Kuantum Öğrenme S.247-253 Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Veysi YILDIZ 2005-2006 Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Bilişsel Alan Kuramları ve Eğitim Programları S.37-47
BİLİŞSEL SÜREÇLER Abdurrahman İNAN
Bilişsel süreçler Ömer Faruk KOCAMAN
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
ÖRNEK OLAY TEKNİĞİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar
YAŞAM ALANI Lewin ve Gestalt Selma Çelik
GESTALT KURAMINDA ÖĞRENME YILMAZ TORUN
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Avrupa’da Yaygın Olan Program Modelleri S.57-64
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Beyin Temelli Öğrenme.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
FOTOĞRAF, GERÇEKLİK VE GERÇEĞİN TEMSİLİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Çiğdem ÖZTÜRK Semra SEVİNÇ Esra SEVİNDİK
YANSITICI DÜŞÜNME.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Ferdi Odabaşı
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
BİLİMSELLİK GÜNCELLİK FAYDALILIK Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Danışman: Prof.Dr.Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Özlem K.GENELİOĞLU.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
1. KUŞAK DÜZEN.
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
SINIF YÖNETİMİ.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Nitel Araştırma Sonuçlarının Raporlaştırılması
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
Teknoloji Nedir?.
DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Yrd. Doç. Dr. Ebrucan İSLAMOĞLU
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
KAVRAM HARİTALARI.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Kuantum Öğrenme S.247-253 Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Veysi YILDIZ 2005-2006 Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ , 1-Önce Soruları Tıklayın Yanıtlamaya Çalışın. 2-Verdiğiniz Yanıtların Şıklarını Kenara Yazın. 3-Sonra Yanıtlarınızı Kontrol Ediniz. 4-Yanlış Yanıtları Muhakeme Ediniz. 5-Gösteriyi İzleyin Tekrar Aynı İşlemi Yapınız.

KUANTUM ÖĞRENME Newton fiziği kendinden önceki bilimsel düşünceden keskin bir şekilde ayrılan bir dizi ilkeye sahipti. Buna göre dünyanın, birkaç basit yasaya ve ilkeye indirgenerek analiz edilebilecek pek çok gözlemsel bilgiyi içerdiği düşünülüyordu. Yasalar ve ilkeler deneylerle test edilebilen tahminler kümesi ve her şeyi kuşatan genel teoremler için temel oluştururdu.

Yeni kuvvet kavramı, bütünün birkaç basit ve ayrı parçaya indirgenmesi ve olayların katı neden-sonuç ilişkileri ile belirlenmesi, insanlara deneyimlerini değerlendirebileceği merkezi imgeler ve kategoriler sağladı. İnsanlar artık kendilerini, birbirlerine sadece kuvvet ve etkiyle bağlı, izole adalar olarak görmeye başlamışlardı. Davranışları genelde biyoloji, zemin ve şartlanmayla belirlenmişti. Bu dünya görüşü 17. Yüzyıldan 20. Yüzyıla kadar baskınlığını sürdürmüştür.

Kuantum teoremi, klasik paradigmanın (Newton paradigması) aksine her düzeydeki (küçük-büyük) fiziksel gerçekliğe uygulanabilir. Kuantum en küçük parça, yani zerrecik anlamına gelir. Parçacıklar, atomlar ve moleküller düzeyinde, tanımlamalarımızın keskinliğini engelleyen ve sadece olasılıklar üzerinde kurulu davranışlar üreten, pek de açık olmayan “Belirsizlik ilkesi” kavramıdır. Kuantum, küçük bir enerji paketçiğidir. Dolayısıyla kuantumlar bölünemezler. Kuantum olayları genelde “öylece” olur, daha sonra neyin, nasıl ve ne şekilde meydana geleceğini bilmenin imkanı yoktur. Kuantum fiziği, varlıklar birleştiğinde ya da ilişki kurduğunda yeni özelliklerin ortaya çıkacağını varsayar. Buna göre bütün, parçaların toplamından büyüktür. Her kuantum parçası burada ve orada, şimdi ve sonra olma potansiyeline, dünyayı etkilemek için çok yönlü kapasiteye sahiptir.

Kuantum paradigması holistik yani bütüncüdür Kuantum paradigması holistik yani bütüncüdür. Dolayısıyla varlıkları ve sistemleri bir bütün olarak görür. Bu şekilde görüldüğünde onlar hakkında daha fazlasını bilebileceğimizi, onların doğasını ve amacını daha iyi anlayabileceğimizi savunur. Newton ve kuantum paradigmalarının temel nitelikleri birbirinden farklı özellikler gösterirler.

Newton’a göre gerçek basittir Newton’a göre gerçek basittir. Evren ise etkileşimsiz kendi içinde tek düze, farklı ve kendine özgü sistemlerin toplamıdır. “Bir şey” parçaların toplamıdır. Kuantum paradigması ise gerçekliğin karmaşık olduğunu savunur. Düzen hiyerarşi düzeninin ilkesidir. Sistemler en basitten en karmaşığa kadar hiyerarşik bir sırada sınıflandırılabilir. Kuantumda hiyerarşik düzen söz konusudur. Evren bileşenlerinin ayrıştırılıp tekrar tersi bir süreçle yerlerine yerleştirildiği şeklinde mekanik bir biçimde anlaşılmaz. “Her şey” birbiriyle ilintilidir, her parça bütünün bilgisini taşır.

