MEDYA Medyayı Tanımak - Medyaya Dair Temel Bilgiler -

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Advertisements

Mobil Reklamcılıkile hareket halindeki insanlara ulaşın Mobil Reklamcılık ile hareket halindeki insanlara ulaşın.
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya ve Meslek Ahlak İlkeleri -
MTO HALKLA İLİŞKİLERİN BASINLA İLİŞKİSİ
Spor Sosyolojisi Nedir? İlgili Temel Kavramlar
Prof. Dr. Aysel Aziz İstanbul Arel Üniversitesi
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Çalışanları -.
DÜZYAZI TÜRLERİ MAKALE DENEME SOHBET FIKRA
HAYATI PAYLAŞMA VE DAYANIŞMA MERKEZİ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
Her gözden iyilik Uluslararası ÜNİVERSİTELER KISA FİLM FESTİVALİ
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
X.BÖLÜM KÜLTÜR.
Digital Signage teknolojisini ülkemize getiren ilk kuruluşlardan biri olan Sistem 9 Medya, Türkiye’nin en geniş, en yaygın, en güvenli ve işlevsel Digital.
Tüketici Davranışının Pazarlamadaki Önemi
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Okuryazarlığı -.
İNTERNETİN FAYDALARI Hazırlayan: Azime Semra AY.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
HAFTA I.
Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
PROGRAM YETERLİLİKLERİ ÇALIŞMASI
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Vasıtaları
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
Mustafa Kemal YALINKILIÇ
R. ŞİRKETİN TARİHÇESİ 1948 ‘de Sedat SİMAVİ tarafından kurulmuştur. 1 Mayıs 1948’de yayınlanmaya başlamıştır. 1953’de Sedat SİMAVİ’nin vefatı üzerine.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
HABER YAZILARI.
VERİ, BİLGİ VE ENFORMASYON
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BEŞİKTAŞ HALK EĞİTİM MERKEZİ
Medya karması Eylem Ö.Tufan.
E-TİCARET NEDİR? E-TİCARET NEDİR? E-Ticaret internet ortamında insanların belirli sistemler üzerinde gerçek ve ya sanal ürünleri para karşılı ğ ında satın.
ALIŞVERİŞLERİMİZDE NELERE
ÇEVRECİ YAKLAŞIM VE TÜKETİCİLERİN YEŞİL REKLAMLARA KARŞI TUTUMLARI
1. Sunum (Giriş - Ders Hakkında - Tanışma) Öğr. Gör. Mehmet Akif BARIŞ Medya ve Çocuk.
Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
YÖRET YÜKSEK ÖĞRENİMDE REHBERLİĞİ TANITMA VE REHBER YETİŞTİRME VAKFI ( )
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
SPORDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI
BÖLÜM 5 İşgören Değerlendirme ve Seçme Yöntemleri.
Neden kardeşlik fikrini sabun sattığımız gibi satamıyoruz? Pazarlama yöntemleri ile duygusal olguların kabul ettirilebilirliği Belirli fikirleri insanlara.
Pazarlama İlkeleri.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
Reklam ve Halkla İlişkiler
DEĞERLER EĞİTİMİ DOĞRULUK VE DÜRÜSTLÜK.
Diyarbakır tanıtım toplantısı ŞİMDİ DÜŞÜNME ZAMANI 2013 TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ ÖĞRENCİ ETKİNLİKLERİ ULUSAL SERGİSİ Diyarbakır tanıtım toplantısı.
İnsanlar ve yönetim ARDA KIRTASİYE. Yerel yönetimler İnsanların beslenme,barınma ve sağlık gibi temel ihtiyaçları vardır.İnsanlar bu ihtiyaçlarını karşılamak.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ II
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
BİLGİ YÖNETİMİ KAVRAMI ve GELİŞİMİ
HABERİN NİTELİKLERİ DOĞRULUK
HABER NEDİR? İngilizcede haber anlamına gelen NEWS sözcüğü: North, East, West, South sözcüklerinin baş harflerinden oluşur.
Teknoloji ve Tasarım Dersi
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Makale ve Deneme Makale nedir? Deneme nedir? Makale ve deneme arasındaki farklar nelerdir?
Tanıtım Çalışma Grubu
AFİŞ.
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
AFİŞAFİŞ. T.C. MARMARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI Resim-İş Eğitimi.
MAKALE. Herhangi bir konuda bilgi vermek, bir gerçeği ortaya koymak, bir tezi kanıtlamak veya bir düşünceyi savunmak amacıyla kaleme alınan ve temel öğesi.
PSİKOLOJİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

