Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
YILLIK VE GÜNLÜK PLANLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Öğretimde Planlama BENGÜ IŞIK VAHİDE YAKAR ÜMMÜHAN AKPINAR
Eğitim Öğretimde Planlama
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Özel Öğretim Yöntemleri
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Öğretmenlik Uygulaması
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
MERHABA.
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Öykü Tabanlı Öğretim The Storyline Method
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
MERHABA.
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
Hedef – İçerik Çizelgesi (Belirtke Tablosu)
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
V.UNİTE DEĞERLENDİRME.
Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
POSTER.
Eğitimde Program Geliştirme
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Sayısal Öyküleştirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
Öğretİmİn PlanlarI.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
Kavram Karikatürleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
E ĞITIMDE P ROGRAM G ELIŞTIRME T EMEL K AVRAMLAR Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Ders Plânının Hazırlanması ve Uygulanması
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretimin Planlanması
BE BEP NEDİR ?.
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Sunum transkripti:

Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Öğretimde plan; neyi, niçin, ne zaman ve nasıl yapılacağını gösteren yazılı tasarıdır.

Öğretim planının yapılmasının temel amacı öğretimi ayrılan zaman içerisinde en verimli hale getirmektir.

Öğretimde planın yapılmasında etkili olan faktörlerdir. Öğrencilerin bireysel farklılıklarına bağlı olarak öğrenme tercihlerinin farklı olması Seçilebilecek öğretim yöntem, araç ve materyallerinin zenginliği Seçilebilecek ölçme ve değerlendirme araç ve tekniklerinin zenginliği Öğretimde planın yapılmasında etkili olan faktörlerdir.

Öğretim planları hedef-içerik-eğitim durumları-sınama durumları arasındaki etkileşimini yansıtmalı, uygulanabilir olmalıdır ve anlaşılır biçimde ifade edilmelidir.

Öğretim planlarının çeşitli türleri vardır: Yıllık plan Ünite planı Günlük (ders) plan

Günlük Plan Bir günlük dersle ilgili olarak hedef, içerik, eğitim durumları, araçlar ve değerlendirme bölümlerinden oluşan hazırlığa günlük plan denir. Günlük plan ders planı olarak da adlandırılmaktadır.

Günlük plan hazırlanırken fazla ayrıntıya girilmemeli ancak günlük plan çok da kısa tutulmamalıdır.

Günlük plan aşağıdaki başlıklardan oluşur: Genel bilgiler Okulun adı Dersin adı Sınıf Tarih Hedefler ve davranışlar (amaçlar ve kazanımlar) Bilişşsel alan hedefleri Duyuşşal alan hedefleri Devinişsel alan hedefleri Öğrenme yaşantıları Kullanılan araç ve materyaller Öğretim ortamı Öğretim etkinlikleri Ölçme ve değerlendirme Ölçme araçları Değerlendirme Öğretmenin belirtmek istedikleri

İyi bir ders planı; Öğretim programın amaçlarına uygun olmalı Öğrenenlerin ilgi ve ihtiyaçlarına cevap vermeli Esnek olmalı Başka öğretmenler tarafından da anlaşılabilmelidir

Bir ders planının etkiliği çeşitli açılardan değerlendirilebilir.

Bir ders planı öğrenen açısından aşağıdaki soruların yanıtlanmasıyla değerlendirilebilir: Öğrenenler ders planında yer verilen hedeflere ulaştı mı? Öğrenenlerin öğrenme sürecine katılımı nasıldı?

Bir ders planı öğretmen açısından şu sorularla değerlendirilebilir: Ders planı uygulanabildi mi? Ders planında öngörülen kaynaklar (zaman, materyal vs.) uygun ve yeterli mi? Ders planındaki etkinliklerin sıralanışı doğru mu? Öğretim etkinliklerinin akışı nasıldı? Uygulamada fark edilen eksiklikler nelerdir?

Uygulama Branşınızla ilgili hedef ve davranışlardan bazılarını temele alan bir adet ders planı hazırlayınız. Hazırladığınız planın eklerine planda kullanılması öngörülen öğretim materyallerini ve ölçme araçlarını da oluşturarak ekleyiniz.