ARAŞTIRMA PROJESİ GELİŞTİRMEK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

BİLİMSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ
ARAŞTIRMA KONUSU VE SORUNUN SEÇİMİ
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Sistem Analizi ve Planlama
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
SOSYOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
AİLE HEKİMLİĞİNDE SAĞLIK OKURYAZARLIĞI
T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Değer biçme / Etki kestirimi ve SED’e paydaşların katılımı Doç.Dr.Kayıhan Pala Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
ARAŞTIRMA RAPORUNUN HAZIRLANMASI
Prof. Dr. Kerim Edinsel YETERLİLİKLER “UYGULAMA SÜRECİ” ÇALIŞTAYI UYGULAMASI SONUÇLARI Çalışma Grubu 1: Makine Mühendisliği Programı Yeterlilikleri 1 -
4 KARE.
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
14.Gün MATEMATİK 1.KİTAP RASYONEL SAYILAR ANTRENMANLARLA
SLIDE 1BBY208 Alan Araştırması Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2009/bby208/
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
TEST – 1.
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA.
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
PROGRAM TASARIMI
Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası.
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
ARAŞTIRMA TASARIMI.
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
KAM 209 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Problemi Tanımlama Şener BÜYÜKÖZTÜRK, Ebru KILIÇ ÇAKMAK,
VİZYONER LİDERLİK.
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Alan Araştırması Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
AKADEMİK ÇALIŞMALARDA YAZIM TEKNİKLERİ
5 Boyutlu Markalama Stratejisi Üzerine Bir Araştırma: Mudo Markası “Sahicilik Testi” ve “Duyu Temas Haritası” . Ali ARICI* *Öğr. Gör. Ali ARICI, Bilecik.
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
Bilimsel Araştırma ve Proje Yönetimi
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 12 Öğrenmek İçin Okuma.
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
Eleştirel Kaynak İnceleme Hipotez ve Strateji Geliştirme
Nitel Araştırma Sonuçlarının Raporlaştırılması
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
ARAŞTIRMANIN TEMELLERİ
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
NİTEL ARAŞTIRMALARDA GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİK
Nitel Araştırma Desenleri (Gömülü Teori)
MAN-535 Araştırma Yöntemleri
Toplumsal Araştırma.
Nitel Araştırmalar I.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Nicel ve Nitel Araştırmalar
Sunum transkripti:

ARAŞTIRMA PROJESİ GELİŞTİRMEK Hazırlayan: Prof.Dr.Çiler Dursun 21.02.2014- A.Ü. İlef cdursun@ankara.edu.tr A.Ü. Lisansüstü Tez Proje Desteği Başvurusu Hazırlık Atölyesi * Prof.Dr.Çiler Dursun

Araştırma Nedir? Henüz araştırılmamış bir alanda yeni bir bilgi ortaya koymak yada Çalışılmış bir alanında farklı bileşenler, öğeler, parametrelerden hareketle varolan bilgi repertuvarını genişletmek, ya da Yeni bir çalışma yöntemi geliştirmek ya da Kuramsal bir düşünceyi pratiğe geçirmek ya da Belirli bir alanda o güne kadarki bilgi birikimini gözden geçirmek amaçlarından herhangi birine yönelik olarak araştırmacının çeşitli analitik araçlar ve prosedürler çerçevesinde ve programlı biçimde çalışmasıdır A.Ü. Lisansüstü Tez Proje Desteği Başvurusu Hazırlık Atölyesi * Prof.Dr.Çiler Dursun

Araştırma Projesi Nedir? Araştırmacının çeşitli analitik araçlardan yararlanarak, yapılanmış veya yeni gelişen prosedürler çerçevesinde bilgi çalışmasına yönelik ve programlı bir tasarımdır. A.Ü. Lisansüstü Tez Proje Desteği Başvurusu Hazırlık Atölyesi * Prof.Dr.Çiler Dursun

Araştırma Proje Metninin Amacı Nedir? Çalışmanın amacı, rasyoneli, süreci ve beklenen sonuçları hakkında başkalarını bilgilendirmektir. İnandırmak, ikna etmektir. Araştırmacıyı bir projeye bağlar, adanmayı sağlar. A.Ü. Lisansüstü Tez Proje Desteği Başvurusu Hazırlık Atölyesi * Prof.Dr.Çiler Dursun

Araştırma Tasarımının Aşamaları Araştırma sorusunun netleştirilmesi Literatür taraması Araştırmanın amacının ortaya konulması Araştırılacak konuya özel soruların sorulması Veri toplama Verilerin analizi ve yorumlanması Araştırmanın raporlanması Bulguların dağıtılması, paylaşılması Bu aşamaları sırası sabit ve değişmez olarak görmekten çok, esnek bir yapılanmışlık olarak görmek gerekir. A.Ü. Lisansüstü Tez Proje Desteği Başvurusu Hazırlık Atölyesi * Prof.Dr.Çiler Dursun

