İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Advertisements

İLETİŞİM BECERİLERİ ve DANIŞMANLIK.
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
KİŞİSEL İMAJ ve BEDEN DİLİ SITKI ASLANHAN
İLETİŞİM UFUK FİDANLI Eğitim Öğretim Planlamacısı
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
SOSYAL BİLGİLER 7.SINIF KONU: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
ÇOCUKLARIMIZLA ETKİLİ İLETİŞİM
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc UNİTE 5 Dinleme ve Cevap verme 1.
İLETİŞİM.
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
Kendini İfade Etme Emirhan Güneş
İLETİŞİM SORUNLARI.
İLETİŞİM.
TEST – 1.
İLETİŞİM ve İNSAN İLİŞKİLERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
Sözlükte "iletişim" ne demek?
İLETİŞİM ENGELLERİ.
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
İletişim ve Empati.
Psk.Danışman/ Rehber Öğretmen: AYÇA USLUER
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Mustafa bilge 2/d sınıf öğrt.
CAN KULAĞI Ramazan Bayraktar.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ NECATİBEY İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
HAZIRLAYAN: YILDIZ GÖKALP
1 Sağlık SlaytlarıSağlık Slaytları Sağlık Slaytları
Sosyal Bilgiler İletişim
HAZIRLAYAN : EGE KÖMÜRCÜOĞLU SINIFI : 7-C NUMARASI : 333 İLETİŞİM.
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
OKUL HEYECANIM İLKÖĞRETİM HAFTASI
Telefon ç alar. Y ö netici, “ Bir saat i ç inde odama gelin, manzaraya bakacağız. ” der. Kapı a ç ıktır. Işıklar yanmaktadır. Y ö netici “ Manzara karanlık.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İLETİŞİM.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
İLETİŞİM.
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ / Bir Arada Yaşamanın Temeli : İletişim
İLETİŞİM ENGELLERİ.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
DERS:Sosyal Bilgiler KONU:İletişim 1.HAFTA
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
İNSAN – İLETİŞİM- DİL HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.

ilgili neler söyleyebilirsiniz? Her canlı değişik yöntemlerle iletişim kurar, Örneğin hayvanlar kimi zaman birbirlerini koklayarak kimi zaman  da çeşitli sesler çıkartarak iletişim kurarlar. İletişim ile ilgili neler söyleyebilirsiniz? 1 Diğer canlılardan farklı olarak insanlar konuşma ve dinleme yeteneğine sahip olduğundan iletişimi geliştirme şansına sahiptir 2 İletişimde en önemli husus, ETKİLİ İLETİŞİM YÖNTEMLERİ’dir. Uyarı: İletişimde en önemli husus nedir ?

Başlıca İletişim Kurma Yöntemleri Nelerdir? 1-Sözlü İletişim:  Karşılıklı konuşmaya dayalı iletişimdir. Başlıca İletişim Kurma Yöntemleri Nelerdir? 1 2-Yazılı İletişim: Yazı yoluyla sağlanan iletişimdir. Not, mektup, gazete, dergi ve kitaplardaki yazılar veya yazılı işaretler aracılığı ile yapılan iletişimdir. 2 3-Vücud Dili İletişim: Jest, mimik ve çeşitli hareketlerle sağlanan iletişimdir. Sözsüz veya Beden dili ile iletişim de denilebilir. 3

İletişimi başlatmanın ilk aşaması nedir? Dr. Ekrem Bey, memleketi Burdur’a yıllık izine giderken yolda Trafik Kazası geçirir. Eşi ve çocukları ile beraber kendisi, kazadan hafif yaralı olarak kurtulmuşlardır. İzin bitiminde çalıştığı hastanenin bulunduğu Antalya’ya geri döndüğünde hastanede Dr. Ahmet Bey ile karşılaşır ve…. İletişimi başlatmanın ilk aşaması nedir? Çok iyisin… Ben yine de olaylardan uzaklaşmak için bugün çalışacağım… Arkadaşım, bugün çok üzgün görünüyorsun… İstersen senin yerine ben bugün hastane de nöbete bakarım. Buna göre; Kendimizi ve çevremizi, çevremizdeki insanları tanımak, anlamak iletişimi başlatmanın ilk aşamasıdır. Dr.Ekrem Bey Dr.Ahmet Bey

Bıktım artık bu kavgalardan… Belli bir ortamda yaşanan anlaşmazlıkların, kırgınlıkların ve hoş karşılanmayan durumların ortaya çıkmasının en önemli nedeni sizce ne olabilir ? Bıktım artık bu kavgalardan… Kavgalarımızın en önemli nedeni,birbirimizi anlayamamak…Yani iletişimsizlik… Hayattaki anlaşmazlıkların en önemli nedeni İLETİŞİMSİZLİK ‘tir.

