ORGANİK TEKSTİL VE KONFEKSİYON ÜRETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OBEZİTE İSTATİSTİKLERİ
Advertisements

Üretici firma sayısı 30 Sektörde istihdam edilen kişi sayısı yılı üretim miktarı Ton İhracatın üretime oranı %45-50 Üretim kapasitesi.
Tohumculuk Sektörünün Hedefleri ve Vizyonu
ENERJİ GÜVENLİĞİ ve ENERJİ ARZI
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
-Demografik- Nüfus Analizi
TÜRKİYE KÖMÜR İŞLETMELERİ KURUMUNUN
ÜLKE SUNUMU TC BAŞBAKANLIK DTM ANKARA-TÜRKİYE 10 HAZİRAN 2008
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
Küresel Büyüme Oranları (%)
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
Türk Tekstilinin Rekabet Gücü Mehmet Arif ÖZER.
Perakendenin Yükselen Değeri.  1991 den Bugüne 1993 te Konya nın ilk hipermarketini açan Adese, zamanla Konya merkez ve ilçelerinin yanı sıra, Ankara,
Global Su Ürünleri Trendleri
RAKAMLARLA TÜRKİYE
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Nüket YETİŞ’in Takdimi , İstanbul.
Prof. Dr. Habip ASAN, TPE Başkanı 31 Ekim2013, İZMİR Türkiye’de Yenilikçi Üretim Yapısına Geçişte Sınai Mülkiyet Alanında Yaşanan Gelişmeler.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Global Hayvancılık Trendleri
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
SÜT ÜRÜNLERİNİN DIŞ TİCARETİNDE FIRSATLAR VE MÜCADELE ALANLARI SÜT ÜRETİM VE TÜKETİMİNDE DEĞER ZİNCİRİ 20 MAYIS 2014.
İSTATİSTİKLERLE TÜRK DERİ SEKTÖRÜ İTKİB GENEL SEKRETERLİĞİ AR & GE VE MEVZUAT ŞUBESİ.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 13 Aralık 2012.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Soru: Ülkemizin sanayi ihracatında, ilk üç sırayı hangi Sektörler alır? Yanıt: Otomotiv( milyon $-%17,3) Hazır giyim( milyon $-%14,6) Kimya(
Üretim-Tüketim-İhracat
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 18 Temmuz 2013.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Mevcut Durum ve Gelecek Vizyonu 18 Temmuz 2012 Sakarya
11 Aralık 2014 EUR/USD Euro Bölgesi’nde Fransa Tarım Dışı Bordrolarda beklenti -0,2% iken -0,3% olarak açıklandı. Doların küresel bazda diğer paritelere.
28 Ekim 2014 EUR/USD Euro Bölgesinde Almanya İfo İş Ortamı İndeksi 104,3’den 103,2 ‘ye geriledi. Veri Almanya’da yatırımcı güveninin azaldığını işaret.
GLOBAL EKONOMİK KRİZİN ENERJİ SEKTÖRÜ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
BP ve Emisyon Ticareti Tahir Uysal BP Türkiye. 2 BP ve Yenilenebilir Enerjiler Emisyonların azaltılması −İş kollarında emisyonların azaltılması −Alternatif.
1 Bilişim ve İletişim Sektörü Neden Stratejiktir ? Bilişim ve İletişim iş yapış şekillerini ve sosyal hayatı doğrudan etkileyen ana-yapıtaşı konumundadır.
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
Çevre ve Temiz Üretim Enstitüsü
Çelik Kapı Pazar Araştırması
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
ÖZEL SEKTÖR BORÇLANMA ARACI İHRACI
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI DEVLET DESTEKLERİ.
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
22 Ekim 2014 EUR/USD ABD’de Konut satışları beklenen 1% iken 2,4% olarak, Ev Satışları 5.10M ‘dan 5.17M yükseldi. Parite Avrupa Merkez Bankası’nın (EOB)
İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi
SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 16 MAYIS AB TOPLAM SIĞIR HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ ARALIK-TOPLAM ÇİFTLİK HAYVANLARI SIĞIR.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
Hızlı Tüketim Ürünleri
İlaç Sektöründe Ufuk Turu AİFD Tuncay Teksöz Pfizer,Türkiye
Türkiye’de 2008 yılında, yaklaşık 494 bin tonu avcılıkla, 152 bin tonu yetiştiricilikle olmak üzere toplam 646 bin ton su ürünleri üretilmiştir. Avcılıkla.
PİYASA GÖSTERGELERİ.
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
Türkiye’nin Dış Ticareti
TÜRKİYE’DE TARIM VE HAYVANCILIK
SON ON YILDA HAYVANSAL ÜRETİMİN GELİŞİMİ VE TARIMIN FİNANSMANI
Küçülen Dünya, Gelişen Yumurta Sektörü
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 10/04/09. AKSA STRATEJİK PLANININ ŞİRKET KARLILIĞINA ETKİSİ 1.
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 23/03/07. Akrilik Elyaf Talebi (t/yıl) ,637, ,560, ,691, ,685, ,778,000.
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI (2009 / 3.ÇEYREK) YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI (2009 / 3.ÇEYREK) 24/12/09.
Tarım Türleri Öğrenme Hedefleri Tarımın Farklı Türlerini Tanımlamak
Küresel Ticaretin Üç Elemanı
2017 OCAK-NİSAN AYLARI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
Türkİye Yumurta Sektörünün Genel Sekreter YardImcIsı
2018 OCAK AYI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEB Tarım Bankacılığı.
Sunum transkripti:

