DAHA İYİ BİR İLETİŞİM İÇİN…

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Onlara sahip olduklarınızın en iyisini veriniz.”
Advertisements

Bu sözleri hiç duydunuz mu?
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Bunu okursanız iyi olur
ÖZGÜRLÜK VE BAĞIMSIZLIK BENİM KARAKTERİMDİR.
A) Zilin çalmasıyla yarışma başladı.
Bir süre önce, başka bir kadınla çıkmaya başladım ve bu aslında
KASIM AYI DEĞERİMİZ DOĞRULUK
BOŞANMA SEBEBİ.
Duygularımızı Nasıl Kontrol Edebiliriz?
İLETİŞİM.
ÇOCUKLA İLETİŞİMDE KULLANILAN DİL.
BUGÜN BEN İ M GÜNÜM. YEMEK YEMEGİ ÇOK SEVİYORUM ÇÜNKÜ BENİM BÜYÜMEM İÇİN EN DOĞAL HAKKIM.
KADINLAR VE ERKEKLER. Ev islerinde kadınlar, annelerimiz, ablalarımız, kızkardeşimiz,halamız, teyzemiz…
İletişim «ETkİlİ SÖZEL İLETİŞİM KURMAK» Yrd.Doç.Dr. Pınar Seden Meral.
SORUMLULUK VE GÖREV BİLİNCİ
BAĞLAÇLAR
CÜMLE TÜRLERİ.
STRESE GİRENİN İMANINDAN ŞÜPHE EDERİM!
1. Erkeklere topluluk içinde asla bir şey öğretmeye kalkışmayın
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
Sevgili günlük, Bugün çok yoruldum. Neden mi bugün hem eğlendik hem öğrendik… Merak mı ediyorsun? Peki anlatayım…
ÖZGÜVENİ GELİŞTİREN ETKENLER
AŞK GÜNLÜĞÜ.
1/20 Zarf – Edat – Bağlaç - Ünlem A B C D Aşağıdaki dizelerin hangisinde “böyle” sözcüğü ötekilerden farklı bir görevde kullanılmıştır? Böyle ferman etti.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
İLETİŞİM SORUNLARI.
Buna inanmıyor olabilirsiniz ancak verdiği öğüt harika
ZAMİRLER (ADILLAR). ZAMİRLER (ADILLAR) Bu konuda seni uyarmıştım. Şunları bahçeye bırakır mısın? Aşağıdaki cümlelerdeki zamirleri bularak türlerini.
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
AŞKLaRıM.
DE Ğ ERLER İ M İ Z Kazanım: De ğ erlerini fark eder. 9. Sınıf 21 nolu kazanım etkinli ğ i.
Sarı Yumak ile Kara Yumak arkadaş olmuşlardı
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
BEN BİR KÜÇÜK KİLİMİM.
Öfke, insanı inciten ya da yararına dokunan bir olay karşısında içinde duyduğu, kendisini sert davranışlara zorlayan durumdur. ÖFKE NEDİR?
BABALAR VE KIZLARI.
Şiddetle itiraz ettim: "Ama ben seni seviyorum!!!"
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ MAYIS-HAZİRAN VEFA VE SADAKAT
MÜLAKAT (GÖRÜŞME) Ünlü kişileri çeşitli yönleriyle tanıtmak veya toplumu ilgilendiren önemli bir konuyu aydınlatmak için ünlü kişi yahut uzmanlarla.
KARAGÖZ İLE HACİVAT MEKTUP HÜSEYİN ÖZDEMİR 6/B 1230.
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
KENDİNİ SEV HAZIRLAYAN : ELİF ÖZDEMİR
ÖLÜMCÜL HASTALIK... Doğan Cüceloğlu'nun eğitimindeki katılımcılarla bir konuşmasından: Doğan Cüceloğlu: - Arkadaşlar, aranızda ölümcül hastalığı olan var.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
40 Yaşımda ben….
İBRETLİK BİR HİKAYE.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Bir bilgeye sormuşlar:
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
SEVGİ ZENGİNLİK BAŞARI
Buna inanmıyor olabilirsiniz ancak verdiği öğüt harika
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
T.C MEB MUSTAFA PARS İLKOKULU EĞİTİM -ÖĞRETİM YILI
TAKIM RUHU 11-A.
Okul Aile Birliği Olağan Toplantısına Hoş Geldiniz 23/10/2012
BOŞANMA SEBEBİ.
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
Cem Yurtsev Yazılar: itiraf.com dan BU SUNU SANALDUNYA GRUBU İÇİN HAZIRLANMIŞTIR. GRUP ÜYELİĞİ
DÜZENLİ OLMAK.
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
DAHA İYİ BİR İLETİŞİM İÇİN…
HAYATIMIZI GÜZELLEŞTİREN NE ÇOK ŞEY VAR
DUYGULARIMI KONTROL EDİYORUM
ZAMİRLER HAZIRLAYAN UMUT ÖZBEY TÜRKÇE ÖĞRETMENİ. 1- Aşağıdaki cümlelerin hangisinde zamir kullanılmamıştır? A) Onları geçen gün gördüm. B) Bu soruyu kim.
FİİLLERDE KİP.
Sunum transkripti:

DAHA İYİ BİR İLETİŞİM İÇİN…

Günde 3000-3500 kez etkileşim içindeyiz Günde 3000-3500 kez etkileşim içindeyiz. Bazen bir saniye bazen dakikalarca sürüyor bu etkileşim. İşte, trafikte, ailede, okulda kısa yada uzun etkileşimlerimiz var.

Dinlerken eşlerin oturma durumu: Yakın (yeni evli ya da nişanlı ya da flört) Normal (Birkaç yıllık evli) Uzak ( on, on beş yıllık evli)

Nedir bu duruma getiren? “Hiç kimse hayatı birbirimize zehir edelim diye evlenmemiştir.” Mesajlarınızdan sorumluluk alın Yüz ifadenizin sorumluluğunu alın Oluşturduğunuz ortamın sorumluluğunu alın. Çünkü kişiler oluşturdukları ortamla da size mesaj verirler

Davranışlarımızın Nedenleri: 1-KORKU VE DENETİM KÜLTÜRÜ: Güç kimdeyse onun dediği olur. Bilinç güce odaklanır. İlişkilerde eşitlik yok. Asık surat : benden korkun . Konuşma !sana konuş dedim mi?

Ne derler etkindir Çevrenin ne dediği çok önemlidir. Kaynanam ne der? Babam ne der? Komşum ne der? Düşünün;ölmüşsünüz kabrinizin başındasınız “Bu yaşantım kendi hayatım mıydı, yoksa başkalarının benden beklediği hayat mıydı?”

Aile kuruldu çocuk nerede; en altta. A sınıfı en üstte ve en üstün olan B sınıfı ortada (A ya bakınca yalaka olur, C ye bakınca zalim olur. Yukarıya ne kadar yalakaysa aşağıya o kadar zalim olur. C sınıfı en altta “Çocuklarınızın korkularına değil akıllarına ve vicdanlarına konuşun.”

2-İLKE VE DEĞERLER KÜLTÜRÜ ( VAR OLUŞ KÜLTÜRÜ) Bilinç doğru olanın yapılmasına odaklanır

Değer parayla satın alınamayan şeydir Değer parayla satın alınamayan şeydir. Çuvalla para koysanız ekmeğe basılmaz.

Böyle bir ailenin prensipleri: Mutlu olmak için bir aradayız Sürekli iletişim içindeyiz 5 var oluş boyutunun farkındayız Doğru olanı yapmalıyız.

BEŞ VAROLUŞ BOYUTU: 1-BEN VAR MIYIM? Tanınmak, kale alınmak,adam yerine konulmak isteriz. İnsanlardan boyna sen varsın yada yoksun mesajı alırız.

“Ben varım mücadelesi” Çocuk televizyonun önüne duruyor ve ellerini kaldırıyor neden? Gazete okuyorsunuz. Çocuk geliyor gazetenize alttan vuruyor. Ne demek istiyor? Çocuk bir yerden bir yere atlıyor ona göre muazzam olan bir iş yapmış ve “Anne! Anne!” diye yaptığı bu alayı anlatıyor ama cevap veren yok ne hisseder? Akşama kadar uğraşmış ve muazzam bir yemek yapmışsınız. Eşiniz:“Nerede annemin yemekleri?” Derse ne oluyor. Bir birimizi var ediyor muyuz?

