MOBİL ÖĞRENME VE MOBİL UYGULAMALAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKILLI FAKS.
Advertisements

BİLGİSAYAR AĞLARI VE İLETİŞİM CEİT 316
Hayatımızda ve Derslerde Teknoloji
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
GESTURE BASED INTERFACE
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
Yrd. Doç. Dr. M. Emin Mutlu H. Umut Yenigün Nazan Uslu
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
BEYSİS BEYSİS olarak kuruluşumuzdan bu yana web tabanlı uzaktan eğitim ile ilgili  projeler geliştirdik. Bu çalışmalarımızı ilk olarak
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
E-Ticaret’in Mobil Tarafı
UZAKTAN EĞİTİMDE UYGULAMA MODELLERİ
Mobil Öğrenme m-öğrenme
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) Çeşitleri
E-Öğrenme Nedir?
BDE Uygulama Yöntemleri
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
BİLGİSAYARLARIN EĞİTİMDE KULLANIMI
MİMİO Hazırlayanlar Duygu Akdiş Ayşenur Konur
BİT’ini Kullanarak Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
SMARTWATCH HAZIRLAYANLAR Burcu MAYDA Ceren ÖZDAL Hatice PEHLEVAN
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
Mobil Web XHTML-MP .NET ve Mobil Web Uygulamalar
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Hatice Gökçe Bilgiç, Duygu Duman, S. Sadi Seferoğlu
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
UZAKTAN EĞİTİMDE BİLİŞİM ORTAMLARI VE TEKNOLOJİLERİ
BİT ÜRÜNLERİ ve BİT ÇEŞİTLERİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
Ağ Nedir IP Adresi DNS Sunucu
İNTERNET TABANLI UZAKTAN EĞİTİMDE MOBİL ÖĞRENMENİN ROLÜ
YAZILIM.
SANAL MAĞAZA UYGULAMALARI VE STRATEJİLERİ
E-ÖĞRENME SİSTEMİNİN HİZMET İÇİ EĞİTİMDE KULLANILMASI VE E-ÖĞRENME SİTELERİNİN KULLANIM KOLAYLIĞI AÇISINDAN İNCELENMESİ Yasemin BOY Yaşar ARSLAN Doç. Dr.
Yrd. Doç. Dr. M. Emin Mutlu H. Umut Yenigün Nazan Uslu
Leap Motion HAZIRLAYANLAR Burcu MAYDA Ceren ÖZDAL Eziz DURDİYEV
Akademik Bilişim Muğla Üniversitesi
YAZILIM.
UZAKTAN EĞİTİM.
 ADI SOYADI :AYCAN ERKAYA  NUMARASI:  ÖDEV KONUSU: TURİZMDE MOBİL UYGULAMALAR.
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
BİLGİSAYAR NEDİR?.
Mobil İletişimin Gelişimi
MOBİL İLETİŞİM ve MOBİLİTE
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
ISL429-Yönetim Bilişim Sistemleri İletişim ve Ağ Sistemleri.
Bilgisayar Destekli Öğrenme-2
Office ile ilgili diğer bilgiler Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT.
T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI EĞİTSEL WEB UYGULAMALARI EDSHELF UYGULAMASI.
24-26 Mayıs 2017, İnönü Üniversitesi, Malatya
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
IP ve MAC Adresleri Geçtiğimiz ders… IP Adresi DNS Sunucusu MAC Adresi
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
Araş.Görev. Semih ÇALIŞKAN 2.Hafta
Ağ Nedir IP Adresi DNS Sunucu
Ağ Nedir IP Adresi DNS Sunucu
24-26 Mayıs 2017, İnönü Üniversitesi, Malatya
Uzm. Rıdvan YAYLA – Bilecik Üniversitesi Müh. Fak. Bilg. Müh. Bölümü
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ
Bu sununun aynısını (Animasyonlar vb
Bu sununun aynısını (Animasyonlar vb
Sunum transkripti:

MOBİL ÖĞRENME VE MOBİL UYGULAMALAR

MOBİL ÖĞRENME NEDİR? Mobil öğrenme bir cep telefonu ya da tablet üzerinde gerçekleşen öğrenmeye verilen isim olsa da pek çok kişi tarafından “taşınabilirlik” olarak algılanmakta. Bu algı nedeniyle kullanılabilecek cihaz ve yaklaşımlar çeşitlenerek daha ulaşılabilir hale geliyor.

