REHBERLİK SERVİSİ SUNAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRENCİ VE YAŞAM KOÇLUĞU PROGRAMI
Advertisements

ÖFKEYLE BAŞ ETME.
ZEYNEP BEDİA KILIÇLIOĞLU İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
NİÇİN ÖFKE VEYA BU KONFERANS NİYE? ACABA ÖFKELENMEMEYİ ÖĞRENSEK;
İLETİŞİM.
Ilk göz ağrım.
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
ÇOCUKLA İLETİŞİMDE KULLANILAN DİL.
İLETİŞİM ANA-BABA TUTUMLARI
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR.
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
BİR YETİŞKİNİN BİR ÇOCUĞA SÖYLEDİĞİ EN GÜZEL 30 SÖZ
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
Zor insanla başa çıkma yolları
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
İLETİŞİM ENGELLERİ.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
ERGENLİK AİLEDE İLETİŞİM
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
İLETİŞİM VE ÇATIŞMA. ÇATIŞMA HER ZAMAN HAYATIMIZDADIR Çocukken hangi oyunu oynayacağımız en büyük sorunumuzdu arkadaşlarımızla… Ailemizle süt içmemek.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Psk.Danışman/ Rehber Öğretmen: AYÇA USLUER
HOŞGELDİNİZ.
AGİT IŞIK PSİKOLOJİK DANIŞMAN
Psikolojik Danışman ve Rehb.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ NECATİBEY İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ
ETKİLİ ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
Sınav Kaygısı ve Önleme Yolları.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ – ORS-
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
İLETİŞİM.
AMACIMIZ… Bu Çalışmamızın Amacı; “Meğer ben yanlış anlamışım”,
BEN DİLİ SEN DİLİ.
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
DUYGULARI İFADE EDEBİLME
İLETİŞİMDE SEN DİLİ - BEN DİLİ.
10-14 Yaş Gelişim Dönemi ve Çocukla İletişim
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
ERGENLİK AİLEDE İLETİŞİM
NAGİHAN KAŞAR PSİKOLOJİK DANIŞMAN
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
‘’-Kİ’’ EKİ VE ‘’Kİ’’ SÖZCÜĞÜNÜN (BAĞLACININ) YAZIMI
İLETİŞİM.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ / Bir Arada Yaşamanın Temeli : İletişim
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
UZMANLAR YUVA AİLE EĞİTİMİ 2 ÇOCUKLA İLETİŞİM 1.
İLETİŞİM ANA-BABA TUTUMLARI
Ben Dili - Sen Dili.
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
İletişim SAĞLIK İLETİŞİMİ - 1 Nida KAHRAMAN/Okan Üniversitesi/2010.
İLETİŞİMDE BEN DİLİ SEN DİLİ
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR.
Sunum transkripti:

REHBERLİK SERVİSİ SUNAR

İLETİŞİMDE ‘BEN DİLİ’ VE ‘SEN DİLİ’

İletişim,kişilerin birbirlerine bilinçli veya bilinçsiz olarak iletmek istedikleri duygu ve düşüncelerini aktardıkları bir süreçtir. İletişim kurarken kullanılan iki yöntem var.

BEN DİLİ: Bireyin karşılaştığı davranış ve durum karşısında bireysel tepkisini, kendi duygu ve düşüncelerini açıklayan ifade şeklidir. Kendimizi “ben”li cümlelerle anlattığımız zaman karşımızdakini incitmemiş, fakat kendi mesajlarımızı da vermiş oluruz.

Ben dili: 1.Savunmaya itmez. 2. Suçluluk hissettirmez. 3.Duygunun nedeni anlaşıldığı için iletişim sağlıklı olur. 4. Ben iletisi alan kişi başkalarını düşünmeyi de öğrenir. 5.Yakınlaşmayı sağlar. 6. Anlaşmazlıkları azaltır. 7. Konuşan kişiyi rahatlatır.

“SEN DİLİ: Suçlama içerir ve karşımızdaki kişi doğal bir savunmaya geçer. Dolayısıyla sonuç anlaşılamama, tartışma, kavgaya kadar gidebilir.

