Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖRGÜTLERİN KİTLE İLE OLAN İLETİŞİMLERİ
Advertisements

REKLAMCILIK Hafta 2.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAMCILIK Hafta 2.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Pazarlama Planı Pazarlama planı, iş planı içinde yer alan, pazarlama amaç, strateji ve faaliyetlerini belirleyen yazılı belgedir. Pazarlama planı, «pazarlama.
Hazırlayan: Öğretim görevlisi Aylin Cartı Öğretim görevlisi Emel Tozlu
Reklam Fotoğraflarında Görsel İleti Tasarımı
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Pazarlama İletişimi.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İletişimi Araçları
TUTUNDURMA STRATEJİLERİ
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazarlama İlkeleri.
Reklam ve Halkla İlişkiler
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
Reklamlar Bir malı tanıtıp beğendirmek için yapılan çalışmalara reklam diyoruz. Reklamlar televizyon, radyo, gazete, dergi ve duvar panoları aracılığıyla.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Tutundurma, Reklam ve Halkla İlişkiler
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
Tüketici Kararları.
İşletme Yönetimi.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ’NİN TEMELLERİ Prof. Dr. İsmail Üstel.
Medya Planlaması ve Stratejisi
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Tutundurma Karması ve Marka
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
Pazarlama İletişimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur. İç ve dış iletişimin tüm türlerinin ilişki içinde olunması gereken kişi ve kuruluşlara etkin bir biçimde uyumlulaştırıldığı bir yönetim aracıdır

Kurumsal İletişimin bileşenleri Yönetim İletişimi Organizasyonel İletişim (finansal iletişim lobicilik,genel çevre iletişim vb.) Bütünleşik Pazarlama İletişimi (kişisel satış, reklam, satış geliştirme, doğrudan pazarlama, pazarlama halkla ilişkileri, satın alma noktası iletişimi)

Bütünleşik Pazarlama İletişimi Doğru mesajları, doğru kanallarla, doğru zamanda, doğru hedef kitleye entegre olarak iletmek hedeflenen amaçların gerçekleşmesini sağlar. Tek seslilik ve entegrasyon Kanallar ve mesajlar arasında tutarlılığın yarattığı Sinerji

Bütünleşik Pazarlama İletişimi Amaçları: Gereksinim oluşturma ve geliştirme Marka farkındalığı sağlama Marka bilgisi oluşturma Marka tutumu yaratma Satın alma niyeti oluşturma ve güçlendirme Satın almayı kolaylaştırma Satın almayı sağlama Satın alma sonrası tatmin sağlama Marka bağlılığı sağlama

Bütünleşik Pazarlama İletişimi İletilerin daha etkili olmasını sağlar Farklı söylemlere dayalı iletilerin olumsuzluğunu önler Tüketici ve işletme arasında çift yönlü iletişime olanak sağlar Tüketici ve marka arasında uzun soluklu ilişkilerin kurulmasına katkı sağlar

Bütünleşik Pazarlama İletişimi Kişisel satış, Reklam, Satış geliştirme, Doğrudan pazarlama, Pazarlama halkla ilişkileri, Satın alma noktası iletişimi

Reklam: Belirli bir kişi ya da kuruluşun bir bedel ödeyerek, kitle iletişim araçları aracılığıyla bir fikri, malı ya da hizmeti duyurumudur. Kelime, ses, resim, görüntü, ve simge formatındaki mesaj oluşması amaçlanan bir etkiyi meydana getirmek için hedef kitlesine çeşitli kanallar yolu ile iletilir.

Reklamın Amaçları : “1. Tüketicilerde ürün ve marka gereksinimi oluşturma 2. Ürün ve markaların tanınmasını ve hatırlanmasını sağlama 3. Ürün ve marka hakkında bilgi verme 4. Ürün ve marka tutumu oluşumuna destek olma 5. Ürün ve markaya yönelik satın alma niyeti yaratma 6. Ürün ve markanın satın alınmasını kolaylaştırma 7. Ürün ve markanın satışını sağlama 8. Satın alma sonrası tatmini gerçekleştirmeye yardımcı olma 9. Marka bağlılığı yaratmayı destekleme”

Reklamın Sınıflandırılması: Hedef Kitleye Yönelik Reklamlar Coğrafi Alana Yönelik Reklamlar İletişim Araçlarına Yönelik Reklamlar Amaca Yönelik Reklamlar

Hedef Kitleye Yönelik Reklamlar Tüketici Reklamları Bu reklamlarda ürünü alan ya da alma ihtimali olan kişilere seslenilir. Ticari olmayan reklamlarda bu kategori içinde değerlendirilir İşletme Reklamları Üreticilere ve dağıtım kanallarını meydan getiren toptancılara, perakendecilere ulaşmak için yapılan işletme reklamlarıdır. Genelde sektörel yayınlarda ve işletme yayınlarında yer alırlar

Coğrafi Alana Yönelik Reklamlar Yerel (lokal) Ulusal Uluslararası

İletişim Araçlarına Yönelik Reklamlar Elektronik Reklamlar Gazete ve dergi Reklamları Açık Hava Reklamları Satın Alma Noktası Reklamları Doğrudan Posta Reklamları

Amaca Yönelik Reklamlar: Ürün ve marka reklamları Kurumsal reklamlar Ticari reklamlar Ticari olmayan reklamlar Aksiyon (anında satışa yönelik) reklamlar İmaj farkındalık reklamları