Prof.Dr. Koray Boduroğlu Yeterlikler Çalışma Grubu Üyesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Advertisements

1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
BOLOGNA SÜRECİ - EĞİTİM ÖĞRETİM GÜNCELLEME
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
Bologna Süreci (Yeterlilikler ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi)
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Ömer AÇIKGÖZ Gönül AKÇAMETE Miraç AKÇAY Burak ARIKAN Süheyda.
BOLOGNA SÜREÇLERİ VE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Avrupa Yükseköğretim Alanı (AYA)‏ Avrupa Üniversiteler Birliği (EUA) Avrupa Öğrenciler Birliği (ESIB)‏ Avrupa.
BOLOGNA SÜRECİ ULUSAL TOPLANTISI
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANI FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Tanınma / AKTS ve DE 7 Mayıs 2012 Prof. Dr. Lerzan.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ Balıkesir Üniversitesi Ziyareti Mayıs 2009 Prof. Dr. Süheyda Atalay Prof. Dr.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Mühendislik Programlarında Çeşitlilik
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
Mustafa Kemal Üniversitesi
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
Tezli – Tezsiz Tıpta Uzmanlık Eğitimi
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ
TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ ve YETERLİK KURULLARI
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Müfredatı Yeniden Yapılandırma Çalışmaları Berna Musal, Cahit Taşkıran, Sevgi Tımbıl, Serpil Velipaşaoğlu, Yücel.
Yükseköğrenimde BOLOGNA Süreci
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ: TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYUYÇ) YÜKSEKÖĞRETİM DEĞERLENDİRME VE KALİTE GÜVENCESİ.
/ 181 BolognaSürecinde 20 Nisan Dr. Zekeriya Aktürk Ders Bilgi Paketi Hazırlama - Amaç - Öğrenim.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
İTF Eğitiminde Mevcut Durum Tespiti WFME-UTEAK-TTB Tıp Fakültelerinin Misyon ve Hedefler Temel Alanı Ölçütleri ile İlgili Değerlendirmeleri Misyon.
DIŞ İLİŞKİLER BİRİMİ 05 Haziran 2012 TIP FAKÜLTESİ.
11 T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Prof. Dr. Lerzan Özkale İTÜ, Bologna Uzmanı Ondokuz Mayıs.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu 10. YILINDA BOLOGNA SÜRECİ VE TÜRKİYE Bologna Uzmanları Ulusal Takımı 4. Dönem Projesi Kapanış Toplantısı 16 Haziran 2009,
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
TYUYÇ T ÜRKİYE Y ÜKSEKÖĞRETİM U LUSAL Y ETERLİLİKLER Ç ERÇEVESİ Yrd. Doç. Dr. Sedat Uçar.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
H.Ü. EDEBİYAT FAKÜLTESİ BOLOGNA TOPLANTISI 21 NİSAN 2015.
Eğitim Sürecinin Yeniden Yapılandırılması Prof Dr Feyza Darendeliler 2010, İÜ.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu (ECZAK) –
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Hasan MANDAL BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIMI TOPLANTISI - Yeterlilikler ve Kalite Güvencesi Çalışmaları - 26 Kasım 2010, İnönü.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYUYÇ) ARA RAPORU Tıp Fakültesi Dekanları ile PaylaşımToplantısı, 27.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYUYÇ) ARA RAPORU Fen - Edebiyat Fakültesi Dekanları ile PaylaşımToplantısı,
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYUYÇ) ARA RAPORU PAYLAŞIM TOPLANTISI Hacettepe Üniversitesi, 30 Ocak.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu KALİTE GÜVENCESİ VE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ BOYUTLARIYLA TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİ BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ:
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
Veteriner Hekimliği Tarihi ve Deontoloji Anabilim Dalı
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİNİN ÖZENDİRİLMESİ için STRATEJİLER
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Eğitim Sürecinin Yeniden Yapılandırılması
Uluslararası Gelişmeler: 2012 Bükreş Bakanlar Zirvesi Sonuçları
Sunum transkripti:

Prof.Dr. Koray Boduroğlu Yeterlikler Çalışma Grubu Üyesi TIP EĞİTİMİNDE YETERLİKLER LİSANS, TIPTA UZMANLIK VE DOKTORA ÖĞRENME ÇIKTILARI Prof.Dr. Koray Boduroğlu Yeterlikler Çalışma Grubu Üyesi 27 Şubat 2009, Ankara

Yeterlikler Çerçevesi Düzeyler Yeterlikler / Öğrenme Çıktıları Profiller İş Yükü Doktora Bilgi, beceri, yetkinlik Tıpta Uzmanlık AKTS Master Tezli, tezsiz YL Lisans Fakülte, Yüksekokul KALİTE GÜVENCESİ

