POSTMODERN PAZARLAMA Pauline Maclaran ŞEYDA ŞİMŞEK
Sunum içeriği Postmodernizm nedir ? Modernizm nedir ? Postmodernizm ve Modernizmin özellikleri Deneyimsel Pazarlama nedir ? Deneyimsel Pazarlama Örnekleri
Postmodernizm Postmodern görüşün temeli; Her koşulda geçerli olabilecek evrensel gerçeklere ulaşmanın imkansızlığı karşısında, öznenin bilgi ve kapasitesinin sınırlılığını kabul ederek, farklılıklar ve belirsizlikleri kabul edip kesin açıklamalar beklentisinde olmadan yaşanması gerekliliğidir.
Postmodernizm Postmodernistlere göre, postmodernizm bir devam değil, tarihsel zaman içinde yeni ve kopuk bir aşamadır. Postmodernizm uzunca bir dönem etkinliğini sürdüren “akıl yürütme”, “bilim” ve “özgürleşme” kavramlarının sorgulanması ve modernizmin çelişkilerinin ortaya çıkartılması sürecidir.
Modernizm Modernizm; büyük söylemlerin, kuramların, evrensel yasaların, ideolojilerin, ütopyaların, yargıların bilimsel ve akılcı bir perspektiften geliştirildiği ve tek bir doğruyu aramaya yönelmedir.
Postmodern Pazarlama Mükemmellik yerine sıradanlığı öneren Ortak dili olmayan Her şeyin kullanımına hoş bakan Eğlendirici, neşeli ve ironik biçimleri savunan
Postmodern Pazarlama Stephen Brown “Postmodern Marketing” isimli kitabında postmodern pazarlamayı karakterize eden postmodern toplumsal yapının getirdiği unsurlardan bahsetmektedir.
Postmodern Pazarlama PARÇALANMA (Fragmentation): “ Politika, ekonomi ve pazarda çözülme.”
Postmodern Pazarlama FARKLILAŞTIRILMANIN GİDERİLMESİ (De differantiation): “Geleneksel sınırların bulanıklaşması ve hiyerarşik yapıların erozyona uğraması, yok edilmesi.”
Postmodern Pazarlama ÜST GERÇEKLİK (Hyper-reality): ”Sanal gerçeklik.”
Postmodern Pazarlama KRONOLOJİ (Chronology): “ Geçmişe ilgi, özlem.”
Postmodern Pazarlama PASTİJ (Pastiche): “Edebiyat, müzik ve mimari ile ilgili stillerin karıştırılması.”
Postmodern Pazarlama KURUMSALCILIK KARŞITLIĞI (Anti-foundationalism): “ Ortodoks yapıya ve evrensel gerçekliklere yönelik antipati.”
Postmodern Pazarlama ÇOĞULCULUK (Pluralism): ”Postmodern yapının farklılıklara açıklık ve hoşgörü göstermesini ifade eder.”
Modernizm ve Postmodernizm Kritikleri Kellner , Giddens, Touraine, Habermas Modernliğin savunucuları Foucault , Derrida Postmodernliğin savunucuları
Deneyimsel Pazarlama
Deneyimsel Pazarlama
Deneyimsel Pazarlama
Deneyimsel Pazarlama
Deneyimsel Pazarlama Tüketicinin marka ile olan ilişkisini daha geniş bir sosyal bağlamda yani bütünsel olarak ele alır. Ürüne değil, tüketicinin hayatta ne yapmak istediğine odaklanır.
Deneyimsel Pazarlama Örnekleri 1990’lı yılların sonlarına doğru Daimler Chryslerin araba kapısı sesi çalışması Rolls Royce’un içindeki ‘yeni araba kokusu’ Starbucks’ın çevreye kahve kokusu yayarak bilinçaltımıza yolladığı mesajlar
Katılımınız İçin Teşekkürler ….