DR. Tuba YAVAŞ -Zirve Üniversitesi Eğitim Fakültesi EYTPE ABD

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Advertisements

Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
DR. Tuba YAVAŞ -Zirve Üniversitesi Eğitim Fakültesi EYTPE ABD
DR. Tuba YAVAŞ -Zirve Üniversitesi Eğitim Fakültesi EYTPE ABD
KALİTE VE GÜVENCE POLİTİKA BELGEMİZ KALİTE VE GÜVENCE POLİTİKA BELGEMİZ İÇİNDEKİLER MİSYONUMUZ 2 VİZYONUMUZ 2 TEMEL DEĞERLERİMİZ 2  Dürüstlük 2  Tarafsızlık,
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL STANDARTLARI
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
İç Denetim.
İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI.
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Büro Yönetimi Öğretmeni Fatma GEZ BALIKESİR / BANDIRMA – İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Büro Yönetimi ve Resmi Yazışma Kuralları.
OKUL YÖNETİCİLERİNİN DENETİM STANDARTLARI
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
H.Abdullah KAYA Daire Başkanı Ankara
Denetim ve Rehberlik Sistemi ile İKS İlişkisi “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
STRATEJİK PLANLAMA.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Ek:2 İlköğretim Kurumları Standartları Kavramlar-1 Standart Alanı: İlköğretim kurumlarındaki temel hizmet süreçlerine göre, ilişkili ve kategorik standart.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRÜLÜĞÜ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ YÖNETİCİ YETKİNLİKLERİNİ ARTIRMA EĞİTİMİNE
EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
DENETİM İHTİYACI, DENETİM TÜRLERİ VE DENETİM BENZERİ KAVRAMLAR
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
SAĞLIK YÖNETİMİ TOPLULUĞU Yönetim, en geniş anlamda ortak bir amacı gerçekleştirmek için işbirliği içinde çaba gösteren birey ya da grupların.
MERKEZİ BÜTÇELEME SÜRECİNDEKİ DENETİM (İÇ DENETİM)
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
ÇOCUK MAHKEMELERİNDE PSİKOLOJİK DANIŞMAN OLMAK
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Sunum transkripti:

DR. Tuba YAVAŞ -Zirve Üniversitesi Eğitim Fakültesi EYTPE ABD EĞİTİM DENETİMİ DERS 1 DR. Tuba YAVAŞ -Zirve Üniversitesi Eğitim Fakültesi EYTPE ABD 19.02.2013

? Öğretmenler her gün lambaları dolduracak, bacaları temizleyecek ve fitilleri kısacaklardır. Her öğretmen bir kova su ve bir kova kömür getirecektir. Kalemlerinizi dikkatle yapın ve kalemleri öğrencilerin beğenisine göre yontabilirsiniz. Erkek öğretmenler haftada bir akşam mahkeme üyeliği için ya da düzenli olarak kiliseye gidiyorsa iki akşam okulda alıkonabilir. Okuldaki on saatten sonraki zamanı öğretmenler İncil ya da diğer kitapları okumak için kullanabilirler.

? 6. Evli ya da nişanlı kadın öğretmenler yakışık almayan davranışlar içinde iseler işlerine son verilecektir. 7. Sigara ya da alkol kullanan bütün öğretmenler, kamusal alanlarda ya da bir berber dükkanında traş olurken değerleri, niyetleri, dürüstlük ve doğrulukları konusunda iyi izlenimler bırakacaklardır. 8. Beş yıl boyunca verimli ve hatasız performansla çalışan öğretmenlere, Eğitim Kurulunun onayı ile haftalık 25 …. maaş artışı sağlanacaktır (Oliva ve Pawlas, Akt. Aydın, 2012: 7).

Bu okul nerede olabilir?

Teftiş TEFTİŞ KAVRAMI denetim kontrol tetkik soruşturma irşat tahkik denetleme Teftiş denetim kontrol tetkik soruşturma irşat tahkik tahkikat muayene murakabe

Denetimin Gerekliliği 1. Yönetim literatüründe “entropy” olarak bilinen örgütün güç kaybetmesini önlemektir. Sistem denetimsiz kalırsa yalnızlık, düzensizlik, kapalılık ve durağanlığa gömülür ve güç yitimi ortaya çıkar (Kimbrough ve Burkett, 1990: Akt. Aydın, 2012: 3).

Denetimin Gerekliliği 2. Denetimin kontrol etmekten öte geliştirme odaklı bir işlev içinde görülmesidir (Aydın, 2012: 3).

Teftiş?

Teftişin Amacı Kamu ve kurum yararına insan davranışlarını kontrol etme sürecidir (Taymaz, 2012: 3).

