Spor Pedagojisi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
İNSAN KAYNAKLARI TEMİN VE SEÇİMİ
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Egitimin tanımı ve önemi
SPOR BİLİMİNİN PEDAGOJİK TEMELLERİ
ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliği Davranışları ile Öğretmen Öz Yeterliliği ve Kolektif Öğretmen Yeterliliği Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi Temel.
REHBERLİK.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRENMENİN DOĞASI.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
YANSITICI DÜŞÜNME.
Akran destekli öğrenme
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Bilgisayar Destekli Eğitim
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
SINIF YÖNETİMI Sınıf Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
Zihin Engellilerin Eğitimi-2
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Temel Kavramlar ve İlkeler
SANAT EĞİTİMİ.
Eğitimin ve Toplum.
EĞİTİM BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖĞRETİM TASARIMI
Bireysel Farklılıklar ve Engellilere Yönelik Tutumlar
SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Dursun AKSU.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
EĞİTİM BİR KÜLTÜRLEME ARACIDIR Kasıtlılık: Planlı olma.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA
EĞİTİM ÖĞRETİMDE TEMEL KAVRAMLAR
DEĞİŞİM İLE İLİGLİ TEMEL KAVRAMLAR
Öğretimin Planlanması
ÖĞRETİM tEKNOLOJİLERİ ve Materyal TasarIMI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. EĞİTİM KAVRAMI Eğitim:Toplum yaşayışında yer edinmek için edinilen bilgi, beceri ve anlayışlara denir. Eğitim geniş.
KADİR MALÇOK EGE SÜRÜCÜ KURSU. TRAFİK PSİKOLOJİSİ NEDİR? Trafik psikolojisi, Yaya ve sürücülerin trafikteki davranışlarının altında yatan psikolojik.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
KADİR MALÇOK EGE SÜRÜCÜ KURSU. TRAFİK PSİKOLOJİSİ NEDİR? Trafik psikolojisi, Yaya ve sürücülerin trafikteki davranışlarının altında yatan psikolojik.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

Spor Pedagojisi

Eğitim Nedir? Eğitim genel anlamda bireyde davranış değiştirme sürecidir. Eğitim geniş anlamda bireyin toplum standartlarını inançlarını ve yaşam yollarını kazanmasında etkili olan tüm sosyal süreçtir. Eğitim kişinin yaşadığı toplum içinde değeri olan yetenek tutum ve diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçlerin tümüdür.

Eğitim nedir? Eğitim bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış değişikliği meydana getirme sürecidir (Ertürk, 1973).

Öğrenme nedir? Bireyin çevresi ile etkileşimi sonucunda oluşan kalıcı davranış değişmesidir. Bu değişmenin planlı ve düzenli etkinlikler sonucu olması davranışların istendik nitelikte olmasına olanak sağlar.

Öğrenmenin oluşabilmesi için; 1- Davranışlarda gözlenebilir bir değişme olması 2- Davranıştaki değişmenin nispeten sürekli olması 3- Davranıştaki değişmenin yaşantı kazanma sonucunda olması 4-Davranıştaki değişmenin yorgunluk, hastalık, ilaç alma vb. gibi etkenlerle geçici bir biçimde meydana gelmemesi 5- Davranıştaki değişmenin sadece büyüme sonucu oluşmaması gerekmektedri (Senemoğlu,1997)

Öğretme Öğretme, herhangi bir öğrenmeyi kılavuzlama veya sağlama faaliyetidir. Öğretim düzenli, sistemli, denetimli, yönetimli etkinlikler olarak ifade edilebilir. Öğretim belli bir amaçla bir program ve plan dahilinde bireylere gerekli bilgiler beceriler olumlu davranışlar, iyi alışkanlıklar kazandıran yeteneklerini geliştiren kişilikleri olgunlaştıran hayata hazırlayan ve bir yönüyle de eğiten öğrenme öğretme etkinlikleridir (Ünal, 1999).

Spor Pedagojisi Pedagoji: Antik çağda pedagoji erkek çocukların yönlendirilmesi (yol gösterme) anlamında kullanılırdı. Pedagojinin ağırlıklı noktası çocuk ve gençler kuruludur. Kanad’a (1977) göre pedagoji genç neslin öğretimi ve eğitimi hakkında öğretmenlere birçok faydalı bilgi veren ve pratik tavsiyelerde bulunan bir bilimdir.

Spor Pedagojisi Pedagojinin bu tanımlardan başka bir işlevi de eğitim öğretim işlerini başı bozukluktan kurtarması bilimsel temellere bağlaması bakımından da ayrıca önemli bir görevi vardır. Gerçek anlamda pedagoji çocuk ve gençlerin geleceğe hazırlanmasındaki eğitim öğretim uygulamalarının incelenmesidir.

Spor Pedagojisi Okullardaki beden eğitimi ve spor derslerindeki öğretim etkinliğinin verimliliğine çalışır ve öğretmen-öğrenci arasındaki etkileşimi ve bunu etkileyen faktörleri inceler (Sidentop 1992).

Spor pedagojisnin çalışma konuları Spor eğitiminde hedeflerin belirlenmesi Spor eğitiminde kullanılacak içeriğin seçilip organize edilmesi Spor eğitiminde kullanılan yaklaşım ve yöntemlerin belirlenip seçilmesi Spor eğitiminde kullanılacak teknolojik donanım ve materyallerin geliştirilmesi Spor eğitimi için gerekli olan ortamın niteliğinin belirlenmesi Öğrenci kazanımlarının ölçülmesi ve değerlendirilmesi