GELECEĞE YÖN VERMEK SİNEM MERMER KANARYA ULUTÜRK ELVAN ER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Tosyöv Bursa Destekleme Derneği
Advertisements

GÜLOĞLU TİCARET Seracettin Güloğlu tarafından 1975 yılında kurulmuş olup, sektöre Teneke, Baca Armatürü ve Soba malzemeleri imalatı ile başlamıştır.
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
Elektronik, beyaz eşya ve bilgi teknolojisi alanlarında faaliyet gösteren ve yedi yurtiçi, onbir yurtdışı olmak üzere toplam 18 şirketten oluşan Vestel.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KOOPERATİFLERDE ETKİNLİK
“ Dünyada herşey için, medeniyet için, hayat için, başarı için en gerçek yol gösterici ilimdir, fendir. İlim ve fennin dışında yol gösterici aramak gaflettir,
AVRUPA BİRLİĞİ’NİN TÜRKİYE’DE DESTEKLEDİĞİ PROJELER AB’nin karşılıksız yardımları proje bekliyor… Sizin de çılgın bir projeniz var mı?
ÜCRET SİSTEMLERİ VE VERİMLİLİK
REKLAMCILIK Hafta 5.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
ECZACIBAŞI İLAÇ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Kütahya Porselen, 1970 yılında temelleri atılan, 1984 yılında %75’i Güral ailesine geçmiş, %26’sı hissesi de halka açık olarak İMKB de işlem görmekte.
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
Girişimcilik.
İNGİLTERE’ DE E-DEVLET
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
Tarihçemiz. Tarihçemiz Yönetim Yapısı HASAN CEM BOYNER / Başkan / İcracı Değil 1978 yılında Boğaziçi Üniversitesi İşletme Fakültesi’ni bitirdi.
MUTLU AKÜ HAMDİ GEMİYAN
Mevcut Durum ve Gelecek Vizyonu 18 Temmuz 2012 Sakarya
Yrd. Doç. Dr. Arzdar KİRACI Başkent Üniversitesi
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
Küreselleşen Türkiye’de Yatırım Rekabeti İzzet Karaca Yönetim Kurulu Başkanı Unilever Türkiye, Orta Asya, Kafkasya ve İran
CVS 1998 deki kuruluşundan beri Türkiye'nin hem içinde ve hem de yurt dışında çelik endüstrisine hizmet vermektedir.
İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARLAMA FAALİYETLERİ - İBGS 2009/5 YURTDIŞINDA DÜZENLENEN FUARLARA KATILIM - İBGS 97/5.
ORGANİZE ECZANELER YARATABİLMEK
BOSCH ‘’ Yaşam İçin Teknoloji ‘’. Dünyanın üçüncü büyük beyaz eşya üreticisi ve Avrupa’da beyaz eşya pazarı lideri olan BSH Grubu, 700 milyon Euro yatırımla.
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
E-TİCARET.
Hızlı Tüketim Ürünleri
İşletme 1 Ders Copyright S.K.Mirze.
F1 YARIŞLARI VE TOYOTA Ahmet Murat DEMİR Salih Onur KASAP
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
Bölüm 10 KOBİ’LERİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARI
ŞİRKET PROFİLİ Gençoğlu ailesi tarafından 1989 yılında, Bursa’da 7 bin 500 m2 alanda kuruldu. Kuruluş amacı tümüyle ihracat olan Penguen Gıda, Avrupa.
İNOVASYON.
Bize en çok sorulan soru: Ekip Nakliyat neden yalnız ve yalnız,Türkiye - İtalya - Türkiye arasında taşıma yapan bir kuruluştur? Bize hep bu sorulur. İş.
TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ
AVRUPA BİRLİĞİ’NİN TÜRKİYE’DE DESTEKLEDİĞİ PROJELER AB’nin karşılıksız yardımları proje bekliyor… Sizin de çılgın bir projeniz var mı ?
Konumlandırma.
VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Soru 7 Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
Tükiyenin Dış Ticareti. Ülkelere, bölgelere ve mal grupuna göre dağılımı.
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
GİRİŞİMSEL KARAR VERME SÜRECİ GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Doç. Dr. Mahmut BİLEN ENDÜSTRİEL EKONOMİ. ENDÜSTRİDE GİRİŞ VE ÇIKIŞLAR 2 Bu konuyu çalıştıktan sonra :
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
AHUM Destekleri: İHRACAT UYGULAMASI
1868 yılında Jamsetji Tata tarafından Mumbai’de kurulan Tata Grubun yönetim kurulu başkanlığını 1992 yılından bu yana Ratan Tata yürütmektedir.Firma.
TATA MOTORS.
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
SAAB OTOMOBİL HALİDİN SÖNMEZ
Grubun borsaya resmen kote edilmiş 27 şirketi vardır.
TATA MOTORS Limited Tata motors limited, Hindistan'ın en büyük otomotiv şirketidir. Ticari araçlarda her segmentte lider olup, pikap ve binek araçlarda.
HEDEF PAZAR.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

