Tedarikçi Seçme Politikaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

Lojistik Yönetimi Ders – V
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
MALZEME İHTİYAÇ PLANLAMASI
Strateji Tasarımı İlker acar.
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
MODÜL 4 Organizasyon.
MODÜL 3 Ekipman Yönetimi.
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
TGSD Başvuru Formu Dikkat Edilecek Hususlar
Bütünleşik Dökümhane Çözümü
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
Tedarikçi Tarafından Yönetilen Stoklar (TYS)
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Lojistik Yönetimi Ders – II
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
24 Kalite yönetimi.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
TEDARİK (SATINALMA) TEDARİK FONKSİYONU:
Tamir Bakım Planlaması
Müşteri Hizmetleri/ Karşılama Oranı Planlaması
FİNANS DIŞI ALANLARDA ÇALIŞANLAR İÇİN
Lojistik Stratejisinde Tedarik
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
DÜŞÜNCE KALİTESİ-YARATICILIK-iNOVASYON
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Bilişim sistemlerinin türleri
Strategic Business Planning for Commercial Producers
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
2.BÖLÜM NİHAİ Tüketici, Örgütsel Tüketici, Tüketici Satınalma Karar Süreci ve Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler Nihai pazarlar ve Nihai tüketici.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Manufacturing Planning and Control – İmalat/Üretim Planlama ve Kontrol
Alacak ve Stok Yönetimi
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
MM-Malzeme Yönetimi Genel Sunumu
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
SATINALMA YÖNETİMİ ve TEKNİKLERİ Eğitimi
Sunum transkripti:

Tedarikçi Seçme Politikaları Satınalma ve Tedarikçi İlişkileri Yönetimi Türk Lojistik Enstitüsü Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri © Latin America Logistics Center, 2005

Tedarikçi Seçme İhtiyaç Analizi Teklifleri Değerlendirme Amaçlar, Seçim Kriterleri Ziyaret Etme Yetkin Tedarikçilerin Belirlenmesi Sözleşme Müzakereleri Tedarikçilere RFI/RFQ yerleştirilmesi Son Seçim

Tedarikçileri Yönetme… I. İhtiyaç Analizi II. Teklif Talepleri III. Tedarikçilerin Değerlendirilmesi ve Seçilmesi IV. Teklif Müzakereleri V. Sözleşmeler VI. Tedarik Kontrolü

I. İhtiyaç Analizi Özellikler Taslaklar Sözleşme Toplantılar Kontrol Talimatları Talep Tahmini Kalite Standartları Testler Sözleşme Özellikleri Taslaklar(çizimler) Satınalma Siparişleri

İhtiyaç Analizi – Tedarikçilerin Sınıflandırılması Statü Denetim Sertifikalı Tedarikçiler Yetkin Tedarikçiler Onaylanmış Tedarikçiler İlk Seçim,Yakın İlişki Seçilmiş Tedarikçi Grubu,Kalite Denetimleri yapılmıştır, İş hacimleri artmaktadır Arada sırada kullanılırlar, Pahalı ürünler, Prototipler, Ofis malzemeleri temininde yararlanılır Kontrol yok Denetim kadar sıkı olmayan Kontroller Garanti, Toplam Denetim

Tedarikçi Fonksiyonunu Optimize etme Azalt: - Toplam Tedarik Maliyeti - Tedarikçi Sayısı Bağlı olarak: - Karşılama Oranı - Ürün Kalitesi

II. İstenilen Bilgi RFI/RFQ Şirket Profili Müşteri Portföyü Kapasite Teklif edilen Karşılama Oranı Ürünü Geliştirmede kullanılan Teknoloji Sunulan Kalite Standartları Sunulan İlave Hizmetler Geri Dönen Ürünlere ilişkin Politikalar Ters Lojistik Tedarikçinin Müşterileri Kim Benim İşimin onda Temsil ettiği Satış %’si Tedarikçinin diğer Müşterileriyle Bağlantı Tedarikçinin Hizmet veya Ürün sunmadaki Ayrıcalığı Tedarikçinin çalıştığı pazarın bölümleri Rakiplere karşı Hizmet Politikası

III. Tedarikçi Segmentasyonu Çoklu Segmentasyon Kriterleri Aşağıdakilere bağlı Segmentasyon Kriterleri: İşe Uygunluk Tedarikçileri ölçme ve değerlendirme kolaylığı Her bir Gösterge için Ağırlık Belirleme

Tedarikçi Segmentasyonu Segmentasyon Kriterleri Ürün Kritikliği Ürün Satış Hacmi Üretim Kapasitesi Kurumla Entegrasyon Derecesi Sertifikasyon Coğrafi Konum

Tedarikçi Segmentasyonu Segmentasyon Politikaları Sistem: Yeşil, Sarı, Kırmızı Karşılama Oranı %’si Tedarikçinin Sertifikasyon Seviyesi Segment başına düşen Tedarikçi Sayısı Ödeme Şemaları