Sen dili: 1. Suçlayıcıdır. 2. Davranıştan çok kişiliğe yöneliktir. 3. Kişiye anlaşılmadığını hissettirir. 4. Yeniden konuşma isteğini engelleyicidir. 5. Neye kızıldığının anlaşılmamasına neden olur. 6. Kişiyi incitir, kırar. 7. Kişinin direnmesine, yani savunucu iletişime neden olur. Savunucu iletişim ise iletişimin içerik düzeyinden ilişki düzeyine geçmesine, ilişkinin bir savaş, bir kazanma sorununa dönüşmesine neden olacağı için öğretimin asıl amacına ulaşmasını engelleyecektir.

Genellikle kızgınlık ifadeleri sen-dili ile yapılır. Sen-dili ile kurulan iletişimin çocuk üzerinde düzeltici bir etkisi pek olmaz. İfade edilen kızgınlıklar davranışa değil de kişiliğe yöneliktir. Bu nedenle çocukta kırılma lara, gücenmelere neden olur. Sen dili ile ifade edilen hoşnutsuzluk ve eleştiri sözleri, çocuğun direnmesine, karşı gelmesine, kızmasına ve söz dinlememesine neden olur.

"Sen" Mesajı Yerine "Ben" Mesajı

—’Sen’ dili: Sen hatalısın! Çok yanlış davranıyorsun! —’Ben’ dili: Senin bu davranışın beni incitti, üzüldüm! —”Sen” dili: Çok kabasın! Her zaman sözümü kesiyorsun! —”Ben”dili: Bir şey söylemeye başlayıp ta bir türlü sonunu getiremediğim zaman çok rahatsız oluyorum.

—”Sen” dili: Kes şunu!! Çekiştirip durma kolumu!! —”Ben” dili: Kolumun çekiştirilmesinden hoşlanmıyorum. —”Sen” dili Her akşam aynı şey, tutturuyorsun oyun oynayalım diye! Benim yorgun olabileceğim hiç aklına gelmiyor değil mi? Yaramaz ve şımarık bir çocuk gibi davranıyorsun! —”Ben” dili Bu akşam çok yorgun hissediyorum canım. İstersen oyun oynamayı başka bir akşama erteleyelim.

Ben Dilinin Üç Ögesi Vardır: Davranışın (olayın) objektif olarak tanımı Davranışın size neye mal olduğu, etkisi (para, zaman, enerji kaybı) Duygularınız

Ağlayarak bir şeyler isteyen çocuğunuza şöyle diyebilirsiniz: Davranışın tanımlanması: Bir şeyi ağlayarak istediğin zaman… Davranışın somut etkisi: ne söylediğini anlayamadığım için de sana yardımcı olamadığım için Duygular: üzülüyor ve gerginleşiyorum.

-’Sen dili’: Aynı hatayı her zaman yapıyorsun sonra yine bana gelip anlatıyorsun. -’Ben dili’: Bu konuda seninle daha önce de konuştuğumuz halde yine yaptığını duyunca dikkate alınmadığımı hissediyorum. Demek ki boşuna zaman harcamışım, uğraşmışım diye düşünüyorum.

BEN DİLİ ÖRNEKLERİ Söylediklerimi ciddiye almadığın zaman (olay) beni önemsemediğine inanıyorum (duygu). Odanı düzenli tuttuğun için (olay) seni takdir ediyorum (duygu). Eşyalarımı kullandıktan sonra yerine koymadığın zaman(olay) aradığımı bulamıyor (davranışın etkisi) ve kendimi gergin hissediyorum (duygu). Kirli ellerinle etrafa dokunduğunda (olay) yeniden silmem gerektiği için yoruluyorum. Dişlerini fırçaladığında (olay), ağzın mis gibi kokuyor, dişlerin bembeyaz görünüyor (davranışın etkisi), buna bayılıyorum(duygu).

Size sözle saldırılmadığı sürece, rahatsızlığını ve kızgınlığını dile getiren biriyle anlaşmak mümkündür. Ne dersiniz?...

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. Hazırlayan ve sunan: Safiye ÖNAL Uzm. Psikolojik Danışman