Hazırlık süreci Avrupa Yükseköğretim Alanı için Yeterlikler Çerçevesi Ulusal Yeterlikler Çerçevesi Sektörel Yeterlikler Program Yeterlikleri Öğrenme Çıktıları ve Yetkinlikler

Tıp Eğitiminde Kalite Geliştirme Konusunda Küresel Standartlar (Dünya Tıp Eğitimi Federasyonu) MEDINE (The Thematic Network on Medical Education in Europe) içindeki Kalite Güvencesi Çalışma Grubu tarafından Avrupa’ya özgü standartlar belirlenmiştir. Standartlar 3 ana alan için hazırlanmıştır. Temel Tıp Eğitimi Mezuniyet Sonrası Tıp Eğitimi Sürekli Tıp Eğitimi Temel Tıp Eğitimi alanında 9 temel, 36 alt ölçüt vardır.

Türkiye’de Tıp Fakülteleri Temel Tıp Eğitimi Nitel Değerlendirme Raporu 2008, TTB Sayı Evet Sayısı (%) Öğrencilerin mezun olduklarında sahip olacakları yetkinlikler daha sonraki eğitimleriyle ilişkili olarak tanımlanmıştır. 44 34 (77,3) Öğrencilerin mezun olduklarında sahip olacakları yetkinlikler sağlık sisteminde ileride alacakları rolle ilişkili olarak tanımlanmıştır. 38 (86,4) Yetkinliklerin tanımlanmasında ilgili Tıp Fakültesi EQF sistemini ve MEDINE Tuning Tıp Eğitimi sonuçlarını dikkate almıştır. 23 (52,3) Eğitim programı mesleki yeterlikleri tanımlayan Avrupa Birliğinin 2005/36/EU yönergesi ile uyumludur. 35 19 (54,3) Eğitim programının yapılandırılmasında Bologna bildirgesinde belirtilen bir ya da iki döngülü sistem açıkça belirtilmiştir. 37 18 (48,6)

Geleneksel Eğitim Temel Klinik 1. Lisans mezunlarına iş alanı? 2 3 4 5 6 LİSANS Klinik 1. Lisans mezunlarına iş alanı? 2. Devam edilebilecek diğer yüksek lisans programları? 3. Başka lisans programlarından bu yüksek lisans programına katılım? YÜKSEK LİSANS

Entegre Eğitim 1 2 3 4 5 6 Klinik Temel Lisans 2-3 3-4 Yüksek Lisans

Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Öğrenme Çıktıları/Yetkinlikler Tuning (Medicine) Task Force Thematic Network for Medical Education in Europe (MEDINE)

Türkiye’de Tıp Fakülteleri Temel Tıp Eğitimi Nitel Değerlendirme Raporu 2008, TTB Sayı Evet Sayısı (%) Öğrencilerin mezun olduklarında sahip olacakları yetkinlikler daha sonraki eğitimleriyle ilişkili olarak tanımlanmıştır. 44 34 (77,3) Öğrencilerin mezun olduklarında sahip olacakları yetkinlikler sağlık sisteminde ileride alacakları rolle ilişkili olarak tanımlanmıştır. 38 (86,4) Yetkinliklerin tanımlanmasında ilgili Tıp Fakültesi EQF sistemini ve MEDINE Tuning Tıp Eğitimi sonuçlarını dikkate almıştır. 23 (52,3) Eğitim programı mesleki yeterlikleri tanımlayan Avrupa Birliğinin 2005/36/EU yönergesi ile uyumludur. 35 19 (54,3) Eğitim programının yapılandırılmasında Bologna bildirgesinde belirtilen bir ya da iki döngülü sistem açıkça belirtilmiştir. 37 18 (48,6)

Tuning Öğrenme Çıktıları/Yetkinlikler I Tıp Fakültesi mezunları; Hasta konsultasyonunu yürütebilir, Klinik bulguları değerlendirebilir, istenecek tetkikleri kararlaştırabilir, ayırıcı tanı yapabilir ve hasta izlemini planlayabilir, İlk yardım ve resusitasyon da dahil omak üzere tıbbi acil durumlara ilk müdahaleyi yapabilir, Reçete yazabilir, Pratik uygulama ve girişimleri gerçekleştirebilir,

Tuning Öğrenme Çıktıları/Yetkinlikler II Tıbbi konularda etkili iletişim sağlayabilir, Tıp alanındaki etik ve yasal ilkelere uygun davranır, Hastanın hastalığının psikolojik ve sosyal yönlerini de değerlendirir, Kanıta dayalı tıp uygulamalarının ilkelerini ve buradan kaynaklanan bilgi ve becerisini kullanabilir,

Tuning Öğrenme Çıktıları/Yetkinlikler III Tıp alanındaki bilgiyi ve bilgi teknolojilerini etkili şekilde kullanabilir, Bilimsel ilkeleri, yöntem ve bilgiyi tıp uygulamaları ve araştırma alanına uyarlayabilir ve kullanabilir, Toplum sağlığı ile ilgili konularda ve sağlık yönetimi sistemlerinde etkili şekilde yer alır.