Tedarikçi Segmentasyon Politikaları Tedarikçi Grupları Müşteri Grupları Entegrasyon Tedarikçi Politikası Müşteri Hizmet Politikası 12

Segmentasyon Politikası GYR Sistemi Satın alınan siparişte Doğrulama Şemasını açıkça belirtin Tedarikçi ve İşveren Doğrulama Şeması konusunda hemfikir olmalıdır Sonuçlar Tedarikçi ve İşverenle paylaşılmalıdır

Tedarikçi Seçim Kriterleri Teknik Kullanıma Uygun Destek Proje geliştirme Denetim Finansal Lojistik Karşılama Oranı Teslim Süresi

Tedarikçinin Kilit Performans Göstergeleri Değerlendirmenin Amacı Maliyetleri Azaltmak, Verimliliği Artırmak, Kaliteyi Yükseltmek ve Teslim Sürelerini Kısaltmaktır Sertifikasyon Sürecinde her KPI için Amaçlar ve Etkinlik Hedefleri belirtilmelidir

Tedarikçinin Kilit Performans Göstergeleri Etkililik , Etkinliğin ötesindedir. Etkinlik işi doğru yapmaktır. Etkilik ise doğru işleri yapmaktır Üretkenlik, genel olarak Girdi ve Çıktı arasındaki orandır Üretkenlik, etkinlik anlamına gelmez, tersi de söz konusu değildir..

Tedarikçinin Kilit Performans Göstergeleri Rekabetçilik Şirketin kıyaslanabilir maliyetlerde rakiplerinin sunduğu değerin ötesinde bir değer sunabilme yetisidir Müşteriler tarafından üstün olarak nitelendirilebilecek “Benzersiz” bir iş yapma yöntemidir

Tedarikçinin Kilit Performans Göstergeleri Finansal Ürün Fiyatı İndirimler Üretkenlik Tedarikçinin Stok Geri Dönüşleri Zaman Teslim Süresi Teslim Süresindeki Değişiklikler Kalite Hasarsızlık yüzdesi Teslim Süresi Değişiklikleri Sözleşmedeki Karşılama oranı vs. Gerçek Karşılama oranı

Tedarikçi Sertifikasyonu Satın alma Siparişi Karşılama Oranı Anlaşılır ve Güvenilir Bilgi # PO, ID Lines, Boxes, Batch, Exp. Date Otomatik Bilgi ASN´s, VMI, Status Reports Standart Paketleme Gelen Siparişlerin Saptanması Programlama & Zamanında Teslim Performansı

Tedarikçi Değerlendirmesi Ürün ve Hizmet Gereksinimlerinin Doğrulanması Teknoloji ve Altyapı Ekonomik ve Finansal Uygulanabilirlik Tedarikçi Değerlendirmesi Üretim Kapasitesi ve Teslim Programına Uyma Becerisi Finansal Analiz Tedarikçinin Etkinliği Kalite Güvence Sistemi

Tedarikçinin Değerlendirilmesi Ham maddeler, Kaynaklar, Rezervler Sözlerin Tutulmasında Sergilenen Tavır Benzer Siparişler Ürün ya da Hizmet Gereksinimlerini Doğrulanması Kalite Kontrol Kontrol Listesi için gerekli Özellikler Kalite Parametrelerini Koruma Kapasitesi

IV. Teklif Müzakereleri Müzakerenin yedi Elementi Eğer anlaşma olmazsa ÇIKTI >BATN Alternatifler Çıkarlar İki tarafın da çıkarlarının karşılanması daha iyidir Seçenekler Anlaşma Olasılıkları İki taraf için de Adil, Dışarıdan bir referansla kıyaslama Kanuna Uygunluk Tavizler Yazılı olsun veya olmasın, tavizler tarafların ne yapıp yapmayacaklarını belirler İletişim İki Taraflı Etkili İletişim İlişki Tarafların beraber çalışması ilişkinin sonuçlarının daha iyi olmasını sağlar

Teklif Müzakereleri Müzakerenin yedi Elementi Alternatifler Kötü Anlaşmalardan kaçınmak için daha iyi bir alternatif belirleyin ve geliştirin. Bu daha iyi sonuç almanızı sağlar Tavrı değil çıkarları tartışın, bu iyi sonuç alma olasılığını artırır Çıkarlar Seçenekler Her iki taraf da karşılıklı memnuniyet sağlayan bir seçeneğin faydasını görürler Kanuna Uygunluk Adil Anlaşmalar uzun ömürlü olur Tavizler Müzakere sonuçlanana kadar önemli tavizler vermeyin İletişim İki taraf da açık ve çift taraflı iletişimin faydasını görür İlişki Karşılıklı ilişkide koşulsuz olarak yapıcı olun