ORGANİK TEKSTİL VE KONFEKSİYON ÜRETİMİ

NEDEN ORGANİK TEKSTİL VE KONFEKSİYON Ekolojik dengenin bozulması Dünyada kullanılan tarım ilaçlarından; Pestisitin %10’nu Insectisitin % 25’i pamukta kullanılmaktadır Sentetik gübre kullanımında pamuk 4. sıradadır.

NEDEN ORGANİK TEKSTİL VE KONFEKSİYON Dünyada ekoloji bilincinin gelişmesi, Artan çevre ve sağlık sorunları

NEDEN ORGANİK TEKSTİL VE KONFEKSİYON Sağlıklı yaşama olan ilgi Uzak doğu felsefelerinin popülerliği (Yoga vb…)

NEDEN ORGANİK TEKSTİL VE KONFEKSİYON Ticari nedenler (ekolojik ürünlerin katma değerinin yüksek olması

Organik ürünlere tüketicinin artan talebi - Tüketici Bayanların 50% daha fazla yeşil ürün talep etmektedir - Bu tüketicilerin 11%’I kendilerini bu gün tamemen yeşil ama 43% ‘I ise 5 yıl Içinde tamamı ile yeşil olacaklarını belirtmişlerdir. Araştırma USA Hartman Grup tarafından yapılmıştır.

Organik ürün satış oranları /2007 - Organik ürün büyük mağaza zincir satışları 4 Milyar US dolarını geçmiştir - Yıllık Büyüme hızı 22% dir, Kaynak: Soil Ass. -ABD ve Avrupa piyasalarındaki organik giysi satışları beklenenden fazla gelişmiştir, -ABD tüm organik satışlar 21% artarak 2007 yılında 17.7 milyar USD ulaşmıştır.

Mağaza Zincirleri Satiş Stratejileri - Marks&Spencer….. A Planı - Wal-mart…………..Sürdürülebilirlik Planı - C&A…………………Biz Önemsiyoruz - Carrefour……………Sürdürülebilir Gelişme - ICCO ve Shell gibi kalkınma ajanslarının desteklediği araştırma ve geliştirme modelleri

2006-2007 Piyasa gelişimi: -Organik pamuklu giysi,(85%) - Ev tekstili,(10-12 %) - Kişisel Bakım Ürünleri,(3-5 %) En fazla gelişim sağlayan alanlardır.

DÜNYA PAMUK ÜRETİMİ

Organik Lif Talebi - 2004 yılında --13.610 metrik ton, Artış:118% - 2006-07 organik pamuk üretimi tahminlerden 30%daha fazla olmuştur.