GELECEĞE YÖN VERMEK SİNEM MERMER KANARYA ULUTÜRK ELVAN ER

Konumlandırma; markanızı hangi kesimlerin nasıl algılamasını istediğinize verdiğiniz cevaptır. Geçen yıl ABD'li General Motors'tan dünyanın en büyük otomotiv üreticisi unvanını alan Toyota, ABD'deki araçlarını, zemin döşemesindeki sorun nedeniyle geri çağırdı. Zemin döşemesinin, gaz pedalının sıkışmasına, bunun da kazalara yol açtığından şüpheleniliyor. Toyota 3.8 milyon aracı geri çağırdı Dünyanın en büyük otomotiv üreticisi Toyota, ABD'deki 3.8 milyon aracını resmen geri çağırdı.

Konumlandırma, bir ürünün konumu potansiyel alıcıların o ürünü nasıl gördüğüdür. Dünya Gazetesi iş dünyasının gazetesi olarak yıllar önce kendisini konumlandırmış ve hala dimdik ayaktadır. Konumlandırmanın hakkı olan bir gazete çıkarmakta ve ekleriyle de desteklemektedir. Haftalık ortalama 55.000 satış hasılatıyla 1981’den beri faaliyet göstermektedir. Gazetelerin satış hasılatlarında Türkiye’de 19. sıradadır.

Konumlandırma, muhtemel tüketicinin zihninde var olan diğer ürünlere kıyasla firmanın kendi ürününü rekabet edecek şekilde tüketicinin zihnine nasıl konumlandırdığıdır.

RAKİPLERİ TANIMAK, GÜÇLÜ YÖNLERİNİ BİLMEK İÇİN ALGILAMA HARİTASI

Geleceğin haritasını çıkarırken göz önüne alınması gereken dört değişken: Gelecek: alternatifli senaryolar modellemesi yapın. Müşteriler: müşterilerinizi tanıyın. Ekonomi: maliyet dinamiklerinizi belirleyin. Sıraya koyma: vizyon paylaşımı.

Pazara ilk girmenin mutlaka sayılamayacak kadar avantajları vardır.

Pazara sonradan girip, ilk girenin Pazar payını elde eden birçok marka da vardır.

Girişimcilerin şu soruya yanıt vermeleri gerekiyor: Bir numara olmak mı yoksa bir numara kalmak mı önemli? Ürünler birbirinin aynı olduğundan tüketiciler de bir markaya bağlanmıyor. Var olan bağlılıklar da giderek yok oluyor. Pazarda sürekliliğini sağlayan firmalar ayakta kalıyor. Peki nasıl?

•Marka yerleştirme; Marka sürekliliğini sağlamak için neler gerekli? •Yenilenen organizasyon-ürün –Kai-Zen •Doğru zamanda, Doğru strateji –Olumsuz Örnekler –Olumlu Örnekler •Sosyal yaşamın marka üzerindeki etkileri

Süreklilik - Yaşayan Örgüt… Pazarda sürekliliği sağlamak için… Kurumsallaşma Farklılaşmış organizasyon Sürekli değişim… KAİ-ZEN Doğru zamanda doğru yerde bulunmak Örgütü sosyal bir sistem olarak ele almak

Kurumsallaşma Rekabete sayalı serbest piyasa ekonomisi kurumsallaşmayı başaramayan aile şirketleri markalar mezarlığına gönderdi… Türkiye’de şirket yaşam eğrisi 1. kuşak yaratıyor… 2. kuşak idare ediyor… 3. kuşak yok ediyor… Kurumsallaşan ülkeler; ABD Avrupa Japonya Kamil Koç

