Bilgilendirme Toplantısı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’DE LOJİSTİK: MEVCUT DURUM VE STRATEJİLER Prof. Dr. Okan TUNA
Advertisements

ARVENTO MOBİL SİSTEMLER
Üretici firma sayısı 30 Sektörde istihdam edilen kişi sayısı yılı üretim miktarı Ton İhracatın üretime oranı %45-50 Üretim kapasitesi.
ENERJİ GÜVENLİĞİ ve ENERJİ ARZI
ADOPEN.
Elektronik, beyaz eşya ve bilgi teknolojisi alanlarında faaliyet gösteren ve yedi yurtiçi, onbir yurtdışı olmak üzere toplam 18 şirketten oluşan Vestel.
HAYAT HOLDING.
9 Kasım 2007 Fuat Öksüz H.Ö. Sabancı Holding A.Ş. Denetim Daire Başkanı Küresel Birikimlerle Ulusal Değerler Yaratmak “Küreselden Ulusala, Ulusaldan Küresele”
“Yenilik ve Yüksek Teknoloji Üretir...”. Kısaca Mobit  Mobit, 1998’den bugüne katma değerli çözümler üreten, sektörel ihtiyaçlara yönelik donanım tedariği.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
KAREN 2007 yılında mühendislik ve imalat sektöründe faaliyet göstermek amacıyla kurulmuştur. Firmamızın son iki yılda gerçekleştirdiği başarılı mühendislik.
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
EV SAHİBİ ÜLKENİN KAZANÇLARI VE KAYIPLARI :
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Küresel Büyüme Oranları (%)
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
Gantek Teknoloji AR-GE Faaliyetleri ve bir AR - GE başarı hikayesi Ertuğrul Ağar.
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
Girişimcilik.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
Ulusal Ar-Ge Proje Destekleri
TURKCELL Çeyrek Finansal Sonuç Açıklaması 6 Mayıs 2010.
Türkiye’de Yolsuzlukla Mücadele Güven SAK Ankara, 7 Temmuz 2005.
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
SANAYİ KURULUŞLARININ YÜSEM’DEN BEKLENTİLERİ ERTAN ÇİMEN İKYS MÜDÜRLÜĞÜ İK UZMANI ERTAN ÇİMEN İKYS MÜDÜRLÜĞÜ İK UZMANI.
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
BANKACILIĞIN YENİ ROTASI
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Eduplus Business World Workshops - LİDERLİK
TEMSA GLOBAL Grup Adı: YEŞİL Grup Üyeleri: Aslınur Dalkılıç
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
1 Bilişim ve İletişim Sektörü Neden Stratejiktir ? Bilişim ve İletişim iş yapış şekillerini ve sosyal hayatı doğrudan etkileyen ana-yapıtaşı konumundadır.
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
Dünyada Devekuşu Üretimi ve Ticareti Akademi Teknoloji Üretim Danışmanlığı Ekim 2004 ÜRGÜP Hakan YILDIZ Hakan YILDIZ.
iPara Üyeliksiz Ödeme Altyapısı
KALICI ÇÖZÜMLER Sorunlarınıza PROGEM YAZILIM Cover 1
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
Küreselleşen Türkiye’de Yatırım Rekabeti İzzet Karaca Yönetim Kurulu Başkanı Unilever Türkiye, Orta Asya, Kafkasya ve İran
REYSAŞ ‘’ Mükemmeli hedefleyen şirketler, ürettiklerinin aynı mükemmellik anlayışıyla pazara ulaştırılmasını talep etmektedir. ‘’
TOBB AB ÇALIŞMALARI : NASIL HAZIRLANIYORUZ? FAALİYETLERİMİZ 23 Şubat 2007.
KOÇ GRUBU STRATEJİK YÖNETİMİ. Koç Topluluğu Stratejik Planı Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık  Rekabetçi Avantaj için Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık.
1 Corporate 1 KURUMSAL BANKACILIK Corporate. 2 2 KURUMSAL BANKACILIK Finansbank 90’ lı yılların ikinci yarısından başlamak üzere, giderek ihtiyaçları.
İLETİŞİM ÇÖZÜMLERİNDE ENTEGRASYON
BOSCH ‘’ Yaşam İçin Teknoloji ‘’. Dünyanın üçüncü büyük beyaz eşya üreticisi ve Avrupa’da beyaz eşya pazarı lideri olan BSH Grubu, 700 milyon Euro yatırımla.
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
NANOMAM® a.ş MUSTAFA ÖZMETE.
VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
VII- ŞİRKET DÜZEYİNDE STRATEJİ- ÇEŞİTLENDİRME-BÜYÜME STRATEJİLERİ
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
MERVE AKTA Ş B NESL İ HAN Ş AH İ NB BETÜL H İ TAYB Ş ÜHEDA GENÇB
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI (2009 / 3.ÇEYREK) YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI (2009 / 3.ÇEYREK) 24/12/09.
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
TATA MOTORS.
TATA MOTORS.
TATA MOTORS Hindistan’ın en büyük otomotiv kuruluşu Tata Motors Limited, 1945 yılında kurulmuştur. Tata Motors dünyada en büyük beş ticari araç üreticisi.
TATA MOTORS Limited Tata motors limited, Hindistan'ın en büyük otomotiv şirketidir. Ticari araçlarda her segmentte lider olup, pikap ve binek araçlarda.
SECURITY HAS NEVER BEEN SIMPLER! Irmak PAKDEMİR / CEO
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Bilgilendirme Toplantısı Borusan Holding Bilgilendirme Toplantısı 17 Mart 2005

