T.C. BURSA VALİLİĞİ AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR İL MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GÖNÜL ELÇİLERİ PROJESİ
Advertisements

SİİRT İLİ SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA VAKFI BAŞKANLIĞI
YENİ KOOPERATİFÇİLİK HAREKETİ
İŞKUR Antalya İl Müdürlüğü
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
GÖNÜL ELÇİLERİ PROJESİ ANKARA VALİLİĞİ.
MESLEKÎ VE TEKNİK ORTA ÖĞRETİM KURUMLARI MEZUNLARININ İZLENMESİ PROJESİ.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Aile ve Sosyal Politikalar
ÜST YÖNETİCİ İLGİLİ MÜDÜRLÜK GÖNÜL ELÇİLERİ KOORDİNASYON BİRİMİ KOORDİNATÖR MÜDÜRLÜK GÖNÜL ELÇİLERİ BİRİMLERİ SAĞLIKLI YAŞLANMA VE KUŞAKLAR ARASI UYUM.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
DOKTORA SONRASI ARAŞTIRMA PROGRAMI (DOSAP)
Tarihçemiz. Tarihçemiz Yönetim Yapısı HASAN CEM BOYNER / Başkan / İcracı Değil 1978 yılında Boğaziçi Üniversitesi İşletme Fakültesi’ni bitirdi.
“ AKT İ F YA Ş LANMA VE KU Ş AKLARARASI DAYANI Ş MA” Prof. Dr. Emine ÖZMETE AVRUPA B İ RL İĞİ BAKANLI Ğ I KASIM, 2012 Gaziantep.
OKULLARIMIZIN BAŞVURABİLECEĞİ HİBE PROGRAMLARI VE KAZANDIRACAKLARI
AİLE SOSYAL DESTEK PROGRAMI (ASDEP) EĞİTİMİ
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
SİVAS TİCARET VE SANAYİ ODASI. SİVAS 1901 yılında kurulmuştur. Yaklaşık 4000 aktif üyesi bulunmaktadır. 24 meslek grubundan 62 meclis üyesi ve 20 personeli.
Proje Hakkında  Proje T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Intel Türkiye ve KAGİDER tarafından hayata geçirilmektedir.
UZAKTAN ÖĞRETMEN EĞİTİMİ SEMİNERİ
Kadın Parlamenterlere Yönelik İhtiyaç Analizi UNDP Türkiye Türkiye’de Kadının Yerel Siyasete Katılımı.
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Kadınlar İçin Mesleki Eğitim Projesi. AMAÇ 1.Kadınların mesleki açık öğretim ortaokul ve liselerine kayıt yapmalarını sağlamak. 2.Kadınları kayıt.
24 Mart 2015 Haliç Üniversitesi Kağıthane Kampüsü
Comenius Programı Onur AYDEMİR
AYTEN YILMAZ ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ MÜDÜRÜ
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. "Sofra bir kazanç ve öğrenme kuruluşudur." Hüseyin Özer.
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
İLKÖĞRETİM SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
9. SINIFLARIN ALAN SEÇİMİNDE DİKKAT ETMESİ GEREKENLER
Nedir?. Eğitime %100 Destek Projesi 193 Sayılı Gelir ve 5422 Sayılı Kurumlar Vergisi Kanunlarında değişiklik yapan 24/04/2003 tarih ve sayılı Resmi.
ANKARA MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM TANITMA VE YÖNLENDİRME KOMİSYONU
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI TİCARET VE SANAYİ ODASI EĞİTİM VAKFI İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
Toplumsal Sorumluluk Tüm bireylerin, içinde yaşadıkları toplumun yaşam kalitesini iyileştirmek için bütün toplumla birlikte ekonomik, çevresel, kültürel.
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMI
EŞİT BİR EĞİTİM İÇİN ENGELSİZ KAMPÜS
İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMI
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Yaşlı Bakım Ekonomisinin Gelişmesinde Üniversitelerin Rolü
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17
TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI
PROJE YÖNETİMİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK.
TC SAKARYA ÜNİVERSİTESİ İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
G ÖNÜLLÜLÜK “İsteyerek, bilerek, severek ona buna zıplama, atlamak.” “Yaşamaya devam etme sebeplerini çoğaltma ve varlığını toplumsal olarak gerçekleme.
ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİ
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİ ÖĞR.GÖR.İBRAHİM GÜLTEKİN 2016.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
KURUM HİZMETLERİ VE İSTİHDAMA YÖNELİK UYGULAMALARI
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
Mesleki Eğitim Merkezleri Genel Tanıtım
YAYGIN EĞİTİM.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
Karşılaştırmalı Eğitim
AYTEN YILMAZ ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ MÜDÜRÜ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
ŞEHİT SABRİ ERYELER MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ KUMRU-ORDU
Bilgilendirme Toplantısı
DÜZGÜN İŞ (DECENT WORK)
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMI
Sunum transkripti:

T.C. BURSA VALİLİĞİ AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR İL MÜDÜRLÜĞÜ Gönül Elçileri Projesi “Kadın ve Güçlenme” “Kadınlar İçin Mesleki Eğitim Projesi” 1

I. BÖLÜM Gönül Elçiliği 2

Başbakanımız Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN’ın eşi Sayın Emine ERDOĞAN’ın himayesinde yürütülen «Gönül Elçileri» projesi hızla devam etmektedir. İlimizde de Sayın Valimiz Münir KARALOĞLU’nun eşi Sayın Sevim KARALOĞLU, Gönül Elçileri Projesinin ikinci ayağı olan “Kadınlar İçin Mesleki Eğitim: Kadınlar ikinci bir şansı hak ediyor” tanıtmak amacıyla çalışmalar başlatılmıştır. Bugün bu toplantıda Gönül Elçileri Projesi ve projenin ikinci ayağı olan “Kadın ve Güçlenme: Kadınlar İçin Mesleki Eğitim Projesi” anlatılacaktır.

Gönüllülük Köklü ve tarihi geleneklerden doğan, yardımlaşma ve dayanışma duygularına dayanan gönüllülük insan davranışının en temel ve en eski ifade şekillerinden birisidir.

Gönüllülük Osmanlı İmparatorluğu döneminde hayır yapma inancıyla oluşan “Vakıf” anlayışı, muhtaçlara yardım etmenin dünyadaki ilk örneğidir. Tüm dünya ülkelerinin gıpta ederek baktıkları bu gelenek, Türkiye Cumhuriyeti’nde de devam etmiştir.

GÖNÜLLÜLÜK Bireyin hiçbir çıkar beklemeden ailesi ya da yakın çevresi dışındaki bireylerin yaşam kalitesini artırmak için, yalnızca içinden gelerek ve doğru olduğuna inandığı için topluma katkı sağlamasıdır.

Gönüllülük Paylaşmaktır Paylaşılan sevinçler artsın, üzüntüler azalsın…

GÖNÜL ELÇİSİ Özgür iradeyle, herhangi bir maddi karşılık beklemeden, sahip olduğu deneyim, beceri ve kaynaklarını kullanan, dezavantajlı grupların yaşam kalitesini yükseltmeye çalışan, topluma katkı sağlayan kişidir. 8

Kimler Gönül Elçisi Olabilir? • Emekliler • Çocuklar/ Öğrenciler • Tam/Yarı zamanlı çalışan yetişkinler • Ev hanımları • Gençler • Gruplar (Sivil Toplum Kuruluşları/Dernekler) • Kuruluşlar (Özel İşletmeler) • Toplum tarafından tanınan kişiler • Toplumdaki doğal liderler

Gönül Elçisi Ne Yapabilir? Kendi ilgi, bilgi, beceri ve deneyimleri ile karşısındaki kişinin ihtiyacına göre her tür hizmeti sunmaya çalışan kişidir. Bazen maddi bazen de manevi destek verir.

