Genel Öğretim İlkeleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
Advertisements

ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
YAŞAYAN İNGİLİZCE.
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Temel Kavramlar ve İlkeler
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
Similasyon (Benzetim)Tekniği
ÖRNEK OLAY.
MERHABA.
Eğitim Öğretimde Planlama
Öğretim İlkeleri.
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Sistemleri]
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
ÖĞRETMEN VE ÖĞRENME KURAMLARI
REHBERLİK.
Ders Etkinlikleri Hazırlama
ETKİN ÖĞRENME.
Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Doktora Programı Eğitimde Planlama ve Denetleme Genel Öğretim İlkeleri Danışman Prof. Dr.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
ÖĞRENME İLKELERİ VE SEVİYELERİ
Öğretim Durumlarını Planlama
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Genel Öğretim Yöntemleri [Problem çözme / Gezi-Gözlem]
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
Öğrenme ve Öğretme İlkeleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğrenme ve Öğretme İlkeleri
Diğer eğitim-öğretim ilkeleri
Buluş Yoluyla Öğrenme.
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
SINIF YÖNETİMİ.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Çalışma Yaprağı.
Öğretim içeriğinin seçimi ve düzenlenmesi
Öğretim Yöntem, Stratejileri ve Etkili Kullanımı Dr. Kerim Karabacak
Web : albayrakegitim.com
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
Genel Öğretim İlkeleri
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
ÖĞRETİM MATERYALLERİ.
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ÖĞRETİM İLKELERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 1. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Sunum transkripti:

Genel Öğretim İlkeleri *Öğrenciye Görelik İlkesi *Yaparak-Yaşayarak Öğrenme İlkesi *Yaşamsallılık-Hayata Yakınlık İlkesi *Yakından Uzağa İlkesi *Bilinenden Bilinmeyene İlkesi *Kolaydan Zora-Basitten Karmaşığa ilkesi *Güncellik İlkesi *Açıklık İlkesi *Ekonomiklik İlkesi *Bütünlük İlkesi

Çocuğa Görelik (veya öğrenciye görelik) İlkesi Ders programının hazırlanmasında veya dersin işlenmesinde öğrencinin fizyolojik ve psikolojik özelliklerinin, bireysel farklılıklarının esas alınmasıdır.

Yaparak Yaşayarak Öğrenme İlkesi Bu ilke planlı ve sürekli bir yönelimle öğrencinin kendi kendine bir şeyler üretmesini amaçlar.Herkes yaşamını sürdürmek için bir şeyler yapmalıdır,bu ilke aslında çocuğu hayata hazırlar. Bir Çin atasözü derki:“İşitirim ve unuturum görürüm ve hatırlarım yaparım ve öğrenirim.”

Yaşamsallık- Hayata Yakınlık İlkesi Okul öğrencileri hayat için hazırladığına göre, oradaki öğretim de hayatın doğrudan kendisi olmalıdır. Ders konuları, anlatım sırasında verilen örnekler hayatın içinden seçilmelidir. Çocuklara öğretirken kullanılan dil, oluşturulan sosyal ortam vs. gerçek hayata yakın olmalıdır. Teorik olarak öğrenilen bilgilerin pratikte de kullanılmasıdır. Konuların yaşanan hayattan alınması, öğrencilerin öğrendiği bilgileri hayata atıldığında kullanmasına yardımcı olacaktır.  

Yakından Uzağa İlkesi Öğrenciye öğretilecek bilgilerin düzenlenmesinde, örneklerin verilmesinde, hem doğal hem de sosyal olarak onun en yakın çevresinden hareket etmelidir. Öğrencinin okulu ve yakın çevresini tanıtıcı bilgiler; köyü veya kasabasıyla ilgili bilgiler ve son olarak ilçesi, ili, bölgesi, yurdumuz ve dünya ile ilgili bilgiler verilmelidir.

Bilinenden Bilinmeyene İlkesi *Ders kitabı hazırlarken ve sınıfta ders anlatırken, öğrencinin o zamana kadar ki bilgi ve tecrübelerinden hareket ederek, yeni bilgi ve tecrübelerin bunlar üzerine kazandırılması çok daha kolay olacaktır. *Yeni bilgileri eski bilgilerle karşılaştırarak, gerektiğinde eskileri doğrulayarak geliştirmek, öğrencideki bilgi sisteminin çok daha sağlam olmasını sağlayacaktır.

Kolaydan zora-basitten karmaşığa ilkesi Problem çözümü ya da ders işlenişi sırasında basitten karmaşığa , kolaydan zora gidilmelidir.Bu yöntem hem öğrenci güdülerini arttıracaktır hem de öğrencinin zihninde verilenler daha anlamlı olacaktır.

Somuttan Soyuta İlkesi Çocuktaki zihin gelişimi somuttan soyuta doğru olmaktadır. öğrenci mümkünse ders konusu olan eşya ve nesnelerle doğrudan karşı karşıya getirilmeli; bu mümkün olmadığı zaman o nesne veya olayın modeli, fotoğrafı veya başka bir simgesi gösterilmelidir.12 yaşından sonra çocuğa soyut kavramlar verilmelidir.

Güncellik İlkesi Bu ilke kapsamında öğrencinin yurt ve dünya olaylarına karşı ilgi duymasını sağlamalı öğretmen.Sosyal bilgiler dersinde bu özellikle ön plana çıkar.Ayrınca öğretmen teknolojiden yaralanmalıdır.

Açıklık İlkesi Öğrenci, derste işlenen tüm konuları somut olarak görebilmeli; bu mümkün olmuyorsa resmini, sesini, grafiği, modelini v.s. görsel-işitsel olarak algılayabilmelidir.

Ekonomi İlkesi Her türlü eğitim-öğretim faaliyeti en az zaman, en az emek ve enerji sarfedilerek, en yüksek verim elde edilecek şekilde düzenlenmelidir. Hem öğretmen öğretirken hem de öğrenci öğrenirken ekonomik ve pratik metod ve teknikler bulmalı, ve hattâ konuya ve seviyeye uygun olarak kendi tekniklerini geliştirmelidirler.

Bütünlük İlkesi Çocuğun eğitilecek yönlerinin bir bütün olarak alınıp değerlendirilmesi gerekiyor. Bu ilke aynı zamanda bilgilerin birbirine bağlı ve birbirini tamamlar nitelikte sunulması demektir.