Yerel Yönetim Reformuna Destek Projesi 1 MAHALLİ İDARE BİRLİKLERİNDE STRATEJİK PLANLAMA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
STRATEJİK PLANLAMA.
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
Danışman, Sonuç Yönetimi
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ Hedefler, Faaliyetler, Performans Kriterleri
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
Meriç Belediyeler Birliği
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
Eylem Planı Sonraki Adımlar
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
Yerel Yönetim Reformuna Destek Projesi 1 BELEDİYELER ARASI ORTAKLIKLAR VE KARDEŞ KENT İLİŞKİLERİ: Türkiye’deki MİB’nin rolü.
STRATEJİK YÖNLENDİRME
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİK YÖNETİM Aracı Olarak STRATEJİK PLANLAMA.
K alkınma Planlarının Uygulanması ve İzlenmesi Devlet Planlama Teşkilatı Çalışma Grubu
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR Antalya, Haziran 2014
Support to Local Administration Reform 1 Birlik için stratejik yönün tanımlanması.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
Stratejik Yönetim Modeli ve Uygulama Süreci
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
VAZGEÇİLMEZ BİR AŞAMA. STRATEJİKYÖNETİM STRATEJİK YÖNETİM NEDİR? SÜREÇ ANALİZİDİR: SÜREÇ ANALİZİDİR: - GELECEK HEDEFLERİMİZ… - BU HEDEFLERE NASIL ULAŞABİLECEĞİMİZ…
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
Verimlilik Programı Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Stratejik Planlama. Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Stratejik Yönetim.
STRATEJİK PLANLAMA.
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİK PLANLAMA.
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” VİZYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ KOORDİNATÖRÜ Mart 2012.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti
Sunum transkripti:

Yerel Yönetim Reformuna Destek Projesi 1 MAHALLİ İDARE BİRLİKLERİNDE STRATEJİK PLANLAMA

2 Ne olup bittiğini merak eden kuruluşlar Ne olup bittiğini merak eden kuruluşlar Bir gelişme olup olmadığını gözlemleyen kuruluşlar Bir gelişme olup olmadığını gözlemleyen kuruluşlar Değişimi gerçekleştiren ve etkileyen kuruluşlar Değişimi gerçekleştiren ve etkileyen kuruluşlar Lee Jacocca, 1984 Lee Jacocca, 1984

3 Stratejik düşünme: 3 anahtar soru 1. Şu anda neredeyiz? 2. Nereye gitmek istiyoruz? Ne elde etmek istiyoruz? –Vizyon –Öncelikler (Mali sonuçlar) 3. Buraya nasıl gideceğiz?

Yerel Yönetim Reformuna Destek Projesi 4 BİRLİĞİNİZ İÇİN STRATEJİK PLANLAMANIN YARARLARI NEDİR?

5 STRATEJİK PLANLAMANIN YARARLARI Kuruluşun amacını tanımlar ve gerçekçi amaçların oluşturulmasını sağlar. Kuruluşun amacını tanımlar ve gerçekçi amaçların oluşturulmasını sağlar. Tüm anahtar paydaşları sürece dahil ederek, bağlılık sağlar. Tüm anahtar paydaşları sürece dahil ederek, bağlılık sağlar. Kaynakların verimli kullanılmasına yardımcı olur. Kaynakların verimli kullanılmasına yardımcı olur. Üye belediyelere hedef ve amaçları iletme konusunda yardımcı olur. Üye belediyelere hedef ve amaçları iletme konusunda yardımcı olur. MİB’nin amaçlarına ulaşması için kurumsal çerçeve oluşturur. MİB’nin amaçlarına ulaşması için kurumsal çerçeve oluşturur.