Gönül Elçileri Kimlere Hizmet Verir? Kadınlar, Çocuklar, Engelliler, Yaşlılar, Gaziler ve Şehit Aileleri, Yoksullar, Diğer dezavantajlı gruplar..

Hedef Gruplar ve Ana Faaliyet Alanları Kadınlar  Eğitim alması ve beceri kazanması Çocuklar  Koruyucu aile edindirme Engelliler  İhtiyaç duyduğu hizmetlere erişim sağlama Yaşlılar  Kaliteli yaşlanma ve kuşaklar arası uyum sağlama Gaziler/Şehit Aileleri  İhtiyaç duyduğu hizmetlere erişim sağlama Yoksullar/Diğer dezavantajlı gruplar İhtiyaçları tespit etme ve yönlendirme

Gönül Elçisi Ne Yapabilir? • İhtiyaç sahiplerinin Kamu Kurumlarındaki ilgililerle iletişime geçmelerini sağlar, • “Gönül Elçiliği”ni tanıtmak, gönüllü adayları teşvik etmek ve “Gönül Elçisi”nin yapacağı hizmetin ne olacağı ve nasıl olacağı konusunda İl Müdürlüğümüz ile ortak çalışma yapar.

Gönül Elçisi Ne Yapabilir? • Sosyal sorumluluk projesi yürütmek isteyen özel sektör temsilcileri ve bağış yapmak isteyen hayırsever vatandaşlar gibi kişi/gruplara yol göstererek İl Müdürlüğümüz ile iletişime geçmelerini sağlarlar. • Toplumun kalkınmasına yönelik yürütülen çalışmalarda çevrelerine «rol model» olurlar.

NİÇİN GÖNÜL ELÇİSİ OLAYIM? «ZATEN GÖNÜLLÜYÜM» NİÇİN GÖNÜL ELÇİSİ OLAYIM? Tüm yükü tek başına değil, yüzlerce kişi veya gruplarla paylaşmak için.. Çaresiz kalmamak için, yetemediğin yerde ardında işi sosyal hizmet vermek olan kurumsal bir destek bulabilmek için.. Gönüllü havuzunun içinde yer almak ve acil durumlarda birden çok kişiye aynı anda ulaşabilmek için.. Gerektiğinde toplumsal meselelerle ilgili güçlü bir sivil inisiyatif ortaya koymak için..

GÖNÜL ELÇİSİ OLMAK İÇİN NE YAPILIR? 1. Doğrudan Başvuru: Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı/ilgili birimleriyle iletişim kurma 2. Web Sayfasından Başvuru: Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı web sayfasından; * www.gonulelcileri.gov.tr * www.bursagonulelcileri.com (Bursa İli çalışmalarını takip edebilirsiniz) 17

Nasıl Gönül Elçisi Olunur? http://www.gonulelcileri.gov.tr/

Nasıl Gönül Elçisi Olunur? http://www.bursagonulelcileri.gov.tr

GÖNÜL ELÇİSİ HİZMET SÜRECİ 1. Gönül Elçisi Formunu doldurur, 2. İl Müdürlüğü tarafından düzenlenen bilgilendirme toplantısına katılır, 3. İlgi alanı, becerileri, uygun zaman seçenekleri dikkate alınarak Gönül Elçisi olarak çalışma alanı belirlenir, 4. Beraber çalışabileceği Gönül Elçileri ile tanıştırılır, 5. Gönül Elçileri; İl Müdürlüğü temsilcisinin koordinatörlüğünde yapacakları ilk toplantı ile ne sıklıkla, nerede toplanacaklarına karar verir, görev dağılımı yaparlar. 6. Gönüllü hizmetini sunmak üzere sahaya çıkarlar. 7. Yaptıkları/planladıkları çalışmaları İl Müdürlüğü ile paylaşırlar. 20