Sosyal Bilim Araştırmalarında Paradigma Dönüşümü Paradigma: Araştırmacının konuyu nasıl çalışacağını belirleyen soyut inanç sistemleri Sosyal bilim çalışmalarında yorumlayıcılığa ve eleştirele dönüş, araştırmanın nasıl tasarımlanacağını etkilemektedir. A.Ü. Lisansüstü Tez Proje Desteği Başvurusu Hazırlık Atölyesi * Prof.Dr.Çiler Dursun

Yorumlayıcı ve eleştirel sosyal bilimde Bu dönüşün öğeleri: Gerçeklik değil gerçeklikler vardır: bunlar biricik, çoğul, yerel olgulardır Araştırma, insan eylemlerinin ,dürtülerinin ve hissiyatının derin bir kavrayışını elde etmeye yöneliktir Araştırmacılar, yöntemsel araçlar kullanmaktan çok kendileri araçtırlar: araştırmacı ile çalıştığı şey arasında temel bir karşılıklı bağımlılık vardır. Araştırmacının ortaya koyduğu bilgiyle ilgili iddiası kısmi ve kaçınılmaz olarak konumlanmıştır Başarılı açıklamalar geliştirebilmesi için araştırmacının o sorunun ait olduğu bağlama ilişkin pratiklere ve anlamlara aşina olması gereklidir. Toplumsal aktörlerin öznel deneyimlerini onların edimlerinin anlamını açıklarken alıkoymalıdır. Açıklayıcı bilgi kadar anlamaya yönelik bilgi de önemlidir. Her ikisi birlikte olguyu gittikçe genişletir. A.Ü. Lisansüstü Tez Proje Desteği Başvurusu Hazırlık Atölyesi * Prof.Dr.Çiler Dursun

Proje Tasarımında Karşılığı: Konudan Önce Soru ve Sorunlar Gelir Sorulacak araştırma soruları, araştırmacının kendi bağlamından kaynaklı olmalıdır. Projenin inandırıcılığı, sahiciliği buradan gelir Sorular etrafında bir sorunun varlığı ortaya konmalıdır Araştırmacının bağlamına uzak bir sorun alanı ise, araştırmacı önceki çalışmalardan hareketle bu bağlama yakınlaşmalı ve bu bağlamın sorun alanına kavramsal olarak yerleşmelidir. A.Ü. Lisansüstü Tez Proje Desteği Başvurusu Hazırlık Atölyesi * Prof.Dr.Çiler Dursun

Proje Tasarımı için Soru/Fikir Nereden Gelir? Kişisel deneyim alanından Kuramdan ve araştırma literatüründen Toplumsal- güncel meselelerden Fon bulmayı sağlayan öncelikli alanlardan A.Ü. Lisansüstü Tez Proje Desteği Başvurusu Hazırlık Atölyesi * Prof.Dr.Çiler Dursun

Araştırmacının Kendisine Soracağı Sorular Bunun senin için önemi nedir? Bunu potansiyel bir araştırma konusu olarak neden düşündün? Bu fikirle ilgili hangi sorular geliştirilebilir? Literatürde neler var ve/veya neler yok? A.Ü. Lisansüstü Tez Proje Desteği Başvurusu Hazırlık Atölyesi * Prof.Dr.Çiler Dursun

Tasarım Nedir? Gelişebilecek pek çok olumsallığa dair bir planlamadır. Henüz araştırmacının karşılaşmadığı sorunlarla ilgili önceden verilen kararları planlamaktır. Nitel araştırmalar, stratejiler, taktikler ve tekniklerin zaman içinde geliştiği çerçevelerdir. A.Ü. Lisansüstü Tez Proje Desteği Başvurusu Hazırlık Atölyesi * Prof.Dr.Çiler Dursun

Yöntemin Merkeziliği Araştırma projesinde, saptanan sorunun çalışılabilirliğini yeğlenen yöntem belirler: Çalışılabilir bir sorun alanı, yanlış yönteme dayandırıldığında çalışılamaz hale gelebilir Çalışılması zor bir sorun alanı, sağlam bir yönteme dayandırıldığında çalışılabilir hale gelir. Veri Toplama Yöntemleri: 1- Nicel yöntemler 2- Nitel yöntemler 3- Karma yöntemler A.Ü. Lisansüstü Tez Proje Desteği Başvurusu Hazırlık Atölyesi * Prof.Dr.Çiler Dursun