Tanımlar 1. Kamu sektöründe veya tüzel kişiliği bulunan kurumlarda yapılmakta olan işlerin mevcut mevzuata (kanun,tüzük,yönetmelik,genelge ve emirlere) uygun olarak yapılıp yapılmadığının yetkili kimseler tarafından denetlenmesi ve gözlenmesi sürecidir (Taymaz, 2012: 4).

Tanımlar 2. Yönetsel bir bakış açısı (Harris ve Bassent): Okulun temel öğretimsel amaçlarını gerçekleştirmesini doğrudan etkilemek için, okulun işleyişini sağlamak ve değiştirmek amacıyla okul çalışanlarının insanlar ve diğer nesnelerle ilişkili olarak yaptığı her şeyin denetimi (Aydın, 2012: 4).

Tanımlar 3. Program geliştirme etkinliği (Cogan): öğretim programının yazılması ve gözden geçirilmesi, öğretim materyalinin hazırlanması, öğretim sürecinin geliştirilmesi, öğretim sonuçlarının ailelere açıklanması ve genel olarak eğitim programının bütününün değerlendirilmesi (Aydın, 2012: 4).

Tanımlar 4. Öğretim süreci (Marks, Stoops ve King): öğretim programı ve öğretimin geliştirilmesini sağlamayı amaçlayan uygulama ve eylemlerin değerlendirilmesi(Aydın, 2012: 4).

Tanımlar 5. İnsan ilişkileri süreci (Kimbal Wiles): denetici, iletişim kuran, insanların birbirlerini dinlemesini sağlayan, benzer sorunları ve birbirine yardım edebilecek kaynakları olan kişileri bir araya getiren, bireyleri yeni çalışmalar yapmaya teşvik eden…(Aydın, 2012: 4).

Denetimin Önemi Denetim, Hukuksallığı güçlendirir. kişiliği ve erdemi korur. Çalışma gücünü artırır. Kötülükleri, yozlaşmaları ve sakıncaları durdurur. (Taymaz, 2012: 6).

ÖNEM Denetim olgusu, sorumluluk bilincinin, görev anlayışınınve çalışma duygusunun itici gücüdür (Taymaz, 2012: 4). Denetim, bir baskı aracı ve yöntemi değil; SÜREKLİ EĞİTİMDİR.

ÖNEM DÖNÜT BESLEME GERİ BESLEME FEEDBACK YÖNETİM SÜREÇLERİ açısından önem arz eder. 1.Karar 2. Planlama 3. örgütleme 4. iletişim 5. etki 6. koordinasyon 7. değerlendirme DÖNÜT BESLEME GERİ BESLEME FEEDBACK

Denetimdeki gelişmeler 1. Bilimsel denetim: yeniliklere ve alan araştırmalarına dayanır. Denetim ilkelerini pozitif hukukun düzenleyici kurallarından ve bilimsellikten alır. 2. Eğitsel liderlik: işbirlikçi, önlemler önerici, istek ve yetenekleri ortaya koyan, bireysel ve grup görüşmeleri ve çalışmaları. 3.Yapıcı ve bulucu teftiş: çalışmaların plana uygun ve geleceğe açık olmasını, birleştirici, uzlaştırıcı,kamu ve kurum yararına dönük olmasını,analizler sonunda sentezlere gidilmesi (Taymaz, 2012: 8-9).

Teşkilat Şeması

Rehberlik ve Denetim Başkanlığı MİSYONUMUZ Bakanlığımızın merkez, taşra, yurt dışı teşkilatında yapılan her türlü faaliyetin; mevzuata, plan ve programa uygunluğunu sağlamak ve eğitim-öğretim sistemine değer katmak amacıyla rehberlik, denetim, inceleme, ön inceleme ve soruşturma işlemlerini yürütmek.

Rehberlik ve Denetim Başkanlığı VİZYONUMUZ Rehberlik ve denetim yoluyla; bireysel ve kurumsal gelişime öncülük ederek, eğitim öğretimde mükemmelliğin yakalanmasını ve her vatandaşın uluslararası standartlarda kaliteli eğitim almasını sağlamak. KALİTE POLİTİKAMIZ Eğitim-öğretim faaliyetleri süreç ve sonuçlarını; mevzuata, Bakanlıkça belirlenen amaç ve hedeflere, kalite standartlarına, performans ölçütlerine göre analiz etmek, karşılaştırmak ve ölçmek, kanıtlara dayalı olarak değerlendirmek ve sürekli geliştirmek.

Sırada hangi konu var?

Ertesi haftaya 