Platformlar ve Ağ Etkileri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Burkay Yapağcıoğlu.
Advertisements

2012
HERKESE KAZANDIRAN ACENTE SİSTEMİ
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
Elektronik ticarette güvenlik konusunda değerlendirilmesi gereken diğer bir konu da alıcıların elektronik ticaret sitelerinden alışveriş yapmak için vermek.
Mobilite ile Gelen Rekabet Avantajı Sunum Öyküm Dizdar.
“Yenilik ve Yüksek Teknoloji Üretir...”. Kısaca Mobit  Mobit, 1998’den bugüne katma değerli çözümler üreten, sektörel ihtiyaçlara yönelik donanım tedariği.
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
Dijital Dünyada Yaşamak
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
E-T ICARET N EDIR ? Temel Kavramlar. E-T ICARET N EDIR ? Internet üzerinde yapılan ticarettir. Bilgisayar, cep telefonu gibi aygıtlar tarafından kullanılır.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
HERMES ULUSLARARASI DANIŞMANLIK
YONT401 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
Bulut Depolama.
AĞ İŞLETİM SİSTEMLERİ Öğr. Gör. Mustafa SARIÖZ
İNTERNETTE YENİ BİR İŞ MODELİ OLARAK GRUP ALIŞVERİŞ SİTELERİ VE TÜRKİYE’DEKİ DURUMU Kemal Şahin Mimar Sinan Üniversitesi.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
SİZ Konsept ve Şirket ALTICOR Amway’in Sundukları Amway Ürünleri ve Hizmetleri, Depolaması - dağıtımı dahil Amway İş Fırsatı, mükemmel.
Multimedya (Çoklu ortamlar)
 E-TİCARETİN GELİŞME SAFHALARI  GELENEKSEL TİCARET İLE E-TİCARETİN KARŞILAŞTIRILMASI  E-TİCARETİN AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
Modern işletmeler için sınıfının en iyisi üretkenlik araçları Telista Bilişim ve İletişim Teknolojileri San. ve Tic. A.Ş
NetKafem Kullanımı Basit, Maliyeti Düşük, İşlevleri Güçlü
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
BİLGİSAYAR NEDİR?.
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Prof. Dr. Erman COŞKUN İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri Hafta 1 – Genel Kavramlar ve İşletmeler için YBS’nin Önemi.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Mobil Gaste. Neden Mobil Gaste? Okunabilirliği artırmak; Günümüzde insanlar cündanları olmadan dışarıya çıkabilirler ancak.
Dijital Bankasürans 7 Ekim 2015.
EBAv2.
1 E-Ticaret ve Güvenli Ödeme Kısım I. E-Ticaret Kısım II. Güvenli Ödeme Umur YILMAZ Comtech Tic. Ltd
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
KATILIM SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU VE DANIŞMANLIĞI
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
Merve ÇAKMAK.
WEB 2.0 ARAÇLARI.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
SOSYAL MEDYA VE ETKİLERİ. Sosyal Medya Nedir? En basit tabiriyle sosyal medya; Haber, içerik ve bilgi paylaşma, okuma ve keşfetme alışkanlıklarının değişmesidir.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

Platformlar ve Ağ Etkileri S. Şahin Tulga Platform Yöneticisi

İş Tipleri ve Ağ Yapıları Konvansiyonel İşler Ağ Oluşmamış (Çorap, Bardak, Mobilya vs.) Firma Kullanıcılar

İş Tipleri ve Ağ Yapıları Konvansiyonel İşler Platformlar Ağ Oluşmamış (Çorap, Bardak, Mobilya vs.) Tek Taraflı Ağ (VoIP Operatörü, Banka ATM vs.) Çok Taraflı Ağ (İşlemci, Arama Motoru, AVM vs.) Firma Kullanıcılar İletişim, Etkileşim, Paylaşım Tamamlayıcılar

Platformlar Ürün Platformları Aracı Platformlar Kurumların Ürün ve Hizmetlerinin Oluşmasında Temel Olarak Kullanılan Başka Kurum Ürün ve Hizmetleri Arayanlarla Sunanlar Arasında Ürün ve Bilgi Alışverişine Aracılık Eden Yapılar Alışveriş Merkezleri Seyahat Terminalleri Sanat Galerileri Lokantalar Seminerler ve Zirveler Hisse Senedi Borsaları Seri İlan Siteleri Arama Motorları Kredi Kartları Tüketici Ödeme Sistemleri Sadakat Kart Sistemleri Sağlık Platformları Sigorta Platformları Beyin Avcıları Oyun Makinaları Bilgisayar İşletim Sistemleri Video Oyun Konsolları PDF Doküman Ağı DVD Standardı Barkod Standardı Dizel Motor Karakterler (Barbie, Ken gibi) Tasarımlar (NBA, FB Logosu gibi) Ameliyat Hidrojelleri

