Olumlu Disiplin Yöntemleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hazırlayan ve Sunan Fatma Sena YAMAN.
Advertisements

MUSTAFA YEŞİLADA
UZAKTAN EĞİTİMDE ZAMAN YONETiMi Uzm.Nazime Tuncay.
EKİP ÇALIŞMASI.
 HAZIRLAYAN : MEHMET RAC İ KILIÇ.  Anne ve babalar!  Genellikle çocuklarımızın çok zeki oldu ğ unu dü ş ünürüz; ancak okulda bazı derslerden ba ş.
 Web-Log kelimesinden türetilen bloglar, yazarların herhangi bir konu hakkında hızlı ve kolay ş ekilde yorumlarını, ba ğ lantılarını yazılarını, resimlerini,
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
AHMET NAFİZ DEMİR * * 2005 a.g.b k.g.b z.g.e a.g.b a.g.b o.l.m a.g.b
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ.
ANA BABA VE ERGENLİK.
. DİSİPLİN. . DİSİPLİN D İ S İ P L İ N * Disiplin, “kurallar dahilinde davranış eğitimi” ya da “doğru davranış ve hareketi geliştirmek için tasarlanmış.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Uzaktan Eğitim Kuramları
0-6 Yaş Arası Çocukların Temel Gelişimsel Özellikleri
Distimik bozukluk Siklotimik Bozukluk
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ANA BABA TUTUMLARI. Tuncay DEMİRTAŞ.
Armand Vallin Feigenbaum
YAPI(PLAN).
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE ÖZELLİKLERİ
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
6-7 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ 1.sınıf velilerine tavsiyeler
GELİŞİM PİSKOLOJİSİ.
ÇOCUĞA OLUMLU DAVRANIŞ KAZANDIRMA
OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRMEDE
Medya Araçlarının Yararları Ve Zararları
ÇOCUKLARIMIZA OLUMLU DAVRANIŞ KAZANDIRMA YÖNTEMLERİ
AİLE VE İLETİŞİM AİLE VE İLETİŞİM.
Ekinözü Çok Programlı Lisesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin etkinlikleri, önleyici ve gelişimsel rehberlik hizmeti anlayışı çerçevesinde;
KÜLTÜR-EDEB İ YAT KULÜBÜ. Kulüp Danı ş man Ö ğ retmenleri Arzu ÜSTÜN Gülçin TILFARLIG İ L.
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
OKUL ÖNCESİNDE AİLE KATILIMI
YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ
ÇOCUKLARIMIZ VE SINAV. SINAV KAYGISI Daha önce öğrenilen bilgi Başarısızlık korkusu Sınav anı SINAV KAYGISI.
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
ANNELER İÇİN EVDE DİSİPLİNİ SAĞLAMA YOLLARI
SINAV KAYGISI VE AİLE.
Şenay ERTÜRK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
TÜRKİYEDE UYGULANAN EĞİTİM PROGRAMLARI
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
ÇOCUĞUMUN DAVRANIŞLARINI KONTROL ETMESİNİ NASIL SAĞLAYABİLİRİM?
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
BETÜL GÜTLEK TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ 2. SINIF WEB 2.0.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
 "Dünyada her yıl yakla ş ık 1,6 milyon insanın ş iddet olayları sonucu hayatını kaybetti ğ ini biliyor musunuz? Yapılan halk sa ğ lı ğ ı ara ş tırmaları,
"Temelinde sevgi olan hiçbir eğitim başarısızlığa uğramaz.“
6. KADEME SINIFLAR ARASI BİLGİ YARIŞMASI 30 AĞUSTOS ORTAOKULU.
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
1993 yılında kurulan adı anne çocuk e ğ itim vakfı kelimelerinin ba ş harflerinden olu ş an bir sosyal ve yardımla ş ma vakfıdır.Açev’in Birle ş mi ş.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
Hazırlayan : Atahan Aybars ERDEM Fatih ALBAYRAK yılında Bursa’da kurulan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, yıllık 360 bin otomobil ve 450 bin motor.
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
İLETİŞİMİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
AİLE TUTUMLARI.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

Olumlu Disiplin Yöntemleri

Disiplin Çocuğun olumsuz davranışına tepki olarak cezanın kullanımı mı disiplin ?

Yoksa yoksayoksa yoksa yoksayoksa Yoksa yoksa yoksa yoksa yoksa yoksa yoksa yoksa yoksa yoksa yoksa yoksa yoksa yoksa yoksa Yoksayoksa yoksaYoksa yoksa yoksa yoksa yoksa yoksa yoksayoksa yoksa Yoksa yoksa yoksayoksa yoksa yoksa Yoksa yoksa yoksa yoksa yoksa yoksa yoksa yoksa yoksayoksa yoksa

Çocuğun davranışlarına katı sınırlar koymak ve onu her yönden kontrol altına almak yerine, Kendi davranışlarının sonuçlarını kabul etmesi, sorumluluklar almasına ve özdenetim geliştirmesine yardımcı olmak mıdır disiplin ?