DÜNYADA ORGANİK PAMUK ÜRETİMİ (2003 – 2004)

ORGANİK TEKSTİL VE KONFEKSİON ÜRETİM HACMİ 2012-2013 Projeksiyonu: 10 milyar $ (Kaynak: Organic Exchange, 2005) Coop Otto Patagonia Nike 60 milyon $ global market 200+ yenilikçi marka ve butikler 240 milyon $ global market %80 dışgiyim markaları ve 50-100 arasında büyük hipermarket grupları 1 milyar $ global market

ORGANİK PAMUK PİYASA RAPORU 2008 Kaynak Organic Exchange Organik pamuklu ürün talebi: % 110 artış, Küresel perakende satışlar: 2.6 milyar ABD $ Organik pamuklu lif talebi: 99.662 ton

Pamuklu Küresel Ürün Satışı/ 2006-2007 - 2006 yılında Pamuklu ürün satış hacmi 1.1 Milyon USD’dır, - 2007 yılında 2 Milyar Dolar civarındadır, - Bu sonuç EE nin 2006 raporu öngörüsünden 3% daha fazladır. - Parakende Satışlar bu yıllarda 83% artmıştır.

BAYAN GİYSİ GRUBU

ERKEK GİYSİ GRUBU

ÇOCUK GİYSİ GRUBU

BEBEK GİYSİ GRUBU

EV TEKSTİLİ GRUBU

KİŞİSEL BAKIM GRUBU

SATIŞIN EN FAZLA OLDUĞU ÜRÜNLER

SATIŞIN EN AZ OLDUĞU ÜRÜNLER

ORGANİK PAMUKLU ÜRÜN SATAN FİRMA SAYISI Konfeksiyon Ve Tekstil Ev Tekstili Kişisel Bakım

TÜRKİYE ORGANİK SEKTÖR PROJEKSİYONU (Tekstil ve Konfeksiyon) Tekstil ve Konfeksiyon Sektöründe üretim ve satış payımızı iç ve dış pazarda arttırmak,

TÜRKİYE ORGANİK SEKTÖR PROJEKSİYONU (Tekstil ve Konfeksiyon) Kaliteli ve özellikli katma değeri yüksek ürün üretmek, Sosyal sorumluluk standartlarına uygun üretim, İzlenebilir üretim.

ORGANİK SEKTÖRLER Tarımsal Ürünler Gıda, Yem, Hayvan ve hayvansal ürünler, Pamuk ve diğer lifli ürünler (keten, kenevir, ısırgan)

ORGANİK SEKTÖRLER Sanayi Ürünleri Çevre ve Sağlık Tekstil ve konfeksiyon, Mobilya, aksesuar, Tahta oyuncak. Çevre ve Sağlık Tıp, Kozmetik, Eko-turizm

ORGANİK SEKTÖRLER Maden ve Doğal Kaynaklar Mermer, Jeotermal Organik Yardımcı Ürünler (Organik Girdilerin Üretimi) Bitki besin maddeleri, Zeolit, Maya – bakteriler

Organik Pamuk Piyasasında yenilikler, - Mars&Spencer,Nike,prAna,Patagonia ve Timberland marka ve parekende firmaları ve Stella Mc Cartney gibi tasarımcılar organik pamukuğu Sürdürülebilinir tekstil kolleksiyonu Için önemli unsur olarak belirlediler, - GOTS-Öko-tex SA800 Fair Trade OE arasında güçlü bağlar ve Işbirliği kuruldu

Pamuk Piyasasında yenilikler, - Yeni çiftlik geliştirme modelleri geliştiriliyor, - OE Online tekip programları, - Ülkesel ve bölgesel kalkınma modellerinde Organik Ürün payının artması,

ORGANİK ÜRÜN ÜRETİM SÜRECİ % X KARIŞIM

ORGANİK ÜRÜN ÜRETİM SÜRECİ % 100 KARIŞIM

TÜRKİYE ORGANİK SEKTÖR PROJEKSİYONU (Tekstil ve Konfeksiyon) Sürdürülebilir Ürünlerin Dünyadaki Müşteri Dağılımı

TÜRKİYE ORGANİK SEKTÖR PROJEKSİYONU (Tekstil ve Konfeksiyon) HEDEF TÜKETİCİ

ORGANİK PAMUK ÜRETİMİ (1992 – 2005)

