Etkili İletişim.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ahmet YORDAM EVRENİN YARATILIŞI
Advertisements

Nilüfer Değerler Eğitimi Projesi (Nildep)
AHLAKİ TUTUM VE DAVRANIŞLAR
 Bilinç  Hizmet  Marka  Kalite  İ lke  Do ğ ru bilgi  Do ğ ru yöntem  Do ğ ru uygulama.
Çocuk ve Ergenlere DİN ÖĞRETİMİ
Hz.muhammed’in ahlakı.
Sunu: akie
Rahmet Peygamberi Hz. Muhammed (S.A.V.).
Hz. Muhammed (s.a.v.) İnsanlara Değer Verirdi
بسم الله الرحمن الرحيم Yaz Kur’an Kursları Yol Haritası.
Etkili İletişim.
Elif Azize Odaba ş ı Elif Azize Odaba ş ı 6B – B – 1448 ALTIPARMAK FETH İ AÇANÇ İ ÇEK O.O. ALTIPARMAK FETH İ AÇANÇ İ ÇEK O.O. Bismillahirrahmanirrahim.
Etkili İletişim. Muhatabımız 1) Gündemle demlenmeyenler 2) Lafızperest olmayanlar 3) Kişi bekçisi değil fikir işçisi olanlar “söz meclisten içeri”
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
ALLAH İLE İLETİŞİM YOLLARI
Farabi ve Türk-İslam Sentezi İslamiyetİmanFarabiFelsefeMantık A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research,
VAAZ VE HİTABETTE FARKLI DURUMLARI VE OLAYLARI GÖZETME
0-6 Yaş Arası Çocukların Temel Gelişimsel Özellikleri
KUR’AN-I KERİM’İN İÇ DÜZENİ
4. SINIF 1. ÜNİTE 1.5. SELAMLAŞMA
GÜLÜCÜK-6 DERGİSİ YARIŞMASINA HOŞ GELDİNİZ.
DERS SEÇİMİ Ne Zaman Nasıl.
Ders: Siyer Sınıf: 10.sınıf Süre: Bir ders saati
KUTLU DOĞUM HAFTASI YASEMİN KOLSUZ /C bilgidagi.com.
Hazırlayan: Dr. Ali KUZUDİŞLİ
GÜZEL AHLÂK Din Görevlisi:.
DUA: Allahım benim, ailemin, yakınlarımın ve sana inanan bütün müslüman kardeşlerimin ve ahiri aleme göçmüş bütün akrabalarımın ve onlar gibi bütün.
Demek ki geceler bensiz de güzel Yoklu ğ um canına tesir etmemi ş Ha benim ellerim ha ba ş ka bir el Gariplikler garibine gitmemi ş Demek ki.
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
V. REHBER VAİZ YETİŞTİRME PROGRAMI SUNUM VE DEĞERLENDİRME GRUPLARI

Berat Kandiliniz mübarek olsun. Sunu ve Müzik : Vasfi Ayaz
GÜNCEL DE Ğ ERLER ÜRET İ P YA Ş IYORUM….  Ça ğ ımızın problemlerinden biri olan payla ş ma konusunda ben ne yapabilirim? Bu sorunun cevabını bulmaya.
IHLAMURLAR ÇİÇEK AÇTIĞINDA GEL...
4/ KELİMEİTEVHİT VE KELİMEİŞEHADETİ ÖĞRENİYORUM
« Nerede olursan ol Allah’a karşı gelmekten sakın; yaptığın kötülüğün arkasından bir iyilik yap ki bu onu yok etsin. » HZ. MUHAMMED (S.A.V.)
3. Sempatik ve Esprili Konuşmak
Hz. Muhammed (s.a.v.) Sabırlı ve Cesaretliydi
DEĞERLER EĞİTİMİ KİŞİLİK SAHİBİ OLMAK.
4. İYİLİĞİ EMREDİP KÖTÜLÜĞE ENGEL OLMALIYIZ
İNSANIN PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İHTİYACI
1. Anne Babanın Çocuklara Davranışı
3. İYİLİKTE YARIŞMALI VE YARDIMLAŞMALIYIZ
بسم الله الرحمن الرحيم Etkili İletişim.
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
IV.ÜNİTE HADİS ÇEŞİTLERİ.
Son Dönem -devam 11. Ders.
DERS SEÇ İ M İ. NEDEN NASIL NE ZAMAN  Ders seçimi 9. sınıfın sonunda ders kesiminden itibaren haziran ayının son iş günü mesai bitimine kadar.
HIZLA YOK OLAN İKİ TOPLUMSAL DEĞER
Sabreden Zafere Ulaşır
BİLGİ YARIŞMASI A Grubu B Grubu C Grubu D Grubu.
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
İNSAN HAKLARI VE ÖZGÜRLÜKLERİ
3.1. Güzel Söz Söyleyelim 3.2. Güzel Davranışlarda Bulunalım
Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleri nelerdir?
AKLIN KORUNMASI.
dİn kültürü ve ahlak bİlgİsİ
VAAZDA MENKIBE VE ŞİİRLERDEN YARARLANMA ESASLARI
ÜNİTEMİZDEN NELER ÖĞRENDİK
HZ. Muhammed’in Hayatı Performans görevi. Peygamberimizin sağlığı korumak ile ilgili örnek almamız gereken sünnetleri KONU.
{ HZ.Muhammed’in hayatından örnek davranışlar Hz.Muhammed Sabırlı ve Cesaretliydi.
İLETİŞİMİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER
9. Sınıf 4. Ünite Öğrenme Alanı: Vahiy ve Akıl
6. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ BİLGİ YARIŞMASI
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
HAZIRLAYAN:Ö.ENSAR DURMUS İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUM.
İSLAMDA KUL HAKKI İHLALİ
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı 6. SINIF 1. ÜNİTE Ünite Konuları için tıklayınız.
بسم الله الرحمن الرحيم Etkili İletişim.
DİN PEDAGOJİK EĞİTİMİNDE İLKELER Seyyid ŞİŞMAN Psikolojik Danışman
Sunum transkripti:

Etkili İletişim

Etki ve İletişim Etki : Bir kimse veya nesnenin başka bir kişi üzerindeki gücü, tesiri. İletişim : Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. ın

Doğru şeyi söyleyebilmek. Köprü kurun duvar örmeyin Etkili İletişim Doğru insana, Doğru zamanda, Doğru yerde, Doğru şekil ve tavırla, Doğru şeyi söyleyebilmek. Köprü kurun duvar örmeyin ın

Etkili İletişim Doğru insana, ın

Etkili İletişim Doğru zamanda, ın

Etkili İletişim Doğru yerde, ın

Etkili İletişim Doğru şekil ve tavırla, ın

Doğru şeyi söyleyebilmek. Etkili İletişim Doğru şeyi söyleyebilmek. ın

Öncüller

“En temel bilgi tanımak” “En temel tepki varlamak” İlkeler Olmak İnsan “ En büyük ünvan insan” Güvenilir “En güçlü bağ güven” Tanış “En temel bilgi tanımak” Farkında “En temel tepki varlamak”

Gözde ve Sözde Eylemler Tebessüm Güzel(i) Görmek Özür İncit/nmemek (Davet) Güzel(i) Görmek (Sıhhat) İncit/nmemek (Devam) Özür (Tamir)

Engeller Kendini Aşamamak Hased Kibir Riya Zillet “Zillet illettir” “Kibir kirdir” Hased “Hased settir” Riya “Riya rüyadır” Zillet “Zillet illettir”

Sîret ve Basîret sahibi olmaktır. Alınganlık değil farkındalıktır. Özetle İletişim Sîret ve Basîret sahibi olmaktır. Rakip değil ekip olmaktır. Alınganlık değil farkındalıktır. Göze değil gönle girmektir.

Hedefler Bırakmak Allah katında Dualarda İs değil iz Şan değil insan Unutulmamak

وَصِدْقُ حَدِيثٍ وَحُسْنُ خَلِيقَة وَعِفَّةٌ فِى طُعْمَةٍ » « أَرْبَعٌ إِذَا كُنَّ فِيكَ فَلاَ عَلَيْكَ مَا فَاتَكَ مِنَ الدُّنْيَا حِفْظُ أَمَانَةٍ وَصِدْقُ حَدِيثٍ وَحُسْنُ خَلِيقَة وَعِفَّةٌ فِى طُعْمَةٍ » (Ahmed b. Hanbel, Müsned, 2 / 177) الْمُؤْمِنُ مَأْلَفَةٌ - مُأْلَفٌ - وَلَا خَيْرَ فِيمَنْ لَا يَأْلَفُ وَلَا يُؤْلَفُ (Ahmed b. Hanbel, Müsned, 2/400; 5/335) اللَّهُمَّ اجْعَلْ سَرِيرَتِى خَيْرًا مِنْ عَلاَنِيَتِى وَاجْعَلْ عَلاَنِيَتِى صَالِحَةً (Tirmizi, Deavat, 123)

…yapmaya devam edeceğim, …yapmaya başlayacağım, Bundan sonra …yapmaya devam edeceğim, …yapmaya başlayacağım, …yapmayı bırakacağım.

Olmak İçin Okumak Kur’an-ı Kerim (İletişim Temasıyla) Hadis (İletişim Temasıyla) “Muhammed” (Hitabeti) Mad., DİA Bir Eğitimci Olarak Hz. Muhammed.., A. Ebû Gudde Siyer (Peygamberimiz (sav) ve sahabileri ile İletişimi Temasıyla) İslami Gelenekte Eğitim Ahlakı, Kinani, (Çev. M. Şevki Aydın) Din Eğitiminde Etkili İletişim, Ahmet Koç, İstanbul, 2011 Vazgeçmek Özgürlüktür, Ali SAYDAM İktidar Yalnızlıktır, Ali SAYDAM Algılama Yönetimi, Ali SAYDAM İnsan ve İletişim, Ertuğrul Yaman Güzel İnsan Modeli & Mesnevi Terapi, Nevzat Tarhan Koruyucu Psikoloji, Kemal Sayar Drive, Daniel Fink Sen Ben ve Çocuklarımız, Nevzat Tarhan Var mı Beni Anlamak İsteyen, Nevzat Tarhan Mesnevi Terapi, Nevzat Tarhan

MAİL EDERSENİZ MEYLEDERİZ makin119@hotmail.co.uk. 0535 462 47 34