2-KABUL EDİLİYOR MUYUM? Beni olduğum gibi kabul ediyor musun? Ben doğal mıyım? Ben de bir bozukluk var mı?

Lakaplar varsa ; Problem var demektir. Mutlaka sen de bir problem var mesajını vermemiz lazım yoksa rahat edemeyiz. Doğru dürüst yürü lan (yürüyüşün problemli) Ne güzel yürüyüşün var? Bayıldım yürüyüşüne Leylek gibi boyunla ne arıyorsun en arkaya geç. (boyunun uzunluğu problemli) Ne biçim öksürüyorsun öyle?

3-SEVİLİYOR MUYUM? Ben özlenir miyim? Benimle konuşmak ister misiniz? Adam eve giriyor. Kadın bulaşık yıkıyor. Adamdan da kadından da ses yok. “Amcası oğlum hep aferin alıyor biz de çok seviniyoruz ve onu da çok seviyoruz. (koşullu) Nur köyü ve Köylü anamız; göbekli ve sümüklü çocuğuna seslenirken: “Göbeklim, sümüklüm, canım. Gel seni bir öpeyim.(Koşulsuz)

4-DEĞERLİ MİYİM? Kendinden daha büyük bir bütünün parçası olmak Aile, iş yeri, gibi…

Her kez oturmadan yemeğe başlanmaz Her kez oturmadan yemeğe başlanmaz.(Biz bir aileyiz bilinci vermek için)Dört yaşındaki Kemal banyoda elini yıkar. Her kez Kemal’i bekliyor. Kendini değerli hisseder mi? Aile toplantısı yapın ve herkesin toplantıda söz hakkı olsun.(Haftalık ya da aylık) Sınıfta öğrencinin biri yok. Öğretmen telefon ediyor. Başka bir öğretmen onun yokluğunun farkına bile varmıyor. Arkadaşları ziyaret ediyor o öğrenci ne hisseder?

Bir şirket ki ne oldu hastaydın. diye soruluyor Bir şirket ki ne oldu hastaydın? diye soruluyor. Patron işçilerini gördüğünde hal hatır soruyor. Çocuklarının, eşinin nasıl olduğunu soruyor... Bir şirket ki gelmedi diye bir daha böyle yaparsan koyarız kapının önüne beklemeyen yüzlerce insan var girmek için. Çalışın, yoksa gidin diye tehdide maruzlar.

5-YAPABİLİR MİYİM? Siz ona güvenirseniz oda kendine güven duygusu kazanır. Anne tabakları ben getireyim mi? Dokunma kırarsın. Kırmam valla! (ama kırar diyorsanız; eğitim zayiatı sayın)

Teşekkürler...

BİRBİRİMİZİ NEDEN ANLAMAYIZ? Bu sorunun sade bir yanıtı vardır: ‘anlamak istemediğimiz için’. Peki neden ‘anlamak istemeyiz’. Bu sorunun yanıtı da çoğunlukla o kişi ya da o konu hakkında bir önyargımız vardır. ‘Kişinin ne söyleyeceğini ya da neden söyleyeceğini’ bildiğimiz konusundaki eski deneylerimiz bizde bir önyargı oluşturmuştur. Bu da, bizim dinlememizi engeller. Dinliyormuş gibi yapar ama aslında dinlemeyiz. Bu durum en çok ev içindeki bireylerin birbirleri ile olan ilişkilerinde, işyerlerindeki ilişkilerde, kitle iletişim araçlarına karşı olan tutumlarımızda görülür. Bu önyargıların temelindeki önemli yanlış ise, ‘durumun değişmezliğine ilişkin bir genelleme’dir. ‘O hep böyle yapar’, ‘onun ne diyeceği bellidir’ ya da ‘şimdi gene şunu isteyecektir’ gibi önyargılı tutumlar birbirimizi anlamayı engeller, bu yüzden de birbirimizi anlama özürlüsü durumuna düşeriz.