Etkili Bir İletişimde Nelere Dikkat Etmek Gerekir ? 1-Bireyin Kendini Tanıması: Kendisini tanıyan ve sahip olduğu özelliklerin farkında olan bir kişi çevresindeki insanları daha kolay algılar ve tanır, onlarla daha kolay ve uyumlu bir iletişim sağlar. Etkili Bir İletişimde Nelere Dikkat Etmek Gerekir ? 2-Etkili Anlatım: Karşımızdaki insanlarla konuşurken; 2a-Konuşurken doğal olmalıyız, yapmacık konuşma ve hareketlerden kaçınmalıyız. 2b-Dinleyici ile göz teması kurarak onun zihnine ve gönlüne girmeye çalışmalıyız, ona pozitif enerji vermeye çalışmalıyız. 2c-Ses tonumuzu sürekli olarak konuşmamızın içeriğine göre ayarlamalıyız, tek düze bir konuşma insanın dikkatini çekmez. 2d-Kullandığımız kelime ve cümlelerin karşımızdaki insanların anlayabileceği düzeyde olmasına dikkat etmeliyiz. 2e-Jest ve mimiklerimizi, bedenimizi konuşmamızın içeriğine uygun olarak kullanmalıyız. Konuşma süresini uzun tutarak dinleyenleri sıkmamalıyız. 3-Etkili Dinleme: Etkili bir dinleme yapabilme için; 3a-Konuşmacı ile göz teması sağlamalıyız, kendimizi rahat ve hafif tutmalıyız. 3b-Kendimizi rahat ve hafif tutmalıyız. Karşımızdaki insan konuşurken “evet”, ”demek öyle”,”gerçekten mi?” gibi tepkiler vererek onu dinleme isteğimizin olduğunu ona hissettirmeliyiz. 3c-Konuşmacıyı dinlerken empati kurmalı, kendimizi onun yerine koymalıyız. 3d-Asla konuşmacının sözlerini kesmemeliyiz, sorularımızı ve eleştirilerimizi sona saklamalıyız. 4-Empati Kurma: Kendimizi onun yerine koyma anlayışıdır. Karşımızdakinin gözüyle olayları anlayabilme durumudur.

İletişimi Zorlaştıran Davranışlar Neler Olabilir? 1- Karşımızdaki insanı yönlendirmeye çalışmak,nasihat-öğüt vermek 5- Teşhis, tanı koymak. 9- Kendi düşünce ve fikirlerimizi tek doğru olarak kabul etmek, başkalarının duygu ve düşüncele-rini önemsememek 3- Çok veya alakasız sorular sormak. İletişimi Zorlaştıran Davranışlar Neler Olabilir? 7- Karşımızdaki insanlara takma isimleriyle hitap etmek, 11- Sözünden dönmek, alay etmek, oyalayıcı davranmak. 6- Konuştuğumuz kişinin adını öğrenmeye çalışmamak veya adını hiç kullanmamak. 10- Ön yargılı davranmak. İnsanları oldukları gibi kabul etmemek. 2- Karşımızdaki insanı eleştirmek, suçlayıcı davranmak ve yargılamak. 4- Teselli etmek, konuyu değiştirmeye çalışmak. 8- Argo(Düşük seviyeli sokak ağzı) ve hakaret içerikli konuşmalar yapmak. 12- Olumsuz eleştiri yaparken Ben Dili yerine Sen Dili ’ni çok kullanmak

KONU PEKISTIRME SORULARI

KONU PEKISTIRME SORULARI

KONU PEKISTIRME SORULARI

KONU PEKISTIRME SORULARI

KONU PEKISTIRME SORULARI

KONU PEKISTIRME SORULARI

KONU PEKISTIRME SORULARI

KONU PEKISTIRME SORULARI

KONU PEKISTIRME SORULARI

KONU PEKISTIRME SORULARI

KONU PEKISTIRME SORULARI

KONU PEKISTIRME SORULARI

KONU PEKISTIRME SORULARI

KONU PEKISTIRME SORULARI

KONU PEKISTIRME SORULARI

KONU PEKISTIRME SORULARI

KONU PEKISTIRME SORULARI