRAMA 11.HAFTA DRAMA YÖNTEMİYLE DERS İŞLEME MODELLERİ
DRAMA 3.HAFTA EĞİTİCİ DRAMADA ROL OYNAMANIN EĞİTİM AÇISINDAN ÖNEMİ
DRAMA ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
SİZİN ÇOCUKLARINIZ! BİZİM ÖĞRENCİLERİMİZ! ÖĞRETMEN PDR PGB ÖDB.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ROL OYNAMA.
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
Müzede Yaratıcı Drama Prof. Dr. Ayşe Çakır İLHAN
Yaratıcı Drama.
ROL OYNAMA VE YARATICI DRAMA
OEE – Drama Dramanın Eğitiminin Avantajları
ROL OYNAMAYI ETKİLİ KILABİLMEK İÇİN…
EĞİTİMDE DRAMA.
DRAMA Drama ;bireyler arasında dolaysız bir iletişim ve etkileşim sağlar. Drama bir olayı,oyunu,yaşantıyı tiyatro tekniklerinden yararlanarak,geliştirerek.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
Öğretim Durumlarını Planlama
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
Öğr. Gör.Dr. Berna CANTÜRK GÜNHAN
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM VE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
YANSITICI DÜŞÜNME.
EĞİTİMDE DRAMA Meral KOCABAY.
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
TÜRKÇE DRAMA ÖRNEĞİ.
14.HAFTA ÖRNEK ETKİNLİKLER (DEVAM) Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
ÇOCUK OYUN HAKKI Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 20 Kasım 1989’da kabul edilen Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’de güvence.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
OYUN OYUNLAŞTIRMA YÖNTEMİ
Öğretim Teknikleri - III
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Rol Oynama Nedİr ? Rol oynama yöntemi, öğrencilerin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kimliğe bürünerek ifade etmelerini sağlayan bir öğretim tekniğidir. 
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
İLETİŞİM BECERİLERİ.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DRAMANIN ÖNEMİ
“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Probleme Dayalı Öğrenme
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
DRAMA Drama;doğaçlama,rol oynama ve tiyatro tekniklerinden yararlanarak öğrencilerin yaşantıyı,bir olayı,bir fikri veya soyut bir kavramı oyunsu süreçlerle.
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Prof. Dr. Hasan BACANLI Biruni Üniversitesi Eğitim Fakültesi
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Sizce Teknoloji Nedir?.
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMADA KULLANILACAK TEKNİKLER
Öğretimin Planlanması
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Yaratıcı Drama.
DRAMA SÜRECİNDEKİ ÖĞELER
Müzede Yaratıcı Drama.
ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE BAĞLI OYUN AŞAMALARI
TEKNOLOJİ VE TASARIMIN TEMELLERİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

10.HAFTA DRAMA TEKNİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ

DRAMA TEKNİKLERİ Rol oynama Pandomin (Mim) Doğaçlama Parmak oyunu öykünme (Taklidi oyun) Hayal oyun Rol değiştirme Zihinde canlandırma Öykü/Olay canlandırma Kukla

Rol Oynama Rol oynamada oyundaki karakterlerin özellikleri ve hisleri canlandırılır.

Pandomim Fikirlerin sözcükler olmadan ifade edilmesidir. Öğrenciler pandomim ortamı içinde geçmiş yaşantılarını hatırlamak için dikkatlerini yoğunlaştırırlar; gördüklerini hatırlamaya çalışırlar ve zihinsel olarak bütün bunları resimleyip şekillendirirler.

Doğaçlama Bu süreçte bireysel ve grupsal yaratıcılığın ön plana çıktığı, daha az kesin olarak belirlenmiş bir süreçte saptanan bir konu yada temadan çıkılır yada saptanan hedefe doğru belli aşamalarda yol alınır. Doğaçlamalar üç grupta toplanabilir. Bunlar kişilik çatışmalarıyla ilgili doğaçlamalar, kişiliklerdeki karşıtlıklarla ilgili doğaçlamalar ve bireysel doğaçlamalardır.