MOBİL ÖĞRENMENİN ÖZELLİKLERİ Mobil Öğrenme öğrenenlere sınıf dışında, sınıfa bağımlı kalmadan cep bilgisayarı – PDA (Personal Digital Assistant) veya cep telefonu ile eğitim olanağı sağlamaktadır. Bu sayede zamandan ve mekandan bağımsız olarak bilgiye erişim imkanı doğmaktadır. Cep bilgisayarları (PDA) ve mobil telefonlar günümüzde eşzamansız kullanımı daha gerçekçi görünse de, eşzamanlı kullanımın da artacağı düşünülmektedir. Ancak eşzamanlı kullanımı için teknolojik olarak değil maliyet nedeni ile istenilen seviyeye gelmesi zaman alacağı bir gerçektir. Bina içi kullanımda kızılötesi, Bluetooth, RF gibi teknolojiler, bina veya kampus içinde kablosuz, daha uzun mesafelerde ise WAP, GPRS ve SMS gibi teknolojiler eşzamanlı iletişimi sağlamaktadır.

 MOBİL ÖĞRENME’NİN İNTERNET TABANLI UZAKTAN EĞİTİME GETİRDİĞİ AVANTAJLAR Bilgiye ulaşmada mobil teknolojiler öğrenene esnek bir ortam sağlayarak zamandan tasarruf etmesini sağlayabilir. İnternet tabanlı uzaktan eğitim her ne kadar zaman ve mekandan bağımsız olduğu düşünülse de aslında dizüstü bilgisayar taşımanın ve internete bağlanmanın getirdiği bir çok sorun nedeniyle bu özelliğin istenildiği kadar uygulanamadığı düşünülmektedir. Ancak mobil cihazlar bu olanağı sunacağı düşülmektedir. Öğrenen günün herhangi bir zamanında veya ayın herhangi bir gününde eğitimin verildiği il, ülke veya buna benzer bir mekanda bulunmadan öğrenme isteğini karşılayarak kendi istediği zamanda daha kalıcı öğrenebilir.

İNTERNET TABANLI VE MOBİL ÖĞRENME ARAÇLARI Sunucular :Öğretim esnasında kullanılacak sunucular ve araçlar ele alınabilir. Bunlar veritabanı sunusucu, web sunucusu, wap sunucusu, SMS sunucusu, E-posta sunucularından oluşmaktadır. Bunların kurulumu, ayarları, çalışacak programların oluşturulması bir ekip kurularak gerçekleştirilebilir ve istenilen eğitim ortamı sağlanabilir. Mobil Telefonlar: Hemen hemen herkesin kullandığı bir araçtır ve mobil öğrenmede önemli yer tutmaktadır. Cep Bilgisayarları (PDA): Cep bilgisayarlarının mobil telefonlara göre daha büyük ekran boyutunun olması mobil öğrenme için bir avantaj olarak görülmektedir. Ancak kullanımı çok da yaygın değildir ve insanlar genelde dizüstü bilgisayarları satın alma eğilimindedirler.

Dizüstü bilgisayarlar: Taşınabilir olması ve takılan ekstra araçlar ile hemen hemen her yerden internete bağlanma kolaylığı sağlaması sayesinde mobil eğitim içinde kullanılırlığı tartışılmazdır. Ancak dizüstü bilgisayarların ağırlıkları ve pil ömürleri halen bir sorundur. Bu açıklamalar çerçevesinde cep bilgisayarları internet tabanlı uzaktan eğitimde önemli bir rolü olacağı düşünülmektedir. Aslında mobil eğitimin en önemli cihazı olan cep bilgisayarların yaygınlaşması ve bunlar için geliştirilecek öğrenme ortamlarının arttırılması internet tabanlı uzaktan eğitime destek olacağı düşünülmektedir.

Tablet bilgisayarlar: Cep bilgisayarlarına göre daha ağırdır ama ekran boyutları göz önünde tutulduğunda cep bilgisayarlarına göre daha elverişli görünmektedir. Dizüstü bilgisayarlara göre daha hafiftir. Video oynatıcıları Mp3 çalarlar Oyun konsolları

NOTLAR: İnternet tabanlı uzaktan eğitimde mobil öğrenme ortamlarının kullanılması öğrenenlere isteği anda ve yerde, zaman ve mekana bağımlı kalmaksızın öğrenme imkanı sunmaktadır. Mobil öğrenme ortamları için genellikle ekran boyutu ve özellikleri nedeni ile cep bilgisayarları tercih edilmektedir. Cep bilgisayarlarının ülkemizde kullanımı henüz çok yaygın değildir ancak mobil telefonlar ise her yaştan bireyin sahip olduğu bir teknoloji olduğu da bir gerçektir.

http://www.youtube.com/watch?v=8oicMW8XzQc http://www.youtube.com/watch?v=pH81CYkNOCI http://www.youtube.com/watch?v=50HB9ZmQ8Jw http://www.youtube.com/watch?v=L8eYhjiwW7o

Kaynakça: Akademik Bilişim’07 - IX. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri (http://ab.org.tr/ab07/kitap/oran_karadeniz_AB07.pdf) Akıllı telefonlar ve tabletler: Mobil öğrenmenin iki ayrı yüzü. (http://www.enocta.com/web2/ContentShowAll.asp?CType=2&T=5)