Platform Örnekleri Platform Adı Platform Tarafları Platform Tipi VoIP Operatörü Konuşanlar Aracı Mobil Telefon Operatörü Seminer, Zirve Dinleyiciler, Konuşmacılar, Sponsorlar Kredi Kartı Kart Sahibi Alıcılar, Kart ile Ödeme Kabul Eden Satıcılar İş Bulma İş Arayanlar, Eleman Arayanlar Arama Motoru İçerik Arayanlar, İçerik Sunanlar Hal (Meyve, Çiçek vs.) Satıcılar, Yetiştiriciler (veya Aracı Tüccarlar) AVM, E-Ticaret Alıcılar, Satıcılar, Reklamverenler Emlak Komisyoncusu Emlak Arayanlar, Emlak Satanlar Sanat Galerisi Koleksiyonerler, Sanatçılar Lokanta Gıda Tüketicileri, Gıda Üreticileri Gece Kulübü, Çöpçatan Sitesi Erkekler, Kadınlar Üniversite Kariyer Günü İş Arayan Talebeler, Eleman Arayanlar Borsa Hisse Senedi Alanlar, Hisse Senedi Satanlar Gazete, Dergi Okuyanlar, İçerik Hazırlayanlar, Reklamverenler TV Seyredenler, Program Yapımcıları, Reklamverenler

Platform Adı Platform Tarafları Platform Tipi Seyahat Terminali Seyahat Edenler, Seyahat Şirketleri, Satıcılar, Reklamverenler Aracı Sigortacı Sigortalanmak İsteyenler, Sigorta Şirketleri Otoyol Araçlar, Yakıt İstasyonları, Satıcılar, Reklamverenler Ofis Otomasyonu Yazılımı Doküman Hazırlayanlar, Doküman Okuyanlar Mobil Telefon (Standart) Konuşanlar, Mobil Telefon Operatörleri Seri İlan Sitesi Alıcılar, Satıcılar Logo (Takım, Barbi vs.) Kırtasiye Alıcıları, Kırtasiye Üreticileri Ürün Video Oyun Konsolu Oyun Oynayanlar, Oyun Geliştiricileri Araç Motoru Araç Sahipleri, Yakıt İstasyonları, Tamirciler Yazılım Modülü Yazılım Kullanıcıları, Yazılım Geliştiricileri Blu-Ray Seyirciler, İçerik Sunanlar Wi-Fi Cihaz (PC, Akıllı Telefon, Tablet vs.) Kullanıcıları, Erişim Sunan Noktalar Internet Tarayıcısı İçerik Arayanlar, Web Sunucuları İşletim Sistemi Kullanıcılar, Yazılım Geliştiriciler İşlemci Kullanıcılar, Donanım Üreticileri, Yazılım Geliştiricileri Bisiklet Vites Sistemleri Bisklet Kullanıcıları, Bisiklet İmalatçıları

Müşteriye Sunulan Değerler Verimlilik Hızlı, Yüksek Performanslı, Masrafları ve İşletme Maliyetlerini Azaltan, Gecikmesiz Yapan, İşin Yapılıp Bitirilmesini Sağlayan Gelişim Kişisel ve/veya Kurumsal Olarak Gelişime Katkıda Bulunan Zevk ve Eğlence Eğlenceli, Komik, Heyecanlı, Lezzetli, Keyifli Güvenlik Fiziksel, Finansal, Bilgisel (Mahremiyet) Güvenliğe Katkıda Bulunan, Riskleri Azaltan İlişki Kalitesi Sıcak, Dost, Kazan-Kazan, Yardımcı, Güvenilir, Pohpohlayan, Saygılı … Kolaylık ve Rahatlık Erişilebilirliği Artıran, Ulaşımı, Bulmayı, Ödemeyi, Siparişi, Takibi, Öğrenmeyi, Değiştirmeyi Kolaylaştıran, … Çevre Kalitesi - Doğa Doğaya Saygılı, Doğayı Kollayan, Doğanın Kalitesini Artıran Çevre Kalitesi – Diğer Topluma Olunlu Katkı Yapan, (Temizlik, Güzellik, Kültür, Düzen gibi) İmaj Zengin, En İyiye Meraklı, Yenilikçi, Zevkli, Estetik, Sakin, Güçlü, Özgür, Hırslı, Aile Yönelimli, Olgun, Maceraperest, Bilgili, Tecrübeli, Sofistike, Hesaplı, Yetkin, Egzotik, Yetkin, Güvenilir, Mütevazı, Başkaldıran … Basitlik ve Yalınlık Basitleştiren, Özel Gereksinime Uyarlayan, Kişiselleştiren …

