POSTMODERN PAZARLAMA Pauline Maclaran

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Advertisements

MANTIK Mantığın Konusu.
FİKİR AKIMLARI VE LİDERLER.
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
MARKETING MYOPIA Theodore Levitt Harvard Business Review
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
Karşılaştırmalı Eğitim
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
GRUP DAVRANIŞLARININ TEMELLERİ
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
AYDINLANMA ÇAĞI.
YENİ EKONOMİ SÜRECİNDE YAŞANAN DEĞİŞİMLER
Sosyolojide Kullanılan Bazı Kavramlar
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
Eğitsel Oyunlar.
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
KÜÇÜK İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ VE YENİ PAZARLAMA YÖNTEMLERİ
Sunuş Sıralaması Tezin Konusu, Amacı, Hipotezleri ve Yöntemi
Pazarlama Yönetimi Süreci
KAM 209 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Gündem Oluşturma Kuramı
DİZİMBİLİM (SÖZDİZİMİ)
Mantığın Temel Kavramları
SOSYOLOJİDE KURAMSAL DÜŞÜNME
POSTMODERN PAZARLAMA Hazırlayan SELEN GÜCÜN.
SANAT FELSEFESİ Sercan KALKAN Felsefe Öğretmeni.
ÇOCUK EDEBİYATI ÖĞRETİMİ
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Sosyoloji Tarihi-A- 3. Ders.
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
YENİ SOSYOLOJİ KURAMLARI
HOŞGÖRÜ VE SAYGI.
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
ÖĞRENME AMAÇLARI Tahmin kavramını anlamak Pazarlama araştırmacılarının regresyon analizinden nasıl faydalandığını öğrenmek Pazarlama araştırmacılarının.
Tarih Sosyolojisi-4- Yöntem-1- Tarihsel Materyalizm.
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
Düşünceyi Geliştirme Yolları
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Deneyimsel Bir yaklaşımla MARKA YÖNETIMI
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
HAZIRLAYANLAR ESMANUR ÖZDEMİR EDA AKKUŞ NURSEMA YALÇIN
Düşünceyi Geliştirme Yolları
Sosyal Hizmet Etiği Dersine Giriş Etik Nedir Ne Değildir?
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 1
Yrd. Doç. Dr. Ebrucan İSLAMOĞLU
Post Modern Eğitim Yaklaşımları
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Alıştırma Hocası: Mr.Muhittin KAHVECİ.  Aile psikolojisi; birey, eş ve ailelerin ilişkilerinde yaşadığı duygu, düşünce ve davranışlara odaklanır. Ve.
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Pazarlama Yönetimi Okulu (1)
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?.  Bilgi edinme insanın en temel güdülerinden birisidir.  İnsan bu özelliği sayesinde diğer canlılardan ayrılır.
ARİF BALABAN Amerikan Mobil Pazarlama Birliği MMA’nın (Mobile Marketing Association) yapmış olduğu tanıma göre mobil pazarlama; organizasyonlara.
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KUR’AN’I ANLAMA VE YORUMLAMADA TEMEL İLKELER
Uluslararası İlişkiler Disiplininin Kuramsal Gelişimi
Üst Düzey Zihinsel Özellikler
V. Ünite Sanat Felsefesi ESTETİK.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
SOS407 – Kadın Çalışmaları
Sunum transkripti:

POSTMODERN PAZARLAMA Pauline Maclaran ŞEYDA ŞİMŞEK

Sunum içeriği Postmodernizm nedir ? Modernizm nedir ? Postmodernizm ve Modernizmin özellikleri Deneyimsel Pazarlama nedir ? Deneyimsel Pazarlama Örnekleri

Postmodernizm Postmodern görüşün temeli; Her koşulda geçerli olabilecek evrensel gerçeklere ulaşmanın imkansızlığı karşısında, öznenin bilgi ve kapasitesinin sınırlılığını kabul ederek, farklılıklar ve belirsizlikleri kabul edip kesin açıklamalar beklentisinde olmadan yaşanması gerekliliğidir.

Postmodernizm Postmodernistlere göre, postmodernizm bir devam değil, tarihsel zaman içinde yeni ve kopuk bir aşamadır. Postmodernizm uzunca bir dönem etkinliğini sürdüren “akıl yürütme”, “bilim” ve “özgürleşme” kavramlarının sorgulanması ve modernizmin çelişkilerinin ortaya çıkartılması sürecidir.

Modernizm Modernizm; büyük söylemlerin, kuramların, evrensel yasaların, ideolojilerin, ütopyaların, yargıların bilimsel ve akılcı bir perspektiften geliştirildiği ve tek bir doğruyu aramaya yönelmedir.

Postmodern Pazarlama Mükemmellik yerine sıradanlığı öneren Ortak dili olmayan Her şeyin kullanımına hoş bakan Eğlendirici, neşeli ve ironik biçimleri savunan

Postmodern Pazarlama Stephen Brown “Postmodern Marketing” isimli kitabında postmodern pazarlamayı karakterize eden postmodern toplumsal yapının getirdiği unsurlardan bahsetmektedir.

Postmodern Pazarlama PARÇALANMA (Fragmentation): “ Politika, ekonomi ve pazarda çözülme.”

Postmodern Pazarlama FARKLILAŞTIRILMANIN GİDERİLMESİ (De differantiation): “Geleneksel sınırların bulanıklaşması ve hiyerarşik yapıların erozyona uğraması, yok edilmesi.”

Postmodern Pazarlama ÜST GERÇEKLİK (Hyper-reality):   ”Sanal gerçeklik.”

Postmodern Pazarlama KRONOLOJİ (Chronology):   “ Geçmişe ilgi, özlem.”

Postmodern Pazarlama PASTİJ (Pastiche):   “Edebiyat, müzik ve mimari ile ilgili stillerin karıştırılması.”

Postmodern Pazarlama KURUMSALCILIK KARŞITLIĞI (Anti-foundationalism):   “ Ortodoks yapıya ve evrensel gerçekliklere yönelik antipati.”

Postmodern Pazarlama ÇOĞULCULUK (Pluralism): ”Postmodern yapının farklılıklara açıklık ve hoşgörü göstermesini ifade eder.”

Modernizm ve Postmodernizm Kritikleri Kellner , Giddens, Touraine, Habermas Modernliğin savunucuları Foucault , Derrida Postmodernliğin savunucuları

Deneyimsel Pazarlama

Deneyimsel Pazarlama

Deneyimsel Pazarlama

Deneyimsel Pazarlama

Deneyimsel Pazarlama Tüketicinin marka ile olan ilişkisini daha geniş bir sosyal bağlamda yani bütünsel olarak ele alır. Ürüne değil, tüketicinin hayatta ne yapmak istediğine odaklanır.

Deneyimsel Pazarlama Örnekleri 1990’lı yılların sonlarına doğru Daimler Chryslerin araba kapısı sesi çalışması Rolls Royce’un içindeki ‘yeni araba kokusu’ Starbucks’ın çevreye kahve kokusu yayarak bilinçaltımıza yolladığı mesajlar

Katılımınız İçin Teşekkürler ….