IV. İyi bir Teklif Müzakeresinin Kuralları Sizin alternatifinizden daha iyi (BATN – Daha İyi Müzakere Alternatifleri) Çıkarlar gözetilir Bizim çıkarlarımız, tamam Onların çıkarları, kabul edilebilir Başkalarının çıkarları, mümkün olduğunca İsraf YOK: Güzel bir seçenek Kanuna Uygun: Kimse iyi niyetinizden yararlanamaz Akılcı bir taviz Etkin Süreç: İyi bir iletişim Süreç ilişkileri geliştirir

V. Sözleşmeler Göz önüne alınacak Konular - ISO 9000 Müşterinin satın aldığı ürünü inceleme hakkı Denetim ve test ekipmanlarının Teknik Verileri Uygunsuzluk Kalitesi Kalite kayıtları

Sözleşmeler Göz önüne alınacak Konular - ISO 9000 Ortak Hizmetler Fiyat/Satış Teslim Süresi Dökümantasyon Miktar Nakliye Koşulları TeslimYeri Paketleme

Sözleşmeler Bileşenler Süre Beklentiler Haklar Oyunun Kuralları Değerlendirme Gereksinimler İlişkiler Ödüller & Cezalar Maliyetler Kalite Politikaları Çalışma Varsayımları Ve Çıkış Stratejisini Unutmayın!!

Sözleşmeler Nasıl olmalılar Resmi Yazılı Kayıtlı Yasal Önceden Hazırlanmış Tedarikçiyi korkutmamalı düzgün bir ortaklık sağlamalıdır

Tek Kaynak Tek bir Ürün için ...tek bir Kaynak

Tek Kaynağın Yararları Tedarikçi hacimlerini artırır Evrak işini azaltır Daha az tedarikçi yönetimi gerektirir Uygunsuzlukların takibi daha kolaydır Bireysel teslimat takibi Konsolide edilmiş teslimatlar Daha hızlı Yeniden Dolum Devri

Tek Kaynak - Teadrikçi Bakış Açısı Avantajlars Daha Büyük İş Payı Daha İyi Kaynak Planlaması Sürekli Talep Garantisi Ürün ve Süreç Geliştirme Olanakları Dezavantajları Tek Müşteriye Bağımlılık İç Bilginin Paylaşılması Gerekliliği

Tek Kaynak – Uygulama Stratejileri Tedarikçi Karlılığını Garantileyin Talebin Tedarikçi için Önemli olduğundan emin olun (Önemlilik Sırası) Stratejik Ortaklık İlişkileri Performans İzleme

(Dış Kaynak/Kurum içi) Yapmak ya da Yapmamak? Parçanın Ürün İçindeki önemi Düşük Yüksek Kişisel Kısmın Stratejik Önemi YENİLİK (Dış Kaynak/Kurum içi) Teknoloji Kalite PATENTLİ ( Kurum içi) Teknoloji Kalite Hizmet ÜRÜN (Dış Kaynak) Fiyat KULLANIŞLILIK (Dış Kaynak) Koperasyon Servisi

Ortaklık Şekilleri Sözleşmeli Anlaşmalar Dürüstlük Anlaşmaları Geleneksel Sözleşmeler Arms-length Alım/Satım Sözleşmeleri Franchising Lisans verme Cros-Lisanslama Geleneksel olmayan Sözleşmeler Ortak R&D Ortak Ürün Geliştirme Uzun Vadeli Kaynaklandırma Ortak Üretim Ortak Pazarlama Paylaşılan Dağıtım PaylaşılanHizmet Standart Oluşturma ARGE Konsorsiyumu Yeni Oluşum Yok Azınlık Hissesi Yatırımı Hisse SWAPı Yeni Oluşum Yaratılması Ortak Risk Oluşumun Bozulması Birleşmeler Şİrketi satınalma

Ne Tür bir Ortaklık? STRATEJİK ÖNEM YATIRIM SEVİYESİ Kazanım Azınlık Çıkarları Yüksek Ortak Risk Ortak Pazarlama Ortak Ürün Geliştirme Ortalama Lisans Anlaşmaları Ortaklık/Konsorsiyum Ticari Sözleşmeler Düşük Teknolojik Test Düşük Yüksek YATIRIM SEVİYESİ

Dış Kaynak Kullanımının On Kuralı Dış Kaynak Kullanım Stratejisi Geliştirin Özenli bir Seçim Süreci Oluşturun Beklentileri net bir şekilde İfade edin “Güzel” bir sözleşme oluşturun Akılcı Politika ve Prosedürler Ortaya Koyun Çelişme noktasını bulun ve uzak durun Lojistik Ortağınızla etkili iletişim kurun Performansı Değerlendirin ve sonucu paylaşın Tedarikçinizi Motive edin ve Ödüllendirin İyi bir Ortak olun! Logistics Outsourcing: A Management Guide