Müşteriye Sunulan Değerler Ürüne Sahip Olarak ve Kullanarak Ulaşılan Değerler Tüm İşlerde Başkaların da Ürüne Sahip Olması ve Kullanması İle Ulaşılan Değerler Sadece Ağ Etkili İşlerde

Ağ Etkileri Müşterilere Sunulan Değer Seviyesi Varolan Müşteri Sayısı Video Oyun Konsolları, Arama Motoru vs. Müşterilere Sunulan Değer Seviyesi Emlak Komisyonculuğu, Alışveriş Merkezleri vs. B2B Ticaret Siteleri, Dergi, Televizyon, Sosyal Medya Siteleri vs. Ağ Etkisiz Bir Platformun Müşteriye Sunduğu Değer Seviyesinin Varolan Müşteri Sayısı ile Orantılı Olması Varolan Müşteri Sayısı

Fiyat Değer İlişkisi THY ve Ortakları - İç Hatlar Yüksek Business Sınıfı Fiyat Seviyesi Ortalama Ekonomi Sınıfı Düşük Düşük Ortalama Yüksek Sunulan Etkin Değer Seviyesi

Platform Tarafları ve Etkileşmeler Platform Sağlayıcı Tarafları Biraraya Getiren Altyapı Sağlar Faaliyetleri Koordine Eder İşletme Kurallarını Belirler Oluşan Maliyetleri Üstlenir Taraflardan Gelir Toplar Taraflar (Platform Müşterileri) Platformu Kullananlar Tamamlayıcılar Taraf n Platform Sağlayıcı Taraf 1 Taraf 3 Aynı Taraf Katılımcılarının Etkileşmesi (Pozitif veya Negatif) Taraf 2 Diğer Taraftaki Katılımcılarla Etkileşmeler (Olumlu veya Olumsuz)

Çok Taraflı Ağ Etkileri Tanımı Platformun, Bir Tarafındaki Müşterilerine Sunduğu Değer Seviyesinin, Kendi veya Diğer Tarafta Varolan Müşteri Sayısı ile Orantılı Olması (Olumlu veya Olumsuz) Aynı Taraf Örnekleri Bir Oyun Platformundaki Oyuncu Sayısının Diğer Oyunculara Çekici Etkisi Bir Dergideki Reklamveren Sayısının Diğer Reklamverenlere Olumsuz Etkisi Karşı Taraf Örnekleri Bir Oyun Platformundaki Oyun Sayısının (Oyun Geliştiriciler) Oyuncu Sayısına Olumlu Etkisi Bir TV Kanalındaki Reklam Sayı ve Süresinin İzleyenlerin Sayısına Olumsuz Etkisi Platformun Müşterilerine Sunduğu Değer Seviyesi Varolan Müşteri Sayısı

Birbirini Besleyen Ana Döngü Ağ Etkili İşlerde Birbirini Besleyen Ana Döngü Ağ Etkileri Harekete Geçtiğinde ! Varolan Müşteri Sayısı Yeni Müşteri Aynı Taraf Karşı Taraf Artan Satış Azalan Birim Maliyetler Yükselen Kârlılık Daha Kıymetli Değer Pozisyonu Üretimde Ölçek Ekonomisi Olduğunda !

Lider Platform Olmak İçin 12 Adım Pazara Erken Girin İlk Müşterileri Sübvanse Edin Müşterilerin Birbirleri İle İletişim, Etkileşim ve Paylaşımını Sağlayın Doğru Fiyatlama Yapın Tarafların Ödeme Gücü ve Fiyata Duyarlılığı Platform Ürününün Marjinal Maaliyeti Olumsuz Ağ Etkilerinin Varlığı Ödüllerle Aynı Taraf Ağ Etkilerini Artırın Platformunuza Uyumlu Tamamlayıcı Ürünlerin Gelişmesini Teşvik Edin Platformun Çekiciliğini Artıracak Marka Müşteriler Edinin Platformunuzu Daha Çok Müşteriye Hitap Edecek Şekilde Geliştirin Platformunuzun Uyumluluğuna Dikkat Edin Platformunuzun Geri Uyumlu Olmasını Sağlayın Platformunuz Lider Platform Değilse Lider Platformla Uyumlu Olmasını Sağlayın Platformunuz Lider Platform ise Diğer Platformların Uyumlu Olmamasını Sağlayın Rakiplerle İşbirliği Yapın Başka Platformlar Tarafından Kuşatılmayı Önleyin Platformunuzun Duyurmak İçin Müşterilerinizi Kullanın

Teşekkür Ederiz ! www.profitkar.org