Araştırma Tasarımını Yapmak Meslektaşlarınıza, arkadaşlarınıza, tez danışmanınza, rehber/mentorlarınıza ve uzmanlara danışın, konuşun. Literatüre hakim olun. Bu araştırmanın neden şimdi yapılması gerektiğini iyi temellendirin. Araştırmada neyin “yeni” olduğunu öne çıkarın. Araştırma sonuçlarından neyin nasıl “yarar” sağlayacağını görünür kılın. İyi bir araştırma ekibi oluşturun ve araştırma ölçeği ile uygun olsun (ne çok büyük ne çok küçük ekip) A.Ü. Lisansüstü Tez Proje Desteği Başvurusu Hazırlık Atölyesi * Prof.Dr.Çiler Dursun

Varolan Araştırmalar Arasında Konumlanmak: Literatür Taraması Literatür taraması “ben bu konuyu/alanı çok iyi biliyorum”u kanıtlamak için değildir. Bu alanda hala gidilecek yol olduğunu ve o yolun katedilmesi gerektiğini güçlü bir biçimde gösterebilmek, ikna edebilmek içindir. Literatüre hakim olmayan bir proje metni, önerilen çalışmanın değeri ve yeri konusunda kuşkuya düşebilir. . A.Ü. Lisansüstü Tez Proje Desteği Başvurusu Hazırlık Atölyesi * Prof.Dr.Çiler Dursun

Araştırmanın Uygulama Protokolleri Önemlidir İşbirliği ile çalışılacak taraflar ayırt edilir Ortaya çıkabilecek sorunları öngörerek çözüm üretmeyi sağlar Araştırmaya konu olan insanların rızalarının kazanılması gerekir (Etik kurul belgesi) A.Ü. Lisansüstü Tez Proje Desteği Başvurusu Hazırlık Atölyesi * Prof.Dr.Çiler Dursun

Lojistik Araştırma kaynaklarının yönetimiyle ilgilidir. Bilgisayar ve diğer teknolojik araçlar Çalışacak personel Seyahat giderleri Yayım (dissemination) giderleri Kitap giderleri Kırtasiye giderler Kaynakların tamamını kullanmak projenin iyi yürütüldüğünü gösterir. A.Ü. Lisansüstü Tez Proje Desteği Başvurusu Hazırlık Atölyesi * Prof.Dr.Çiler Dursun

Çözümleme Araştırma proje önerilerinde, derlenecek verilerin güvenilirlik ve geçerliliklerinin sağlanması önemlidir. Çözümlemenin örneklemi iyi gerekçelendirilmelidir: mantıklı, anlamlı ve yeterli bir örneklem Veri toplama tekniğine dair ön hazırlıklar projede sunulmalıdır (geçici mülakat soruları, geçici anket soruları, geçici odak grup soruları vb..) A.Ü. Lisansüstü Tez Proje Desteği Başvurusu Hazırlık Atölyesi * Prof.Dr.Çiler Dursun

Araştırma Takvimi Öngörülen çalışma sürecini ifade eder. Özellikle nitel araştırma yöntemleri ile çalışılıyorsa, ara raporlama tarihlerine işleri yetiştirebilmek için, öngörülemeyecek aksaklıkları da hesaba katarak, daha geniş süreler tanınmalıdır araştırmaya. Araştırma takviminin yakalanamamasından daha iyi sonuçlar verir geniş süre tanımak A.Ü. Lisansüstü Tez Proje Desteği Başvurusu Hazırlık Atölyesi * Prof.Dr.Çiler Dursun

Risk Planı Araştırmada hangi risklerin varolduğunu ya da ortaya çıkabileceğini öngörmekle ilgilidir. Bu risklerin gerçekleşmesi sözkonusu olsa da, araştırmacı araştırmanın başarıyla sonuçlanma parametrelerini belirleyerek, projeyi başarısızlık hattından uzaklaştırmış olur. A.Ü. Lisansüstü Tez Proje Desteği Başvurusu Hazırlık Atölyesi * Prof.Dr.Çiler Dursun

Tezlerin Projelendirilmesi Tez yapmak ile araştırma projesi yapmak arasında benzerlikler ve farklılıklar vardır: Benzerlikler: Yeni veya genişletilmiş bilgi üretimine yöneliktir. Yapılanmış süreçlerdir Ara ve son bitim tarihli işlerdir; zaman stresi yaratırlar Farklar: Araştırmacı tezde danışmana tabidir, araştırma projesinde daha çok kendi başınadır. Tezde kaynak sıkıntısı tezin çerçevesini belirler; araştırma projesinde kaynak sıkıntısı yoktur. Araştırmacıyı çalıştırır. A.Ü. Lisansüstü Tez Proje Desteği Başvurusu Hazırlık Atölyesi * Prof.Dr.Çiler Dursun

Teşekkürler A.Ü. Lisansüstü Tez Proje Desteği Başvurusu Hazırlık Atölyesi * Prof.Dr.Çiler Dursun