Yönetim Kurulu Başkanı Borusan Holding Ahmet Kocabıyık Yönetim Kurulu Başkanı

Borusan’ın Başarısının Temeli Türkiye’nin Başarısı İçin de Geçerlidir Doğru belirlenmiş vizyon Avrupa Birliği’ne tam üyelik vizyonu Tanımlanmış hedef 10 sene sonra nasıl bir Türkiye yaratacağız? Odaklı çizilmiş yol haritası Hangi politikaları uygulayacağız ? Hangi reformları yapacağız? Tanımlı ve düzenli ölçülen çalışan katkısı Halkın desteğini alarak, ilgililerin rolünü saptayarak çoğunluğun katılımını sağlamak Hedefe Odaklanmak Gerekiyor

BORUSAN GRUBU Agah Uğur Genel Müdür

İşimizi iyi yaparak bir adım önde olmak Vizyonumuz İşimizi iyi yaparak bir adım önde olmak

Akıllı Büyüme Büyüme Stratejimiz Ana Yetkinliklerimiz B2B Rekabet Gücümüz Lider olma potansiyeli Akıllı Büyüme Grup içi sinerji Mevcut müşteri bazımız

Büyüme Alanlarına Yaklaşımımız Öncelik, iyi bildiğimiz ve rekabet avantajımız olan alanlara odaklanmak “Akıllı Büyüme” stratejimizi destekleyen yeni alanlara yatırım Çelik sektöründe 60 yıllık tecrübe Distribütörlük alanında Türkiye’ye örnek şirketler Lojistik Telekom

Ülke Hızının Üstünde Büyüme Konsolide ciro 2.000 1.586 1.019 875 m$ 692 540 00 01 02 03 04 05 2000-2005 ortalama büyüme: % 18 1990-2000 ortalama büyüme: % 10

Dört Ana İş Alanında Hızlı ve Odaklı Büyüme Konsolide Ciro 2 milyar $ - 2005 Çelik % 61 Distribütörlük % 34 Lojistik % 3 Telekom % 2 % 63 % 458 % 560 % 178 Liman 3PL Telekom Operatörü Çelik Boru Yassı Çelik BMW / MINI Land Rover Caterpillar Son 5 yılda Büyüme Oranı

Konjonktürden Bağımsız Sürekli Yatırımlar 404 350 296 173 m$ 88 01 02 03 04 05 Son 5 yıldaki yatırımlarımızın toplamı 400 m$’ı aştı.

Temel Stratejilerde Başarı 2004 yılında ciromuzu %56, kârlılığımızı %107 artırdık. 2 milyar dolarlık 2007 hedefini 2005 yılında hayata geçiriyoruz. Kârlı-hızlı büyüme 2000 yılından bu yana yurtdışı yatırımlardan elde ettiğimiz ciro 6 kat arttı. Hedefimiz ciromuzun %25’ini yurtdışından elde etmek. Yurtdışında büyüme Müşteri mutluluğu Müşteri memnuniyeti anketlerinden aldığımız verilerle iş süreçlerimizi düzenli olarak iyileştiriyoruz. Hedefimiz müşteri mutluluğu ve bağlılığında referans şirket olmak.

