Www.museumwnf.org www.discoverislamicart.org http://www.discoverislamicart.org/exhibitions/ISL/

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Klasik Yapılarda Yüzey Tatbikatı ve Onarımı
Advertisements

GEBZE ÇOBAN MUSTAFA PAŞA KÜLLİYESİ (1523)
RÖNESANS HEYKEL SANATININ ÖZELLİKLERİ
BATTALNAME Seyyid Battal Gazi'ye ait kahramanlık hikâyelerini içine alan bir eserdir. Battal Gazi, 8. yüzyılda Emevilerin Anadolu'da Bizanslılara karşı.
AHŞAP SANATI Anadolu’da Selçuklu ile gelişen ve orijinal örneklerini veren ahşap sanatı ve işçiliği Beylikler döneminde de çeşitli örneklerin katkısı ile.
SULTAN AHMET CAMİİ.
Hazırlayan:Sadık Efe BÜYÜKARSLAN
Kiklad kadın heykelciği
İSTANBUL ARKEOLOJİ MÜZESİ
Medeniyetlerin kesişim noktası
(Acele ve Mühimdir) Konya: Başvekâlete Konya ‘da, asırlarca devam etmiş ihmaller sebebiyle büyük bir harabe içinde bulunmalarına rağmen sekiz.
İlk Türk Devletlerinde Sanat
TEZYİNAT ÖRNEKLERİ.
Tarafından yayınlanmaktadır.
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI (ROMANESQUE)
TÜRKİYE’ DE MÜZECİLİK VE MÜZECİLİK TARİHİ
HZ. ÖMER.
Algürppsx En büyük Bizans kilisesidir. Eski kaynaklara göre, burada bulunan Roma döneminden kalma Artemis, Afrodit ve Apollon mabetlerinin kalıntılarından.
ORHAN GAZİ DÖNEMİ YAPILAN BAYINDIRLIK FAALİYETLERİ.
GÖRSEL SANATLAR Mehmet KURTBOĞAN.
LONDRA.
Tempietto Kilisesi, Roma
BATMAN KÜLTÜR VE TURİZM COĞRAFYASI
SANAT TARİHİ.
ÜLKE,MİLLET,DİL,BAŞKENT
GEÇ GOTİK MİMARLIK ( ) İSPANYA/PORTEKİZ.
Osmanlı Devleti’nin Balkanlardaki Mimari Eserleri.
GOTİK DÖNEMDE MEKAN M.S. 5. yy da Roma İmparatorluğu artık zayıflamış ve yönetim gücünü kaybetmeye başlamıştı. İmparatorluğun çöküş yıllarında iç bölünmeler.
SAN JAN KİLİSESİ EFES AZİZ JAN’IN MEZARI ÜSTÜNE BİR TÜRBE YAPILMIŞTI.
ANTAKYA ARKEOLOJİ MÜZESİ
TOPKAPI SARAYI. TOPKAPI SARAYI Osmanlı sultanlarının ikametgahı, devletin yönetim ve eğitim merkezidir. Fatih Sultan Mehmed Han tarafından
BİZANS MİMARLIĞI.
MEVLANA'NIN HAYATI.
DİNLERDE İBADET YERLERİ
Frank Owen Gehry Beyza DUYGU Güzel Sanatlar Fakültesi.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
EMEVİLER DÖNEMİ ( ).
Eşrefoğlu Süleyman Bey Camii Anadolu’da ağaç çatı ve direkli düz tavanlı ulu camilerin en güzel örneklerden birisidir. Taçkapısı, mihrap ve minberi, üstün.
18. YY OSMANLI DEVLETİ’NDEKİ YENİLİK HAREKETLERİ
Emevi Tarihi Berat Köse.
Emevi Tarihi Berat Köse.
FatImi Tarihi Berat Köse.
Burak ÜNSAL Tarih Öğretmeni
BİZANS RESİM SANATI.
EMEVİLER DÖNEMİNDE MİMARİ.
Emeviler Döneminde Mimari Bagül Hudeyberdiyeva Büşra Kaim Elif Ünal
HAZIRLAYAN:LÜTFULLAH CEM TOSYALI. AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ Başkenti Washington DC ’dir. En büyük şehri New York City ’dir. Para birimi Amerikan Doları’dır.
EMEVİLER DÖNEMİNDE EĞLENCE HAYATI
Nuran BOYRAZ Tarih Öğretmeni HAÇLI SEFERLER İ (1096–1270) XI. yy.'ın sonlarından XIII. yy.'ın sonlarına kadar Hıristiyanların güçlenen Müslüman dünyasına.
V. Bayrakv v Arma v Ulusal Marş "Inno e Marcia”Inno e Marcia.
LOGO Öğrenciler: Beyzanur Akdağ Songül Pulat Nazlı Doğan ADIYAMAN Danışman Öğretmen Haşim Taş.
ÜNİTE: TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK KONU: OSMANLIDA BİR MERKEZ
Eser İncelemesi Edirne Selimiye Camii
^_^ …. Bslangıç  Bizans mimarisi, Bizans İmparatorluğu mimarisidir. İmparatorluk, Büyük Konstantin, Roma İmparatorluğu başkentini Roma'dan Byzantion'uma.
ÇİNİ VE ÇİNİCİLİK SANATI’NIN TARİHİ
SANAT NASIL DOĞMUŞTUR ?.
UZAKTAKİ ARKADAŞLARIM
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
RÖNESANS Ön Rönesans /Duccento- Trecento Y.Y
KAHİRE FUSTAT TOLUNOĞLU AHMET CAMİİ( )
ŞEHİRLER VE TARİHİ ESERLER
- Coğrafi konum (yeryüzü şekli, iklim…) Dinsel inanışlar
EMEVİLER * İlk İslam hanedanı * 90 yıl * 7. ve 8. yüzyıllar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRK DEVLETLERİNDE SANAT ANLAYIŞI. TÜRKLERDE SANAT İLK TÜRK DEVLETKERİNDE SANAT  ORTA ASYA TÜRK SANATININ TEMELİ İLK TÜRK DEVLETLERİNDE GÖRÜLEN ATLI.
İSLAM TARİHİ I.
Sunum transkripti:

www.museumwnf.org www.discoverislamicart.org http://www.discoverislamicart.org/exhibitions/ISL/

Kubbetü's-Sahra, 691, Emeviler Dönemi, Kudüs

Emeviye Camii, 706-715, Emeviler Dönemi, Şam, Suriye

Mşatta Sarayı Cephesi, 8. yüzyıl ortaları, Emeviler Dönemi İslam Eserleri Müzesi, Berlin, Almanya

Mozaik, Hırbetü’l-Mefcer, in situ 8. yüzyıl, Emeviler Dönemi, Filistin Sarayın gözden uzak bir odasındaki figürlü mozaik. Emevi gücünün bir alegorisi gibi, panonun 'anlamı' ile ilgili çeşitli yorumlar yapılmıştır.

Kadın heykeli (Hırbetü’l Mefcer’den), 8. yüzyıl, Emeviler Dönemi, Rockefeller Müzesi, Kudüs

Fresko, Kuseyr Amra Sarayı, 8. yüzyıl, Amra, Ürdün Bu freskte üç kadın tasvir edilmiştir. Biri muhtemelen yanındaki çocukları yıkamak amacıyla bir kova su taşıyor. Bu tasvir, çıplaklığın Emevi sarayında yaygın olduğunu akla getiriyor.

Dirhem, 692, Emevi, Ürdün Ulusal Bankası Nümizmatik Müzesi Bu para geç dönem Sasani paralarını taklit eder. Kenarda ise “Allah adı ile” ibaresi vadır. Halife Abdülmelik'in 696-97'deki sikke reformundan önce kullanılan, Arap-Sasani tipindeki resimli bir gümüş dirhemdir.

Kapaklı kutu (pyxis), Fildişi, M. 7.-8. yy. Emevi. İslam Sanatı Müzesi, Devlet Müzeleri, Berlin, Almanya İslam sanatının ilk yıllarından itibaren küçük eserler ve yapılar yoğun yüzey dekorasyonlarıyla kaplanmıştır; burada görülen küçük fildişi kutu, asma motifiyle bezelidir.

Kayrevan Ulu Camii, 836, Emevi-Abbasi, Kayrevan, Tunus Abbasi Şehri Kayrevan’ın kurucusu Ukbe bin Nafi’nin adıyla anılan Ulu Cami.

Nilölçer, Abbasi, 861, Kahire, Mısır

Seramik kâse, 9.–10. yy.Abbasi, Ulusal Müze, Şam, Suriye T'ang dönemine ait boya akıtmalı Çin seramikleri, Abbasilerin yeşil akıtılmış mavi-beyaz seramiklerine ilham vermiştir. Ancak bu kâsenin ortasındaki Arapça Kûfi yazı, İslam sanatının getirdiği bir yeniliktir.