Gönül Elçileri Projesi II. BÖLÜM Gönül Elçileri Projesi 21

“Kadınlar İçin Mesleki Eğitim Projesi” “Kadın ve Güçlenme” “Kadınlar İçin Mesleki Eğitim Projesi”

Gönül elçileri projesi 1-Çocuk (Koruyucu Aile Hizmetleri) 2-Kadın ve güçlenme 3-Kaliteli yaşam ve kuşaklar arası uyum 4-Engelli Hizmetlerine Erişim 5-Aile ve Yoksulluk

kadinlar İçİn meslekİ eğİtİm projesİ Projenin Amacı; Kadınların eğitim seviyelerini arttırarak, iş gücü piyasasının ihtiyaçlarına yönelik beceri kazanmalarını sağlamak ve kazanacakları beceriler doğrultusunda iş yaşamına katılımlarının sağlanmasıdır. (Proje; Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü’ne bağlı Mesleki Açık Öğretim Liselerinde yürütülecektir.)

kadinlar İçİn meslekİ eğİtİm projesİ Projenin Hedefleri; Kadınların; * Kendilerini daha iyi ifade edebilecek, * Toplumsal yaşama daha fazla dahil olacak, * İş gücü piyasasının ihtiyacı olan bilgi ve beceriye sahip olacak, * Kalkınma süreçlerine daha fazla katkı ve katılım sağlayacak, * Mesleki, ekonomik ve sosyal yönden güçlenerek diğer kadınlara rol model olacaktır.

KADIN VE GÜÇLENME Eğitim hem erkek hem kadınların işgücüne katılımlarını artıran önemli bir etkendir. Eğitimli olmak ve bir mesleki beceriye sahip olmak, kişinin kendini daha güçlü hissetmesinde önemli rol oynar. Ona çalışma yaşamına girme ve girişimci olma cesareti kazandırır.

KADIN VE GÜÇLENME Sağlıklı bir birey olmanın temel gereklerinden biri üretmektir. Kişinin üretken olması için bir işe/mesleğe ihtiyacı vardır.

KADIN VE GÜÇLENME Toplumsal cinsiyet eşitliğine ilişkin yapılan pek çok hukuksal düzenlemeye rağmen kadınlar erkeklere oranla eğitim ve istihdam olanaklarından çok daha az yararlanmaktadır. * Kadınların işgücü ve istihdama gereğince ve yeterince katılmaması yoksulluğu beslemektedir.

KADIN VE GÜÇLENME Türkiye’de kadınların; okuma yazama bilme oranı %92 iş gücüne katılım oranı %30 istihdama katılım oranı %27 *** Lise (normal-meslek) mezunu kadınlar daha yüksek işsizlik riski ile karşı karşıya iken, bu risk üniversite mezunu kadınlarda azalmaktadır.

HER KADININ BİR MESLEĞİ, BİR GELECEĞİ OLSUN. Unutmayalım ki kadının özgür iradesiyle bir meslek seçmesi kendisi için bir haktır Ve aynı zamanda toplumsal bir sorumluluktur.

Meslekİ AçIk Öğretİm Lİsesİne KayIt

Eğitim için geç kalmadınız! ….. Çünkü eğitimin, meslek sahibi olmanın ve işe girmenin yaşı yoktur.

Mesleki Açık Öğretim Liselerine Kimler Kayıt Yaptırabilir? İlköğretim/ortaokul mezunu olanlar, Ortaöğretim düzeyindeki okullardan ayrılanlar (tasdikname alanlar), Ortaöğretim düzeyindeki okullardan mezun olanlar (Lise diplomalı), Bir yüksek öğrenim kurumundan ayrılan veya mezun olanlar kayıt yaptırabilirler. * Ayrıca örgün eğitimin dışında kalan (hiç okumamış) kadınlar, açık ilköğretim okulunda temel eğitimini aldıktan sonra mesleki açık öğretim liselerine kayıt yapabilirler.