MEDYA Medyayı Tanımak - Medyaya Dair Temel Bilgiler -

Haber, belli bir zaman ve mekânda gerçekleşmiş olayları, ilgililerin merak- larını giderecek ayrıntıda ve anlaşılır bir dille aktarır. Medyayı Tanımak – Medyaya Dair Temel Bilgiler

Olay, kişi ya da durumla ilgili haber vermeli Haberde bilgi olmalı Bilgi gerçeklere dayanmalı Gerçeklerle ilgili veriler/kanıtlar olmalı Verilere kişisel yargılar karıştırılmamalı Kişisel yargıları değil olup biteni aktarmalı Medyayı Tanımak – Medyaya Dair Temel Bilgiler

Haberler resmî ve özel kuruluşlardaki yetkili kişilerden, halktan ya da haber toplayıp yayma işiyle uğraşan kuruluşlardan (ajans) sağlanır. Haberler anlattığı olayın türüne göre isimlendirilebilir: Siyaset haberleri, ekonomi haberleri, bilim dünyasıyla ilgili haberler, dış haberler, spor haberleri, sanat haberleri, yaşam haberleri vb. Medyayı Tanımak – Medyaya Dair Temel Bilgiler

Bazen haberler üzerinden özellikle sebep sonuç ilişkisi dikkate alına- Haber İnceleme Bazen haberler üzerinden özellikle sebep sonuç ilişkisi dikkate alına- rak derinlemesine incelemeler ve analizler yapılır. Buna haber analiz ya da haber inceleme adı verilir. Medyayı Tanımak – Medyaya Dair Temel Bilgiler

Yorum bir medya çalışanının bir haberi kendi düşünceleri, inançları, bilgi birikimi ve tecrübeleri ışığında açıklaması, değerlendirmesi ve anlamlandırmasıdır. Haberde doğruluk, yorumda dürüst ve ahlaklı olmak esastır. Medyayı Tanımak – Medyaya Dair Temel Bilgiler

Yorumda medya çalışanı; Bir haberden anlam çıkarır. Bir haberin anlaşılması güç yönlerini açıklayarak kendi yaklaşımıyla aydınlığa kavuşturur. Medyayı Tanımak – Medyaya Dair Temel Bilgiler

Yorumda medya çalışanı; Bir haberi kendi yaklaşımına ve birikimine göre açıklar ve değerlendirir. Değerlendirmeler ve açıklamalar ışığında mevcut durumu, geçmişi ve geleceği yorumlar. Medyayı Tanımak – Medyaya Dair Temel Bilgiler

Haber analiz olayları veya durumları sebep sonuç Yorum Haber analiz olayları veya durumları sebep sonuç ilişkisi içinde incelerken yorum olaylardan ve durumlardan anlam çıkarmaya çalışır. Medyayı Tanımak – Medyaya Dair Temel Bilgiler

Reklam bir tanıtım ve pazar- lama faaliyetidir. Ürününün reklamını yapmak isteyen kurum bunun için medya kuruluşuna para öder. Medyayı Tanımak – Medyaya Dair Temel Bilgiler

Reklamda amaç reklamı yapılan ürün ya da hizmet hakkında okuyucuları ya da izleyicileri, bilgilendirmek, ikna etmek ve satın almaya yöneltmektir. Mesajın en açık ve net şekilde kurgulandığı ve ikna yöntemlerinin en iyi uygulandığı medya ürünü reklamlardır. Medyayı Tanımak – Medyaya Dair Temel Bilgiler

Para karşılığı medyada yer ala- bilen bir içerik türüdür. İlan Para karşılığı medyada yer ala- bilen bir içerik türüdür. Reklamdan farkı ürün ve hizmet pazarlama ya da insanları ikna etme amaçlı değil; duyuru ve bilgilendirme amaçlı olmasıdır. Medyayı Tanımak – Medyaya Dair Temel Bilgiler

İlan vermek bazen de yasal zorunluluktur. Özellikle resmî kurumlar ihale, sınav, alım satım vb. konularda belli sayıda ulusal veya yerel gazetede ilan yayımlamak zorundadırlar. Medyayı Tanımak – Medyaya Dair Temel Bilgiler

Programlar haber, belgesel, müzik, eğlence, kültür-sanat vb. alanlarda hazırlanır. Programların sınırlandırılmış bir zamanı, belirlenmiş bir konusu vardır. Medyayı Tanımak – Medyaya Dair Temel Bilgiler