Sazendeli kap, Abbasi,10. yy Sazendeli kap, Abbasi,10. yy., Ulusal Şark Eserleri Müzesi, Roma, İtalya Abbasiler müzikten hoşlanırdı. Bu durum, müzisyenlerin betimlendiği lüster teknikli bu kap gibi lüks eşyalar üzerinde saray yaşamından sahneler gibi figürlü tasvirlerle kanıtlanır.

Cappella Palatina'nın tavanı, 1131–40 arası, Norman, Palermo, İtalya Cappella Palatina'nın ahşap tavanındaki son derece ince ve zarif resimler, Mısır Fatımi sanatından alınan figürlü ve üslupsal modellerin asimilasyonunu ortaya koyuyor

Sürahi, 12. yy sonu civarı, Atabek, Ulusal Müze, Şam, Suriye Saray eğlencelerinin resmedildiği bir sürahi. Atabek saraylarında, şarkıcı, dansçı ve müzisyenlerin katıldığı şatafatlı eğlenceler düzenleniyordu.

Minber, 1163, Atabek / Zengi, Hama Müzesi, Hama, Suriye Haçlı saldırıları cihat olgusunun yeniden ön plana çıkmasına yol açtı. Bu duygular, Nureddin'in minberine yazılmış olan ifadelerde görülüyor.

Buhurdan, 1200–50, Eyyubi, The British Museum, Londra, İngiltere Hıristiyanlık tasvirleriyle süslenmiş, ancak Müslüman zanaatkârlar tarafından yapılmış bu buhurdan Hıristiyanlarla Müslümanlar arasında gelişen kültür alışverişine örnektir.

Rakka süvarisi, 12. yy., Eyyubi, Ulusal Müze, Şam, Suriye Seramikten uzun saç örgülü Türkmen süvari. Elindeki kılıcı atının ayaklarına dolanmış ejdere indirmek üzere.

Küçük kâse, 1300 civarı, Memluk, İslam Sanatı Müzesi, Devlet Müzeleri, Berlin, Almanya At üzerinde avlanma ve mızrak dövüşü sahneleriyle süslenmiş küçük bir kâse. Bunlar, cesaret ve dayanıklılığın sergilendiği gözde Memluk sporları idi.

Sultan Kayıtbay Medrese ve Camii, 1474, Memluk, Kahire, Mısır Sultan Kayıtbay 15. yüzyılda mimarinin son derece üretken bir hamisi olarak karşımıza çıkar; bu külliye, onun en büyük başarısıdır.

Sürmedan, 14.–15. yy., Memluk, İslam Sanatı Müzesi, Kahire, Mısır O dönemde hem kadınlar hem de erkekler tarafından gözleri belirginleştirmek için kullanılan rastık veya sürme saklamak için kullanılan bir kap.

Córdoba (Kurtuba) Ulu Camii, 786–988, Endülüs Emevileri, Córdoba, İspanya Emirlikler devrinde, İslâm öncesi döneme ait sütunlar ve sütun başlıkları, dilimli ve sepet kulpu kemer kullanılarak, temel olarak üst üste bindirilmiş çifte kemerlerde ve farklı renklerde kemer taşlarında ifadesini bulan, yenilikçi bir mimari yaratıldı.

Ingeborg Psalteri (13. yüzyıl başı)

Villard de Honnecourt Eskiz Defteri (1235)

Maciejowski Eski Ahit Yazması (1250)

Naumburg Katedrali (1250 sonrası)

Strasbourg Katedrali (14. yüzyılın ilk yarısı)

Cimabue (1240 ? - 1302)

Giotto di Bondone (1267 ? - 1337)

Giotto di Bondone, Aziz Francesco’nun su mucizesi, 1300, Yukarı Kilise, Assisi, Peruggia, İtalya

Giotto di Bondone, Anna’ya Müjde, 1304-1306, Arena Şapeli, Padova, İtalya

Giotto di Bondone, Lazarus’un Dirilişi, 1304-1306, Arena Şapeli, Padova, İtalya

Giotto di Bondone, Ölü İsa’ya Ağıt, 1304-1306, Arena Şapeli, Padova, İtalya

Duccio (1255 ? - 1319)

Duccio, İsa’nın baştan çıkarılması Maestà (predella-pano alt kısmı ), 1308-1311 The Frick Collection, New York, ABD

Duccio, Maestà (ön orta panel), 1308-1311 312 x 396 cm. Museo dell'Opera del Duomo, Siena, İtalya

Duccio Cimabue Giotto