GÖNÜL ELÇİLERİNİN KADIN MESLEKİ EĞİTİM PROJESİ KAPSAMINDAKİ ROLLERİ

GÖNÜL ELÇİLERİNİN KADIN MESLEKİ EĞİTİM PROJESİ KAPSAMINDAKİ ROLLERİ Alan Çalışması Mesleki Açık Öğretim Lisesine kayıt olmak isteyenlerin sayılarını tespit eder, Bölge okullarındaki branşları ve kontenjanları öğrenirler.

GÖNÜL ELÇİLERİNİN KADIN MESLEKİ EĞİTİM PROJESİ KAPSAMINDAKİ ROLLERİ Mesleki Bilgilendirme Çalışmak İsteyen kadınlara; ilgi alanlarına göre hangi okullara yönlendirilebileceği, okuldaki branş ve kontenjan durumu, meslek edinme süreci ve iş koşulları hakkında bilgi verir.

GÖNÜL ELÇİLERİNİN KADIN MESLEKİ EĞİTİM PROJESİ KAPSAMINDAKİ ROLLERİ EĞİTİM DESTEK VE İZLEME SÜRECİ Kayıt yaptırmasına yardım eder, Eğitim için gerekli olan kırtasiye vb. eğitim materyallerinin sağlanması için destek olur, Evde çocuk/yaşlı /engelli aile bireylerinin bakımları için çözüm bulmasına yardım eder.

GÖNÜL ELÇİLERİNİN KADIN MESLEKİ EĞİTİM PROJESİ KAPSAMINDAKİ ROLLERİ EĞİTİM DESTEK VE İZLEME SÜRECİ Okul başarısı ve okula devam durumlarını izler, Ödevlerini yapmasına yardım eder, Kendi bilgi ve deneyimleri ile kişisel gelişimlerine katkıda bulunacak iletişim, liderlik vb. konularda destek verir, Bilgisayar ve internet kullanma gibi çağdaş bilişim teknolojileri konusunda eğitim verir.

GÖNÜL ELÇİLERİNİN KADIN MESLEKİ EĞİTİM PROJESİ KAPSAMINDAKİ ROLLERİ İŞE YÖNLENDİRME Mezuniyete yakın dönemde; “Kendi İşini Kurma” ve “Girişimcilik” konularındaki becerilerinin artırılması için bilgi verir yada bu konuda eğitim veren kurum, kuruluş, proje bazındaki çalışmalara ulaşmasını sağlar, İstihdam imkanları için potansiyel işverenler hakkında bilgi verir ve iletişime geçmeleri için organizasyonlar yapar, İş yaşamının gerektirdiği hukuksal süreçler ile mikro kredi, banka kredileri vb. konularda ilgili birimlerden bilgi almasını sağlar.

EĞİTİM SONRASI DÖNEMDE GÖNÜL ELÇİLERİNİN ROL ÖRNEKLERİ; İŞE YÖNLENDİRME VE İZLEME Meslek eğitimi ve kişisel gelişimi için kurs, eğitimleri takip etmeleri konusunda bilgilendirir (tasarım eğitimi, finansal okuryazarlık eğitimi v.b.). İnternet üzerinden ürünlerin satışı için web sitesi oluşturulmasına (e-ticaret) destek sağlar. Mezunların kendi aralarında iletişim ve dayanışma içinde olmaları için grup oluşturmalarına ve meslek kuruluşları ile iletişim içinde olmalarına destek verir.

Bugün sizde iyi bir şey yapın.. İmkansızlıklardan dolayı okumamış bir kadının mesleki açık öğretim liselerine kaydını yaptırıp, onlara geçerli bir meslek ve iyi bir iş kazandırın..

T.C. BURSA VALİLİĞİ AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR İL MÜDÜRLÜĞÜ www.bursagonulelcileri.com T.C. BURSA VALİLİĞİ AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR İL MÜDÜRLÜĞÜ Tel.: 0(224)2231926 E-posta: bursa@aile.gov.tr 44