DİSİPLİNİN İLKELERİ Kararlılık, anne-baba çocuğun uyması gereken kurallar konusunda kararlı olmalıdır.kararlı bir tonsa sunulan istekler, çocuk tarafından genellikle dinlenir. Kesinlik, anne- baba çocuğa koyduğu kurallar konusunda kesin bir tavır sergilemelidir. Süreklilik, önemli bir ilkedir. Ebeveynler kurallar konusunda farkı zamanda farklı uygulamaları onaylamadıklarını belirtmeli ve tutarlı olmalıdır. Sakinlik, kurallara uyma sırasında yaşanan çatışmalarda ebeveynler sakinliğini korumalı ve çocukla sonu gelmeyecek tartışmalara girmemelidir. Ödüllendirme, çocuklar uygun davranışın öğrenilmesinde olumlu dönütler almak isterler. Aileler çocuğun olumlu davranışını desteklemeli ve beğendiklerini övgü içeren sözcüklerle ifade etmelidirler.

Kurallar Kimin İçin Bir düşünün . . . Çocukken hangi kurallara uymanız bekleniyordu ? Neler hissediyordunuz? Çocukken uymadığınız kurallar nelerdi? Bu kurallar karşısında neler hissediyordunuz? Size koyulan kurallar ile sizin çocuklarınıza koyduğunuz kuralları karşılaştırınız ?

Çocukta olumlu davranışı geliştirmede kuralların belirlenmesi Kuralların sayısı sınırlı olmalı ve kesinlikle uygulanmalıdır. Kurallar mantıklı olmalı ve çocukların uyabileceği düzeyde olmalıdır. Kurallar, çocuktan ne beklediğimizi açıkça ortaya koymalı ve onu yönlendirmelidir. Bir şeye ‘Hayır ‘ dendiğinde neden ‘Hayır’ dendiği açıklanmalı ve değişik seçenekler sunulmalıdır. Kurallar mümkün olduğunca olumlu kelimelerle ifade edilmelidir. Kurallar, gerek anne gerekse baba tarafından tutarlı bir şekilde uygulanmalıdır. Çocuğa kuralların belirlenmesinde söz hakkı verilmelidir. Ailenin koyduğu kurallar uyulmadığı taktirde olabilecekler çocuğa abartılarak söylenmemelidir.

Olumlu disiplin için dikkat edilecek noktalar Disiplin açısından şiddet hiçbir şekilde kullanılmamalıdır !!! Çocukların davranışlarının davranışlarının sorumluluğunu yüklenebilmeleri için kendi başlarına karar almaları ve sonuçlarını yaşamalarına izin verilmelidir. Aileler her kararı kendileri vermeyip hangi kararları çocukların verebileceğini onların yaş ve gelişim düzeyine göre belirlemelidir. Ailede her bireyin aynı olmayacağı, bireysel olarak aile üyelerinin birbirinden farklı olabileceği kabul edilmelidir.

Olumlu disiplininin özdenetim oluşturmaya yönelik olması gerektiği unutulmamalıdır. !!!!!!!Olumlu disiplin, ancak sevgi dolu ve destekleyici bir ortamda gerçekleşir.Aileler çocuklarının ihtiyaçlarına duyarlı olmalı , çocuklarının anlatmak istediklerini dinlemeli ve gereksinimlerini fark etmelidirler.

özdenetim Özdenetim, çocuğun kendi kendini yönetme yeteneğini kazanmasıdır.

Özdenetimi geliştirmek için yapılması gerekenler Koşulsuz sevgi vermek Tutarlı davranışlar sergilemek İletişimde açık olmak Problem çözme becerisi kazandırmak

Koşulsuz Sevgi Vermek Sevildiğini ve değer verildiğini hisseden çocuk, çevresinde konulan kurallara uygun davranışlar sergiler. Bu nedenle anne ve babalar çocuklarına sevgilerini ve değer verdiklerini bir koşula bağlamadan sunmalıdır.

Tutarlı davranışlar sergilemek Çocuğun aynı davranışlarına farklı zamanlarda farklı tepkiler vermek çocuğun bocalamasına sebep olur. Bu nedenler aileler çocuklara karşı davranışlarında tutarlı olmalıdırlar.

İletişimde açık olmak İletişimde kullanılan kavramların çocuklar tarafından anlaşılması çok önemlidir. Yanlış bir davranış, çocukla göz teması kurarak kesin bir ses tonu ile iade edilmelidir.

Problem çözme becerisi geliştirmek Çocuklara problem çözme becerisi kazandırmak için; yapabileceği işlerle ilgili sorumluluk vermek Sorunlarını kendisinin çözmesi konusunda destek sağlamak Çeşitli problem durumları ve çözümleri ile ilgili örnekler sunmak gibi yöntemler kullanılabilir.

Okul Psikolojik Danışmanı TEŞEKKÜRLER Okul Psikolojik Danışmanı Zeynep KOÇAK

Kaynakça T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, okul öncesi, olumlu disiplin