Tuning Öğrenme Çıktıları/Yetkinlikler 2.Düzey Pratik uygulama ve girişimleri gerçekleştirebilir Kan basıncı ölçme, Kan alma, İV kanül takma, İV tedavi verme ve infuzyon pompası kullanma, Cilt altı ve kas içi enjeksiyon yapma, Oksijen tedavisi uygulama, Dikiş atma, Kan transfüzyonu yapma, Mesane kateteri takma, İdrar tetkiki EKG değerlendirme Basit solunum fonksiyon testleri değerlendirme

Öğrenme Çıktıları/Yetkinlikler Eğitim programının oluşturulmasında (1. düzey çıktılar) ve kalite değerlendirmesinde (2. düzey çıktılar) faydalı. Şu anda tanımladığımız öğrenme çıktıları/yetkinlikler Ulusal Yeterlikler Çerçevesinde belirtilen öğrenme çıktıları/yetkinliklerle ne kadar örtüşüyor? Sektörel Yeterliklerin belirlenmesinde faydalanılabilir mi?

(Fakülte programları) YÜKSEKÖĞRETİM DÜZEYLERİ YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİKLERİ YÜKSEKÖĞRETİM MESLEK VE SANAT EĞİTİMİ YETERLİKLERİ QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL : 8. Düzey Doktora Tıpta Uzmanlık* Sanatta Yeterlik QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL : 7. Düzey Tezli Yüksek Lisans Tezsiz Yüksek Lisans* QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL : 6. Düzey Lisans (Fakülte programları) (Fakülte**, Yüksekokul ve Konservatuvar programları)

Seçenek 1 ile ilgili görüşler Tıpta Uzmanlık hekimlerin akademik ilerlemesinde bir basamak. Ancak uzmanların çoğu sadece mesleki alanda faaliyet gösteriyor. Mesleki Yeterlilik Kurumu’nun faaliyet alanı tanımıyla benzeşme. Professional Vocational

YÜKSEKÖĞRETİM DÜZEYLERİ VERİLEN DERECELER/YETERLİKLER QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL : 8. Düzey PROFİLLER Doktora Tıpta Uzmanlık Sanatta Yeterlilik QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL : 7. Düzey Tezli Yüksek Lisans Tezsiz Yüksek Lisans QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL : 6. Düzey Lisans (Fakülte programları) (Yüksekokul ve Konservatuar programları) QF-EHEA: Kısa Düzey, EQF-LLL : 5. Düzey Önlisans (Fakülte lisans programları içerisinde) (Meslek Yüksekokulları)

(Fakülte programları) (Yüksekokul ve Konservatuar programları) YÜKSEKÖĞRETİM DÜZEYLERİ VERİLEN DERECELER/YETERLİKLER QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL : 8. Düzey DERECELER (DİPLOMALAR) Doktora Tıpta Uzmanlık Sanatta Yeterlilik QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL : 7. Düzey Tezli Yüksek Lisans Tezsiz Yüksek Lisans QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL : 6. Düzey Lisans (Fakülte programları) (Yüksekokul ve Konservatuar programları) QF-EHEA: Kısa Düzey, EQF-LLL : 5. Düzey Önlisans (Fakülte lisans programları içerisinde) (Meslek Yüksekokulları)

TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİKLER ÇERÇEVESİ.doc

Olası değerlendirme alanları Tıp Eğitimi programları UYÇ şemasına ne şekilde yerleşmeli Mezuniyet öncesi Tıp Eğitimi Tıpta Uzmanlık Doktora Mezuniyet öncesi tıp eğitiminin yapısı nasıl şekillendirilmeli? Tek ya da iki döngülü? Sektörel öğrenme çıktıları/yetkinliklerin belirlenmesinde mevcut program öğrenme çıktıları ile hazırlanan ulusal yeterlikler çerçevesindeki yeterlikler nasıl uyumlu hale getirilebilir? Diğer konular………………