DÜNYADA ORGANİK PAMUK ÜRETİMİ (2003 – 2004)

ORGANİK LİF ÜRETİM MİKTARLARI (2006 – 2007)

ORGANİK PERAKENDE SATIŞ PROJEKSİYONU (Türkiye / Dünya – 2008 / 2015)

TEKSTİL KONFEKSİYON İHRACATI 2003-2006 VE 9 TEKSTİL KONFEKSİYON İHRACATI 2003-2006 VE 9. KALKINMA PLAN ÖNGÖRÜLERİ 2007-2013 İHRACAT 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 Tekstil 3,943 4,950 5,477 6,143 5,7 6,0 6,3 6,6 6,9 7,2 7,6 Konfeksiyon 11,178 12,649 13,411 13,551 15,9 17,1 18,5 20,0 21,6 23,3 25,2 Tekstil+Konfeksiyon 15,121 17,600 18,888 19,695 23,1 24,8 26,6 28,5 30,5 32,8 Organik Tekstil ve Konfeksiyonun Payı: %2 0,070 0,098 0,142 0,205 0,297 0,430 0,625 Genel 47,252 63,167 73,152 85,278 Tekstil+Konfeksiyonun Genel İhracat İçindeki Payı (%) 32,0 27,9 25,8 23,0 Kaynak: İstatistiklerle Türkiye Tekstil ve Konfeksiyon Dış Ticareti 2006-İTKİB ve DTM Verileri

TEKSTİL KONFEKSİYON İTHALATI 2003-2006 VE 9 TEKSTİL KONFEKSİYON İTHALATI 2003-2006 VE 9. KALKINMA PLAN ÖNGÖRÜLERİ 2007-2013 İTHALAT 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 Tekstil 4.665 5.661 5.978 6.352 6.600 6.900 7.300 7.600 8.000 8.400 8.800 Konfeksiyon 0,406 0,619 0,749 1,035 0,773 0,794 0,860 0,931 1,008 1,092 1,183 Tekstil+Konfeksiyon 5.071 6.281 6.727 7.387 Organik Genel 69.339 97.539 116.774 13.321 Tekstil+Konfeksiyonun Genel İthalat İçindeki Payı (%) 7,3 6,0 6,4 5,8 Kaynak: İstatistiklerle Türkiye Tekstil ve Konfeksiyon Dış Ticareti 2006-İTKİB ve DTM Verileri

Olası Piyasa seneryoları (2008-2010) Organik Pamuklu ürün satışları: - 2006 yılında hesaplanan .(2.6 Milyar Dolar) 2008 satışları + 32% olarak gerçekleşmiştir - 2008 yılında 3.5 milyar Dolar, - 2009 yılında 5.0 milyar Dolar, - 2010 yılında 6.8 milyar Dolar olarak öngörülmektedir..

ORGANİK TEKSTİL VE KONFEKSİON ÜRETİM HACMİ 2008-2015 Türkiye Projeksiyonu: 2 milyar $ Yabancı markaların öngördükleri projelere göre üretim yapan az sayıda firmalar ve çiftçiler Yabancı firmaların özel karışımlı üretimlerini yapan firmalar, azalan çiftçi projeleri Sertifikalı firma sayısında hızlı bir artış, 20’den 202’ye çıktı Alternatif ürün geliştirme Kenevir, ısırgan, yün vb.

Sonuç ve Tavsiyeler 1-Organik lifleden yapılı giysiler insan sağlığı ve çevra Için daha faydalıdır 2- Lif satın alımı ve kullanımı izlenebilir olmalıdır, 3-Önümüzdeki iki yıl küresel organik piyasası Için çok önemlidir 1-Bunu desteklemek Için yıllık lif üretimi 40 % artmalıdır. 2- Bu sistemin başarısı organik pamuklu ürünlerin entegrasyonunu garanti eder, 3-Tüm piyasa aktörlerinin ortaklaşa strateji geliştirmeleri başarıyı sağlayacaktır.

ORGANİK TEKSTİL VE KONFEKSİYON ÜRETİMİ