FAALİYET ALANLARIMIZ

Çelik - Boru Grubu Türkiye’nin en büyük, Avrupa’nın ilk beşindeki çelik boru üreticisi Çelik boru alanında lider marka Mannesmann ile ortak Yurtdışındaki ilk yatırım: 2001 yılında İtalya’daki Vobarno Tubi’nin satın alınması 2004 yılı sonunda, Türkiye’deki Boru Grubu şirketlerinin tek çatı altında birleştirilmesi Büyüme Alanları Spiral boruda uluslararası platformda güçlü bir oyuncu olmak Türkiye’de özel boru ve doğalgaz segmentlerinde lider konumumuzu güçlendirmek Orta ve Doğu Avrupa’da birleşme/satın alma yoluyla global şirket konumuna gelmek 2004 Ciro : 404 milyon $ Kapasite : 770.000 ton İhracat : Üretimin %34’ü

Çelik - Yassı Çelik Grubu Türkiye’deki en büyük özel sektör yassı çelik üreticisi Butik üretimle büyük sanayicilerin en önemli tedarikçisi konumunda Dünyanın en büyük çelik üreticilerinden Arcelor’la ortak Çelik işleme kapasitesi 1 milyon tonun üzerinde Sanayi müşterilerine odaklı Çelik Servis Merkezi Yurt genelinde bölgesel yapılanma ile büyüme Büyüme Alanları Nihai müşterilere yönelik katma değerli ürünlere yatırım 2004 Ciro : 500 milyon $ Kapasite : 1.100.000 ton İhracat : Üretimin %26’sı

Distribütörlük - Otomotiv Grubu BMW, Land Rover, MINI Lüks otomobil pazarında lider 20 yıllık yetkili distribütörlük ve bayi ağı tecrübesi Sektörün öncüsü: Test sürüşleri, 24 saat acil servis, outdoor satış... BMW AG’nin örnek gösterilen distribütörleri arasında Land Rover markasıyla Ford işbirliği 2004 yılında 1 Serisi ile artan pazar yayılımı Büyüme Alanları Yurtiçi otomotiv pazarının büyümesinden pay almak Doğu Avrupa / Orta Asya pazarında ve komşu ülkelerde yeni distribütörlük imkanları 2004 Ciro : 336 milyon $

Distribütörlük - Caterpillar Grubu Büyüme alanları Türkiye iş makineleri ve güç sistemleri pazarında lider 4 yıldır Kazakistan, Azerbaycan, Kırgızistan ve Gürcistan’da da tek yetkili CAT distribütörü CAT’in global stratejisi ile büyüyen ve gelişen şirketler Kazakistan ve çevre ülkelerde özellikle madencilik alanındaki büyüme Ana distribütörlük faaliyetini komşu ülkeler coğrafyasında geliştirme Kullanılmış, kiralık iş makinesi sektörlerinde büyüme 2004 Ciro : 271 milyon $

Lojistik - Borusan Lojistik Borusan’ın gelişmekte olan iş alanlarından 30 yıllık birikim Hem 3PL hem de liman elleçleme hizmeti Gemlik Bölgesi limanları arasında en verimli liman Türkiye’nin önde gelen şirketlerine hizmet vermekte (Arçelik, Tofaş, Renault, Peugeot-Citroen) Büyüme alanları Yurtdışı pazarlarda büyümek Stratejik ortaklıklarla müşteri portföyünü kilit müşteriler bazında genişletmek Birleşme/satın alma opsiyonlarını değerlendirmek 2004 Ciro : 83 milyon $ Grup Dışı Ciro: % 55

Telekomünikasyon - Borusan Telekom Borusan’ın en yeni iş alanı Kurumsal ses ve data hizmeti Türkiye’nin en büyük kurumsal internet servis sağlayıcısı A Grubu lisans ile ilk ses hizmeti veren operatör Altyapısı liberalleşme aşamasına en uygun şirket Büyüme alanları Ses pazarında %20 pazar payı elde etmek Birleşme/satın alma yoluyla büyümek Stratejik ortaklık 2004 Yılı Ciro : 15 milyon $

REKABET GÜCÜMÜZ

Rekabet Gücümüz sektörlerimizdeki stratejik konumumuz ve örnek yönetim modelimizden kaynaklanmaktadır