6 STRATEJİ NEDEN GENELLİKLE RAFTA KALIYOR (UYGULANMAZ)? STRATEJİ NEDEN GENELLİKLE RAFTA KALIYOR (UYGULANMAZ)?

7 STRATEJİ NEDEN GENELLİKLE RAFTA KALIYOR (UYGULANMAZ)? Stratejiler danışmanlar tarafından geliştiriliyor ve çalışanlar bu sürece katılmıyor Stratejiler danışmanlar tarafından geliştiriliyor ve çalışanlar bu sürece katılmıyor Strateji gerçekçi değil Strateji gerçekçi değil Kurumsal yapı, stratejik hedefleri yansıtmıyor Kurumsal yapı, stratejik hedefleri yansıtmıyor

8 STRATEJİK AMAÇLARIN UYGULANMASINA TEMEL ENGELLER VizyonYönetim Çalışanların sadece % 5’i kurumsal stratejiden anlıyor. Üst yöneticilerin % 85’i stratejinin uygulanmasının analizini yapmak için ayda bir saatten az bir süre ayırıyor. KaynaklarÇalışanlar Kurumların % 60’ı stratejiyi mevcut kaynaklara bağlamıyor. Yöneticilerin sadece % 25’i stratejik amaçların elde edilmesi için destek/teşvik sistemi kurmuştur. © Kaplan R.S., Downing L., 2000

9 RAPORLAMA © David H. Hargreaves, David Hopkins Başla Çalışma planları Planın geliştirilmesi Değerlendirme İZLEMEUYGULAMA Anlaşmaların gözden geçirilmesi İlerlemenin değerlendirilmesi Problemlerle ilgilenme Başarının takibi Bitirme, inceleme STAGE 2 STAGE 3 STAGE 1

10 1. AŞAMA: Hazırlık 1. Destekleyici ortamın öz değerlendirmesi: kaynaklar, kapasiteler, motivasyon 2. Kurumsal sistem: yönlendirme grubu, çalışma grupları, proje ekibi 3. Çalışma planı: süreç, süre bitimi, sorumluluklar, izleme 4. Kaynaklar

11 2. AŞAMA: Strateji geliştirme 1. Stratejik durum değerlendirmesi 2. Vizyon ve misyonun oluşturulması 3. Stratejik öncelikler ve amaçlar 4. Çalışma planları/programları + mali plan 5. İzleme

12 STRATEJİK DURUM DEĞERLENDİRMESİ Teşkilat Kaynaklar Kapasiteler Yapılar Değerler, kültür Çıkar grupları Çevre (Ortam) Fırsatlar Tehditler Rakipler Ortaklar Müşteriler/paydaşlar

13 Stratejik amaç 1: Birliğimiz Türkiye’deki yerel yönetim sisteminin güçlendirilmesinde öncü rol oynamaktadır. Amaç 2: Yasal çerçeve üzerinde kaliteli tavsiyelerde ve girdilerde bulunmak üzere teknik uzmanlığın geliştirilmesi FaaliyetSonuç Zaman aralığı Sorumluluk Gereken kaynaklar 1. 2 yasal danışmanın atanması 2 yasal danışmanın göreve alınması Temmuz, 2007 İnsan kaynakları birimi Yılda EURO 2

14 3. AŞAMA: Stratejinin uygulanması Uygulanmasının izlenmesi (raporlama) Uygulanmasının izlenmesi (raporlama) Üyelere sonuçların aktarılması (Encümen ve Genel Kurula yıllık rapor) Üyelere sonuçların aktarılması (Encümen ve Genel Kurula yıllık rapor) Başarıları kutlamak Başarıları kutlamak Stratejinin gözden geçirilmesi, yıllık eylem planının incelenmesi/geliştirilmesi Stratejinin gözden geçirilmesi, yıllık eylem planının incelenmesi/geliştirilmesi

15 GÖSTERGE NEDİR? Gösterge, nerede olduğumuzu, nereye gittiğimizi ve hedeften ne kadar uzakta olduğumuzu anlamamıza yardımcı olur. Gösterge, nerede olduğumuzu, nereye gittiğimizi ve hedeften ne kadar uzakta olduğumuzu anlamamıza yardımcı olur. Gösterge, bir işaret, sayı, grafik veya başka bir şey olabilir. Gösterge, bir işaret, sayı, grafik veya başka bir şey olabilir. Değişen bir şey için ipucu, belirti, gösterici olmalıdır. Bunlar, ölçülerin bir göstergesidir. Değişen bir şey için ipucu, belirti, gösterici olmalıdır. Bunlar, ölçülerin bir göstergesidir. Sistemlerin özelliklerini özetleyen veya sistem içerisinde olanlara ışık tutan bilgilerdir. Sistemlerin özelliklerini özetleyen veya sistem içerisinde olanlara ışık tutan bilgilerdir.