Evren holografiktir. Gelecek ve yön belirsizdir Evren holografiktir. Gelecek ve yön belirsizdir. Olasılıklar bilinebilir, ancak kesin sonuçlar kestirilemez. Geleceğin belirsizliği doğanın koşuludur. Kuantum ilişkiler doğrusal değildir ve karşılıklı nedensellik vardır. Kuantum sistemler, nicel değişimlerden çok nitel değişimleri yansıtacak şekilde çeşitlilik, açıklık, karmaşıklık, karşılıklı nedensellik ve belirsizlik gösterirler. Düzen düzensizlikten doğabilir. Kuantumda gözlemci belirli bir perspektife sahip katılımcıdır. Gözlemci gözlenenden soyutlanmış ve uzak değildir.Nesnellik diye bir şey yoktur, fakat perspektif vardır.

Eğitimde, bireylerin farklı düşünceleri desteklenmeli ve bunları ifade için cesaretlendirilmelidir. Her olay ancak gerçekleştiği ortamda ve o ortamın koşullarına göre değerlendirilmelidir. Bir olayın gerçekleşmesinde çok sayıda faktör rol oynamaktadır. Bunların hepsini, keskinlik içerisinde hesaplamamız mümkün değildir. Önceden kestirebilmek güçtür. Bireyin süreç içerisinde katılımının sağlanması önemli yer tutmaktadır. Eğitimde, bireyin öğrendiklerini yorumlamasına ve oluşturmasına; diğer bir anlamda, yapılandırılmasına olanak sağlanmalıdır. Bilgiler daima eksik olacaktır. Bu nedenle, öğrencilere eleştirel düşünme becerileri, öğrendiklerini bilimsel çerçevede sorgulama becerileri kazandırılmalı ve onları araştırmaya, incelemeye yönlendirecek ortamlar düzenlenmelidir. Kuantum öğrenme, beyindeki tüm sinirsel ağları kullanarak, anlamlı bilgi oluşturmak için yapıları özel ve bireysel bir şekilde bir arada tutmadır.

Kuantum öğrenme, kuantum fiziğinin bulgu ve varsayımlarından yola çıkarak bireyin bir bütün olarak kendini gerçekleştirmesini hedeflemektedir. Sözü edilen hedefe ulaşmada bireyin olası doğrular oluşturması ve sorgulaması, tümdengelimci bir anlayış kazanarak olay ve olguların gerçekleştiği ortamlara göre değerlendirilmesinin sağlanması, gerçekliklerin bütün olarak algılanması gerektiği, öznel bir perspektif kazandırılması, öznel gerekliğin oluşturulması, kesin yargılardan kaçınılması gerektiği ve herkesin geçmiş yaşantıları farklı olduğu için olay ve olgulara ilişkin algılarında da farklılık olabileceği anlayışını kazandırmaya yöneliktir. Bu aşamada her öğrencinin kendisini gerçekleştirmesi sürecinde, nasıl öğreneceğini öğrenmesi dolayısı ile farkındalığına katkı sağlaması açısından öğrenme sanatını bilmesi önem taşımaktadır.

Öğrenme sanatını kavramış olan öğrenciler, kişisel değişim programlarını, çoklu zeka kuramı, hızlı okuma, kavram haritaları oluşturma, eleştirel düşünme becerilerini geliştirme, verimli ders çalışma tekniklerini uygulama ve etkin öğrenme yollarını uygulama esaslarına göre oluşturulmalıdır. Bu yolla elde edilen kazanımlar, öğrenme sürecinde bilgiye ne şekilde, nasıl, hangi oranlarda ulaşabileceklerine yol göstermektedir. Bu yolla, öğrenme ürünlerindeki değişimlerin, niteliği de artacağı varsayılmaktadır. Bu görüşü test etmek amacıyla Demirel ve arkadaşlarının yaptığı bir araştırma sonuçları şöyledir.

ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ Öğretmen , öğrencilerin ders esnasında özellikle altını çizerek çalışma ve not alma gibi ders çalışma alışkanlıklarında artış olduğunu belirtirken, öğrencilerin birbiri ile etkileşimlerinin ve bu doğrultuda paylaşımlarının arttığını ve sınıf içi yardımlaşmanın da daha etkili bir hale geldiğini belirtmiştir. Uygulama sonucu yapılan gözlemlerde, öğrencilerin bir çoğunun, derste önemli gördükleri noktaları not aldıkları, not alamadıkları yerleri sordukları, kendilerine uygun gelmeyen yada yanlış buldukları konulara itiraz ettikleri yada sorguladıkları, bazı konuların işlenmesi sırasında düz anlatım yerine şema kullanarak konuların işlenmesini talep ettikleri ve işlenen konuya ilişkin olarak farklı çıkarımlarda bulunmaya istekli olduklarını belirtmiştir. Öğretmen öğrencilerin süreçte zekanın farklı boyutlarını yapılan ders etkinliklerine yansıttıklarını, duygu ve düşüncelerini gerekçeleri ile savunabileceklerini söylemiştir.

ÖĞRENCİ ĞÖRÜŞLERİ Öğrenci günlüklerinde, öğrencilerin uygulama öncesi derslere ilişkin sorunlarına değindikleri ve ders çalışırken sıkıldıkları, okulda çekingenlik yaşadıkları ve ayrıca ders başarılarını yazılılarına yansıtamadıkları saptanmıştır.