Profesyonel ve Güçlü Yönetim Bireysel inisiyatif ve sorumluluk Modern İK Yönetimi 360° performans değerlendirme/ yetkinlik yönetimi Kapsamlı kariyer yönetimi Lider geliştirme Kurumsal Yönetim ilkelerine üst seviyede uyum Bağımsız YK üyeleri 20 yıldır bağımsız denetim ve UFRS raporlama Kocabıyık Ailesi Başarı Odaklı Yönetim 40 üst düzey yöneticinin yaş ortalaması 41 Borusan’da çalışma süreleri ortalaması: 12 Üst seviyede teknoloji kullanımı Müşterilerimizle entegrasyon e – dönüşüm projemiz Çağdaş Yönetim Teknikleri Değer Bazlı Yönetim, Stratejik Planlama, 6 Sigma, Müşterinin Sesi yönetimi Değerlerimiz Başarma azmi Bireysel inisiyatif ve sorumluluk Müşteri odaklılık Dürüstlük Topluma katkı

Rekabet Gücümüz: Yönetim Modelimiz Yol Haritamızı Belirliyor Ölçerek Yönetiyoruz KPG’lerimiz tanımlı Stratejik Planlama Değer Bazlı Yönetim 6 Sigma Süreçlerimizi iyileştiriyor

+ Rekabet Gücümüz: Müşteri memnuniyeti, karlılık ve 6 Sigma Temel özellikler Süreç ve ürünleri mükemmel hale getirmek için uygulanan ileri derecede analiz ve istatistik gerektiren bir metodoloji Başarı odaklı kültür değişimi için ortak dil Tüm iyileştirme projeleri şirket stratejisi ile uyumludur Tüm problemler ve çözümler “Müşterinin Sesi” dinlenerek belirlenir Finansal getiriler somut olarak ölçülebilir + İstatistiki Tanım: Müşteri taleplerini karşılamakta “1 milyonda sadece 3.4 hataya tolerans” göstermek Müşteri memnuniyeti, karlılık ve rekabet gücü için bir “kültür değişimi”

Sonuç : Bir orkestra gibi hatasız çalışmak. Rekabet Gücümüz: 2002 Yılından Beri 6 Sigma’yı Uyguluyoruz Toplam proje sayısı: 210 Toplam proje getirileri : 38 milyon $ 6 Sigma’da görev üstlenmiş çalışan sayısı: 1007 Proje Yöneticisi (Siyah Kuşak) olarak eğitilmiş çalışan sayısı: 73 Sonuç : Bir orkestra gibi hatasız çalışmak.

Rekabet Gücümüz Türkiye’nin ihracatı 2004’te 65 milyar $’a çıktı. Bu büyümenin motor gücü olan şirketler Büyük Ölçekli İşletmeler’dir: • Çünkü; Büyük Ölçekli İşletmeler’in ileri teknolojisi, ileri yönetim teknikleri, yüksek rekabet güçleri var. Yerel ve uluslararası ekonomik krizlere karşı dirençleri yüksek. Kalite ve verimlilik standartları yüksek. Borusan’ın Büyük Ölçekli İşletmeler ölçeğinde bir müşteri memnuniyeti ve iyi yönetim örneği olduğuna inanıyoruz

NEREYE GİDİYORUZ ?

Nereye Gidiyoruz ? Karlı büyümeye devam edeceğiz. Yıllık %15 büyüme Yönetim anlayışımız ve 6 Sigma uygulamalarımız ile Türkiye’nin en verimli şirketlerinden birisi olmaya devam edeceğiz. Müşteri mutluluğu açısından Türkiye’de örnek şirket olacağız. Müşteri memnuniyet ölçümlerinde sektörlerimizde bir numara Yurtdışı yatırımlar ile daha global ve rekabetçi bir yapıya kavuşacağız. Satışlarımızın %25’i yurtdışı yatırımlardan Sermaye piyasalarına daha yakın olacağız. Eğitim, kültür ve sanata desteğimiz artarak devam edecek.

gelecekte de odaklı ve karlı büyüyerek, daha da globalleşerek Borusan gelecekte de odaklı ve karlı büyüyerek, daha da globalleşerek Türkiye’nin “İyi Yönetim Modellerinden” biri olmaya devam edecektir