16 ÖRNEK: Amaç: Tüm belediyelerin MİB’ne 2010 yılına kadar üyelik aidatlarını ödemelerinin sağlanması Amaç: Tüm belediyelerin MİB’ne 2010 yılına kadar üyelik aidatlarını ödemelerinin sağlanması Gösterge: belediyelerin %...’isinin üyelik aidatlarını ödemesi Gösterge: belediyelerin %...’isinin üyelik aidatlarını ödemesi Kıyaslama: Şu anki durumda, belediyelerin % 40’ı üyelik aidatlarını ödemektedir. Kıyaslama: Şu anki durumda, belediyelerin % 40’ı üyelik aidatlarını ödemektedir. Hedef: Belediyelerin % 100’ü. Hedef: Belediyelerin % 100’ü.

17 Egzersiz: Birliğinizdeki stratejik planlama sürecinin kalitesini değerlendiriniz. (35 dak.) Grup 1: Performans kıyaslamasını (benchmarking) kullanarak stratejik planlamanın kalitesini değerlendiriniz. Grup 1: Performans kıyaslamasını (benchmarking) kullanarak stratejik planlamanın kalitesini değerlendiriniz. Grup 2: Stratejik planın kalitesini değerlendiriniz. (belge) Grup 2: Stratejik planın kalitesini değerlendiriniz. (belge) Grup 3: Hazırlık sürecinin kalitesini değerlendiriniz. Grup 3: Hazırlık sürecinin kalitesini değerlendiriniz. Grup 4: Uygulamanın kalitesini değerlendiriniz. Grup 4: Uygulamanın kalitesini değerlendiriniz.

18 Egzersiz: Stratejik planın geliştirilmesi için hazırlıklar: 20 dak. (Grup 1 & 2) 1. Grubunuzda aşağıda belirtilen soruları tartışınız ve Birliğinizde stratejik planlama sürecinin başlasıyla ilgili Birliğinizin kararlılığını değerlendiriniz. Durumu iyileştirmek için birkaç öneri sağlayınız. –Stratejik planlama sürecine başlamak için Birliğinizin yeterli düzeyde bilgi ve becerileri var mı? –Süreci kolaylaştırmak için dışardan temin edilecek bir uzmana ihtiyaç duyar mısınız? –Sürecin içinde yer alan ve sürece katılım sağlayan kişiler stratejik planlamanın gerekliliğini ve yararlarını anlıyorlar mı? –Birliğinizin süreci düzenlemek için mali kaynakları ve zamanı var mı?

19 Egzersizin devamı Stratejik planı geliştirmek için kuracağınız teşkilat yapısını tanımlayınız. Stratejik planı geliştirmek için kuracağınız teşkilat yapısını tanımlayınız. –Yönlendirme Grubunun üyeleri kimdir? Anahtar sorumlulukları nedir? –Çalışma gruplarının üyeleri kimdir? Bu kişilerin rolü ne olacaktır? –Stratejik ekibin üyeleri kimlerdir?

20 Egzersiz: 20 dak. Grup 3 & 4: Performans kıyaslamasını (benchmarking) kullanarak stratejik planlamanın kalitesini değerlendiriniz. Somut örneklerle destekleyiniz. Grup 3 & 4: Performans kıyaslamasını (benchmarking) kullanarak stratejik planlamanın kalitesini değerlendiriniz. Somut örneklerle destekleyiniz.