A) Kişilik Çatışmalarıyla İlgili Doğaçlamalar Bu türde olan doğaçlamaları uygulama sırasında dikkat edilmesi gereken ilkelerin belirlenmesi gerekmektedir : Doğaçlamalar boyunca amaç hiç akıldan çıkarılmamalıdır. Drama lideri, öğrenciye amacı söyledikten sonra, öğrenci amaçla ilgili soru sormamalıdır. Önemli olan öğrencinin amacı ne anlayıp, nasıl yorum yaptığıdır. Kafasında durumu oluşturup, o duyguya girip doğaçlamayı yapmalıdır ve asla amacı değiştirmemelidir.

A) Kişilik Çatışmalarıyla İlgili Doğaçlamalar İzleyenler önemli değildir sadece öğrenci dikkatini karşısındaki diğer öğrenciye vermelidir. Doğaçlamaya yeni öğeler girebileceğinden karşıdaki öğrenci dikkatle izlenmelidir. Yalan söylediğinden emin olmadıkça ona soru sorulmamalıdır.

A) Kişilik Çatışmalarıyla İlgili Doğaçlamalar Gerekirse bir nesne doğaçlama boyunca kullanılabilir. Ancak önemli olan o nesnenin kullanılması değil, canlandırmadır. Karşıdaki öğrenci için “kötü satıcı”, “şaşkın arkadaş” gibi sıfatlar kullanmaktan kesinlikle kaçınılmalıdır. Drama liderinin “DUR” işaretine kadar doğaçlama devam etmelidir.

Öğrencilerin amaçları ile davranışları birbirine ne kadar yakındı ? Doğaçlama sonunda tüm grupla tartışmalar yapılabilir. Bu tartışma esnasında aşağıdaki soruların yanıtları aranmalıdır. Öğrencilerin amaçları ile davranışları birbirine ne kadar yakındı ? Oyunculardan biri yada ikisi amaçlarını değiştirdiler mi ? Amaca ulaşırken öğrenciler kendilerine özgü bir yaklaşım kullandılar mı ? Canlandırılan kişilikler sıradan bir görüntü verdiler mi ? Doğaçlama sırasında öğrencilerin dikkati dağıldı mı ?

B) Kişiliklerdeki Karşıtlıklarla ilgili Doğaçlamalar : Kişilik çatışmalarıyla ilgili gereken ilkeler bu tür doğaçlamalarda da geçerlidir. Bu ilkelerin uygulanmasından sonra grupla tartışmalar yapılabilir. Aşağıdaki soruların cevapları aranmalıdır bu süreçte:

B) Kişiliklerdeki Karşıtlıklarla ilgili Doğaçlamalar : Öğrencilerin duyguları, eğilimleri, tutumları ve psikolojik durumları gerçeği ne kadar yansıtmaktaydı ? Öğrenciler kendilerine verilen kişilikleri mi yoksa kendi inandıkları kişilikleri mi canlandırdılar ? Öğrenciler çok fazla konuştular mı? Öğrenciler çok fazla mimik ve jest kullandılar mı ? Öğrenciler yaratıcılık özelliklerini iyi kullandılar mı ?

C) Bireysel Doğaçlamalar : Bireysel doğaçlamalarda, her öğrenci kendi amacının karşısında bir engel ile karşılaşacaktır. Öğrenci bu engelin üstesinden gelebilmek için gerek fiziksel gerekse de psikolojik çözüm bulmalıdır. Önemli olan yaratıcı bir çözüm bulmalıdır. Öğrenci, doğaçlamaları canlandırmak için pandomim yapmalıdır. Yani sözcükleri kullanmamalıdır.

Bu doğaçlama sonunda aşağıdaki sorulara cevap aranmalıdır: -Öğrencilerin engelle karşılaşmadan önceki hedefleri açık ve belirgin miydi ? -Öğrenciler engeli ortadan kaldırmak için ne kadar yaratıcı davrandılar ? Öğrenciler engele karşı nasıl bir tutum takındılar ? Aynı durumda diğer öğrenciler nasıl davranırlardı ?

Öğrenciler çok fazla hareket ettiler mi ? Öğrenciler çok fazla konuştular mı ? Öğrenciler çok fazla mimik ve jest kullandılar mı ? Öğrenciler çok fazla yaratıcılıklarını kullandılar mı ? Öğrenciler, öğretmenin verdiği süreyi iyi kullandılar mı?

Temel Drama Teknikleri http://mail.baskent.edu.tr/~20293882/proje/drama-teknikleri.doc