Şirketlerin kurumsallaşmasının önünü ihracata açıyor Şirketlerin kurumsallaşmasının önünü ihracata açıyor.Türk şirketlerinin ihracata yönelerek dışa açılmaları ve Avrupa Birliği sürecinin kurumsallaşmayı zorlaması Türk şirketlerini de kurumsallaşma çalışmalarına itiyor. Türkiye'nin kurumsallaşmayı başarmış en büyük holdinglerinden biri olan Koç Topluluğu'nun emekli ettiği yöneticileri bu sürece tecrübeleri ile KOBİ'Iere destek oluyorlar. Koç Grubunun 1995 yılında 60 yaşını aşan çalışanları emekli etme kararı ve ardından kurulan Koç Yöneticileri Derneği (Koç-Yönder), kurumsallaşma konusunda deneyime sahip 50 kadar üyesi ile iki yıldan bu yana Türk şirketlerinin kurumsallaşmasına katkıda bulunuyor.

İhracat 1995 yılında 60 yaşını Koç Yöneticileri Derneği (Koç-Yönder), İşletmenin yönetiminde ve kontrolünde tek bir ailenin egemen olduğu aile işletmeleri dünyadaki işletmelerin yaklaşık %80’nini (Argüden,2002) ülkemizde ise %95’ini oluşmaktadır(Genç ve diğ., 2004: 23). Tipik bir aile işletmesinin ömrünün ortalama 24 yıl ile sınırlı olduğu belirlenmiştir (Argüden, 2002). ABD: Ford, Mars, Este Lauder, Levi Strauss İsveç: Tetra Laval,Hermes ve H&M; Fransa’da Michelin, Bic, L’Oreal Kanada: Seagram ve Bata gibi. Türkiye: Sabancı, Koç, Doğuş gibi çok sayıda aile işletmesi vardır” (Kırım,2003:3). Ülker, Yeni Karamürsel, Komili ve Eczacıbaşı.

Farklılaşmış organizasyon İlk olmak iyidir fakat yakalanan bu avantajın yeniliklerle şirket kültürü haline getirilmesidir. Eğer ürün farkınız size para kazandırdıysa bu anlık ve geçicidir. Tofaş-Hundai farkı ; İrade ve süreklilik Abbate gömlekten anlamayan bir yönetime teslim edildi.Firmanın kurucusu ve Ravelli gömleklerinin sahibi Tayan'a aynı soruyu sorduğumda, firmanın yolun başında iyi niyetli olmadığı inancını taşıyor.

Farklılaşmış organizasyon Bursa Organize Sanayi Bölgesinde paslanmaz çelik ve dekorasyon işleri yapan Sabinoks Dekorasyon adlı şirket, Facebook ve Google gibi dünya devlerine özenerek çalışanları için eğlenceli bir ofis ortamı yaratmak isterken iflasın eşiğine geldi. “Meseleyi biraz deşince gördüm ki atölyenin bir yarısı diğer yarısıyla kavgalı durumda. Muhasebeci, okeyde taş çaldı diye mühendis çocuklardan birini tartaklamış, birbirleriye karakolluk olmuşlar. Ustabaşı sırf sürekli kendisine perfect çekiyorlar diye en iyi işçilerimizden ikisini işten kovdurmuş. Şoför parayla barbut oynatmaya başlamış, şirketin yarısı adama donuna kadar borçlu. Biz de yönetim kurulu olarak bir ara kendimizi langırta fazla kaptırmıştık, o ara olmuş hep bunlar. Zamanında görüp önlem alamadık, resmen bitirdik baba yadigarı şirketi..."

Sürekli değişim… KAİ-ZEN / INNOVATION Ürünün değişen beğenilere ve teknolojiye uygun olarak kendini yenileyebilmesi gerekir. Gırgır Simit sarayı

Doğru zamanda doğru yerde bulunmak… Faruk Süren-Mr. Bricolage

Marka sosyal bir varlıktır… Sosyal sorumluluk Halkla ilişkiler Mekap; Sağlam Dayanıklı Terletmiyor “Mekap’larıyla dağlarda gezen bir avuç genç” Turgut Özal

TEŞEKKÜRLER…